10 کتاب برتر که شما را عاشق شغل‌تان می‌کند

19 دی 1399 - 11:00
معرفی کتاب - 10 کتاب برتر که شما را عاشق شغل‌تان می‌کند
10 کتاب برتر که شما را عاشق شغل‌تان می‌کند
امتیاز مطلب: 81%

چه در دنیای مشاغل فرد تازه‌واردی باشید و چه جز افرادی باشید که دنبال مسیر حرفه‌ای جدیدی هستند، این 10 کتابی که در زیر می‌خواهیم به معرفی آن بپردازیم، به شما در به وقوع پیوستن مسیر مورد نظر شغلی‌تان کمک خواهد کرد. این 10 کتاب به شما در پیدا کردن شغلی که دوستش دارید و پیشرفت در همان شغلی که در آن مشغول به کار هستید کمک خواهند کرد. با یوکن همراه باشید.

1.    کتاب «چرایی خود را پیدا کنید» نوشته‌ی سایمون سینک

 کتاب «چرایی خود را پیدا کنید» نوشته‌ی سایمون سینک

آیا چرایی خود را می‌دانید؟ چرایی من این است: «می‌خواهم به همه‌ی افراد انگیزه، قدرت و سواد دستیابی به زندگی و اهداف خودشان را بدهم.» هرکاری کوچکی که در زندگی‌ام انجام می‌دهم از سخنرانی‌های انگیزشی ام گرفته تا نوشته‌هایم، پادکستی که منتشر می‌کنم و همه‌ی کارهایی که برای شغلم انجام می‌دهم، حول محور چرایی من می‌گردند.

این کتاب که اولین کتاب لیست مقاله‌ی ما هست، به شما آموزش می‌دهد که چگونه بتوانید چرایی خود را پیدا کنید. سپس با جدیت تمام چرایی خود را پیدا می‌کنید و به طور موثری آن را در این دنیا دنبال خواهید کرد.

2.    کتاب «کار عمیق» اثر کال نیوپورت

کتاب «کار عمیق» اثر کال نیوپورت

کال نیوپورت، نویسنده‌ی این کتاب، در پادکست من به من گفت که توانایی ثابت نگه داشتن تمرکز روی یک موضوع خاص برای مدتی یک قدرت محسوب می‌شود. و من هم به حرف او باور دارم.  مخصوصاً این روزها که افراد بیش‌تر از هر زمان دیگری حواس‌پرت شده‌اند، تمرکز داشتن روی کار خود بدون اینکه حواس‌مان جای دیگری منعطف شود یکی از مهمترین کارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این کتاب به شما تمرکز کردن را یاد می‌دهد و به همین خاطر یکی از بهترین کتاب‌های حوزه‌ی کسب و کار تلقی می‌شود.

 3.  کتاب «طراحی زندگی شما» اثری مشترک از بیل برونت و دیو ایوانز 

کتاب «طراحی زندگی شما» اثری مشترک از بیل برونت و دیو ایوانز 

کتاب طراحی زندگی شما چگونگی به کارگیری یک روند منطبق بر طراحی برای زندگی‌تان که به واسطه‌ی آن بتوانید بهتر زندگی کنید و بهبود آن در همه جهات مختلف را آموزش می‌دهد. این کتاب به اتفاق دو نفر نوشته شده که یکی از آن‌ها بیل برونت، یکی از طراحان اصلی شرکت اپل و دیگری دیو ایوانز، یک مهندس مکانیک است که قبلاً سمت مهمی در بخش استعدادهای هنرهای الکترونیکی داشت.

بیل و دیو همچنین یک کلاس خیلی محبوب را در استانفورد به همراه هم تدریس می‌کنند که به دانشجویان تفکر طراح‌گونه جهت شخصی سازی زندگی خودشان در بهترین وضعیت ممکن و با موفقیت کامل را آموزش می‌دهند. این کتاب هم بر اساس همان کلاس درس استانفورد است.

4. کتاب «چگونه در هرکاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم»  اثر اسکات آدامز

کتاب «چگونه در هرکاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم»  اثر اسکات آدامز

این کتاب، کتاب مورد علاقه‌ی خودم است و به شخصه این را خیلی ترجیح می‌دهم. کتاب بسیار قدرتمند و کاربردی است. مخصوصاً اگر دنبال کاری که دوستش دارید می‌گردید تا آن را انجام دهید. و اگر در حال حاضر کار مناسب و مورد علاقه‌ی خود را دارید، اسکات آدامز به شما چگونگی به کار گیری روش‌های موثر را می‌آموزد که به واسطه‌ی آن بیشترین تاثیر را در کار خود بگذارید.

در کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم تا باز هم برنده شویم، همچنین این را می‌آموزید که چطور شکست هیچ‌وقت به معنای عدم موفقیت نیست. این دقیقا همان معنی عنوان کتاب را منتقل می‌کند.

5. کتاب‌ «مهارت‌های استادی» اثر رابرت گرین

کتاب‌ «مهارت‌های استادی» اثر رابرت گرین

اینکه چند ساله هستید و چقدر در مسیر شغلی خودتان موفق هستید هیچ اهمیتی ندارد، همیشه راهی برای بهبود عملکردتان وجود دارد. و این تمام آن چیزی است که در این کتاب در مورد آن صحبت می‌شود: دانش‌آموخته‌ی هنر خودتان شوید. مهارت استادی همان عشق ورزیدن به کاری است که انجام می‌دهید، حتی در زمان‌های بسیار دشوار.

این کتاب به من ضرورت انتخاب شغلی که در هر ثانیه از زندگی‌ام به آن عشق می‌ورزم و برای بهتر شدنش تلاش می‌کنم را آموخت. زیرا که اگر می‌توانید آن را پیدا کنید، دیگر حتی یک روز هم در زندگی خود کار نخواهید کرد!

6. کتاب «آیین دوست‌یابی» نوشته‌ی دیل کارنگی

کتاب «آیین دوست‌یابی» نوشته‌ی دیل کارنگی

تحت تاثیر قرار دادن دیگران یک نوع هنر است. اگر آن را اشتباه انجام دهید دیگر جدی گرفته نمی‌شوید. اما اگر آن را به درستی انجام دهید، به راحتی مورد توجه و تحسین بقیه افراد در مسیر شغلی خود قرار می‌گیرید و پیشرفت خواهید کرد.

ارتباط برقرار کردن با افراد از نوع درستش در مسیر شغلی، موضوعی ایت که در هیچ کلاس درسی به شما یاد داده نمی‌شود. در هیچ کتاب آموزشی راهنمای شغلی هم نمی‌یابید. اما اگر به درستی آن را یاد بگیرید، می‌توانید از تخصص پیدا کردن در هر نوع روش دیگری رها شوید و فقط به همین مهارت تکیه کنید. کتاب آیین دوست‌یابی، یکی از مهم‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی کسب و کار است که به شدت توصیه می‌کنم آن را بخوانید.

7. کتاب «هرگز تنها غذا نخورید» اثر کیت فرازی

کتاب «هرگز تنها غذا نخورید» اثر کیت فرازی

پس از اینکه کتاب آیین دوست‌یابی اثر دیل کارنیگی را خواندید، به خودتان لطف بزرگی کرده و این کتاب را تهیه کنید. حتما می‌پرسید چرا؟ زیرا به شما چگونگی ایجاد شبکه‌ای حرفه‌ای و پرقدرت را آموزش می‌دهد که می‌تواند کل مسیر شغلی شما را دگرگون سازد. شبکه‌ی ارتباطی شما قطعاً مهم‌ترین دلیل پیشرفت شما نخواهد بود، اما نقش مهمی  در مسیر شغلی شما دارد.

8. کتاب «برانید» از دنیل پینک

کتاب «برانید» از دنیل پینک

انگیزه. برخی اوقات جا نزدن، کار بسیار سختی است. اما چه می‌شد اگر می‌توانستیم هر موقع که امر می‌کردیم، انگیزه داشتیم؟ چقدر باحال می‌شد، موافقید؟ خب این کتاب دقیقا به شما همین را آموزش می‌دهد، نه فقط برای خودتان، بلکه چگونه انگیزه‌ را به دیگران انتقال دهید هم یاد میگیرید.

در کتاب «برانید» در مورد اجزایی که به انگیزه‌ی انسان‌ها کمک می‌کند پرداخته می‌شود و اینکه چگونه به صورت تاثیرگذار برای خودتان و دیگران انگیزه بسازید را یاد می‌دهد. هر دوی این‌ها عوامل مهمی در موفقیت شغلی شما هستند.

9. کتاب «ببخش و بگیر» نوشته‌ی آدام گرنت

کتاب «ببخش و بگیر» نوشته‌ی آدام گرنت

کتاب ببخش و بگیر یکی از ضروری‌ترین کتاب‌هایی است که باید خوانده شود. این کتاب ب شما می‌آموزد که بخشش به دیگران چگونه بر زندگی شما تاثیر مناسبی خواهد گذاشت. این کتاب راهنمایی است که به شما می‌آموزد هم‌زمان با پیشرفت و ترقی، به دیگران هم کمک کنید و بخشش داشته باشید. در این کتاب کسب و کار، می‌آموزید که چگونه کمک به دیگران منجر به بهتر شدن زندگی حرفه‌ای شما خواهد شد.

10. کتاب چتر نجات شما چه رنگی است؟ نوشته‌ی ریچارد ن بولز

کتاب چتر نجات شما چه رنگی است؟ نوشته‌ی ریچارد ن بولز

آخرین کتاب کسب و کاری که در این لیست به معرفی آن می‌پردازم، کتاب چتر نجات شما چه رنگی است؟ است. اگر در پی یافتن شغل جدیدی هستید، یا به مسیر شغلی جدیدی فکر می‌کند، پس این کتاب دقیقا برای شما طراحی شده است.

این کتاب سالانه به روز می‌شود، اما مسائل اصلی آن هیچ‌وقت عوض نمی‌شود. اگر بتوانید مصاحبه‌های شغلی خود را در دستان‌تان بگیرید، مهارت‌های مناسب بازار داشته باشید و انعطاف پذیری و خلاقیت داشته باشید، احتمال خیلی زیادی برای به دست آوردن شغل مورد علاقه‌تان خواهد بود. این کتاب به شما یاد می‌دهد که این کار را چگونه انجام دهید.

کدام کتاب را اول می‌خوانید؟

حال که این لیست تقدیم شما شد، وقت آن رسیده که به این سوال پاسخ دهم. کدام کتاب را اول بخوانید؟ آیا باید بروید بیرون و همه‌ی این‌ها را با هم بخرید؟ آیا باید همه را در آن واحد بخوانید؟ تعداد آن‌ها بسیار زیاد است و زمان اندک است. اینکه با این لیست چه کنید و چگونه آن را در زندگی و مسیر شغلی خود پیاده کنید، کاملاً به خودتان بستگی دارد.
اما اگر من بودم، به شما پیشنهاد می‌کردم که در شروع از اینجا آغاز کنید:

•    عضو یک سایت خلاصه‌ی کتاب شوید. تا فقط از مطالب کلیدی هر کتاب بهره ببرید.

•    اگر ترجیح می‌دهید کل کتاب را بخوانید، به شدت پیشنهاد می‌کنم که هربار فقط یک کتاب را مطالعه بفرمایید. بعضی وقت‌ها وقتی کتاب هیجان‌‌انگیزی می‌بینیم، می‌خواهیم آن را ورق بزنیم و بخوانیم. همه‌ی ما می‌دانیم که این کار فقط به ما استرس می‌دهد و درست نیست. پس یک کتاب را انتخاب کنید و آن را از اول تا آخر بخوانید.

•    اگر عجله دارید، از کتاب صوتی استفاده کنید.

•    اگر خیلی خیلی عجله دارید، به ویدیوهای خلاصه کتاب یوکن سر بزنید.

نویسنده مطلب
noorieh razavi sani - نوریه رضوی‌ثانی
نوریه رضوی‌ثانی هستم. مترجم و نویسنده‌ی محتوا. به زمینه‌های مختلف روانشناسی، موفقیت، ادبیات ملل، فیلم و سریال و ماشین‌های آفرود علاقمندم و بصورت جدی پیگیری می‌کنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-08 23:59:03
دسته بندی ها