7 تصور اشتباهی که اغلب کارآفرینان و مدیران دارند

4 آذر 1399 - 6:00
کار آفرینی - 7 تصور اشتباهی که اغلب کارآفرینان و مدیران دارند
7 تصور اشتباهی که اغلب کارآفرینان و مدیران دارند
امتیاز مطلب: 78%

کارآفرینی حرفه آسانی نیست. ممکن است در مسیر کارآفرینی مشکلاتی به وجود بیاید که تنها یک فرد برجسته از پس آن بر می‌آید. براساس تحقیقی که توسط موسسه گالوپ انجام گرفته، 50 درصد کسب و کارها در پنج سال نخست دچار شکست می‌شوند. دلیل عمده شکست استارتاپ‌ها، مدیر است. یک کسب و کار وقتی دچار رکود می‌شود که مدیرش ذهن بازی نداشته باشد. در ادامه با یوکن همراه باشید تا چندین جمله‌ای که به اشتباه در ذهن کارآفرینان و مدیران ثبت شده را معرفی کنیم.

1. باید همیشه زود به رختخواب بروید

بن فرانکلین همیشه می‌گفت:

زود خوابیدن و زود بیدار شدن یک اصل مهم در کارآفرینی است اما واقعیت این است یک کارآفرین همیشه نمی‌تواند زود به رختخواب برود. برخی افراد در طول شب بهره وری بالاتری نسبت به روز دارند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد صبح زود بهترین فرصتی است که در اختیار ما قرار دارد و باید از این موهبت نهایت استفاده را ببریم. اگر می‌خواهید از سحرخیزی بیشترین بهره را ببرید، صبح‌ها زود از خواب بیدار شوید و اگر انرژی‌تان افول کرد در اواسط روز نیز چرتی بزنید.

2. همواره متمرکز بمانید

تصور اشتباه مدیران - تصور اشتباه کارآفرینان - اشتباه کارآفرینان - اشتباهات رایج مدیران

بنا بر مدارک موجود، حواس پرتی همیشه هم بد نیست و می‌تواند مزایایی داشته باشد: در طولانی‌مدت روی خلاقیت فرد تاثیر مثبت می‌گذارد، وقتی تمرکز از روی موضوعی برداشته شده و به چیز دیگری فکر می‌کنید با حواس‌پرتی این امکان را به خود می‌دهید تا با ذهن آماده‌تری به موضوع اول بیاندیشید. پس بهتر است زمان‌های کوتاهی را در طول روز به استراحت اختصاص دهید.

3. نباید به خود استرس وارد کنید

استرس مثبت در زندگی مفید است. خیلی از مقالات از مضرات استرس صحبت می‌کنند اما کمی استرس می‌تواند باعث پیشرفت کارآفرین شده و به فعالیت بیشترش کمک کند.

وقتی روی پروژه‌ای کار می‌کنید و مهلت تعیین‌شده رو به اتمام است، انگیزه و فعالیت شما بیشتر می‌شود. پس استرس از اهمیت بالایی برخوردار است. البته باید حواستان باشد قبل از خواب چنین استرسی به خود وارد نکنید.

4. هرگز عصبانی نشوید

روانشناسان می‌گویند فردی که نتواند از احساس خشم خود استفاده کند همواره مورد سوء استفاده‌ی دیگران قرار خواهد گرفت. پس لازم است آن را در کنترل خود درآورید.

تصور اشتباه مدیران - تصور اشتباه کارآفرینان - اشتباه کارآفرینان - اشتباهات رایج مدیران

مثلا اگر کسی اطلاعات محرمانه شما را بدزدد باید آرام بنشینید و او را نگاه کنید؟

قطعا پاسخ منفی است. باید عصبانیت خود را به او نشان دهید و موضع خود را حفظ کنید. البته منظور این نیست رفتارهای زشتی از خود به نمایش بگذارید بلکه گاهی کمی عصبانیت خیلی هم بد نیست.

5. هرگز شانسی که در خانه‌تان را می‌زند به خاطر پس‌انداز رد نکنید

دو راه برای سودآوری بیشتر وجود دارد: افزایش فروش و کاهش هزینه‌ها.

اغلب کارآفرینان راه دوم را انتخاب می‌کنند و برای دست‌یابی به دست‌آوردهای کوتاه‌مدت، ضررهای زیادی را متحمل می‌شوند. گاهی پول زیاد خرج کردن می‌تواند باعث سودهای کلانی شود.

مثلا اگر با هدف کاهش مخارج، نیروهای متخصص‌تان را اخراج کنید اما بعد از مدتی با سفارش زیادی مواجه شوید، چه کار خواهید کرد؟ حتما می‌دانید نیروی متخصص به سادگی پیدا نمی‌شود.

6. همیشه به مشتری جدید «بله» بگویید

اگر همیشه مشتری‌های جدید را بپذیرید، با سفارشات زیادی مواجه خواهید شد و ممکن است نتوانید سرموقع آن‌ها را تحویل دهید. پس اعتبارتان زیر سوال می‌رود. اگر توانایی تولید شما 500 جعبه در هر ماه است سفارش 600 جعبه در ماه را قبول نکنید. اگر قبول کنید و نتوانید سر موقع تحویل دهید، مشتری به سراغ رقیب‌تان می‌رود.

شاید به تمام مشتریان بله بگویید، چون امکان به کارگرفتن نیروی روزمرد را دارید. پس برای «بله» گفتن تمام جوانب را بسنجید.

تصور اشتباه مدیران - تصور اشتباه کارآفرینان - اشتباه کارآفرینان - اشتباهات رایج مدیران

7. کارآفرین باید از پس تمام کارها بربیاید

اغلب کارآفرینان با انجام تمام کارها، بهره‌وری‌شان را کاهش می‌دهند. این تصور اشتباه وجود دارد که یک کارآفرین موفق تمام کارها را خود انجام می‌دهد. در حالی‌که کارآفرین موفق مدیر قدرتمندی است که در محول کردن کارها، تقسیم وظایف و مدیریت اعضای تیمش خبره است.

بهتر است تفکرتان را عوض کنید و کارآفرین را اسطوره‌ای نکنید که هرگز نتوانید به آن برسید. کارآفرین همانند تمام مردم است اما از پس مدیریت همه چیز بر می‌آید.

 

منبع: entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-11-21 03:48:05
دسته بندی ها