معرفی و بررسی سریال لاک و کلید (Locke and Key)

2 شهریور 1400 - 11:00
فیلم و سریال - معرفی و بررسی سریال لاک و کلید (Locke and Key)
معرفی و بررسی سریال لاک و کلید (Locke and Key)
امتیاز مطلب: 71%

سریال لاک و کلید (Locke and Key (2020

بر اساس: داستان‌های کمیک لاک و کلید اثر جو هیل

توسعه‌دهندگان: کارلتون کیوس، آرون الی کولیوت و مردیث آوریل

بازیگران: جکسون رابرت، اسکات کانر جسوپ، امیلیا جونز شری سام، گریفین گلاک، داربی استنچفیلد، لیسلا د اولیویرا، پتریس جونز، تامس میچل بارنت

تهیه‌کننده اجرایی: اندی موشیاتی، جو هیل، کارلتون کوز، تد آدامز، دیوید اوزر، باربارا موشیتی، آرون الی کولیت؛ مردیث آوریل، ریک جیکوبز،  مایکل موریس

شرکت‌های تولیدکننده: ژانر آرتز، Circle of Confusion و IDW Entertainment 

خلاصه داستان: سه خواهر و برادر به همراه مادرشان پس از قتل وحشتناک پدر، اکنون وارد خانه‌ی اجدادی خود می شوند. آن‌ها کلید هایی را پیدا می کنند که موجودی ترسناک در تلاش است آنها را به دست بیاورد؛ و اهداف شوم خود را عملی کند و…

دوبله فارسی سریال قفل و کلید (سینک اختصاصی)

استودیو: ساندفیلم

پخش از: گپ فیلم

مدیر دوبلاژ: محمدعلی جان‌پناه

مترجم: سعید بازرجانی

صدابرداران: امیر شهبازی و علی مطلق

گویندگان: فرانک رفیعی طاری، رهبر نوربخش، علی منصوری‌راد، حسین سرآبادانی، مینا قیاسپور، علی منانی، نازنین یاری، زهرا سوهانی، محمدعلی جانپناه، امیرصالح کسروی، متانت اسماعیلی، شهراد بانکی، امیرعطرچی، بابک اشکبوس و... برای بررسی بیشتر این سریال درام-فانتزی با یوکن همراه باشید.

اقتباسی دیگر از کتاب‌های کمیک

برای تماشا و دانلود سریال«لاک و کلید» دوبله، می‌توانید به گپ فیلم مراجعه کنید. سریال لاک و کلید اقتباسی از کتاب‌های کمیکی به‌همین نام نوشته جو هیل و تصویرگری گابریل رودریگز است. جو هیل (با نام اصلی جوزف هیلستروم کینگ) نویسنده کتاب‎های ترسناک و علمی-تخیلی پسرِ استیون کینگ نویسنده مشهور است. او برای اینکه شهرتش، مدیون نام پدرش نباشد، از اسم مستعار جو هیل برای انتشار آثارش استفاده می‎کند. اولین سری کامیک‌های ترسناک لاک و کلید تحت عنوانِ «Welcome to Lovecraft» در سال 2008 منتشر شد؛ و تمامی نسخه‌های آن در یک روز به فروش رسید و عوامل نشر را وادار به تدارک سریع برای چاپ دوم کتاب کرد. پس انتشار 7 فصل 6 قسمتی از این کامیک‌ها، قرار است در سال 2020 سری جدید این کتاب‌ها منتشر شوند. تا به امروز چندین فیلم و سریال از این داستان‌ها ساخته‌شده‌است.

Locke and Key

سریالی ترسناک؛ این بار هم از نتفلیکس

در 29 می سال 2018 (8 خرداد 97) اعلام شد که نتفلیکس در حال مذاکره برای ساخت سریال جدیدی است و در نهایت در 25 جولای (3 مرداد 97) مذاکرات به نتیجه رسید و اعلام شد که تولید فصل اولِ سریال لاک و کلید آغاز خواهد‌ شد. لاک و کلید (Locke & Key‎) سریالی در ژانر ترسناک، هیجان انگیز و علمی تخیلی است که اصلی‌ترین سازنده آن کارلتون کیوس، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده مشهور آمریکایی است. پخش فصل اول لاک و کلید در تاریخ 7 فوریه 2020 (18 بهمن 98) و در ده قسمت از شبکه نتفلیکس آغاز شد. سریال پس از پخش توانست نظر مثبت بینندگان را به خود جلب کند. فصل‌دوم سریال هم در آینده‌ی نزدیک پخش خواهد‌‌شد.

اثری جذاب و راز آلود 

لاک و کلید روایتگر زندگی خانواده‌ای به نام لاک است. هنگامی که رندل لاک توسط یکی از دانش‌آموزانش به قتل می‌رسد، همسرش نینا به همراه سه فرزندش، تایلر، کینزی و بودی به اجبار از سیاتل به ماتسونِ (شهر کوچکی در ایالت ماساچوست) و به خانه خانوادگی همسرش(عمارت کِی‌هاوس (Keyhouse) نقل مکان می‌کنند. بچه‌ها در خانه کلیدهایی عجیب و غریبی پیدا می‌کنند. آن‌ها به زودی متوجه می‌شوند که این کلیدها برای باز کردن برخی از درهای داخل خانه است که به مکان‌های جادویی باز می‌شوند و ... 

همانطوری که از داستان سریال پیداست نتفلیکس این بار هم تصمیم گرفته تا اقتباسی متفاوت از یکی از کمیک‌ها مشهور انجام بدهد و مانند موارد مشابه، بیشتر تمرکزش را معطوف به پرداخت شخصیت‌ها کند.

Locke and Key

سریال از همان ابتدا با طرح سوالات زیادی از جمله چرایی قتل مرموز پدر خانواده و دلیل نقل مکان به شهری کوچک آغاز می‌شود و کم‌کم سوالات بیشتری را مطرح و البته هم زمان و به شکلی موازی سعی می کند در ادامه سریال به آن‌ها پاسخ ‌دهد. سریال با فضایی رازگونه داستانش را آغاز می‌کند و باعث می‌شود بیننده کنجکاوی‌اش تحریک و برای یافتن‌جواب‌ها و کشف رازها با شخصیت‌ها همراه شود و ... 

عمارتی بزرگ و ترسناک

در طول داستان هر کدام از شخصیت‌ها به روش خود با مرگ رندل لاک مواجه می شوند و تلاش می کنند که دلیل این اتفاق و رازی که سر منشاء آن در گذشته بوده را کشف کنند. به همین دلیل باید یکی از عوامل اصلی جذابیت و تاثیر گذار بودنِ سریال لاک و کلید را فضاسازی راز آلود آن بدانیم. 
یکی از عوامل اصلی در فضاسازی لاک و کلید، لوکیشن تاثیرگذار سریال است. در سریال های دیگر نتفلیکس مثل «تسخیرشدگی خانه هیل» و «آکادمی آمبرلا» هم خانه‌های بزرگ و مرموز با راهروها و راه‌پله‌های ترسناک، نقشی کلیدی در فضاسازی دارند.  

لاک و کلید از آغاز سریال و از همان تیتراژ ابتداییِ سکانس افتتاحیه‌اش نشان می‌دهد که می خواهد تماشاگر را با درامی ترسناک و پُر تعلیق درگیر کند. داستانی که با یک قتل وحشتناک آغاز می‌شود. رندل لاک(با بازی بیل هک) مشاوری است که با شلیک دانش‌آموزی به نام سم لسر(با بازی توماس میچل بارنت) کشته می‌شود. و سم لسر قبل از شلیک فریاد می‌زند: «تو باید چیزهایی که من میخوام درباره خونه لاک بدونم رو بهم بگی». بعد از این صحنه، ناگفته پیداست که بینندگان اثر با چه میزانی از کنجکاوی و اشتیاق آن را دنبال می‌کنند تا از راز و رمز این قتل شوک آور هر چه زودتر سر در بیارند.

برای تماشا و دانلود فیلم‌سینمایی و سریال‌های جدید دوبله/ زیرنویس می‌توانید به «گپ فیلم: مرجع‌ِدانلود فیلم و سریال» سر بزنید.

 

نویسنده مطلب
H. Ariany - ح. آریانی
کارشناس ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد پژوهش هنر . عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-08-25 01:36:56
دسته بندی ها