9 راهکار افزایش بازدهی هنگام کار کردن از خانه

31 خرداد 1399 - 6:00
دورکاری - 9 راهکار افزایش بازدهی هنگام کار کردن از خانه
9 راهکار افزایش بازدهی هنگام کار کردن از خانه
امتیاز مطلب: 89%

 

آیا تا به حال این جمله را شنیدهاید: «کار خود را به خانه نبرید»؟ اما اگر از خانه کار کنید، چطور؟ کار کردن از خانه شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، اما به اندازه تصور مردم فریبنده نیست. هنگامی که روی مبل نشسته‌اید و گربه شما روی لپ‌تاپ شما می‌پرد یا وسایل پر سر و صدای همسایه‌تان روشن است، تمرکز کردن آسان نیست. آیا برایتان جالب نیست که بدانید چگونه می‌توانید در‌ حالی‌که در خانه کار می‌کنید و در معرض عوامل مختلف برهم‌زننده‌ی تمرکز قرار دارید، هم‌چنان بازدهی بیشتری داشته باشید؟ برای موفقیت در کار از خانه با یوکن همراه شوید.

در اینجا 9 روش برای کارآمدتر کردن کار از خانه آورده شده است:

 

انجام کار ها سر صبح

1. کار را در اوایل صبح شروع کنید

وقتی از خانه کار می‌کنید، به محض بیدار شدن، فورا شروع به کار کنید. به نظر می‌رسد همانند مدرسه رفتن در گذشته است، اما مؤثر است، به من اعتماد کنید. صبح‌ها با یک ذهن تازه (و انرژی مثبت ) از خواب بیدار می‌شوید و می‌توانید در ساعات اولیه کارهای زیادی انجام دهید. حرف من را باور نمی‌کنید؟ ببینید جاش دیویس(Josh Davis)، نویسنده «دو ساعت عالی» چه می‌گوید:

افرادی که صبح زود از خواب بیدار می‌شوند، کارهایی را انجام می‌دهند که در سایر ساعات روز با آن‌ دست و پنجه نرم می‌کنند و تقابل سخت‌تری دارند. صبح مزایای مختلفی را  ارائه می‌دهد که در سایر ساعات روز یافت نمی‌شود.

2. یک فضای کار اختصاصی انتخاب کنید

فقط به این دلیل که از خانه کار می‌کنید، به این معنی نیست که نمی‌توانید یک فضای کار یا دفتر اختصاصی داشته باشید. یک محیط خانه آرامش‌بخش و الهام‌بخش ایجاد کنید. یک فضای کار اختصاصی می‌تواند به شما در رسیدن به روحیه ی مثبت کمک کند و شما را از حواس پرتی دور کند.

اگر صبح احساس می‌کنید خلاقیت بیشتری دارید، قسمت سخت کار خود را در این زمان انجام دهید؛ مانند ایده‌های طوفان فکری که هنگام کار کردن در فضای کار اختصاصی‌تان به سراغ شما می‌آید. بعدازظهر می‌توانید روی مبل خود بنشینید و تماس‌های کاری‌تان را انجام دهید یا ایمیل‌هایتان را بررسی کنید.

کارهای بیرون از خانه

3. فقط در خانه نمانید (از خانه خارج شوید)

از دیدن دیوار‌ها خسته شده‌اید؟ منظره را تغییر دهید. لپ‌تاپ و سر خود را به سمت گوشه کافه یا کتابخانه بگیرید(البته فضاهایی که وای‌فای‌آن را پوشش می‌دهد). با انسان‌های واقعی هم‌نشین شوید. گاهی اوقات، صدای پچ‌پچ و نویز سفید به شما کمک می‌کند تا بهتر از سکوت کامل، کار کنید. این شما را به سمت جریان اندیشه‌های جدید و بهره وری بیشتر سوق می‌دهد. پس، همین حالا از خانه خارج شوید.

4. برای از بین بردن حواس‌پرتی برنامه‌ریزی کنید

شما وظایف، جلسات و تماس‌های کاری خود را در تقویم برنامه ریزی می‌کنید، درست است؟ یک چیز دیگر وجود دارد که شما باید برنامه‌ریزی کنید: از بین بردن حواس‌پرتی. از قبل برنامه‌ها را تنظیم کنید. زمان استفاده از تلفن یا رسانه های اجتماعی را تعیین کنید. زمان ناهار را مشخص کنید، زمان چرت‌زدن را معین کنید. یک پیاده روی کوتاه بروید. این استراحت‌ها شما را شارژ می‌کند.

میشل اوباما می‌گوید:

ما باید کار خود را بهتر انجام دهیم تا در بالاترین سطح «لیست فعالیت‌ها»ی خودمان قرار بگیریم.

تعامل با خانواده- وقت گذرانی با خانواده

5. تعامل با اعضای خانواده یا انسان‌های دیگر

بزرگترین مزیت کار در خانه این است که شما برای بودن کنار اعضای خانواده و فرزندان خود وقت بیشتری صرف می‌کنید. از کار خود دست کشیده و استراحت کوتاهی کنید و با فرزندان‌تان بازی کنید یا با خانواده صحبت کنید. یا اگر کسی را می‌شناسید که از خانه کار می‌کند، او را به نوشیدن قهوه دعوت کنید، بیرون بروید و تعامل داشته باشید. صحبت کردن با یک انسان واقعی شما را عاقل نگه می‌دارد.

6. هر ساعت از زمان خود را گیر بیاندازید

اگر در زمینه‌ی کار از خانه، تازه‌وارد محسوب می‌شوید، باید نحوه انجام کار هر ساعت از روز خود را پیگیری کنید. خودپیگیری به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که چه زمانی که در اوج بازدهی قرار دارید (یا بازدهی‌تان کم است). و همین‌طور جایی که دارید وقت گران‌بهای خود را تلف می‌کنید.

7. ده دقیقه در روز حرکات کششی و مدیتیشن انجام دهید

نوشیدن آب و نرمش کافی می‌تواند خون را در بدن شما به جریان بیاندازد و روحیه شما را بهبود بخشد. برای مدت طولانی بر روی صندلی ننشینید. بعد از هر یک ساعت کار، استراحت کنید. 10 دقیقه به مراقبه (مدیتیشن) اختصاص دهید. این کار تمرکز شما را بالا می‌برد و احتمال حواس‌پرتی را کاهش می‌دهد.

ساعت کاری - مدیریت زمان

8. ساعات کاری ویژه‌ای تنظیم کنید

اگر خانه شما دفتر دائمی شماست، ساعات کاری خاصی را مشخص کنید. زیبایی کار در خانه این است که می‌توانید ساعات کاری انعطاف پذیری را برای خود انتخاب کنید. بیایید بگوییم اگر در صبح احساس کارایی بیشتری دارید و نه در اواخر عصر، می‌توانید ساعت کاری خود را از 7 صبح تا 3 بعدازظهر تنظیم کنید. فراموش نکنید که برنامه کاری خود را با همکاران یا رئیس خود به اشتراک بگذارید.

چارلز بوکتون(Charles Buxton) درباره زمان بندی کارها می‌گوید:

هرگز برای همه چیز وقت پیدا نخواهی کرد. اگر زمان می‌خواهی باید آن را بسازی.

9. قبل از خواب برای روز بعد برنامه‌ریزی کنید

یک عادت شبانه برای خود تنظیم کنید، 15 دقیقه وقت بگذارید و لیستی از کارهایی را که روز بعد می‌خواهید انجام دهید، تهیه کنید. یک کار مهم را انتخاب کنید که اول صبح انجام دهید. این عادت، برای روز بعد یک قالب کلی رقم می‌زند.

تا به حال از خانه کار کرده‌اید یا در حال حاضر در خانه کار می‌کنید؟ آیا آن را دوست داشته‌اید(/دارید)؟

لطفا ماجراها و خاطرات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: addicted2success

نویسنده مطلب
mohammadmahdi piran - محمدمهدی پیران
نویسنده متن‌های انگیزشی، مثبت، برندینگ و کابردی برای کسانی که تازه قدم به دنیای کسب‌و‌کار گذاشته‌اند

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-29 13:10:15
دسته بندی ها