نقد و بررسی سریال تایتان‌ها Titans

26 فروردین 1400 - 11:00
فیلم و سریال - نقد و بررسی سریال تایتان‌ها Titans
نقد و بررسی سریال تایتان‌ها Titans
امتیاز مطلب: 87%

نقد و بررسی سریال تایتان‌ها Titans

سازندگان: آکیوا گلدزمن، جف جانز، گرگ برلانتی

بر اساسِ‌داستان های مصور «تایتان‌های نوجوان» اثر باب هینی

بازیگران: برنتون توایتز، آنا دیوپ، تیگن کرافت، رایان پاتر، مینکا کلی، آلن ریچسون، کانر لزلی، کارن والترز

تعداد فصل‌ها: 3

تهیه‌کننده‌های‌اجرایی: آکیوا گلدزمن، جف جانز، گرگ برلانتی، سارا شختر

لوکیشن‌ها: تورنتو، انتاریو

زمانِ‌ هر قسمت: 40 الی 50 دقیقه

تولیدکننده: وید رود پیکچرز، گرگ برلانتی، دی‌سی انترتیمنت، وارنر برادرز تله‌ویژن

توزیع‌کننده: وارنر برادرز تله‌ویژن

دوبله فارسی اختصاصی توسط گپ فیلم

گویندگان: کسری کیانی، امیر حکیمی، مریم رادپور، مینا قیاسپور، ناهید شعشعانی، شهراد بانکی، علی منانی، خشایار معمارزاده، سارا جعفری، امیر بهرام کاویانپور، علی منصوری راد، مریم معینیان، شیده آژیر، شیلا آژیر، زویا خلیل آذر، ابوالقاسم محمد طاهر، مریم بنایی، ابراهیم شفیعی، شایان شامبیاتی محمد علی جان‌پناه

مدیر دوبلاژ: شیلا آژیر

مترجم: شیده آژیر

صدابردار: مهدی بهزادپور

باند و میکس: محمد مصطفی زاده

استودیو: ساند فیلم

دوبله و پخش: گپ فیلم

تایتان‌ها (Titans) سریالی آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی، اکشن ماجراجویی، ‌علمی–تخیلی و ساخته‌ی‌کمپانی دی‌سی کامیکس است. دی‌سی هم مانند مارول در زمینه‌ی انتشار کتاب‌های ابرقهرمانی فعالیت می‌کند. با یوکن همراه باشید.

سریالی بر اساس داستان‌‌های مصور ابرقهرمانانه

برای تماشا و دانلود سریال«تایتان‌ها» دوبله، می‌توانید به گپ فیلم مراجعه کنید. سریالِ«تایتان‌ها» بر اساس کتاب‌های مصورِ‌«تایتان‌های نوجوان» (Teen Titans) اثرِ«باب هینی» ساخته شده‌است. داستان مصورِ «تیتان‌های نوجوان» برای اولین‌بار در شماره‌ی 54 از مجموعه‌ی کمیکِ‌شجاع و جسور (در ژوئیه1964) برای‌عموم عرضه شد.

همان‌طور که از نام گروه پیداست، اعضای آن را ابرقهرمان‌های نوجوان تشکیل می‌دهند که بسیاری از آن‌ها نقشِ همراه را برای ابرقهرمان‌های اصلی دی‌سی در گروه لیگ عدالت ایفا می‌کنند. این تیم ابتدا متشکل از کید فلش (والی وست)، رابین (دیک گریسون)، و آکوالد (گارث) بود و سپس به دنبال اضافه شدن شخصیت واندرگرل (دونا تروی) در شماره60 (ژوئیه1965) نام «تایتان‌های نوجوان» را به خود گرفتند.

از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید داستان مصور در آمریکا

شرکت دی‌سی‌کامیکس (DC Comics, Inc. تحت نام National Allied Publications) که در سال 1934 تشکیل‌شد، ناشر کتاب‌های کمیک و یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید داستان مصور در آمریکا است. این شرکت بخش انتشاراتی دی‌سی اینترتیمنت به‌شمار می‌رود؛ که خود از زیرشاخه‌های کمپانی برادران‌وارنر است. از مشهورترین شخصیت‌هایی که دی‌سی‌کامیکس آن را خلق کرده‌است می‌توان به شخصیت‌های بتمن، سوپرمن، واندر وومن، فلش، گرین لانترن، نایت وینگ، آکوامن و گرین ارو اشاره کرد.

سریال «تایتان‌ها»؛ اولین سریال کمپانی دی‌سی 

پس از اینکه دی‌سی تصمیم گرفت که خود، سریالی از آثارش بسازد؛ و توسط دی‌سی یونیورس پخشش کند. در ماه می 2018 کمپانی برادران‌وارنر با انتشار لوگوهایی از چند سریال تلویزیونی، رسما از شبکه دی‌سی یونیورس رونمایی کرد. البته این مسیری گریزناپذیر برای دی‌سی بود. چرا که موفقیت نتفلیکس موجب شد که بقیه کمپانی ها هم نیم‌نگاهی به پخش آثارشان در چنین سرویس‌هایی داشته باشند.

tians - سزیال تایتانها

پخش فصل اول سریال تایتان‌ها در11 قسمت از 12 اکتبر 2018 آغاز شد. بلافاصله پس از نخستین نمایش مجموعه، تایتان‌ها، ساخت فصل دوم نیز آغاز شد و از 6 سپتامبر 2019 پخش فصل دوم شروع شد. 

بازیگران و نقش‌هایشان

بازیگرانی چون آنا دیوپ، تیگن کرافت و رایان پاتر به ترتیب در نقش شخصیت‌های استارفایر، ریون و بیست بوی و در کنار برنتون توایتز در نقش دیک گریسون (رابین) که رهبری‌ تایتان‌ها را برعهده دارد، نقش‌آفرینی می‌کنند. آلن‌ریچسون در نقش هنک‌هال هم در ماموریت‌ها، تایتان‌ها را همراهی می‌کند.

استارفایر، یک پرنسس قدرتمند بیگانه ‌است که دچار فراموشی شده و از یاد برده که از کجا آمده‌است.ریون، دختری عرفانی و فرزند شیطان و با توانایی همدلی است؛ که قدرت‌هایش توسط احساساتش کنترل می‌شوند. بیست بوی پسری نوجوان با توانایی دگردیسی به هر حیوانی است؛ و این قدرت را به کمکِ اثراتِ‌جانبی دارویی بدست آورده، که جان او را در مقابل بیماری کشنده ای نجات داده‌است. 

فضایی تیره ولی سرگرم‌کننده

سریال‌های سال‌های اخیر دی سی مثل The Flash (فلش)، Arrow (آرو) یا Supergirl (سوپرگرل)، فضای تینیجری و سرگرم‌کننده‌ای را دنبال می‌کنند.

titans - سریال تایتانها

اما اولین محصولِ‌تلویزیونی دی‌سی یعنی سریالِ«تایتان‌ها» با سایر فیلم‌ها و سریال‌هایی که از آثار دی‌سی ساخته شده‌اند فضایی متفاوت دارد. اینجا جای نوجوانان پر شور و شاد را شخصیت‌هایی تلخ به همراه داستانی تیره و تار و حتی گاهی خشن گرفته‌اند. فضای سریال بیشتر به فیلم‌ «بتمن علیه سوپرمن» نزدیک است تا سایر نمونه‌های آثار دی سی. البته سریال تایتان‌ها در تیرگی و تلخی افراط نمی‌کند؛ و حد تعادل را نگه می‌دارد. تایتان‌ها سریالی است که خشونت و سرگرم‌کنندگی را هم‌زمان دارد. 

یک غافلگیری در هر قسمت از سریال 

هر قسمت از سریال، معمولا با یک غافلگیری برای بیننده همراه است. در برخی از قسمت‌های سریال هم شخصیت‌های تازه‌ای معرفی می‌شوند. رابین شخصیت اصلی سریال «تایتان‌ها»است. رابین شخصیتِ کمیکی است که سال‌ها در گاتهم همراه با بتمن مشغول مبارزه با جرم و جنایت بوده است، و پیش از این او را در فیلم‌هایی مثلِ «بتمن و رابین» و «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» دیده‌ایم؛ اما عملکرد رابین در سریال تایتان‌ها متفاوت با آثار پیشین است. رابین در سریال تیتان‌ها به دلیل اختلافاتش با بتمن به همکاری‌اش با او خاتمه داده؛ و به نیروهای پلیس ملحق شده‌است، اما او هنوز هم گاهی با پوشیدن لباس ابرقهرمانی‌اش شب‎ها به مبارزه با خلافکاران می‌پردازد و... 

کمپانی دی‌سی در حال پیدا کردن راهش در فضای دیجیتالی است؛ که همه برای ورود و تبدیل شدن به نامی آشنا در آن در تلاش‌اند. دی‌سی رقبای قدرت‌مندی چون مارول و دیزنی را پیش رو دارد. 

برای تماشا و دانلود فیلم‌سینمایی و سریال‌های جدید دوبله/ زیرنویس می‌توانید به «گپ فیلم: مرجع‌ِدانلود فیلم و سریال» سر بزنید.
 

نویسنده مطلب
H. Ariany - ح. آریانی
کارشناس ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد پژوهش هنر . عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-16 01:53:03
دسته بندی ها