9 عادت مهم میلیاردرها که باعث ثروت کلانشان شده است

23 فروردین 1400 - 11:00
موفقیت فردی - 9 عادت مهم میلیاردرها که باعث ثروت کلانشان شده است
9 عادت مهم میلیاردرها که باعث ثروت کلانشان شده است
امتیاز مطلب: 67%

همچنان که فناوری رو به ‌پیشرفت است و دسترسی به اطلاعات آسان‌تر شده، تعریف موفقیت نیز با چالش‌های جدیدی همراه شده است. خیلی از افراد برای تأمین نیازهای اولیه خود نیز دچار مشکل هستند و بااین‌حال سعی می‌کنند روش موفقیت را به دست آورند. اگر یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید، نکات، روش‌ها و اصول زیادی برای موفقیت‌های یک‌شبه وجود دارد و با کلیک روی این مطالب با حجم زیادی از پیشنهادها روبرو می‌شوید. حتی کلاس‌های آموزشی، مقاله‌ها، کتاب‌ها و ویدئوهای زیادی در مورد نحوه دستیابی به اهداف مالی در دسترس شماست؛ اما باید بدانید رسیدن به موفقیت آن‌قدرها هم پیچیده نیست. خبر خوب این است که راه رسیدن به موفقیت آسان است. اکنون 9 عادت موفقیت‌آمیز برای میلیاردر شدن را معرفی می‌کنیم. با یوکن همراه باشید.

مطالعه - کتاب خوانی

1. مطالعه روزانه با هدف توسعه فردی

مطالعه روزانه یکی از عادات مرسوم میلیاردرهاست که به آن بسیار پای‌بندند؛ اگر شما کارآفرین هستید، برای این‌که به مدیر یا رهبری موفق تبدیل شوید باید هر روز مطالعه کنید. مطالعه مداوم به شما کمک می‌کند بدون نیاز به ثبت‌نام در کلاس‌های مربوط به رشته کسب‌وکارتان، اصول جدیدی یاد بگیرید و به پیشرفت برسید.

نتایج یک پژوهش نشان داد، در حدود 85 درصد میلیاردرهای خودساخته، هر ماه حداقل دو کتاب می‌خوانند. وارن بافت، سرمایه گذار بزرگ و کارآفرین موفق آمریکایی، ازجمله این افراد است. او 80 درصد وقت روزانه خود را به مطالعه کردن اختصاص می‌دهد. وارن بافت در روزهای نخست سرمایه گذاری خود، روزانه بین 100تا 600 صفحه کتاب می‌خواند.

با این ‌حال، ممکن است افراد ثروتمند تنها برای سرگرمی مطالعه کنند و به دنبال بهبود خودشان باشند. آن‌ها اغلب موضوعاتی مانند رهبری، نحوه انجام کارها، کمک به خود، زندگی‌نامه، تکنیک‌ها و رخدادهای کنونی را برای مطالعه انتخاب می‌کنند.

2. داشتن چند منبع مختلف برای کسب درآمد

یکی دیگر از عادات افراد موفق این است که به یک منبع درآمد قانع نیستند و اغلب چندین منبع درآمد دارند. میلیاردرها نیز چندین منبع درآمد مختلف دارند. آن‌ها عاشق درآمدهای منفعل هستند. بدین ترتیب در مدیریت چالش‌های مالی و کسب درآمد بیشتر موفقیت بالاتری کسب می‌کنند.

آن‌ها از وام‌هایشان سود می‌گیرند، اجاره ماهانه املاکشان را می‌گیرند، حق امتیاز دارایی‌هایشان را دارند و سود سهام سرمایه‌گذاری‌هایشان را دریافت می‌کنند. علاوه بر آن، شغل دومی دارند، وب سایتی راه می‌اندازند و اطلاعات و دانش خود را به دیگران عرضه می‌کنند.

همین‌که درآمد افراد منفعل یا پویا باشد، وجه تمایز افراد موفق از تازه‌کارهاست. افراد موفق و میلیاردرها پیوسته به دنبال یادگیری راه‌های جدیدی برای کسب درآمد هستند.

3. داشتن بودجه ماهانه مشخص

یک فرد میلیاردر هیچ اعتقادی به شانس ندارد. این افراد برای درک جریان نقدینگی حقوق و هزینه‌هایشان وقت می‌گذارند؛ بدین ترتیب برای خود بودجه ماهانه مشخصی دارند.

کاهش هزینه‌های غیرضروری ماهیت اصلی بودجه‌بندی است. با این کار می‌توانید بخش مالی زندگی‌تان را به‌ خوبی مدیریت کنید. بودجه‌بندی باعث می‌شود جلوی خرج‌های اضافی را بگیرید و به اهداف مالی خود دست پیدا کنید.

پول -درامد -مدیریت درامد-کسب و کار

4. مدیریت درست پول

یکی از خصوصیات مشترک میلیاردرها، داشتن هوش مالی است. بدون شک هیچ‌کسی بدون داشتن هوش مالی نمی‌تواند به استقلال مالی برسد. این به همین خاطر است که افراد ثروتمند اطلاعات خود درباره موضوعات مالی و مالیات را به‌روز می‌کنند.

میلیاردرها همواره به دنبال راهی برای کاهش صورت‌حساب‌های مالیاتی‌شان هستند؛ به‌عنوان‌مثال در آمریکا، یکی از راهکارهای افراد ثبت بیزینس و تغییر محل زندگی‌شان به ایالتی است که قانون مالیات بر درآمد در آن‌جا وجود نداشته باشد. در همین راستا، مالیات حدود 60 درصد شرکت‌های آمریکایی در سال 2018 صفر بود. شرکت‌های نفتی «شورون» و «هالیبرتون»، شرکت آمازون ، شرکت خودروسازی جنرال موتورز و شرکت هواپیمایی دلتا از جمله این شرکت‌ها هستند که موفق شدند از پرداخت مالیات بر درآمد فرار کنند. درآمد این شرکت‌ها درمجموع 79 میلیارد دلار با نرخ مؤثر مالیاتی 0/5- درصد بود. (نرخ مؤثر مالیاتی، نرخی واحد است که بر اساس آن از فعالیت مشمول مالیات، مالیات گرفته می‌شود.)

بله درست متوجه شدید؛ این شرکت‌ها نه‌تنها هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند، بلکه پولی هم می‌گیرند؛ اما چطور؟

بر اساس گزارش انجمن مالیات و سیاست‌های اقتصادی (ITEP)، سیاست شرکت‌های مذکور این‌گونه بود که مبلغ بسیار زیادی را به کارشناسان امور مالیاتی اعلام می‌کردند و روش‌های پرداخت مالیات (که هزینه بسیار پایینی داشت) را تا حد ممکن پیچیده می‌کردند؛ بدین ترتیب این شرکت‌ها دغدغه‌ای برای پرداخت هزینه‌های سنگین مالیات و از بین رفتن ثروتشان نداشتند.

5. بدهکار نشوید

نحوه مدیریت بدهی‌ها مسئله‌ی دیگری است که میلیاردرها را از دیگر افراد متمایز می‌کند. میلیاردرها به دنبال چیزهای اضافی و تجمل‌گرایی نیستند. در حقیقت، ثروتمندان تنها چیزهایی را می‌خرند که واقعا به آن‌ها احتیاج دارند و می‌توانند هزینه آن‌ها را پرداخت کنند. میلیاردرها هیچ‌وقت زیر بار قرض و بدهی نمی‌روند. آن‌ها هزینه بلیت هواپیما و هتل را مستقیما پرداخت می‌کنند و علاقه‌ای به روش‌های اعتباری و اقساطی ندارند.

میلیاردرها وقتی می‌خواهند وام بگیرند، به نرخ بهره توجه می‌کنند. در اغلب کشورها پرداخت با کارت های اعتباری شامل بهره‌ای جزئی می‌شود. به همین خاطر، میلیاردرها با هوش مالی بالا تا جای ممکن با پول نقد خرید می‌کنند تا مشمول این قانون نشوند.

6. تنظیم اهداف روزانه

تفاوتی ندارد افراد ثروتمند موفق در حال رسیدگی به تجارت، شغل یا طرحی مالی باشند؛ چرا که یکی از عادات خوب آن‌ها تنظیم اهداف کوتاه‌مدت است. آن‌ها برای هر روز و هر هفته خود هدف‌های مشخصی دارند تا نیروی محرکی برای رسیدن به اهداف بلندمدتشان باشد.

اولویت‌بندی در تنظیم اهداف روزانه را از یاد نبرید. این کار به شما کمک می‌کند خیلی از کارهای مهم روزتان را انجام دهید. تعیین اولویت‌ها کمک می‌کند که توجه و تمرکز خود را روی فعالیت‌های ارزشمند بگذارید. اگر می‌خواهید به استقلال مالی برسید، باید به دنبال کارهایی باشید که در مقایسه با دیگر فعالیت‌ها، در زمان کاری مشخص، سود بیشتری برایتان رقم می‌زنند.

7. به دنبال تجمل‌گرایی نباشید

برای ثروتمند شدن باید کارآمد و مولد باشید؛ نه اینکه تنها بخواهید خود را به رُخ دیگران بکشید. آیا می‌دانید حدود 86 درصد از لوکس‌ترین خودروهای برندهای مشهور به افراد غیر میلیاردر متعلق است؟ اغلب مردم فکر می‌کنند که ثروتمندان مایل‌اند بهترین و گران‌ترین خودروها را بخرند؛ درحالی‌که خریدار این ماشین‌های لوکس کسانی هستند که آرزو دارند میلیاردر باشند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهند، 61 درصد کسانی که حداقل درآمد ماهانه 250 هزار دلاری داشته‌اند، کمتر به دنبال خرید خودروهای لوکس هستند. این در حالی است که میلیاردرها برای خرید خودرو به سراغ برندهایی چون هوندا، تویوتا و فورد می‌روند. مردم ایران خرید خودرو را سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌دانند، اما مردم اکثر دنیا نظر مخالفی دارند؛ به همین خاطر است که میلیاردرها تمایلی به پرداخت هزینه‌های بالا برای خودروهایی ندارند که ارزششان پس از چند سال کم می‌شود. یکی از عادات فوق‌العاده میلیاردرها، سرمایه‌گذاری روی دارایی‌هایی است که در طول زمان رشد می‌کنند و به ارزششان افزوده می‌شود.

کسب و کار - درامد - کارمند - شغل مستقل

8. کسب‌وکاری مستقل داشته باشید یا کسب‌وکاری بخرید

رابرت کیوساکی، سرمایه‌گذار بزرگ آمریکایی-ژاپنی و نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول، نحوه دریافت درآمد را در چهارراه گردش مالی (CASHFLOW Quadrant) معرفی کرده است. این چهار بخش شامل موارد زیر هستند:

کارمند (که دارای یک شغل است)؛

خویش‌فرما (که صاحب یک شغل است)؛

کارفرما و صاحب شغل (که بیش از 500 کارمند برایش کار می‌کنند)؛

سرمایه‌گذار (همانند وارن بافت که سرمایه کلانی دارد.)

دو مورد ابتدایی را در سمت چپ جدول و دو مورد دیگر را در سمت راست قرار دهید. به عقیده‌ی کیوساکی، قرار گرفتن در هر چهار خانه ممکن است؛ اما میلیاردرها چنین کاری را انجام نمی‌دهند.

هدفتان این است که از خانه سمت چپ به سمت خانه‌های سمت راست حرکت کنید: زمانی که کسب‌وکاری بزرگ و مستقل برای خودتان دارید و به ثروت کلانی رسیده‌اید.

برای رسیدن به موفقیت مالی باید کاری که به آن علاقه‌مند هستید را دنبال کنید؛ مثلا اگر به نویسندگی علاقه‌مندید، خود را در آینده تصور کنید که به‌عنوان نویسنده پرفروش‌ترین کتاب شناخته می‌شوید. ثروت و اشتیاق در کنار هم‌معنا می‌یابند.

9. به دنبال راهی برای یک‌شبه پول‌دار شدن نباشید

برای این‌که به فرد میلیاردری تبدیل شوید، باید صبور باشید. پس صبوری برای فرد میلیاردر یک مزیت مهم به‌ حساب می‌آید. میلیاردر شدن در جوانی هم ممکن است؛ اما بیشتر میلیاردرها در پنجاه‌سالگی به چنین مرتبه‌ای می‌رسند. آن‌ها زندگی متوسطی دارند و برای آینده‌شان سرمایه‌گذاری می‌کنند و هنگام بازنشستگی به ثروت کلان می‌رسند.

چگونه عادت میلیاردرهای موفق را خود پرورش دهیم؟

بعد از این‌که با 9 عادت موفقیت‌آمیز برای میلیاردر شدن آشنا شدید، اکنون این سؤال مطرح می‌شود که چگونه این عادات را در خود پرورش دهیم؟

چشم‌انداز مشخصی داشته باشید

باید خواسته‌هایتان در زندگی شفاف باشد تا بتوانید برای رسیدن به زندگی موفق برنامه ریزی کنید. قبل از اینکه به میلیاردر شدن فکر کنید، باید به سؤال پاسخ دهید که اصلا چرا می‌خواهید میلیاردر شوید؟

کارآفرینان موفق ذهنیت شفافی دارند و هدف مشخصی را در زندگی دنبال کرده‌اند. داشتن چشم‌انداز مشخص باعث شده به چنین موفقیت‌های بزرگی برسند.

پاسخ به این سؤال که چرا شغل فعلی‌تان را انتخاب کرده‌اید، شما را به سمت تبدیل‌شدن به فردی موفق می‌کشاند.

حوزه موردعلاقه‌تان را به حرفه‌ی خود تبدیل کنید

وقتی رشته موردعلاقه‌تان به حرفه‌تان تبدیل شود، هم از کار کردن لذت می‌برید و هم به ثروت کلانی خواهید رسید. در حقیقت، وقتی عاشق کارتان باشید، پول و ثروت نیز به ‌سوی شما می‌آیند.

برای این منظور چه کاری باید انجام داد؟ هرروز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، در مسیر رسیدن به محل کار، جملات مثبت را با خود تکرار کنید، عاشق شغلتان باشید و روی کاری که به شما لذت بیشتری می‌دهد، تمرکز کنید.

تمرکز

تمرکز خود را روی راه ‌حل بگذارید

تمرکز روی راه حل به معنای سازماندهی و مشخص کردن مشکلاتی است که در شغل یا زندگی‌تان با آن‌ها مواجه شده‌اید. این کار به شما کمک می‌کند هنگام مواجهه با چالش‌های جدید، روی راه‌ حل‌ها تمرکز کنید.

ذهن میلیاردرها تنها روی راه‌ حل معطوف است. آن‌ها می‌دانند برای حل شدن مشکلاتشان هیچ راهی وجود ندارد و به این باور رسیده‌اند که هر مشکل فرصتی برای یادگیری بیشتر است. پس روی مهارت حل مسئله در خودتان کار کنید.

مهارت‌های رهبری را در خود تقویت کنید

اگر می‌خواهید عادات میلیاردرهای موفق را در خود پرورش دهید، به مهارت‌های رهبری توجه کنید. هر چقدر این مهارت‌ها را بیشتر در خود تقویت کنید، رهبران هم‌فکر خودتان را بیشتر جذب خواهید کرد.

به دنبال پیشرفت و ترقی باشید

میلیاردرهای بزرگ به خودسازی توجه ویژه‌ای دارند؛ اما چطور می‌توان به خودسازی رسید؟

مربی داشته باشید

یادگیری روی زندگی شما تأثیر می‌گذارد و وجود مربی در زندگی و کار باعث می‌شود عملکرد بهتری از خود نشان دهید.

بازخوردها را بپذیرید

تنها داشتن مربی کارساز نیست، بلکه باید با ذهنی باز به دنبال راهنمایی‌های او و ترقی خود باشید. گاهی برای تغییر مسیر زندگی و ارتقای شغلی خود نیاز به بازخورد و مشورت گرفتن از دیگران خواهید بود. راهنما تجربه بیشتری برای مشورت دادن به شما دارد و از دیدگاه دیگری به مشکلات نگاه می‌کند. هر چقدر بازخوردهای بیشتری بگیرید و روی نقاط ضعف خودکار کنید، به موفقیت بیشتری دست خواهید یافت.

الگوی ذهنی‌تان را تغییر دهید

تنها دنبال کردن عادات میلیاردرهای بزرگ کارساز نیست، بلکه باید الگوی ذهنی خود را از عملگرا بودن به لحظه حال بیاورید. از این طریق است که همانند بیل گیتس موفق می‌شوید. بیل گیتس نه‌تنها کارآفرینی ثروتمند است، بلکه در نقاط مختلف جهان به افراد زیادی کمک کرد تا زندگی بهتری داشته باشند. اگر می‌خواهید به موفقیت برسید، باید همانند فردی موفق زندگی و فکر کنید. از این طریق است که منابع مورد نیاز شما به زندگی‌تان راه می‌یابند.

کلام آخر

برای رسیدن به خواسته‌هایتان، تنها کار کردن کافی نیست. موفقیت یعنی تبدیل‌شدن به کسی که برای نتایج مثبت و الهام‌بخش، هر کاری لازم باشد، انجام می‌دهد.

 

منبع: lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-13 00:18:52
دسته بندی ها