10 نشانه‌ای که اعلام می‌کند هرگز میلیاردر نخواهید شد

26 شهریور 1399 - 6:10
مدیریت مالی - 10 نشانه‌ای که اعلام می‌کند هرگز میلیاردر نخواهید شد
10 نشانه‌ای که اعلام می‌کند هرگز میلیاردر نخواهید شد
امتیاز مطلب: 68%

اگر نگاه واقع‌بینانه‌ای داشته باشیم باید به این باور برسیم که ثروتمند شدن در عرض یک شب اتفاق نخواهد افتاد. هر کسی شرایط اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی و محیطی متفاوتی دارد اما این موارد تاثیری روی عدم دست‌یابی به ثروت نخواهد داشت. باید و نبایدهایی در این‌باره وجود دارند که توسط افراد ثروتمند توصیه می‌شوند. در این مقاله از یوکن، قصد داریم نکاتی را مطرح کنیم که باعث می‌شوند هرگز ثروتمند نشوید.

1. هوشمندانه کار نمی‌کنید

ریک ادلمن، از مشاوران مالی می‌گوید حتما از دوران مدرسه به شما توصیه شده سخت‌کوش باشید اما این تنها راه پولدار شدن نیست. او معتقد است:

اگر در طول زندگی خود تنها به سختی کار می‌کنید بدانید هرگز ثروتمند نخواهید شد. زیرا تنها سخت کار کردن و پس انداز پول نمی‌تواند شما را به هدف‌تان برساند.

کارکردن - هوشمندی - افزایش درآمد - بالا بردن درآمد - پولدارشدن

او برای ثروتمند شدن در آینده توصیه می‌کند هم‌زمان هوشمندانه نیز کار کنید. یکی از راهکارها این است که به دنبال خرید سهام باشید یا در صندوق‌های بازنشستگی سرمایه گذاری کنید. این کار می‌تواند سود پول‌تان را افزایش داده و در آینده ثروتمند شدن‌تان را تضمین کند. همچنین این کار بدون ریسک بالا، زحمت فراوان و صرف زمان زیاد انجام می‌شود.

2. به جای تمرکز روی کسب درآمد بیشتر، به دنبال پس‌انداز کردن هستید

یکی از راهکارهای فوق‌العاده برای ثروتمند شدن به‌دست آوردن درآمد بیشتر و نه افزایش پس‌انداز است. معمولا اغلب افراد به افزایش درآمد فکر نمی‌کنند و به درآمد فعلی خود راضی‌اند و عادت پس‌انداز کردن را در خود به‌وجود آورده‌اند.

سیبولد می‌گوید اگر می‌خواهید همانند افراد ثروتمند به ثروت برسید باید به دنبال درآمد بیشتر باشید و خیلی به بی‌پول ماندن فکر نکنید. بیشتر ثروتمندان چند منبع مختلف کسب درآمد دارند و برای پس‌انداز کردن به سراغ راهکارهای هوشمندانه می‌روند.

3. هنگام خرید کردن به توان مالی خود توجه ندارید

اگر بیشتر از توانمندی مالی خود خرج می‌کنید باید بدانید هرگز ثروتمند نخواهید شد. هرگز با کمی افزایش حقوق، به دنبال خرج‌های اضافه نباشید.

گرانت کاردون، یکی از میلیونرهای معروف می‌گوید: «قبل از این‌که از طرق مختلف درآمدهای بالا داشته باشم، هرگز یک خودروی لوکس یا ساعت گران‌قیمت نخریدم. اکنون با این‌که خیلی ثروتمند هستم، یک تویوتا کمری دارم.»

کاردون توصیه می‌کند:

در زندگی به دنبال خرید خرده‌ریزه‌ها نباشید.

4. به یک حقوق ثابت ماهیانه راضی هستید

خیلی از مردم به درآمد ماهیانه خود رضایت می‌دهند. اما ثروتمندان به نتیجه حاصل از درآمدشان اهمیت می‌دهند و در اغلب مواقع خویش‌فرما هستند.

ساعت - حقوق ثابت - دستمزد ماهیانه -  افزایش درآمد

سیبولد خویش‌فرمایی را بهترین راه برای رسیدن به درآمد بالا می‌داند. او معتقد است افراد ثروتمند برای خود کسب و کاری مستقل راه می‌اندازند اما خیلی از مردم عادی به همان حقوق ثابت ماهیانه رضایت می‌دهند و برای افزایش درآمد خود تلاشی نمی‌کنند.

5. اعتقادی به پس‌انداز کردن ندارید

یکی از بهترین راه‌هایی که باعث افزایش ثروت می‌شود، پس‌انداز کردن است. رامیت سثنی، نویسنده کتاب «ثروت‌اندوزی را به شما یاد خواهم داد» می‌گوید: «خیلی از ثروتمندان 20 درصد درآمد خود را پس‌انداز می‌کنند. در حقیقت ثروت آن‌ها با درآمد سالانه‌شان سنجیده نمی‌شود بلکه برمبنای پس اندازها و سرمایه‌گذاری‌هایی است که انجام می‌دهند.»

برای پس‌انداز کردن نیاز نیست درآمد خیلی زیادی داشته باشید. تنها باید درصدی از درآمدتان را کنار بگذارید. مطمئن باشید در طی زمان پس‌انداز زیادی خواهید داشت.

6. به رویاهای دیگران بیشتر اهمیت می‌دهید تا رویاهای خودتان

اگر می‌خواهید به ثروت زیادی برسید باید کاری انجام دهید که به آن علاقه دارید. این بدین معناست که انگیزه کافی برای انجام آن داشته باشید و به احساسات خود نیز توجه کنید.

رویا - اهمیت به رویای دیگران - رویاپردازی -  افزایش درآمد

توماس کورلی، یکی از ثروتمندان بزرگ در این‌باره می‌گوید:

لازم نیست به رویاهای والدین خود پای‌بند باشید.

او در کتاب «تغییر عادات؛ تغییر زندگی» می‌گوید: «وقتی رویاهای دیگران را دنبال می‌کنید احتمال دارد از این کار رضایت کافی نداشته باشید. همین نارضایتی روی نحوه ارائه آن تاثیر می‌گذارد. به همین خاطر در مسائل مالی خود دچار چالش‌‌های بزرگ خواهید شد. برایدستیابی به موفقیت نیز احساس خشنودی کافی نخواهید داشت.»

7. از منطقه امن خود خارج نمی‌شوید

اگر می‌خواهید به ثروت برسید، موفق شوید و زندگی‌تان در مسیر پیشرفت قرار بگیرد باید از منطقه امن و محدوده آسایش زندگی‌تان خارج شوید. معمولا افراد ثروتمند در منطقه ناامن و با ریسک‌هایی که در زندگی‌شان دارند به آرامش و امنیت دست می‌یابند.

سیبولد می‌گوید: «امنیت جسمانی، روانی و احساسی اولین هدف افراد متوسط جامعه تلقی می‌شود اما کسانی که تفکر ثروتمند شدن دارند، خیلی به مکان‌های امن زندگی‌شان نمی‌اندیشند. آن‌ها می‌دانند چگونه با ایجاد ناامنی و ریسک در زندگی خود، به آرامش دست پیدا کنند.»

8. هدف‌تان ثروتمند شدن نیست

اگر هدف‌تان ثروتمند شدن باشد، رسیدن به ثروت برایتان آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد بود. در واقع با داشتن یک هدف مشخص، می‌توانیدبرنامه ریزی بهتری برای رسیدن به آن داشته باشید.

- آیا می‌خواهید خانه بزرگتری بخرید؟

- به سفر خارج از کشور بروید؟

- از دوران بازنشستگی خود لذت ببرید؟

تمام این اهداف را روی کاغذ بیاورید. افراد ثروتمند اهداف‌شان را روی کاغذ می‌نویسند و به آن پای‌بند هستند.

خانه - خانه دار شدن - خرید خانه - افزایش درآمد

یکی از ثروتمندان معروف به نام تی.هارو اِکر می‌گوید:

ثروتمندان روی هدف خود تمرکز می‌کنند، برنامه‌ریزی مشخصی دارند و دیدگاه خوبی برای رسیدن به هدف‌شان دارند.

خیلی از افراد نمی‌دانند در زندگی‌شان به دنبال چه چیزی هستند اما ثروتمندان به خوبی می‌دانند پولِ زیاد می‌خواهند.

9. اول خرج می‌کنید و بعد باقی‌مانده حساب خود را پس‌انداز می‌کنید

دیوید باخ، یکی از ثروتمندان می‌گوید اغلب مردم ابتدا درآمد خود را خرج می‌کنند و بعد به فکر پس‌انداز می‌افتند. قبل از این‌که درآمد خود را خرج کنید بخشی از آن را به پس‌انداز اختصاص دهید. برای مثال، درآمد یک ساعت از کار روزانه خود را پس‌انداز کنید یا بخشی از حقوق‌تان را کنار بگذارید. باخ می‌گوید این کار با گذشت زمان تبدیل به عادت شده و نتایج فوق‌العاده‌ای به دنبال خواهد داشت.

10. فکر می‌کنید ثروتمند شدن ممکن نیست

سیبولد می‌گوید:

خیلی از مردم فکر می‌کنند ثروتمند شدن تنها مختص افراد خوش‌اقبال است. اما در خیلی از کشورهای سرمایه‌داری تمام افراد فرصت برابری برای ثروتمند شدن دارند.

بلندپروازی - آلمان - پرچم - پرش - افزایش درآمد

از خودتان بپرسید چرا شما نتوانید یکی از این افراد باشید؟ تفکر خود را تغییر دهید و در قدم بعدی، رویاهای بزرگ در سر داشته باشید و توقعات خود را بالا ببرید.

منبع: businessinsider

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-14 04:01:50
دسته بندی ها