10 باور مهم که باعث موفقیت کارآفرینان می‌شود

21 شهریور 1399 - 6:05
کار آفرینی - 10 باور مهم که باعث موفقیت کارآفرینان می‌شود
10 باور مهم که باعث موفقیت کارآفرینان می‌شود
امتیاز مطلب: 69%

وقتی کسب و کاری راه‌اندازی می‌کنید، در ابتدا تنها خودتان در راس کار قرار دارید. به عنوان کارآفرین، مجبورید خودتان به تنهایی اهداف و محدودیت‌های کار را مشخص کنید، خودتان باعث انگیزه‌بخشی خود شوید و برای انجام کارها دست به کار شوید. اما چگونه متوجه شوید در مسیر موفقیت قرار دارید؟ آیا رسیدن به درآمد مشخصی اهمیت دارد؟ برقراری تعادل بین کار و زندگی شخصی اهمیت دارد؟ با یوکن همراه باشید.

تعریف هر کسی از موفقیت متفاوت است. هرکسی به دنبال تمایلات و خواسته‌های خود است و رسیدن به این خواسته ها به معنای موفقیت خواهد بود. اکنون معیارهای موفقیت مدنظرمان نیست، بلکه 10 نکته را معرفی می‌کنیم که به موفقیت کارآفرینان کمک می‌کند. کارآفرینان موفق باور دارند:

1. پول هدف اصلی نیست

وقتی تنها روی پول تمرکز کنید، هدف اصلی از یادتان می‌رود. هدف شما از راه اندازی کسب و کار اختصاصی این بوده که خدماتی ارائه دهید یا کاری که به آن علاقه‌مند هستید را انجام دهید. پول تنها نتیجه‌ای است که از کارتان به‌دست می‌آید.

وقتی کارآفرینی تنها به فکر کسب پول باشد، در این صورت هیچ شور و اشتیاقی نسبت به کار خود نخواهد داشت.

2. صادق بودن مهم‌تر از فروش بالاست

همکاری با شرکت‌هایی که توجهی به ارزش‌های شما ندارند باعث از دست رفتن اعتماد مشتریان می‌شود و این باور را در آن‌ها شکل می‌دهید که به جای برقراری ارتباط پایدار و انتقال یک ارزش، به دنبال فروش محصولات‌تان هستید. بهتر است با برندتان صادق باشید و از بهترین امکانات خود در جهت انتقال پیام ‌خود به مشتری‌تان استفاده کنید.

3. وقت ارزشمند است

وقت - وقت طلاست - ارزش زمان - باور - باورهای افرادموفق - عقیده انسانهای موفق

کارآفرینان موفق به این باور رسیده‌اند که وقت اهمیت زیادی دارد. آن‌ها برای کارهایی که اولویت بالایی دارند وقت کافی صرف می‌کنند و به کارهایی که ارزش وقت گذاشتن ندارند، پاسخ منفی می‌دهند.

4. باید پیشگام با فناوری حرکت کرد

خیلی خوب است به‌روز باشید و از آخرین تکنولوژی‌‌های روز استفاده کنید. اگر بخواهید بهنرم افزارها و ابزارهای قدیمی بچسبید، تنها از رقبایتان عقب می‌مانید. پس پیشگام با فناوری‌های جدید جلو بروید. اکثر برنامه‌های رایانه‌ای دوره تست 14 یا 30 روزه دارند پس می‌توانید بدون هیچ ریسکی از آن‌ها استفاده کنید.

5. باید خود را با شرایط جدید وفق داد

وقتی کارآفرین موفقی وبلاگی می‌سازد، آن‌ها هم بلافاصله اقدام می‌کنند. آن‌ها برندشان را با پلتفرم‌های مختلف سازگار می‌کنند و برای تشخیص آسان‌تر از رنگ‌ها و فونت‌های یکسان استفاده می‌کنند.

6. باید با افراد باهوش‌تر از خود در ارتباط‌ بود

آن‌ها همواره فکر می‌کنند نیازمند یادگیری بیشترند. کسی که خود را کامل بداند هیچ پیشرفتی نمی‌کند. سعی کنید با باهوش‌تر از خودتان ارتباط برقرار کنید، زیرا ارتباط با این افراد باعث می‌شود در حوزه‌هایی که دانش کافی ندارید، مغز خود را وادار به فعالیت بیشتر کنید.

7. شراکت باعث موفقیت بیشتر می‌شود

شراکت - شریک شدن - باورهای افرادموفق - عقیده انسانهای موفق

شراکت با دیگران باعث توسعه ی کسب و کار و افزایش اعتبارتان می‌شود. برخی افراد سعی می‌کنند تمام کارها را به تنهایی انجام دهند، در حالی‌که شراکت با دیگران باعث موفقیت سریع‌تر می‌شود.

8. اشتباه انکارناپذیر است، اما باید به مسیر ادامه داد

قطعا نمی‌توانید از اشتباه اجتناب کنید. وقتی در کارتان مرتکب اشتباهی شدید وقت بگذارید و آن را کاملا برطرف کنید. سپس به مسیرتان ادامه دهید. نباید اجازه دهید هیچ چیزی مانع توقف حرکت شما شود.

9. می‌شود با سرگرمی به مسیر  ادامه داد

تمرکز داشتن روی کار و خلاق بودن فوق‌العاده است، اما اگر مجبور باشید بیش از حد «خیلی سخت» کار کنید، شاید زمان آن رسیده کمی از جدیت خود کم کنید و کسب و کارتان را بازبینی کنید. اگر با همین دنده جلو بروید، جسم و روح‌تان آسیب می‌بیند و در نتیجه در کسب و کارتان به موفقیت شایانی دست نخواهید یافت.

10. پیروزی‌های کوچک را هم می‌توان جشن گرفت تا به موفقیت‌های بزرگ رسید

پیروزی کوچک - پیروزیهای کوچک - جشن گرفتن - باورهای افرادموفق - عقیده انسانهای موفق

وقتی به دنبال هدف بزرگی باشید، به راحتی می‌توانید با قدم‌های کوچک به آن برسید. هر کار کوچکی انجام دادید به خودتان پاداش دهید. مثلا ورود صدمین کاربر خبرنامه سایت‌تان را جشن بگیرید.

منبع: lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-15 04:58:23
دسته بندی ها