27 کاری که مدیران موفق هر روز انجام می‌دهند

6 آبان 1399 - 6:00
مدیریت - 27 کاری که مدیران موفق هر روز انجام می‌دهند
27 کاری که مدیران موفق هر روز انجام می‌دهند
امتیاز مطلب: 66%

اگر با مدیران موفق و بزرگ برخورد داشته باشید، حتما متوجه شده‌اید تفاوت‌های شخصیتی در آن‌ها وجود دارد، در واقع عادات مشترکی دارند که آن‌ها را به مدیرانی موفق و برجسته تبدیل کرده است. البته به جز عادات روزمره زندگی شخصی ، کارهایی وجود دارد که هر مدیری با انجام آن، موفقیت بیشتری در کار مدیریتی خود کسب خواهد کرد. با یوکن همراه باشید.

هرگز موفقیت بزرگ شغلی به‌دست نمی‌آید مگر آن که فرد انگیزه و هدفمندی کافی برای به انجام رساندن آن داشته باشد. مدیران موفق بعد از هر شکست، از اهداف‌شان دست نمی‌کشند بلکه به دنبال راه‌های جدیدی برای انجام بهتر و دوباره آن کار خواهند بود.

اکنون 27 مورد از کارها و عادات مدیران موفق را معرفی می‌کنیم تا با استفاده از این نکات، شما هم به مدیری موفق تبدیل شوید.

1. شوخ‌طبع هستند

این‌طور نیست که مدیران موفق برای کارمندان خود جوک تعریف کنند اما بسیار شوخ‌طبع هستند. شوخ‌طبعی خصوصیت فوق‌العاده‌ای در آن‌هاست زیرا در موقعیت‌های دشوار، توانمندی بیشتری را در آن‌ها به‌وجود می‌آورد. یکی از مدیران موفق می‌گوید: آن‌چه امروز مشکل قلمداد می‌شود، در آینده‌ای نزدیک موضوعی خنده‌دار خواهد بود.

2. نظرات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند

در میان گذاشتن نقطه نظرات مدیران با دیگران، دسترسی به آن ایده‌ها را ممکن‌تر و روشن‌تر می‌کند. در غیر این صورت، کارمندان چطور متوجه شوند به چه سمتی گام بردارند.

3. به مجموعه اهمیت زیادی می‌دهند

مدیرموفق - موفقیت مدیران - مدیریت موفقیت آمیز

هیچ کسی دوست ندارد با مجموعه‌ای همکاری کند که تنها مدیر آن مجموعه از اهمیت برخوردار باشد. مدیران موفق برای موفقیت تمام مجموعه تلاش می‌کنند و طوری رفتار می‌کنند که در دیگران احساس ارزشمندی به وجود بیاید.

4. به این درک رسیده‌اند که کارمندان زندگی شخصی هم دارند

آنها درک می‌کنند که کارمندان‌شان دغدغه‌هایی چون مراقبت از فرزندان، مراجعه به پزشک، مسافرت رفتن و... دارند. هرچند توقع دارند افراد برای انجام مسئولیت‌های کاری از هیچ تلاشی دریغ نکنند اما بر این باورند که همین کارمندان وظایفی را در بیرون از محل کار به عهده دارند.

5. رهبران دیگری را تربیت می‌کنند

مدیران موفق با ایجاد اعتماد، صداقت و نشان دادن اشتیاق خود برای پیشرفت دیگران از آن‌ها افراد موفق و مدیران برجسته‌ای می‌سازند و این کار را با رضایت کامل انجام می‌دهند.

6. در استخدام کارمندان خود سخت‌گیرند

مدیرموفق - موفقیت مدیران - مدیریت موفقیت آمیز

در یک مجموعه نیروی انسانی ارزش زیادی دارد، به همین خاطر مدیران باید در استخدام کردن افراد نهایت دقت خود را به خرج دهند. یکی از مقامات رسمی دولت آمریکا می‌گوید:

پرسنل ارزشمندتر از سیاستی است که از آن تبعیت می‌شود.

7. کارمندان خود را تشویق می‌کنند

مدیران موفق و بزرگ می‌دانند که کارمندان‌شان به تشویق برای ایجاد انگیزه نیاز دارند. آن‌ها به دنبال هر فرصتی هستند تا بتوانند از کارمندان خود تقدیر و تشکر کنند.

8. اشتباهات خود را رفع می‌کنند

مدیر یککسب و کار ممکن است دچار اشتباه شود، انتخاب افراد نامناسب در مجموعه یکی از اشتباهات مدیران است. آن‌ها سعی می‌کنند اشتباهات خود را برطرف کنند و در تصمیم‌گیری‌هایشان عادلانه‌تر، با اخلاق‌تر و هوشمندانه‌تر رفتار کنند.

9. اشتباهات خود را می‌پذیرند

مدیرموفق - موفقیت مدیران - مدیریت موفقیت آمیز

شکست اگر به همراه یاد گرفتن و برخاستن باشد، چیز خیلی بدی نیست. به همین خاطر است که مدیران موفق اشتباهات خود را می‌پذیرند.

10. موفقیت‌های خود را جشن می‌گیرند

هیچ کارمندی دوست ندارد در جایی کار کند که با انجام درست وظایف، تنها با مسئولیت‌های بیشتری رو به رو شود و توجهی به تلاش‌های او نشود. مدیران موفق چنین تجربه‌ای را برای کارمندان‌شان به وجود نمی‌آورند.

11. تصمیم‌گیری می‌کنند

تصمیم‌گیری درست خصوصا در موقعیت‌های چالش‌‌زا، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ به همین دلیل مدیران بزرگ بهترین تصمیم‌گیری را در چنین موقعیت‌هایی دارند.

12. می‌دانند در مورد چه مساله‌ای صحبت می‌کنند

مدیرموفق - موفقیت مدیران - مدیریت موفقیت آمیز

مدیران موفق اغلب در مجموعه خود فرد یا افرادی را دارند که به برخی مسائل اشراف بیشتری دارند با این حال خودشان باید تسلط کمی از موضوعی که آن را هدایت می‌کنند داشته باشند.

13. در کارمندان، اعتماد به نفس بیشتری به وجود می‌آورند

اعتماد به نفس بدون رقابت هیچ فایده‌ای ندارد اما مدیرانی که مجموعه خود را به خوبی رهبری می‌کنند، به اعضای تیم خود این اطمینان را می‌دهند که به آن‌ها و ماموریتی که در آن گروه ایفا می‌کنند، باور دارند.

14. برای وقت و فرصت دیگران ارزش قائل می‌شوند

یک مدیر خوب باید در تمام جلسات و گردهمایی‌ها به موقع حاضر شود زیرا با این کار به دیگران احترام می‌گذارد. اگر سرتان خیلی شلوغ است، بهتر است زنگ موبایل‌تان را تنظیم کنید تا زمان جلسات را به خود یادآوری کنید.

15. می‌دانند چه وقتی فشار بیشتری بر کارمندان خود وارد کنند

مدیرموفق - موفقیت مدیران - مدیریت موفقیت آمیز

یکی از بهترین جملاتی که یک مدیر می‌تواند به کارمندانش بگوید و در آن‌ها انگیزه بیشتری به وجود آورد، این جمله است:« می‌دانم که می‌توانی خیلی بهتر از این کار کنی».

16. می‌دانند چه زمانی فشار کمتری وارد کنند

یک مدیر موفق به خوبی می‌داند در چه زمانی باید کارمندان خود را برای انجام وظایف بیشتری تحت فشار بگذارد و در چه زمانی این فشار را تعدیل کند.

17. وظایف را اولویت‌بندی می‌کنند

اگر در یک مجموعه همه چیز در اولویت باشد، قطعا هیچ اولویتی وجود ندارد. یک مدیر خوب، سه اولویت را برای مجموعه خود در نظر می‌گیرد و از اعضای تیمش می‌خواهد برای انجام این اولویت‌ها، تلاش کنند.

18. اطلاعات را با افراد مجموعه به اشتراک می‌گذارند

مدیرموفق - موفقیت مدیران - مدیریت موفقیت آمیز

خیلی از مدیران، اکثر اطلاعات را از افراد مجموعه خود پنهان می‌کنند. بله لازم است برخی اطلاعات پنهان باقی بمانند اما مدیران موفق حتی در این موارد نیز برای اعضای تیم خود شفاف‌سازی می‌کنند.

19. مودب و باشخصیت هستند

مودب بودن هیچ هزینه‌ای به دنبال ندارد اما باعث ایجاد تعهد و احساس خوبی در طرف مقابل می‌شود. البته حواستان باشد مودب نبودن را با جدیت و سرسخت بودن اشتباه نگیرید.

20. نظارت مستقیم دارند

مدیران موفق و بزرگ از افراد مجموعه خود می‌خواهند که حداقل یک‌سوم زمان کار را مقابل چشمان خودشان باشند. آن‌ها باور دارند این نظارت مستقیم بسیار موثر و کارساز است.

21. به اخلاقیات توجه دارند

مدیرموفق - موفقیت مدیران - مدیریت موفقیت آمیز

همان گونه که مدیر رفتار کند، افراد مجموعه نیز به همان صورت رفتار خواهند کرد. پس هر چقدر اخلاقیات توسط رئیس رعایت شود، کارمندان نیز از او الگو می‌گیرند و از همان رویه تبعیت می‌کنند.

22. سوالات هوشمندانه می‌پرسند

اغلب افراد از پرسیدن سوالات ابتدایی می‌ترسند زیرا فکر می‌کنند این سوالات می‌توانند فقدان دانش و فهم آن‌ها را آشکار کند.

23. به خواسته‌ی کارمندان خود توجه می‌کنند

هر رئیسی باید بتواند در کارمندان خود اعتماد به نفس لازم را به وجود بیاورد اما این بدین معنا نیست که این رئیس باید همه چیز را بداند. مدیران موفق به این درک رسیده‌اند هر یک از کارمندان را برای دلیل خاصی، استخدام کرده‌اند پس باید به خواسته‌های منطقی‌شان گوش دهند.

24. الگوی خوبی برای کارمندان هستند

مدیرموفق - موفقیت مدیران - مدیریت موفقیت آمیز

برخی از مدیران که اهمیت زیادی به کار گروهی می‌دهند، به منظور هدایت بهتر کارمندان‌شان همانند یک الگو، وظیفه‌ای را خود انجام می‌دهند تا در آینده مسئولیت آن کار را به کارمندشان محول کنند. برای مثال، به آن‌ها فروش حرفه‌ای و موثر را با انجام این کار نشان می‌دهند.

25. به خود اهمیت می‌دهند

یک مدیر خوب به سلامت، خانواده و باورهای خود اهمیت می‌دهد و اولویت‌هایی را برای زندگی خود درنظر می‌گیرد. پس انجام همین کارها را برای کارمندان خود میسر می‌کنند.

26. قبل از حرف زدن، فکر می‌کنند

شوخ‌طبعی و صمیمیت با کارمندان از خصوصیات یک مدیر موفق است اما او همواره در برخورد با کارمندان ملاحظاتی دارد و قبل از سخن گفتن، می‌اندیشد.

27. دیگران را به پیشرفت تشویق می‌کنند

مدیرموفق - موفقیت مدیران - مدیریت موفقیت آمیز

مدیران بزرگ، کارمندانشان را به آموزش، یادگیری، ارتباط بهتر، رعایت ادب و احترام و... ترغیب می‌کنند. برخی از مدیران همواره می‌ترسند که کارمندان‌شان از آن‌ها موفق‌تر شوند یا برای خود کسب و کار مستقلی راه بیاندازند. البته اگر مدت زمان ریاست مدیری به اتمام رسیده باشد، واگذار کردن همین مسئولیت به فردی که تعهد بالاتری دارد، بسیار منطقی است.

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-10-27 20:57:57
دسته بندی ها