معرفی انیمیشن «جاسوسان نامحسوس»: پیشنهادهای صلح‌طلبان برای بزرگ‌ترین جاسوس دنیا

17 شهریور 1400 - 11:00
فیلم و سریال - معرفی انیمیشن «جاسوسان نامحسوس»: پیشنهادهای صلح‌طلبان برای بزرگ‌ترین جاسوس دنیا
معرفی انیمیشن «جاسوسان نامحسوس»: پیشنهادهای صلح‌طلبان برای بزرگ‌ترین جاسوس دنیا
امتیاز مطلب: 87%

چطور می‌شد اگر سازمان‌های مخوف نظامی و جاسوسی برای عملیاتشان به جای استفاده از سلاح‌های مرگبار از وسایلی استفاده می‌کردند که به هیچ‌کسی آسیب نمی‌رساند، حتی خلاف‌کارانی که در پی آن‌ها هستند؟ این سؤالی است که ایده اصلی انیمیشن «جاسوسان نامحسوس» را توضیح می‌دهد. انیمیشنی که در گیشه فروش بیش از 171 میلیون دلاری را به دست آورد و توانست خود را وارد فهرست بهترین انیمیشن‌های سال 2019 کند. با یوکن همراه باشید تا نگاهی به این انیمیشن بیاندازیم. 

قصه‌ای با تأکید بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی 

همیشه این نگرانی برای پدر و مادرها وجود دارد که برای فرزندانشان چه فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی نشان دهند که تأثیر خوبی روی آن‌ها داشته باشد، قطعا انیمیشن سینمایی «جاسوسان نامحسوس» یکی از انتخاب‌های مطمئن برای کودکان و حتی بزرگ‌سالان است. چون این انیمیشن بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی تاکید دارد و قصد دارد تا نگاه متفاوتی را به مخاطبانش پیشنهاد دهد. ماجرا از جایی شروع می‌شود که پسربچه‌ای به نام «والتر» سعی می‌کند وسایلی اختراع کند تا از مادرش که پلیس است در برابر خلاف‌کاران محافظت کند. وسایلی که در عین محافظت از مادرش به کسی دیگر آسیب نمی‌رساند.

جاسوسان نامحسوس - نقدانیمیشن - داستان اخلاق مدار

او فکر می‌کند خشونت و آسیب رساندن به انسان‌ها در هر حالتی بد است و به همین دلیل در اختراعاتش به این موضوع توجه دارد. ایده‌های والتر از نظر دیگران عجیب‌اند، چون مثلا او فکر می‌کند تصویر یک گربه اکلیلی می‌تواند هرکسی را برای چند دقیقه تحت تأثیر قرار دهد و خوشحال کند و او بدین شکل می‌تواند جلوی خشم و عصبانیت  را بگیرد. اینجاست که مادرش برعکس هم‌کلاسی‌هایش او را تأیید می‌کند و به او می‌گوید که عجیب بودن چیز بدی نیست و دنیا پر از آدم‌های عجیب‌وغریب است.

قصه انیمیشن سینمایی«جاسوسان نامحسوس» با تاکید بر همین ایده به پیش می‌رود و ما در طول داستان شاهد این هستیم که والتر که حالا به جوانی مخترع تبدیل شده است که در یک سازمان جاسوسی-نظامی کار می‌کند هنوز هم ایده‌های عجیبش را دنبال می‌کند. هرچند که دیگران، او را همچون مادرش باور ندارند، اما یک فرصت که به خاطر «لانس استرلینگ»، بزرگ‌ترین جاسوس دنیا نصیب والتر می‌شود، بالاخره شرایطی را به وجود می‌آورد که دیگران هم او را باور کنند. 

مشکلات بزرگ‌ترین جاسوس دنیا

در خلاصه داستان این انیمیشن سینمایی آمده است که؛ «بهترین جاسوس دنیا به طور تصادفی تبدیل به یک کبوتر می‌شود، حال او باید برای نجات دنیا به افسر اطلاعاتی دست و پا چلفتی خود اعتماد کند.» البته این‌طور نیست که بزرگ‌ترین جاسوس دنیا با تصمیم خودش شروع به تغییر کند و دنیای والتر را درک کند. او آن‌قدر به موفقیت‌هایش مغرور شده است که نمی‌تواند به کار گروهی فکر کند، به این‌که گاهی باید به دیگران اعتماد کند و از آن‌ها کمک کند یا اینکه لازم است گاهی او هم از دید دیگران به یک ماجرا نگاه کند و فقط در پی موفقیت نباشد.

چون گاهی این موفقیت‌ها، به انسان‌های بیشتری آسیب می‌زند. مخصوصا که لانس از هر فرصتی استفاده می‌کند تا برای موفقیت در ماموریت‌هایش از وسایل خشونت‌آمیز استفاده کند. شعار او این است، آتش در برابر آتش. چیزی که والتر با آن کاملا مخالف است و می‌خواهد با اختراعاتش جلوی این روند را بگیرد. والتر تنها شانس اثبات ایده‌هایش را همکاری با لارنس می‌بیند و بزرگ‌ترین جاسوس دنیا فقط زمانی حاضر به همکاری با والتر می‌شود که در توطئه‌ای که کل آژانس جاسوسی را علیه او می‌کند، گرفتار می‌شود و به اشتباه با خوردن یکی از اختراعات والتر، تبدیل به کبوتر می‌شود.

جاسوسان نامحسوس - پویانمایی - مشکلات

در این موقعیت است که دیگر او نمی‌تواند از والتر دور شود و مجبور است که کمک‌هایش را بپذیرد. همراهی لانس با والتر فرصتی برایش فراهم می‌کند تا دنیای والتر را بهتر و بیشتر بشناسد و به اختراعات عجیب و غریب او احترام بگذارد. در نهایت، والتر،‌ مخترع جوانی که در ابتدای فیلم جای میزش پشت در دستشویی آژانس بود و کسی به او اهمیت نمی‌داد تا اینکه اخراج شد، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین افراد آژانس جاسوسی می‌شود که مدیران تصمیم می‌گیرند از اختراعات او برای انجام مأموریت‌هایشان استفاده کنند.

والتر می‌گوید، آدم خوب و بد وجود ندارد و آن‌ها باید از اعمال خشونت علیه هر انسانی جلوگیری کنند. او برای دستگیری یک خلاف‌کار بزرگ از اختراعی استفاده می‌کند که به او آسیب نمی‌زند. پیشنهادات والتر می‌تواند، پیشنهادی برای همه‌ی مردم در سراسر جهان با هر فرهنگ و نژادی باشد. آنچه در روند قصه «جاسوسان نامحسوس» به آن پی می‌بریم این است که آتش در برابر آتش فقط منجر به خشونت بیشتر و بیشتری در جهان می‌شود. 

انیمیشنی برای خانواده‌ها

برای تماشا و دانلود فیلم «جاسوسان نامحسوس» دوبله، می‌توانید به گپ فیلم مراجعه کنید. «جاسوسان نامحسوس» تازه‌ترین انیمیشن سینمایی شرکت «بلو اسکای» است که با سری انیمیشن‌های «عصر یخبندان» در سال‌های اخیر به شهرت رسیده است. قصه این انیمیشن دنباله‌دار نیست و شرکت بلواسکای هم تاکنون تصمیمی برای ساخت دنباله دیگری برای این انیمیشن نگرفته است. صداپیشگی والتر، مخترع جوان را بازیگر سری جدید مرد عنکبوتی یعنی تام هالند بر عهده دارد و صداپیشگی شخصیت لانس استرلینگ را ویل اسمیت، بازیگر شناخته شده هالیوودی بر عهده دارد که این اواخر فیلم «علاءالدین» با بازی او به نمایش در آمده است.

جاسوسان نامحسوس - خانوادگی - کارتون مناسب خانواده

این انیمیشن پیشنهاد خوبی برای تماشای اعضای یک خانواده در یک روز تعطیل در کنار هم است. چراکه منتقدان می‌گویند «جاسوسان نامحسوس» آن‌قدر جذاب است که بتواند هم کودکان را درگیر خود کند و هم بزرگ‌سالان را. بچه‌ها نمی‌تواند متوجه شوخی‌های ظریف این انیمیشن بشوند، اما بزرگ‌سالان از تماشای آن لذت خواهند برد. از نیویورک‌تایمز تا روزنامه گاردین همگی در گزارش‌های جداگانه این انیمیشن کمدی را ستایش کرده‌اند و آن را انیمیشن خانوادگی توصیف کردند که می‌تواند هر کسی را سرگرم کند.

الهام گرفته شده از انیمیشن کوتاه مأموریت غیرممکن کبوتری

نیک برونو که برای اولین بار با انیمیشن «جاسوسان نامحسوس» کارگردانی یک انیمیشن بلند سینمایی را تجربه کرد، قصه این انیمیشن را از انیمیشن کوتاهی که خودش در سال 2009 با نام «کبوتر: غیرممکن» الهام گرفته است. انیمیشن کوتاه مأموریت غیرممکن کبوتری، درباره‌ی مأمور مخفی تازه‌کاری است که یک کبوتر وارد کیف کارش می‌شود. این کیف، پر از سلاح نابودگر است. حالا او باید قبل از اینکه کبوتر کار خطرناکی انجام دهد کنترل اوضاع را به دست بگیرد.

نیک برونو پیش از این در تمام انیمیشن‌های سینمایی شرکت بلواسکای از سری «عصر یخبندان» تا «ریو» به عنوان انیماتور حضور داشته است. البته این انیمیشن کارگردان دیگری هم به نام تروی کوین دارد که او هم برای اولین بار در کنار برونو این انیمیشن را کارگردانی کرده است. 

برای تماشا و دانلود فیلم سینمایی جدید دوبله/ زیرنویس می‌توانید به «گپ فیلم: مرجع دانلود فیلم و سریال» سر بزنید.

نویسنده مطلب

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-09-08 01:50:17
دسته بندی ها