3 راهکار برای تغییر شرایط بد و سخت با استفاده از جملات مثبت

20 اردیبهشت 1400 - 6:00
مثبت اندیشی - 3 راهکار برای تغییر شرایط بد و سخت با استفاده از جملات مثبت
3 راهکار برای تغییر شرایط بد و سخت با استفاده از جملات مثبت
امتیاز مطلب: 84%

اگر شیوع ویروس کرونا شما را هم کلافه کرده می‌توانید با تغییر جملات مورد استفاده‌تان برای توصیف شرایط فعلی خود، احساس بهتری را تجربه کنید. به کارگیری جملات مثبت به شما کمک می‌کند که چالش‌های کاری خود را از یک فاجعه بزرگ به فرصتی برای یادگیری تبدیل کنید و در میان اتفاقات ناامیدکننده، کورسوی امیدی را مقابل خود بیابید. با یوکن همراه باشید.

در این مقاله، چند راهکار برای استفاده از کلمات مثبت در زندگی روزمره را با شما در میان می‌گذاریم.

1. همیشه نیمه پر لیوان را ببینید

به جای این‌که خود را مجبور به انجام برخی کارها کنید و بگویید که باید به خرید بروم یا باید خانه را تمیز کنم، از زاویه‌ی دیگری به مسئله نگاه کنید و این جمله را در ذهن خود تکرار کنید که همین حالا خیلی‌ها هیچ پولی برای خرید یا خانه‌ای برای تمیز کردن ندارند. پس به جای این‌که احساس اجبار داشته باشید، به تمام وظایف خود به چشم فرصت نگاه کنید.

راه دیگر برای این‌که نیمه پر لیوان را ببینید این است که به جای معایب کارها مزایای آن‌ها را در نظر بگیرید و از جملات مثبت در کارهای خود استفاده کنید. مثلا اگر می‌خواهید برنامه غذایی جدیدی را دنبال کنید ممکن است با خود بگویید که دیگر نمی‌توانم هیچ شیرینی و شکلاتی بخورم؛ اما بهتر است به دنبال مزیت این رژیم غذایی باشید و بگویید از این به بعد قرار است سالم‌تر بخورم.

2. به جای حرف اضافه «اما» از حرف ربط «و» استفاده کنید

وقتی با همکاران خود حرف می‌زنید می‌توانید برای حفظ بار مثبت جملات خود به جای «اما» از حرف ربط «و» استفاده کنید. مثلا وقتی همکاری می‌گوید وظایف کاری‌ات را خوب در شرکت انجام می‌دهی، اغلب در این لحظه منتظر هستیم که طرف مقابل با گفتن عبارت «اما» ایرادی به ما بگیرد و در این صورت تمام تأثیر جمله مثبت قبلی از ذهنمان پاک می‌شود.

برای همین بهتر است در زمان فیدبک دادن به همکاران و تعریف از تلاششان در محل کار به‌جای «اما» از «و» استفاده کنید و مثلا بگویید خیلی خوب در شرکت کار می‌کنی و بهتر است هم‌زمان روی مهارت‌های ارتباطی خود نیز کار کنی.

3. تمرین روزانه قدردانی و سپاسگزار بودن

برای اینکه دنیا را بهتر ببینید، سپاسگزاری را تمرین کنید. قدردانی و سپاسگزاری یعنی به هر جایی که نگاه می‌کنید تنها چیزهای خوب ببینید.

شان اکر (Shawn Achor)، نویسنده کتاب  «مزیت شادی: چطور یک ذهن مثبت سرچشمه موفقیت در کار و زندگی می‌شود»، دراین‌باره می‌گوید تمرین سپاسگزاری می‌تواند نتیجه مثبتی در زندگی و کار به دنبال داشته باشد.

تمرین سپاسگزاری بسیار آسان است و تنها باید هر روز جمله‌ای که شامل سه چیز که برای داشتن آن‌ها احساس شکرگزاری و رضایت دارید را روی کاغذ بنویسید یا به زبان بیاورید و بگویید چرا به خاطر داشتنشان سپاسگزار هستید. این‌که از نعمت سلامتی بهره‌مند هستید و می‌توانید صبح‌ها ورزش کنید یا خانه‌ای دارید که در آن احساس امنیت و آرامش می‌کنید، از جمله این موارد است.

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که فکر کردن به چیزهای بد هیچ فایده‌ای ندارد اما پیدا کردن خوبی‌ها در هر جایی می‌تواند تغییری شگرفت در زندگی ما ایجاد کند. اگر سپاسگزاری و قدردانی را با خود تمرین کنید مشکلات زندگی برایتان آسان می‌شود و می‌توانید از هر وضعیت بدی برای خود فرصت بسازید.

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-19 02:57:42
دسته بندی ها