10 عادت اشتباه در زندگی مشترک که باعث جدایی می‌شود

19 مرداد 1399 - 6:00
مهارت‌های همسرداری - 10 عادت اشتباه در زندگی مشترک که باعث جدایی می‌شود
10 عادت اشتباه در زندگی مشترک که باعث جدایی می‌شود
امتیاز مطلب: 74%

هیچ رابطه‌ای بی‌عیب و نقص نیست و همیشه ممکن است مرتکب اشتباهاتی شویم که به رابطه‌مان آسیب بزند. حتی گاهی فکر می‌کنیم کارمان هیچ اشکالی ندارد اما در واقع صدمه‌ی زیادی به رابطه عاطفی‌مان وارد می‌کند. برخی عادت‌های ما می‌تواند باعث آزرده‌خاطر شدن شریک عاطفی‌مان شود به طوری که او را مجبور به ترک رابطه کند. با یوکن همراه باشید تا این عادات اشتباه را مرور کنیم.

1. مدام خودتان را نقد می‌کنید

مثلا جلوی آینه می‌ایستید و می‌گویید خیلی چاق شدم، اصلا نمی‌تونم خودمو تحمل کنم. در این لحظه شریک عاطفی‌تان به فکر فرو می‌رود.

برخی از ما عادت داریم دائما خودمان را نقد کنیم، بدون این‌که فکر کنیم عیب و نقص‌های ما تنها به چشم خودمان می‌آیند نه دیگران. حتی ممکن است طرف مقابل‌مان اصلا متوجه نشود چه عیب‌هایی داریم. اگر مدام درباره نقایص‌تان حرف بزنید، بالاخره شریک عاطفی‌تان را به همین نتیجه خواهید رساند و او هم همانند خودتان تنها عیب و نقص‌هایتان را می‌بیند.

2. مدام همه‌چیز و همه‌کس را قضاوت می‌کنید

وقتی یکی از طرفین رابطه عاطفی از همه‌چیز و همه‌کس ناراضی باشند و همه را قضاوت کنند، به سرعت مسیر رابطه تغییر خواهد کرد. بله می‌توانیم در هر چیزی هم نکته‌ی مثبت و هم نکته‌ی منفی پیدا کنیم، اما گوش دادن به غرغرهای مداوم یک نفر واقعا آزاردهنده خواهد بود.

3. می‌خواهید همیشه کامل و نمونه باشید

وقتی همسرتان پیشنهاد می‌دهد با هم غذا بخورید، به او می‌گویید نه نمی‌توانم، باید لباس‌ها رو اتو بزنم.

نباید تلاش کنید به یک شریک عاطفی بی‌عیب و نقص تبدیل شوید که در این صورت رابطه‌تان را به بن‌بست می‌کشانید، زیرا دیر یا زود، هم شما و هم طرف مقابل‌تان از این شریط کلافه خواهد شد. وقتی مدام سعی می‌کنید چهره‌ی بی‌عیب و نقصی از خود نشان دهید، خستگی و دلزدگی در درون‌تان انباشته می‌شود و زندگی را برایتان غیر قابل تحمل خواهد کرد. باید بدانید افرادی که برای خودشان کافی هستند و نیازی به تایید دیگران ندارند هرگز ترسی از ابراز احساسات منفی‌شان ندارند.

4. تنها حرف خودتان را قبول دارید

این عادت بیشتر در افرادی وجود دارد که مدت زیادی مجرد یا بیرون از یک رابطه عاطفی بوده‌اند. این افراد عادت ندارند به نظر کس دیگری درباره کارهای خانه و در مجموع زندگی، توجه کنند. برای این‌که آسیبی به رابطه‌تان وارد نشود، هم شما و هم شریک عاطفی‌تان باید به حرف‌های همدیگر گوش کنید و برای نظرات طرف مقابل ارزش قائل شوید.

5. مدام فکر می‌کنید طرف مقابل‌تان به شما دروغ می‌گوید

شک زیاد در زندگی عاطفی باعث می‌شود خسته و عصبانی شوید زیرا مدام فکر می‌کنید به طرف مقابل‌تان اعتماد ندارید و او در حال کلک زدن به شماست. اگر هیچ اعتمادی بین شما نباشد، شریک عاطفی‌تان به این باور می‌رسد که دائما زیر نظرتان است. وقتی یک نفر مدام شما را متهم به دروغ‌گویی و فریب‌کاری کند قطعا زندگی برایتان سخت و غیرقابل تحمل خواهد شد.

6. بیشتر از وسع‌تان خرج می‌کنید

مدیریت مالی نادرست در خانواده، چه به شکل ولخرجی یا خرج‌های بیش از انداره، هر رابطه‌ای را به بن‌بست می‌رساند. در یک رابطه عاطفی، دو طرف باید از همان ابتدا درمورد مدیریت مسائل مالی با یکدیگر به توافق برسند و مطابق با همین توافق عمل کنند.

7. مدام همه چیز را کنترل می‌کنید

هر چقدر هم سعی کنید، نمی‌توانید همه چیز را کنترل کنید. زندگی غیر قابل پیش‌بینی است و همین ویژگی است که آن را جذاب‌تر کرده است. تلاش مداوم شما برای کنترل شریک عاطفی‌تان نشان می‌دهد به زندگی، اطرافیان و حتی خودتان اعتماد ندارید.

8. مدام شریک زندگی‌تان را با بقیه مقایسه می‌کنید

این عادت نشانه‌ی عدم اعتماد به نفس کافی در یک فرد است، در واقع او همیشه منتظر موقعیتی است تا بگوید هر چه مربوط به او می‌شود بهتر است. مطمئن باشید دیر یا زود، شریک عاطفی‌تان از این رفتار دل‌زده می‌شود. پس به جای این‌که او را با دیگران مقایسه کنید، تمام توجه‌تان را روی زندگی خود بگذارید و دست از مقایسه کردن بردارید.

9. حرف‌تان را با ایما و اشاره می‌زنید

اگر عادت به ایما و اشاره دارید، مطمئن باشید در زندگی نمی‌توانید نیازها و خواسته‌های خود را با صراحت بیان کنید. زیرا وقتی حرف‌تان را مستقیما بزنید، باید مسئولیت آن را تمام و کمال به عهده بگیرید. اگر این عادت در شما وجود ندارد، نباید از شریک عاطفی‌تان توقع داشته باشید آن‌چه منظور شماست را متوجه شود.

10. مدام اشتباهات گذشته را مرور می‌کنید

اگر دائما در حال یادآوری اشتباهات گذشته شریک عاطفی‌تان باشید، نباید انتظار نتیجه‌ای جز بحث و جدل را داشته باشید. هر مشکلی را همان موقع حل کنید و آن را کنار بگذارید، نه این‌که سال‌ها پرونده آن را باز نگه دارید.

منبع: brightside

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-16 17:47:28
دسته بندی ها