میزکار 7 مدیر موفق جهان چگونه است؟

6 آذر 1399 - 6:00
مدیریت - میزکار 7 مدیر موفق جهان چگونه است؟
میزکار 7 مدیر موفق جهان چگونه است؟
امتیاز مطلب: 76%

مدیران موفق کسب و کارهای بزرگ دنیا خصوصیات مشترکی دارند که باعث می‌شود در حرفه خود بهترین باشند و بتوانند با درایت و هوشمندی به مدیریت کارهایشان بپردازند. اما باید بدانید، این افراد فضای کاری متفاوتی دارند. با یوکن همراه باشید تا نگاهی به میز کار هفت مدیر موفق جهان بیاندازیم.

اسپنسر راسکاف، مدیرعامل «زیلو گروچ» (در حوزه املاک و مستغلات فعالیت دارد) میز کار متحرک و چرخ داری دارد تا بتواند با حرکت در دفتر به کارهایش برسد. اما آریانا هافینگتون، مدیرعامل «ترایو گلوبال» به میزهای گرد علاقه‌مند است و حتما باید تلفن روی میز کارش باشد.

جالب است بدانید، میز کار افراد گویای شخصیت آن‌هاست و رازهایی را در مورد آن‌ها برملا می‌کند. برای مثال، افرادی که میز کار بسیار مرتبی دارند و هیچ به‌هم‌ریختگی روی میز آن‌ها مشهود نیست، به عنوان افرادی شناخته می‌شوند که تعهد شغلی بالایی دارند و بسیار محتاط و محافظه‌کار عمل می‌کنند.

هم‌چنین، افرادی که میز شلوغ و پر از کاغذ، کتاب، مجله و لوازم التحریر و... دارند، بسیار برون گرا هستند. آن‌ها بدون وجود محرک‌های بیرونی کلافه می‌شوند و به همین خاطر خود را در معرض انواع سرگرمی‌ها، فعالیت‌ها و وسایلی با رنگ‌های گرم قرار می‌دهند تا محیط پیرامون را برای خود زنده و پرشور نگه دارند.

با این تفاسیر به سراغ تعدادی از افراد موفق در سراسر دنیا می‌رویم و میزکار آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

1. کریس اونیل، مدیرعامل «Evernote»

با نگاهی گذرا به میزکار کریس اونیل، متوجه تابعیت دوگانه او می‌شوید، چرا که پرچم هر دو کشور آمریکا و کانادا روی میز او قرار دارد.

اونیل متعلق به دو کشور آمریکا و کاناداست و در این باره می‌گوید: «این مساله به من یادآوری می‌کند که شرکت ما چگونه حد و مرزها و زبان‌ها را درآمیخته است.»

کریس اونیل - مدیران موفق - میز کار - میزکار - میز کار مدیران موفق

این مساله نشان از آن دارد که تفاوت‌های فرهنگی و مرزی کشورها نمی‌تواند محدودیتی برای فعالیت‌های شرکت به وجود آورد و آن‌ها بدون توجه به مرزها، به کاربران خود ارائه خدمت می‌کنند.

میز اونیل پر از کتاب و محصولاتی است که باید یکی یکی تست شوند. یکی از این کتاب‌ها، Radical Candor نوشته کیم اسکات است که به عقیده‌ی مدیر «اِوِرنت» (Evernote) به او کمک می‌کند تا دیدگاه‌های متفاوتی را بیاموزد و به عنوان یک مدیر، عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

اونیل عکسی از فرزندانش را روی میزکار قرار داده است. او معتقد است پدر بودن از بهترین لذت‌های دنیاست. در واقع همین امر سبب شد تا استفاده از اورنوت را شروع کنم. من عادت داشتم همیشه برنامه‌ها و کارهای فرزندانم را نوشته و به خاطر بسپارم. اما اکنون اورنت توانسته مرا از شلوغی و سردرگمی نوت‌هایم نجات دهد.

2. آریانا هافینگتون، موسس و مدیرعامل «ترایو گلوبال»

آریانا هافینگتون موسس شرکت روزنامه‌نگاری آمریکایی «هافینگتن پست» بود که در آگوست سال 2016 میلادی، رسما اعلام کرد «هافینگتون پست» را ترک می‌کند تا تمام تمرکز خود را روی استارتاپ جدیدش «ترایو گلوبال» بگذارد.

آریانا هافینگتون، موسس و مدیرعامل «ترایو گلوبال» در محل کار خود از میزهای گرد استفاده می‌کند و همیشه در دفاتر کارش یک میز گرد بزرگ دارد.

آریانا هافینگتون - مدیران موفق - میز کار - میزکار - میز کار مدیران موفق

او به عنوان تاثیرگذارترین شخصیت زن در رسانه‌های دنیا برای موبایل خود یک ایستگاه شارژ اختصاصی دارد تا به مردم نشان دهد برای بهبود کیفیت خواب لازم است قبل از خواب گوشی موبایل خود را خاموش کنند.

هافینگتون می‌گوید گوشی هوشمند ما سرشار از مواردی است که باید برای داشتن خواب راحت آن‌ها را کنار بگذاریم: ایمیل‌های پاسخ داده نشده، کارهای در دست انجام و... . وقتی گوشی خود را از رختخواب‌تان جدا می‌کنید، خواب بهتری دارید و صبح سرحال و پرانرژی از خواب بیدار خواهید شد.

لازم است بدانید، «ترایو گلوبال» محصولاتی چون بالش، شمع و مکمل‌های غذایی ارائه می‌کند و با هدف بهبود کیفیت زندگی مصرف‌کنندگان به فروش می‌رساند. همچنین، مرکز آنلاینی هم برای دسترسی به وب‌سایت‌ها و نرم افزارهای همراهی نیز دارد که به کاربران در یادگیری نکاتی پیرامون سلامتی ذهن و بدن کمک می‌کند یا امکان زیر نظر گرفتن وضعیت سلامتی را به آن‌ها می‌دهد.

هافینگتون تعدادی از کارهای هنری دخترش ایزابل را در دفتر کار خود قرار داده است. در اتاق این روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی آمریکایی-یونانی‌تبار، کپسول خواب دیده می‌شود که برای استراحت در طول روز از آن استفاده می‌کند.

3. راشل دروری، موسس و مدیرعامل «Daily Harvest»

در دفتر مرکزی Daily Harvest هیچ میزکار یا اتاق مجزایی برای کارمندان وجود ندارد. تمام کارمندان و حتی خود راشل دروری نیز روی میزهای بزرگ کارهای خود را انجام می‌دهند. البته دروری گاهی روی مبل‌های راحتی موجود در دفتر می‌نشیند تا بتواند کارهایش را با تمرکز بیشتری به انجام برساند.

در گوشه‌ای از این دفتر چندین مبل راحتی و صندلی وجود دارد و نور آفتاب از طریق پنجره‌های بزرگ به اتاق می‌تابد و فضای دلنشینی را برای انجام کار فراهم کرده است.

راشل دروری - مدیران موفق - میز کار - میزکار - میز کار مدیران موفق

اگر میزها شلوغ باشد، دروری به آشپزخانه می‌رود تا کارهای خود را انجام دهد.

4. کیوان مهاجر، مدیرعامل «SoundHound»

کیوان مهاجر ترجیح می‌دهند روی مبل کنار پنجره بنشیند و از تابش غیرمستقیم آفتاب استفاده کند به جای این‌که همانند خیلی از مدیران به سراغ میزکار معمولی برود. مدیرعامل SoundHound می‌گوید هر وقت بخواهم روی کارهایم تمرکز بیشتری داشتم باشم، روی کاناپه آبی رنگی که به شکل لوگوی شرکت بوده و بسیار بزرگ است می‌نشینم. اغلب از این کاناپه برای جلسات عمومی شرکت استفاده می‌شود.

کیوان مهاجر - مدیران موفق - میز کار - میزکار - میز کار مدیران موفق

او برای ترغیب و انگیزه‌بخشی خود، طاقچه‌ای پر از جوایزی دارد که برای اختراعات ثبت شده‌اش دریافت کرده است. از جمله این جوایز می‌توان به اختراعات و علائم تجاری چون کارت‌های بازی گاگلز از بازی مجیک یا مکعب روبیک اشاره داشت.

5. رولف اشرومجنز، مدیرعامل «Trivago»

رولف اشرومجنز هیچ میزکار و دفتر مشخصی در شرکت ندارد و هر جا که خالی باشد می‌نشیند و کارهایش را انجام می‌دهد. همیشه لپ تاپ، موبایل و کوله پشتی‌اش را همراه دارد و از میزی به میز دیگر و مبلی به مبل دیگر جابجا می‌شود. او نمی‌خواهد دور از کارمندانش باشد و همیشه سعی می‌کند کنار آن‌ها باشد.

رولف اشرومجنز - مدیران موفق - میز کار - میزکار - میز کار مدیران موفق

6. اسپنسر راسکاف، مدیرعامل «Zillow Group»

اسپنسر راسکاف دوست دارد همیشه در حال حرکت و فعالیت باشد. جالب است بدانید، پشت میزکارش تردمیلی قرار داده تا هنگام پاسخ دادن به ایمیل‌ها و گفت‌و‌گوهای نه چندان مهم در حرکت باشد. او می‌گوید فعالیت بدنی انرژی زیادی به او می‌دهد و باعث می‌شود با نشاط بیشتری به کارهایش برسد.

میزکار مدیرعامل «زیلو گروپ» به یک مانیتور اصلی و دو مانیتور ایستاده و عمودی مجهز شده که برای شبکه های اجتماعی خصوصا توییتر استفاده می‌شود. البته او تمام روز به مانیتورها و وسایل الکترونیکی زل نمی‌زند بلکه از پشت پنجره منظره‌های بیرون و ساختمان‌های در حال ساخت را نظاره می‌کند.

اسپنسر راسکاف - مدیران موفق - میز کار - میزکار - میز کار مدیران موفق

اسپنسر راسکاف روی میزکارش گیره‌هایی قرار داده تا در صورت لزوم برای مصاحبه‌های رسانه‌ای از آن‌ها استفاده کند.

یکی دیگر از وسایل منحصر به فرد راسکاف، نشانه سالگرد است. تمام کارمندان نشانه‌ای دارند که همانند پلاک ساختمان است و نشان می‌دهد چند سال در زیلو گروپ فعالیت می‌کنند. راسکاف به عنوان یکی از اعضای اصلی شرکتِ املاک و مستغلات، عدد 12 را روی میز کار خود قرار داده که نشان می‌دهد 12 سال در حالت خدمت‌رسانی به «زیلو گروپ» است.

7. فیلیپ کریم، مدیرعامل Casper

روی میزکار مدیرعامل کسپر (‌Casper)، دو تلویزیون، پرینتر، تلفن و مانیتور کامپیوتر قرار دارد و فیلیپ کریم از تمام این وسایل استفاده می‌کند.

البته در دفترکار کریم کتاب‌هایی موجود است و او در مواقعی که می‌خواهد برای چندین دقیقه از کار و استرس کاری فاصله بگیرد و به ذهن و فکر خود استراحت دهد، شروع به خواندن کتاب می‌کند.

فیلیپ کریم - مدیران موفق - میز کار - میزکار - میز کار مدیران موفق

کریم عاشق سوشی است و یک چاپ استیک اختصاصی روی میزکارش دارد. روی این چاپ استیک‌ها نوشته شده: دست نزن، سوشی پی.کی (مخفف اسم و فامیل فیلیپ کریم.)

در کتابخانه کریم قابل عکسی از بنیان‌گذاران «کسپر» نیز وجود دارد. او می‌گوید این عکس به من یادآوری می‌کند که از روز اول در «کسپر» کنار دیگر مدیران کار کرده‌ام و نشان از آن دارد که در چهار سال گذشته چقدر پیشرفت داشته‌ایم.

 

منبع: businessinsider

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-11-21 03:53:48
دسته بندی ها