12 راهکار اثبات شده علمی برای جذاب به نظر رسیدن

20 دی 1399 - 6:00
مهارت‌های ارتباطی - 12 راهکار اثبات شده علمی برای جذاب به نظر رسیدن
12 راهکار اثبات شده علمی برای جذاب به نظر رسیدن
امتیاز مطلب: 79%

از زمان‌های قدیم جذابیت و موفقیت ارتباط مستقیمی با هم داشته و این ارتباط در دنیای کنونی بسیار محسوس‌تر از گذشته است؛ چه در حوزه روابط شخصی و عاطفی و چه روابط حرفه‌ای و شغلی. قطعا این شرایط را هر فردی تجربه کرده و خواستار این بوده که دل همکار، همکلاسی یا هر شخص دیگری در هر موقعیتی را به دست آورد. در اغلب مواقع، تلاش برای جذاب بودن در نظر دیگران در مورد روابط عاشقانه و برای جلب توجه جنس مخالف بوده است. هرچند راهکارهای متفاوتی برای جذاب به نظر رسیدن وجود دارد اما شاید فایده‌ی چندانی نداشته باشد و حتی نتیجه عکس داشته باشد. با یوکن همراه باشید.

در این بین، برخی ترفندها برای جذاب به نظر رسیدن از نظر علمی اثبات شده است که خیلی از آن‌ها فراتر از بحث ظاهری و فیزیکی است. جذابیت از شیوه رفتار و عملکرد شما، کسانی که قصد جلب توجه آن‌ها را دارید، نحوه حرف زدن شما با دیگران و خیلی از عوامل دیگر تاثیر می‌گیرد. اما چگونه می‌توانیم جذاب به نظر برسیم؟ در ادامه مقاله، 12 راهکار و استراتژی اثبات شده علمی برای جذاب به نظر رسیدن را معرفی می‌کنیم.

1. طرف مقابل‌تان را بخندانید

زنان بیشتر جذب مردانی می‌شوند که حس شوخ طبعی دارند

در تحقیقی که به صورت علمی به اثبات رسید، مشخص شد مردانی که حس شوخ طبعی دارند و در  جمع دوستانشان لطیفه‌های بیشتری تعریف کردند در جلب توجه جنس مخالف موفق‌تر بودند. در این پژوهش، یک روانشناس از سه مرد درخواست کرد که در صورت امکان یک لطیفه خنده‌دار در جمع دوستانشان در کافی‌شاپ یا رستوران بگویند، در شرایطی که یک زن نیز در همان حوالی باشد. سپس به تمام مردان گفته شد به زن مورد نظر نزدیک شده و از او شماره تلفن بخواهند. بعد از این‌که مرد با موفقیت یا شکست در گرفتن شماره تلفن از محل بیرون رفت، پژوهشگر به سراغ زن حاضر در محل رفت و از او خواسته شد به مرد مورد نظر از نظر جذابیت و هوش و این‌که چقدر حاضر است با این مرد قرار بگذارد و رابطه‌ی طولانی‌مدت برقرار کند نمره‌ای اختصاص دهد.

نتایج تحقیقات نشان داد مردانی که در میان جمع لطیفه‌های خنده‌دار تعریف کرده و زن مورد نظر آن را شنیده بود در مقایسه با مردانی که لطیفه نگفته بودند، تا سه برابر شانس بیشتری برای گرفتن شماره تلفن آن زن را دارند. هم‌چنین، این مردان در زمینه جذابیت و هوش از زن مورد نظر نمره بالاتری گرفته بودند.

جیل گرینگراس، جامعه‌شناس مشهور در این باره می‌گوید:

تاثیر داشتن حس شوخ‌طبعی قوی روی جلب توجه زنان تا حدودی می‌تواند نتیجه‌ی این واقعیت باشد که افراد شوخ‌طبع اجتماعی‌تر و باهوش‌تر به نظر می‌رسند، آن‌چه که زنان در طرف مقابل‌شان به دنبال آن هستند.

2. با دوستان‌تان ارتباط نزدیک برقرار کنید

افراد وقتی در جمع دوستان‌شان هستند جذاب‌تر به نظر می‌رسند

در پژوهشی که در سال 2013 توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا - سن‌دیگو انجام شد، 25 دختر و پسر دانشجو به عکس صورت 300 زن نگاه کردند - یک بار در تصاویر گروهی و بار دیگر در تنهایی . پژوهشی دیگر همین تحقیق را روی 18 دانشجو با نگاه به تصاویر مردان انجام داد. نتایج تحقیق حاکی از آن بود، نمرات دریافتی مردان و زنان در زمینه جذابیت، برای تصاویر جمعی خیلی بیشتر از تصاویر انفرادی بود. داشتن یک جمع دوستانه می‌تواند یک راهکار مفید برای جلب توجه جنس مخالف باشد خصوصا اگر خصوصیات ظاهری آن‌ها متناسب با ویژگی‌های غیرجذاب شخصی فرد باشد.

3. مکالمات کوتاه را رها کنید

افرادی که سوالات عمیق می‌پرسند احساس ارتباط و نزدیکی بیشتری نسبت به کسانی که در مورد موضوعات ساده حرف می‌زنند ایجاد می‌کنند

در تحقیقی که در سال 1997 انجام شد، آرتور آرون از دانشگاه دولتی نیویورک و همکارانش دو گروه از دانشجویان را درنظر گرفته و دو به دو در کنار هم قرار دادند، سپس به هر زوج 45 دقیقه زمان دادند تا به چندین سوال پاسخ دهند. بخشی از سوالات مربوط به سوالات و گفتگوهای کوتاه بود و مابقی سوالات عمیق‌تر بودند. افرادی که سوالات عمیق‌تر پرسیده بودند احساس نزدیکی بیشتری داشتند. حتی یکی از این زوج‌ها که در این تحقیق در کنار هم بودند چند ماه بعد عاشق هم شدند که اهمیت این تحقیق و نتایج آن را نشان می‌دهد.

4. رهبر باشید

در تحقیق دیگری، محققان از 49 دستیار قانون‌گذاران در ویسکانسین درخواست کردند از نظر جذابیت به سیاست‌مداران مختلف نمره بدهند. شرکت‌کنندگان در این تحقیق، رهبران سیاسی که با تمایلات حزبی آن‌ها سازگار بودند را جذاب‌ترین شخصیت‌ها معرفی کردند. یکی از محققان درمورد نتایج تحقیق خود این گونه گفت:

در تضاد با سنت‌های تحقیقی که جذابیت‌های فیزیکی را یک ویژگی ایستا می‌دانست، نتایج تحقیق ما بر اهمیت عضویت در گروه‌ها به عنوان لنزی برای تشخیص جذابیت فیزیکی رهبران آشنا تاکید داشت.

5. تا جای ممکن لبخند بزنید

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد اظهار شادی و خوشحالی از روی چهره می‌تواند جذابیت شما را دو چندان کند. در دو مطالعه مجزا، محققان در سوئیس رابطه بین لبخند زدن و جذابیت را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند که هر چقدر لبخند شما قوی‌تر باشد صورت‌تان جذاب‌تر به نظر خواهد رسید.

6. حیوان خانگی داشته باشید

نگهداری از حیوان خانگی این مساله را القا می‌کند که شما قدرت حمایت‌کنندگی داشته و می‌توانید در طول زمان متعهد بمانید. همچنین داشتن حیوان خانگی می‌تواند باعث شود نزدیک شدن به فرد مورد نظر آسان‌تر باشد.

در پژوهشی که در سال 2014 میلادی انجام گرفت، از 100 زن خواسته شد شرح‌های کوتاهی را در مورد مردان بخوانند. برخی از مردان مبادی آداب نداشته و مردانی به نظر می‌رسند که به شریک عاطفی خود خیانت کرده و به دنبال آرامش نیستند. برخی دیگر مردانی به نظر می‌رسند که رفتارهای پدرانه داشتند، سخت کار می‌کردند و از فرزندانشان به خوبی مراقبت می‌کردند. پس مردانی که یک حیوان خانگی داشتند از نگاه زنان، مردان بهتری برای داشتن یک رابطه پایدار و طولانی مدت به نسبت مردان بدون حیوان خانگی بودند.

هر زمان گفته می‌شد مردان دسته اول یک سگ به عنوان حیوان خانگی داشتند، زنان آن‌ها را مردانی بهتر از مردان بدون سگ خانگی برای داشتن یک رابطه طولانی‌مدت می‌دانستند. حتی مردان بداخلاق و بدرفتاری که سگ داشتند نمره‌ی بیشتری نسبت به مردان با صفات پدرانه و دارای سگ خانگی گرفتند؛ پس داشتن حیوان خانگی اهمیت زیادی روی جذاب بودن دارد.

7. مهربان باشید

وقتی درمورد مهربانی و خوش‌اخلاقی فردی بشنوید، صورت او را جذاب‌تر خواهید دید

در پژوهشی که در سال 2014 میلادی در چین انجام شد، 60 مرد و 60 زن به 845 تصویر از دیگر افراد که در دهه سوم زندگی خود بودند نگاه کردند درحالی‌که حالت صورت آن‌ها خنثی بود. برخی تصاویر نمای نجابت و صداقت بود و برخی دیگر شیطان‌صفت بودن و خساست را به نمایش می‌گذاشت. در نهایت شرکت‌کنندگان به کسانی که عبارات چینی با معنای مثبت در مورد مهربانی در تصاویر آن‌ها بود در مقایسه با دو دسته دیگر نمره بیشتری در زمینه جذابیت دریافت کردند. خصوصیات شخصیتی با جذابیت ظاهری صورت افراد ارتباط تنگاتنگی دارد؛ به طوری که خصوصیات شخصیتی مثبت می‌تواند به جذابیت صورت بیافزاید و برعکس.

8. در آپارتمان لوکس و زیبا زندگی کنید

در پژوهشی که توسط محققان دانشگاه کاردیف متروپولیتن انجام گرفت، تصویری از یک مرد معمولی در یک آپارتمان بسیار لوکس و هم‌چنین در یک آپارتمان ساده گرفته شد. در این تحقیق کوچک از 35 زن خواسته شد به مردان مورد نظر از نظر جذابیت نمره بدهند. سرانجام مشخص شد نمراتی که مردان در آپارتمان‌های لوکس گرفته‌اند خیلی بالاتر از مردان با آپارتمان‌های ساده است.

9. مهارت موسیقی را در خود تقویت کنید

داشتن مهارت موسیقی باعث می‌شود مردان در نگاه زنان جذاب‌تر به نظر برسند

در پژوهشی که در سال 2014 میلادی انجام گرفت، محققان از حدود 1500 زن با میانگین سن 28 سال درخواست کردند به قطعه‌ی ساده و پیچیده‌ای از موسیقی گوش داده و در آخر به جذابیت آهنگساز امتیاز بدهند. نتایج این پژوهش نشان داد زنان به نوازنده موسیقی‌های پیچیده نمره جذابیت بیشتری داده و آن‌ها را مردان بهتری برای برقراری روابط طولانی‌مدت می‌دانند.

10. تفکر عمیق داشته باشید

زنان اغلب مردان متفکر را به خاطر دقت و ریزبینی‌شان جذاب‌تر می‌دانند

پژوهشگران استرالیایی در سال 2015 میلادی از تعدادی از دانشجویان درخواست کردند به سرعت با جنس مخالف‌شان قرار بگذارند. نتایج این پژوهش نشان داد مردان متفکر و ریزبین از نظر جذابیت، نمره خیلی بیشتری از زنان دریافت کردند. قبل از شروع پژوهش، از 91 دانشجو خواسته شد به پرسش نامه مربوط به متفکر بودن پاسخ دهند که در آن از آن‌ها خواسته شده بود میزان موافقت خود با جملاتی چون «من بدون نیاز به واکنش به احساساتم، آن‌ها را درک می‌کنم» پاسخ دهند.

در هر قرار ملاقات با جنس مخالف، به طور محرمانه از دانشجویان زن خواسته شد به جذابیت جنسی طرف مقابل و این‌که چقدر تمایل دارند با او رابطه عاشقانه داشته باشند، نمره بدهند. نتایج این تحقیق نشان داد مردان بیشتر جذب زنانی می‌شوند که جذابیت فیزیکی دارند اما زنان جذابیت را در مردان متفکر می‌بینند.

11. به سراغ ورزش‌های فیزیکی مانند غواصی، کوهنوردی یا دوچرخه سواری کوهستان بروید

محققان دانشگاه آلاسکا در پژوهشی که در سال 2014 میلادی انجام گرفت، به این نتیجه رسیدند زنان بیشتر جذب مردان ریسک‌پذیر می‌شوند. در این تحقیق از 233 دانشجو خواسته شد به پرسشنامه‌ای پاسخ دهند و از نظر جذابیت به افرادی که در ورزش‌ها و رفتارهای پرریسک و خطرناک شرکت می‌کنند نمره بدهند.

ریسک‌های شکارچی شامل دوچرخه‌سواری کوهستان، غواصی عمیق و اسکیت‌سواری بود. ریسک‌های امروزی نیز شامل سرقت ادبی از نوشته‌های آکادمیک، بازی با مواد شیمیایی در آزمایشگاه و به روز نکردن نرم افزارهای ضدویروس در کامپیوتر شخصی است.

نتایج این پژوهش نشان داد زنان اغلب جذب مردانی می‌شوند که ریسک بیشتری به جان می‌خرند. براساس این تحقیق، زنان به مردانی که ریسک‌های مدرن را انجام می‌دهند کمتر جذب می‌شوند زیرا از نظر آن‌ها این ریسک‌ها بی‌معنی بوده و هیچ خطری ندارد.

12. لباس‌های قرمز رنگ بپوشید

پژوهشگران دانشگاه روچستر به این نتیجه رسیدند زنانی که رنگ قرمز می‌پوشند برای مردان جذاب‌تر هستند. محققان این دانشگاه تحقیقات زیادی انجام دادند که در آن‌ها گروه‌هایی از حدود 30 دانشجوی مرد به تصاویری سیاه و سفید از زنان جوان که در کنار پس زمینه قرمز، سفید، خاکستری، سبز یا آبی ایستاده بودند نگاه می‌کردند. نتایج کلی نشان داد که از منظر این مردان، زنانی که در کنار پس زمینه قرمز قرار داشتند از نظر فیزیکی و جنسی جذابیت بیشتری دارند. جالب است بدانید، آن‌ها بیشتر دوست داشتند با چنین زنانی دوست شوند. البته وقتی از مردان خواسته شد دلیل جذابیت زنان مورد نظر را بگویند کمتر کسی به رنگ قرمز اشاره می‌کرد که نشان می‌دهد جذابیت رنگ قرمز برای مردان غیرآگاهانه است.

 

منبع: businessinsider

 

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-09 17:15:31
دسته بندی ها