چگونه برای پیدا کردن یک شغل جدید، به خود انگیزه دهیم؟

14 اردیبهشت 1400 - 11:00
کسب و کار - چگونه برای پیدا کردن یک شغل جدید، به خود انگیزه دهیم؟
چگونه برای پیدا کردن یک شغل جدید، به خود انگیزه دهیم؟
امتیاز مطلب: 62%

ممکن است شما هم مانند 53 میلیون شهروند آمریکایی دیگر، به تازگی شغل خود را از دست داده، یا ماه‌ها در نقش‌های میانی شغل خود بوده‌اید. شما هم بخشی از میلیون‌ها نفری هستید که نگرانند از کار بی‌کار شوند. در ادامه با یوکن همراه باشید.

این‌که هر روز در قرنطینه، اقتصادی که در حال فروپاشی است و بازار کاری افتضاح، با انگیزه به دنبال شغل باشیم، امری تقریبا محال است. این روزها زندگی برای مردم‌ درست مانند فیلم «روز گراندهاگ» (Groundhog Day)، یک چرخه‌ی تکراری است.

احتمالا در این اوضاع و احوال ترجیح می‌دهید فقط بخوابید. اما با این‌که گفتنش آسان است، باید با این احساس یأس و نا امیدی، بی‌حوصلگی و پوچی مبارزه کنید. هرگز نباید عقب بکشید. به اعماق وجودتان نگاه کنید و ببینید چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد؛ در غیر این صورت هرگز شغلی پیدا نمی‌کنید.

در این‌جا آن‌چه که برای داشتن انگیزه روزانه نیاز دارید، جمع‌آوری شده است.

1. با قدم‌های کوچک شروع کنید

همه‌ی ما می‌خواهیم هرچه سریع‌تر به خواسته‌هایمان برسیم. اما پیدا کردن یک شغل جدید در این شرایط اصلا کار راحتی نیست. با اینکه این پروسه‌ بسیار طولانی و دشوار خواهد بود، اما کاملا شدنی است و اگر بخواهید، حتما پیروز می‌شوید.

با قدم‌های افزایشی کوچک شروع کنید. کل روز یک‌ جا ننشینید، 24ساعته در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام نچرخید و بعد از چند ساعت متوالی فیلم دیدن، تلویزیون را خاموش کنید.

2. برای خود یک نقشه‌ی حمله بچینید

تا وقتی که ندانید هدفتان چیست، به آن نمی‌رسید. پس برای خودتان یک هدف مشخص کنید؛ نوع شغل مورد نظر و شرکت‌هایی که می‌خواهید برای آن‌ها کار کنید را در نظر بگیرید. سپس، در این شرکت‌ها به دنبال اطلاعیه‌های کاریابی، مسئولان استخدام و هر فردی که شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند، باشید.

پروفایل لینکدین (Linkedln) و رزومه خود را همواره به‌روز کنید و آن را طوری تنظیم کنید که مناسب مشاغلی که برای آنها درخواست می‌دهید باشد. شبکه (Network) خود را بسازید و خودتان را به استخدام‌کنندگانی معرفی کنید که جایگاه شما را به خوبی می‌شناسند.

3. طرز فکر خود را تغییر دهید و بهتر عمل کنید

تمامی انسان‌های مضر اطرافتان که مانع پیشرفتتان هستند را از زندگی خود حذف کنید، حتی شده به طور موقت. برعکس، افرادی را پیدا کنید که حمایت‌گر، مثبت و هم‌عقیده باشند و باعث شوند که شما به خودتان احساس خوبی پیدا کنید. با این دسته از افراد می‌توانید به ایده‌های مختلفی فکر کنید، اطلاعات مشاغل مختلف را به اشتراک بگذارید و ارتباط برقرار کنید.

طرز فکر - طرز تفکر - دیدگاه - عقیده - پیدا کردن شغل تازه - شغل جدید

مصاحبه کردن در شرایط کنونی به سختی شرکت هم‌زمان در مسابقات ماراتن و سه‌گانه است، چرا که باید از دیوارهای بزرگ و موانع غیرقابل عبور مسیر خود بگذرید. حتی وقتی که کاملا خسته و درمانده شدید، باید برای رسیدن به اهدافتان انگیزه‌ی درونی خود را بیابید.

برای این‌که تحمل این کار طاقت‌فرسا را داشته باشید، باید یک برنامه غذایی سالم برای خود در نظر بگیرید، خواب کافی داشته باشید، ورزش کنید و مواد غذایی ناسالم، مصرف الکل و مواد مخدر را کنار بگذارید. در کل خوب بخورید، خوب بخوابید و ورزش کنید. اگر رژیم غذایی متعادل نداشته باشید، روزانه ورزش نکنید، سر وقت نخوابید و زود هم بیدار نشوید، همواره احساس خستگی، کسالت، بد خلقی و زودرنجی می‌کنید. با این اخلاقیات، در مصاحبه‌ی خود موفق نمی‌شوید.

4. فرض کنید به «خودتان» نیازمندید

بدترین منتقدان ما، خودمان هستیم. ما مدام تمام تصمیمات بدی که در طول سال‌ گرفتیم را به خود یاداوری می‌کنیم و همواره در ذهن خودافکار منفی می‌پرورانیم. در این مواقع باید روش صحبت کردن با خودتان را تغییر دهید. با مهربانی شروع کنید؛ برای همه‌ی اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شدید، خودتان را ببخشید. از افرادی که در حقشان کوتاهی کردید، برای اشتباهاتتان معذرت‌ خواهی کنید.

سپس به جای افکار سرکوب‌کننده، مثبت فکر کنید. در ذهن خود لیستی از تمام نقاط قوت و ویژگی‌های مثبت خود تهیه کنید. بلافاصله هنگامی که فکرتان به سمت افکار منفی می‌رود، افکار مثبت را جانشین کنید و به یاد همه‌ی ویژگی‌های خوب و عالی خود بیافتید.

5. حتی کوچک‌ترین موفقیت را هم جشن بگیرید

موفقیتهای کوچک - جشن - شادی - پیدا کردن شغل تازه - شغل جدید

هدف نهایی شما یافتن یک شغل جدید است که زمان زیادی هم می‌برد. یادتان باشد که در این مسیر، برای کوچک‌ترین پیروزی‌هایتان نیز به خود پاداشی بدهید و همه‌ی آنها را کم‌ و بیش به یاد داشته باشید. هرگاه احساس بی‌حالی و پوچی می‌کنید، اتفاق‌های مثبت زندگی خود و مواقعی که توانستید از سختی‌ها با موفقیت عبور کنید را به یاد آورید. همین کار اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد و به شما یادآوری می‌کند که در گذشته با موقعیت‌های سخت زیادی روبه‌رو شدید.

6. به دنبال یک هدف بزرگ‌تر باشید

هنگامی که هدف بزرگ‌تری در سر می‌پرورانید، همیشه با انگیزه می‌مانید. فکر کنید و ببینید بجز تامین شغل، دیگر به چه دلایلی به دنبال کار می‌گردید؛ دلایلی مانند خرید خانه، هزینه دانشگاه فرزاندان، پس انداز، خیریه و...

زمانی که دارید به سختی به دنبال شغل جدیدی می‌گردید، به یاد بیاورید که چرا دارید این‌همه سختی را به جان می‌خرید. داشتن یک دلیل و تلاش برای رسیدن به یک هدف معنی‌دار می‌تواند به شما در بدترین روزهایتان نیز انگیزه بدهد.

منبع: forbes

نویسنده مطلب
noorieh razavi sani - نوریه رضوی‌ثانی
نوریه رضوی‌ثانی هستم. مترجم و نویسنده‌ی محتوا. به زمینه‌های مختلف روانشناسی، موفقیت، ادبیات ملل، فیلم و سریال و ماشین‌های آفرود علاقمندم و بصورت جدی پیگیری می‌کنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-05-05 01:41:27
دسته بندی ها