معرفی فیلم «جینگل جنگل: یک سفر کریسمس»ی که ارزشش را دارد

29 فروردین 1400 - 11:00
فیلم و سریال - معرفی فیلم «جینگل جنگل: یک سفر کریسمس»ی که ارزشش را دارد
معرفی فیلم «جینگل جنگل: یک سفر کریسمس»ی که ارزشش را دارد
امتیاز مطلب: 71%

ساخت یک فیلم درباره‌ی تعطیلات، کار ساده‌ای است. هر سال استودیو‌های کوچک و بزرگ‌، با نظم و ترتیب خاصی، از این قبیل فیلم‌ها تولید می‌کنند. فقط کافی است به همان فیلم عاشقانه‌ی خودمان کمی نور و برف اضافه کنیم. اگر بحث یک فیلم تعطیلاتی واقعا خوب باشد، آن‌وقت موضوع فرق می‌کند. ساختنش هم متفاوت است، و هم سخت‌تر. با یوکن همراه باشید.

برای ساختن فیلمی فراتر از یکنواختی‌ بی‌پایان فیلم‌های معمولی و عوام‌‌پسند کریسمس، باید همت و تمایل گذشتن از این ژانرهای خسته‌کننده را داشته باشیم‌.

فیلم «جینگل جنگل: یک سفر کریسمس» (Jingle Jangle: A Christmas Journey) به نویسندگی و کارگردانی دیوید ای‌ تالبِرت (David E. Talbert) که از نتفلیکس پخش می‌شود، دیدی تازه‌ به ژانر تعطیلات است. با داستانی جذاب، موسیقی و اجراهای فوق‌العاده و صحنه‌های هیجان‌انگیزی که دارد، از آن فیلم‌های پرهیاهویی است که خیلی‌ها را مشتاق دیدن می‌کند. این فیلم پر انرژی، اصیل، پر هیجان و سرگرم‌کننده است، دقیقا همان فیلمی که از ژانر فیلم‌های تعطیلات انتظار می‌رود.

داستان فیلم

برای تماشا و دانلود فیلم «جینگل جنگل: سفر کریسمس» (Jingle Jangle: A Christmas Journey) دوبله، می‌توانید به گپ فیلم مراجعه کنید. «ژِرونیکوس جَنگل» (Jeronicus Jangle)، همان بازیگر نقش جاستین کورنوِل (Justin Cornwell) از برنامه‌ی تلویزیونی «در میانه» (The InBetween)، مخترع و اسباب‌بازی‌ساز مشهور و صاحب مغازه‌ی محبوب جَنگلز و چیزها (Jangles and Things) است. اختراعات او در سطح بین‌المللی معروف است، اما آخرین اسباب‌بازی او که یک عروسک ماتادور (گاوباز اسپانیایی) خودآگاه به اسم «دان خوان دیگو» (Don Juan Diego) (با بازی ستاره‌ی پاپ، ریکی مارتین Ricky Martin) است، بزرگ‌ترین اختراعش به حساب می‌آید.

جینگل جنگل: سفر کریسمسی که ارزشش را دارد - سینما - دانلود فیلم - زیرنویس فارسی

با این‌حال، هنگامی که می‌خواست با همسرش جوآن (Joanne) (اولین نقش شارون رز Sharon Rose) و دخترش جسیکا  (Jessica) (اولین نقش دیانا بابنیکوا Diaana Babnicova) جشن بگیرد، مغازه را ترک می‌کند. «دیگو»، شاگرد جنگل، یعنی «گوستفاتون» (Gustafson) (اولین نقش مایلز بارو Miles Barrow) را متقاعد می‌کند تا همه‌ی طرح‌های اختراعات جنگل را بدزدد و خودش به تنهایی علیه جنگل اعتصاب کند.

وقتی جنگل این را می‌فهمد، هاج و واج می‌ماند. وقتی هم که همسرش کمی بعد از دنیا می‌رود، کاملا به‌هم می‌ریزد، دخترش را به جای دوری می‌فرستد و آرام‌آرام به نابودی کشیده می‌شود.

سال‌ها بعد، جنگل پیر (فورست ویتاکر Forest Whitaker از برنامه‌ی تلویزیونی «پدرخوانده هارلم» Godfather of Harlem) را می‌بینیم که بقایای جنگلز و چیزها را به یک موسسه‌ی رهنی تبدیل کرده و آن جا زندگی می‌کند. او غمگین و تنهاست، به شاگرد خود، «ادیسون» (Edison) (اولین نقش کی‌رون ال دایر Kieron L. Dyer) اعتنایی نمی‌کند و احساسات «خانم جانستون» (Ms. Johnston) (اولین نقش لیسا داوینا فیلیپ  Lisa Davina Phillip) و درخواست بازپرداخت «آقای دلاکروییکس» (Mr. Delacroix) (هیو بونه‌ویل  Hugh Bonneville) از فیلم «دانتون ابی» (Downton Abbey) را نادیده می‌گیرد.

جسیکایی که حالا بزرگ شده (آنیکا نونی رز Anika Noni Rose) از فیلم «بادی کم» (Body Cam)، دخترش «جورنی» (Journey) (اولین نقش مادالین میلرز Madalen Mills) را در تعطیلات برای ملاقات «جنگل» می‌فرستد، اما «جنگل» نمی‌داند باید با این دختر چگونه رفتار کند. از آن طرف هم «گوستافسون» (کیگان مایکل کی Keegan-Michael Key) از برنامه‌ی «همه‌ی مکان‌های روشن» (All the Bright Places) به همراه «دیگو»، یک امپراطوری اسباب‌بازی سازی ساخته‌ است. اما خب دیگر از همه‌ی طرح‌های قبلی جنگل استفاده کرده و حالا می‌خواهد ببیند باز هم چیزی برای دزدی پیدا می‌کند یا نه.

جینگل جنگل: سفر کریسمسی که ارزشش را دارد - سینما - دانلود فیلم - زیرنویس فارسی

اما معلوم شد که بزرگ‌ترین اختراع «جنگل»، هنوز در جنگلز و چیزها، دارد در زیر شیروانی خاک می‌خورد. فقط کافی است کسی مثل «جورنی» که نوه‌ی «جنگل» هم هست، بفهمد این اختراع چگونه کار می‌کند. اما «جنگل» نمی‌خواهد به جلو گامی بردارد و «گوستافتون» هم از دور حواسش به همه‌چیز هست، پس «جورنی» چگونه این تعطیلات را به‌یادماندنی کند؟

خصوصیات منحصر به‌فرد فیلم

فیلم «جینگل جنگل»، بسیار شادی‌آور است. از داستان شیرینش گرفته تا حرکات موزون محشر و آهنگ‌های اصیل و عمق نمایشش، همگی دست به دست هم می‌دهند تا فیلمی باکیفیت به ارمغان بیاورند. این فیلم، مثل یک آبنبات خوش‌رنگ و لعاب است که داشتنش به انسان حس خوشحالی می‌دهد. علاوه بر این، با خیابان‌های پرجمعیت و برف‌‌پوشیده‌اش، فیلمی شلوغ است.

از نظر کیفیت ساخت، «جینگل جنگل» عالی است و جنبه‌های مثبت زیادی دارد. این فیلم آهنگ‌ها و حرکات موزون خاصی دارد که از طریق هنر حرکات هماهنگ فوق‌العاده استثنایی، لباس‌های عالی و سرخوشی باورنکردنی ایام کریسمس، به آن رنگ و بوی واقعیت می‌بخشد. یک فیلم حتی اگر یکی از این خصوصیات بالا را داشته باشد، فیلم فوق‌العاده‌ای است، چه برسد به این فیلم که علاوه بر صحنه‌های موزیکال تأثیرگذارش سه-چهارتای این خصوصیات را باهم دارد.

(صحنه‌ی موزیکال مورد علاقه‌ی من در کل این فیلم، زمانی است که مادالین میلز، شعر «ریشه‌ی میدان ممکن» (Square Root of Possible) را به طور فوق‌العاده‌ای اجرا می‌کند. شهر تیتراژ «این روز» (This Day)، اجرای تکان‌دهنده‌ی «دوباره و دوباره»‌(Over and Over) فارست ویتاکر و هم‌چنین اجرای «جی، مرد جادویی» (Magic Man G) هم درست مثل بقیه‌ی صحنه‌های موزیکال فیلم، فوق‌العاده خاص و جذاب بودند.)

و تازه نباید تلاش آشکار سازندگان فیلم در نشان دادن افراد سیاه‌پوست را نادیده گرفت. با این حال، نمی‌شود که به این تلاش‌ها اشاره کرد، چرا که فایده‌ای ندارد. این کارها برای خودنمایی نیست، بلکه نمایش موزیکالی فوق‌العاده است که داستانی را بازگو می‌کند که خیلی‌ها مایل به گفتنش هستند. این فیلم بسیار جذاب است و مطمئن باشید نمی‌توانید لحظه‌ای از دیدنش دست بکشید.

جینگل جنگل: سفر کریسمسی که ارزشش را دارد - سینما - دانلود فیلم - زیرنویس فارسی

همه‌‌ی اجراهای این فیلم فوق‌العاده‌اند. افراد کمی مثل «ویتاکر»، مناسب نقشی هستند که باید از بیرون خشن به نظر برسد ولی از درون مهربان باشد. او مثل همیشه شگفت‌انگیز است. (و تازه چه کسی می‌دانست که او می‌تواند آواز هم بخواند؟) مادالین میلز هم با همه‌ی جوان بودنش، به گونه‌ای به «ویتاکر» خشن می‌آید؛ او یک استعداد درخشان است که صدایی زیبا و شخصیتی پرجذبه دارد. او بی‌‌شک برای داستان‌های این‌چنین، قهرمانی ایده‌آل است. هر لحظه از این فیلم که کی در نقش «گوستافتون» این طرف و آن طرف می‌پرد و ایفای نقش می‌کند، لذت محض است، چرا که به نظر می‌رسد او دارد لذت می‌برد و در نتیجه ما هم از تماشای او لذت می‌بریم.

راستی صحبت سرگرمی شد، واضح بود که به ریکی مارتین هم در نقش «دیگو» خیلی خوش گذشت. فیلیپ و بونه‌ویل هم هردو موفق شدند با وجود زمان کمی که در صحنه حضور داشتند، ماهیت دقیق شخصیت خود را نشان دهند. دیگر از فیلیسیا راشاد (Phylicia Rashad) نگویم که انگار نقش مادربزرگ قصه‌خوان برای او ساخته شده بود. بقیه‌ی بازیگران هم همگی با یکدیگر هماهنگ‌اند و هیچ ضعفی در این هم‌خوانی نیست.

فیلمی متفاوت در ژانر تعطیلات کریسمس

فیلم «جینگل جنگل» ممکن است پیشرفت جدیدی در ژانر تعطیلات باشد و نسل‌های آتی نیز از داستان آن برای فیلم‌های کریسمس خود الهام بگیرند. این فیلم همه‌ی ویژگی‌های یک فیلم عالی را دارد، از شخصیت‌های جذاب گرفته تا آهنگ‌های محشر و طراحی‌های تولید زیبا. این هم فراموش نشود که سر تک‌تک سناریو‌های این فیلم، فکر زیادی شده است. در کل، فیلم «جینگل جنگل: یک سفر کریسمس»، سفری است که ارزشش را دارد.

برای تماشا و دانلود فیلم سینمایی جدید دوبله/ زیرنویس می‌توانید به «گپ فیلم: مرجع دانلود فیلم و سریال» سر بزنید.

 

منبع: TheMainEdge

نویسنده مطلب
Helia Mahmoodian - هلیا محمودیان
دانشجوی رشته‌ی زبان انگلیسی‌ام، عاشق ادبیات، هنر، روانشناسی و انیمه‌ام. دلم می‌خواد دنیارو دور بزنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-19 03:44:21
دسته بندی ها