بررسی محبوب‌ترین انیمه‌ی رزمی، «کنگان آشورا»

7 مهر 1400 - 11:00
فیلم و سریال - بررسی محبوب‌ترین انیمه‌ی رزمی، «کنگان آشورا»
بررسی محبوب‌ترین انیمه‌ی رزمی، «کنگان آشورا»
امتیاز مطلب: 67%

کنگان آشورا، محبوب‌ترین انیمه‌ رزمی

کنگان آشورا (Kengan Ashura) انیمه‌ای رزمی است که در سال 2019  از روی یک مجموعه مانگا ژاپنی، به همین نام ساخته شد. هنرهای رزمی در مانگا و انیمه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، به همین دلیل نویسندگان مانگا و تولیدکنندگان انیمه، علاقه‌ زیادی به داستان‌های مرتبط با هنرهای رزمی نشان می‌دهند. کنگان آشورا یکی از تازه‌ترین انیمه‌های ژاپنی است که 31 جولای 2019، توسط شبکه نتفلیکس منتشر شد. نتفلیکس این انیمه را نه به صورت قسمت‌بندی بلکه یکجا پخش کرد. در نتیجه، طرفداران انیمه کنگان آشورا دیگر نیازی به صبر برای قسمت‌های بعدی نداشتند و می‌توانستند هر 12 قسمت را پشت سر هم ببینند. برای بررسی بیشتر این انیمه جذاب با یوکن همراه باشید.

داستان انیمه «کنگان آشورا» درباره چیست؟

برای دانلود و تماشای این فیلم با دوبله اختصاصی، می‌توانید به سایت گپ فیلم مراجعه کنید. سنت رایجی میان بازرگانان و تجار ژاپنی وجود دارد. این سنت از دوره ادو وجود داشته و تاکنون ادامه یافته. رسم عجیبی برای دستیابی به موقعیت بهتر از طریق مبارزه در میدان رزم؛ چیزی شبیه قصه آلیتا:‌ فرشته جنگ که برای سفر به سرزمین دیگری باید مبارزه می‌کرد. البته آلیتا تنها بود ولی در کنگان آشورا با گروهی طرف هستیم که برگزارکننده مسابقات هستند. براساس سنت دیرینه صاحبان کسب‌وکار، هر مدیری باید رزمنده خود را داشته باشد. این مبارزات همانند دیگر مسابقات رزمی، قوانین مخصوص به خود را دارد. قانون مبارزه در کنگان آشورا، شکست حریف با دست خالی است. در مسابقات هیچ سلاحی جایز نیست و مبارزان موظفند تا حد مرگ با یکدیگر بجنگند.

اوما توکیتا، معروف به آشورا ، تصمیم می‌گیرد در مسابقات شرکت کند. برای حضور در این مبارزات کنگان، اوما توکیتا به استخدام شرکت نوگی در می‌آید. اوما همانند دیگران، برای مبارزه تا حد مرگ، انگیزه‌ای شخصی دارد. انگیزه‌ای که پول یا قدرت نیست. آشورا به انتقام می‌اندیشد.

انیمه «کنگان آشورا» را می‌توانید در سایت گپ فیلم مشاهده کنید.

مانگا کنگان آشورا

این‌ وب مانگا توسط یاباکو سندروویچ نوشته شده و دارومون تصویرسازی‌اش را انجام داده است. این مانگا از تاریخ 18 آوریل 2012  به‌وسیله انتشارات شوگاکوکان منتشر شد. 

سازندگان این انیمه چه کسانی بودند؟

انیمه کنگان آشورا اقتباسی از مانگا است. سرمایه‌گذاری انیمه کنگان آشورا شبکه نتفلیکس و سیجی کیشی کارگردانی انیمه را بر عهده داشت. ماکوتو یوزو، نویسنده انیمه کنگان آشورا است. این نویسنده، بسیاری از انیمه‌های مشهور چون Assassination Classroom ،Akame ga Kill و Boruto: Naruto Next Generations را نوشته است.

کنگان آشورا در استودیو لارکس اینترتینمنت، تولید شد. این انیمه یکی از بهترین انیمه‌های رزمی  تولید شده در چند سال اخیر است که هم از لحاظ داستان،گرافیک و رزم‌آرایی کیفیت مناسبی دارد. این انیمیشن از ابزارهای گرافیکی جذابی بهره‌مند شده است. ترکیب انیمیشن 3 بعدی و دوبعدی، جاذبه‌های بصری خوبی به این انیمه داده است. 

تاتسوهیسا سوزوکی، صداپیشه پرآوازه ژاپنی، به جای اومیا توکیتا، مبارز جوان این انیمه صحبت می‌کند. سوزوکی را با نقش‌هایی چون گریس، در فصل 3 انیمه اتک آن تایتان ، ماکوتو تاچیبابا در انیمه فری و کازوناری تاکائو در فصل سوم انیمه کوروکو بسکتبال می‌شناسیم. هر قسمت از این انیمه، نام مخصوص به خود را دارد، به عنوان مثال قسمت اول انیمه کنگان نام دارد که توضیحی درباره مسابقات کنگان است.

همانطور که موسیقی در فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. در انیمیشن‌های ژاپنی نیز، موسیقی نقشی تعیین‌کننده در جذب مخاطب دارد. تماشاگران انیمه به موسیقی ابتدایی و انتهایی توجه می‌کنند و بعضی از انیمه‌ها به خاطر موسیقی‌شان شهرتی جهانی پیدا می‌کنند. مثلا وقتی اسم انیمه «یوری آن آیس» می‌آید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد موسیقی ابتدایی آن با صدای دین فوجیوکا است.

کنگان آشورا

موسیقی متن کنگان آشورا  که توسط یاسوهارو تاکاناشی ساخته شده، از نقاط مثبت آن است. تاکاناشی آهنگساز مشهوری است که موسیقی متن انیمه‌های محبوبی مانند ناروتو، فیری تیل و شیکی را برعهده داشته. موسیقی این انیمه ترکیبی از سازهای آکوستیک و دیجیتال بوده که هیجان مبارزات و سکانس‌های احساسی انیمه را بیشتر کرده است. 

گفتیم که موسیقی ابتدایی یا اوپنینگ ، همچنین موسیقی انتهایی یا اندینگ در انیمه‌ها مهم هستند و تماشاگر انیمه، همواره به آن‌ها توجه می‌کند. درباره انیمه کنگان آشورا نیز این مسئله صدق می‌کند. موسیقی اوپنینگ انیمه را گروه راک چهار نفره‌ «مای فرست استوری»، تولید کرده‌است. این موسیقی «کینگ و اشلی» نام دارد و مناسب با فضای انیمه است. آهنگ پایانی انیمه که می‌توان آن را کپی‌برداری بی‌نقصی از موزیک‌های هالیوودی و هیپ هاپ آمریکایی دانست؛ توسط گروه «بد هاپ» تولید شده است. این موسیقی «بورن دیس وی» نام دارد. 

آمار مخاطبان کنگان آشورا نشان می‌دهد این انیمه توانسته 98 درصد از بینندگان را راضی نگه‌دارد. نتفلیکس با توجه به میزان بالای علاقه‌مندان انیمه، پس از سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای که چند سال اخیر در سریال‌های کره‌ای داشت؛ در انیمه رزمی کنگان آشورا سرمایه‌گذاری کرد. نتفلیکس با کمک در ساخت کنگان آشورا، درصدد تهیه آلبومی برای بیشتر درخشیدن است. 

نام نتفلیکس برای عده‌ای اعتبار به ارمغان می‌آورد و برای تعدادی دیگر، نتفلیکس شبکه‌ موفقی با امکانات پیشرفته است. از طرفی، مخاطبان انیمه‌هایی که به هنرهای رزمی پرداخته‌اند، دیوانه‌وار در جستجوی خشونت هستند. آن‌ها بدون خشونت و خون در انیمه‌‌ای که تماشا می‌کنند، دلیلی برای تماشای ادامه انیمیشن نخواهند داشت. در نتیجه، سازندگان کنگان آشورا، فضایی خشونت‌بار برای بیننده ترسیم و آن را در قالب مبارزه‌ای تن به تن ارائه کرده‌اند.

چرا باید انیمه کنگان آشورا را ببینیم؟

این انیمه یادآور فیلم‌ها و انیمیشن‌های گلادیاتوری است. صدای کازوئو یاماشیتا را در حالی می‌شنویم که مونولوگی در انتهای خیابان می‌گوید. سپس ناگهان، او را در کوچه‌ای می‌بینیم. کوچه جایی است که یاماشیتا، رازی را مشاهده می‌کند. او به دنیای مبازرات زیرزمینی راه پیدا کرده است. مبارزاتی که در نهایت به مرگ ختم می‌شود. 
کازوئو در این مسابقات باید همراه اوما توکیتا باشد. زوج کازوئو و اوما، جذابیت‌های خاص خود را دارد. ترکیبی از جوانی اوما و تجربیات کازوئو در زندگی، به آن‌ها کمک می‌کند تا در راستای به دست آوردن اهدافشان مبارزه کنند. 

مسابقات رزمی، سرشار از اخلاقیات هستند. با وجود اینکه مسابقه کنگان، عاری از اخلاق‌مداری به نظر می‌رسد اما رگه‌هایی از اخلاقیات را می‌توان در بطن آن جستجو کرد. در این انیمه معنای زندگی را می‌توان جستجو کرد. 

برخی کنگان آشورا را با ناتورو مقایسه می‌کنند ولی این انیمه تفاوت‌های بسیاری با ناتورو دارد. شاید یکی از دلایلی که این انیمه را با ناروتو مقایسه می‌کنند مبارزه باشد، موسیقی متن آن‌ها هم بی‌تاثیر نیست. به هر حال، حتی اگر طرفدار انیمه‌های خشن نباشید، از تماشای کنگان آشورا لذت خواهید برد. این انیمه به صورت دوزبانه تولید شده و علاوه بر صداپیشگانی که به زبان ژاپنی در آن صحبت می‌کنند؛ صداپیشه‌های انگلیسی‌زبان نیز به جای شخصیت‌های انیمه حرف می‌زنند. تاکنون دو فصل از این انیمه منتشر شده و به نظر می‌رسد با وجود استقبال کم‌نظیر تماشاگران، فصل‌های بعدی آن نیز ساخته شود. 

برای تماشا و دانلود فیلم سینمایی جدید دوبله/ زیرنویس می‌توانید به «گپ فیلم: مرجع دانلود فیلم و سریال» سر بزنید.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-09-29 01:25:43
دسته بندی ها