11 میلیاردر با ساده ترین سبک زندگی ممکن

امتیاز مطلب: 76%

اگر میلیاردها دلار داشته باشین، چی‌کار می‌کنین؟ آیا با  جت خصوصی سفر می‌کنین و از بهترین نقاط تفریحی جهان بازدید می‌کنین؟  آیا لباسای مد روزی رو می‌خرین که همیشه رویاشونو داشتین؟  آیا به یه عمارت یه میلیون دلاری نقل مکان می‌کنین و صاحب ماشینای لوکس خیلی زیاد میشین؟ کلی پول برای خرج کردن دارین... به‌هرحال این خلاف چیزیه که در دنیای واقعی رخ میده. مطمئناً وقتی که «یوکن» به شما این فرصت رو بده که نگاه کوتاهی به زندگی یه تعداد از ثروتمندترین ثروتمندای جهان که نمونه‌های بی‌نظیر کم خرجی‌ان بندازید، شوکه میشید. بیاید از آخر به اول شروع کنیم.

شماره یازده: چارلز ارگن

«چارلز ارگن» ثروتی بالغ بر 10٫8 میلیارد دلار داره. اون یه میلیاردر خودساخته‌ست که امپراتوری تجارت خودشو از سال 1980 با فروش دیشای ماهواره‌ای باند سی از پشت وانت شروع کرده. این بیزینس این روزا به شرکت «دیش نتورک» تبدیل  شده که اون رئیس و بنیان‌گذارشه. «ارگن» بنیان‌گذار شرکت «اکو استار» هم هست که ارائه دهنده‌ی پیشروی ارتباطات ماهواره‌ای در سراسر دنیاست. «ارگن» دوست داره که همه چیو کنترل کنه و تجارت خودشو با اقتدار و سلطه کامل اداره می‌کنه.

به گفته‌ی businessinsider.com ، «ارگن» به این معروفه که برای اطمینان از رسیدن به هدف‌های شرکت، مدیرای اجرایی رو گوشمالی می‌ده. اون می‌خواد (اطمینان حاصل می‌کنه) که با اسکنر انگشت‌نگاری، از ساعت ورود کارمنداش خبردار بشه. «ارگن» برای ناهار یه ساندویچ با کیسه کاغذی قهوه‌ای رو  روی ظروف رستورانای پنج ستاره ترجیح می‌ده. در سفرای کاری با همکاراش اتاق مشترک می‌گیره و هیچ‌وقت از پروازای فرست کلاس استفاده نمی‌کنه.

شماره ده: کارلوس اسلیم هلو

با ثروتمندترین فرد مکزیک آشنا بشین: کارلوس اسلیم هلو... با ثروت 64 میلیارد دلاری. اون در حال حاضر بیش‌تر از 200 شرکت داره و تو ساخت‌وساز‌، خرده‌فروشی، معدن و شرکتای املاک و مستغلات سهام داره. اون صاحب 17 درصد «نیویورک تایمز» شده. کارلوس با خرید و سرمایه‌گذاری تو شرکتای مکزیکی، زمانی که بحران بدهی این کشور تو سال 1982 وجود داشت، شرکت خوشه‌ایه خودشو به اسم «slim landia» ساخت. بعد از اون عمارتای چند میلیون دلاری رو خریداری می‌کنه، اما کارلوس تو همون خونه شیش خوابه‌ای که بیش‌تر از 40 ساله برای اونه، زندگی می‌کنه. این میلیاردر خودساخته ، کت شلوار سطح بالا و درخوری نداره، ترجیح میده بیشتر لباسای خودشو از یکی از فروشگاهای خرده‌فروشی خودش بگیره. این سرمایه‌گذار بزرگ فناوری ارتباطات از راه دور، اطلاعات زیادی در مورد فناوری داره، اما قلم و کاغذ قدیمی رو به رایانه ترجیح میده. در حقیقت، اون از مشاوران خودش می‌خواد که گزارشای خودشونو تو یه برگه بنویسن. اگر مشتاقید در مورد کارلوس اسلیم بیشتر بدانید مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

«کارلوس اسلیم» مردی که از خصوصی‌سازی ثروتمند‌ترین فرد جهان شد

بیوگرافی کارلوس اسلیم؛ مرد ثروتمند مکزیک با 200 شرکت گوناگون

 

شماره نه: جیم والتون

«جیم والتون» کوچک‌ترین پسر «سام والتون» موسس «والمارت»، بزرگ‌ترین خرده‌فروشی دنیاست. این مرد صاحب شرکتیه که 500 میلیارد دلار درآمد از فروشگاهاش در سراسر دنیا کسب می‌کنه. اون صاحب بانکی با دارایی بیش از 16 میلیارده.  ثروت خالص اون حدود 43 میلیارد دلاره و می‌تونه با یه اشاره‌ی انگشت خودش هر چیو را که می‌خواد به دست بیاره. جیم تجارت خانوادگی رو تو طبقه فوقانی ساختمون آجری قدیمی در بنتونویل، آرکانزاس اداره می‌کنه. خونه اونم نزدیک دفترشه، جایی که اولین فروشگاه وال مارت تو سال 1970 اونجا افتتاح شد. جیم درست مثل پدرش تو تموم معاملات شرکتای خانوادگی دست داره. به گفته «دیوید گلس» مدیرعامل سابق وال مارت، جیم می‌خواد کارها انجام بشن و همیشه ساعتای زیادی رو به کار اختصاص میده. اگر مشتاقید در مورد سام والتون پدر جیم والتون و موسس والمارت بیشتر بدانید مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

زندگینامۀ تصویری سام والتون بنیانگذار فروشگاههای زنجیره ای «والمارت»

داستان موفقیت سام والتون بنیانگذار فروشگاه های والمارت

 

شماره هشت: جان کادول

 جان کادول، بنیان‌گذار بازنشسته‌ی بزرگ‌ترین توزیع کننده تلفن همراه انگلستان به نام «فونز فور یو» (phones 4u). ثروت شخصی اون 2٫4 میلیارد دلاره. «فونز فور یو» تو دو سال اول خیلی موفق نبود. با این حال، این شرکت تو سال 1991 به خاطر روحیه کارآفرینی جان، شروع به پیشرفت کرد. موقعی که جان این شرکتو تو سال 2006 فروخت، براساس گفته‌ها 26 تا تلفن تو یه دیقه به فروش می‌رسید. او هنوز هم در شغل حمل و نقل هوایی و مدیریت ثروت مشغوله، اما تمرکز اصلیش رو اعمال بشردوستانه‌ست. جان یکی از امضاءکننده‌های «تعهدنامه‌ی بخشش» به حساب میاد و متعهده که بیش‌تر از نیمی از ثروت خودشو برای اهداف خیریه اهدا کنه. علاوه بر اون موسسه‌های خیریه خودشو داره. موسسه‌ی خیریه «کودکان کادول» و موسسه خیریه‌ی «مبارزه با بیماری لایم». قبل از بازنشستگی با دوچرخه به محل کار می‌رفت و برمی‌گشت و 14 مایل مسیرو طی می‌کرد. اون به مجله‌ی فوربس گفته بود که به کت و شلوارای «ساویل رو» نیازی نداره و ترجیح میده از مارکای خرده‌فروشی انگلیسی «مارکس‌اند اسپنسر» خرید کنه. جان تمایلی به شراب‌ای گرون قیمت نداره و خودش موهای خودشو کوتاه می‌کنه.

شماره هفت: آمانسیا اورتگا

«آمانسیا اورتگا» یکی از ثروتمندترین مردان اروپاست، اون عنوان ثروتمندترین خرده‌فروش جهان رو داره. صاحب «زارا» و فروشگاهای زنجیره‌ای مد اروپایی هم هست. این برند یکی از توابع شرکت «ایندیتکس» محسوب میشه که اون این شرکتو تو سال 1975 با همسر سابقش «رزالیا مرا» تأسیس کرد. سال 2017 اون از «بیل گیتس» و «جف بزوس» به عنوان ثروتمندترین فرد جهان پیشی گرفت، اما 48 ساعت بعد از اعلام شدن، به مقام سوم سقوط کرد. با این حال، اورتگا و ثروتش بالغ بر 68 میلیارد دلاره.  اون یه میلیاردر خودساخته‌ست که مدرسه رو رها کرده بود. این مولتی میلیاردر بیشتر تو کارخونه دیده میشه و محصولات جدید خودشو با طراحاش چک می‌کنه، تا توی یه دفتر خصوصی بزرگ. به هیچ وجه دیده نشده که «اورتگا» برند تجاری خودشو پوشیده باشه. اون ترجیح میده یه لباس فرم ساده که از ژاکت آبی، پیراهن سفید و شلوار خاکستری تشکیل شده بپوشه. اون با همسر دومش، فلور تو همون شهر کوچیک اسپانیایی که توش بزرگ شده، تو یه آپارتمان زندگی می‌کنه.

شماره شش: دیوید شریتون

اگر در دانشگاه استنفورد مهندسی کامپیوتر خونده باشید، احتمالا با پروفسور میلیاردر «دیوید شریتون» آشنا هستید. ثروت خالص اون چیزی در حدود 6 میلیارد دلاره. اون در شروع، با حضور تو جمع اولین سرمایه‌گذارای گوگل، ثروت خودشو رقم زد.  اون نه تنها پروفسور باهوش تکنولوژی، بلکه یک تاجر باهوشه. «شریتون» موهای خودشو کوتاه می‌کنه، پروازهاش اکونومی کلاسه  و بیش از 35 سال تو یه خونه زندگی کرده. اون تو طول عمر خودش دو بار ول‌خرجی کرده. اولین بار زمانی بود که ادیسه هوندا 2012 رو خریداری کرد. بار دوم وقتی بود که برای تعطیلات به مائوئی رفت تا بادسواری کنه.  بعد از این اون، خودشو لوس و نازپرورده می‌دونست و از پولی که خرج کرده بود ناراحت بود. وقتی به رستورانای گرون قیمت میره، نیمی از هر وعده غذایی رو برای روز بعدش ذخیره می‌کنه و ادعا می‌کنه که از کیسه‌های چای استفاده مجدد می‌‌کنه....واو... 

شماره پنج: عظیم پرمجی

یکی از کارمندانش گفت که «عظیم پرمجی» عمو اسکروج را مثل بابا نوئل درست می کند. «پرمجی» صاحب سومین شرکت بزرگ فناوری اطلاعات و برون سپاری در هند است. وقتی که حق شرکت انحصاری «ویپرو» را از پدرش گرفت کار غیر قابل تصوری کرد و تجارت خانوادگی روغن آشپزی را به یک شرکت نرم افزاری و برون سپاری تبدیل کرد. حالا ثروت خالص او بالغ بر 17 میلیارد دلار است... شگفت انگیزه , اره؟ اما نکته جالب تر عادتهای عجیب او در خرج کردن است. او پرواز اکونومی کلاس و یک تویوتا کرولا قدیمی را ترجیح می دهد ، تزار فناوری اطلاعات هند نظارت می کند که چه تعداد رول کاغذ توالت توسط کارمندانش استفاده می شود و به آنها یادآوری می کند که قبل از عزیمت از دفتر ، چراغ ها را خاموش کنند. او همچنین به این معروف است که میلیون ها دلار به خیریه اهدا کرده است. اگر مشتاقید در مورد عظیم پرمجی بیشتر بدانید مشاهده مطلب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

زندگی‌نامه «عظیم پرمجی» دومین مسلمان بیلیونر جهان

 

شماره چهار: مارک زاکربرگ

اگرچه فیس بوک تقریبا 17 میلیارد دلار از دست داد و اون هم از طرف کنگره بازخواست شد، ولی ثروت خالص مارک بالغ بر 68 میلیارد دلاره. اون تو لیستای فوربز و بلومبرگ میون 10 میلیاردر برتر جهان قرار داره. زاکربرگ سوار یک فولکس واگن 30 هزار دلاری میشه، از پیرهن، شلوار جین و کفش ورزشی راضیه. در سال 2011 کمی ولخرجی کرد و یه خونه 7 میلیون دلاری تو پالو التو خرید که تو حیاط پشتی همون خونه با دوست دختر قدیمیش، «پریسیلا چان» ازدواج کرد. مارک و همسرش تو سال 2015 اعلام کردن که 99 درصد از سهام فیس بوک خودشونو اهدا می‌کنن.  زاکربرگ فرد نیکوکاریه و میلیاردها دلار صرف اهداف خیرخواهانه می‌کنه. بیشتر ببینید:

فیسبوک چطور زاکربرگ را سومین ثروتمند فناوری جهان کرد؟

شماره سه: وارن بافت

«پیشگوی اوماها» بیش از 85 میلیارد دلار ثروت خالص داره. اون یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذارا تو جهانه، با این وجود هنوز هم هر کاری می‌کنه که دخل و خرجش برابر باشه. «بافت» رئیس و مدیرعامل فعلی شرکت «برکشایر هاتاوی»، مجموعه ای از حدود 60 شرکت از جمله گایکو، دوراسل و دیری کوئین هست. «بافت» با وجود ثروت حیرت‌انگیزی که داره، زندگی ساده و کم خرج رو ترجیح میده. اون هنوز تو همون خونه 6 هزار فوت مربعی 5 خوابه زندگی می‌کنه که تو سال 1958 به قیمت 31500 دلار در اوماها،نبراسکا خرید. به جای رفتن به رستورانای پنج ستاره، «بافت» صبحانه‌های ارزون مک دونالدو می‌خره. اون متعهده که 99 درصد از ثروت خودشو به امور خیریه واگذار کنه و در سال 2010، با همکاری بیل گیتس، «تعهد بخشش» رو به راه انداخت. اگر مشتاقید در مورد وارن بافت بیشتر بدانید مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

وارن بافت به ما می‌گوید چگونه ثروتمند شویم

داستانهای استارتاپی؛ «وارن بافت» چطور ثروتمندترین مرد دنیا شد؟

شماره دو: بیل گیتس

ثروت خالص گیتس حدود 95 میلیون دلاره و دومین فرد ثروتمند جهان به حساب میاد. گیتس یک نابغه کامپیوتر و کارآفرین فوق‌العاده‌ست. اگرچه اون دیگه مدیرعامل و رئیس مایکروسافت نیست، ولی هنوز عضو هیئت مدیره‌ست. در حال حاضر، اون بیشتر به امور خیریه خودش تو بنیاد خیریه‌ی «بیل و ملیندا گیتس» مشغوله. «بافت» دوست اون مثل گیتس ساعت مچی 10 میلیون دلاری نداره، اما در مورد فست فود نقطه نظرات مشابهی دارن. در واقع، اونا تو مک دونالد هنگ‌ کنگ با هم غذا خوردن و گیتس یادآوری کرد که «بافت» هزینه‌ی وعده غذایی خودشو با کوپن پرداخت کرده. درحالی‌که غولای تجارت لازم نیست، کوپن داشته باشن چون دارندگان افتخاری کارت طلایی مک دونالد هستن که در تمام طول زندگی به اونا غذای رایگان اعطا میشه. فوق‌العاده‌ست. اگر مشتاقید در مورد بیل گیتس بیشتر بدانید مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

زندگی‌نامه «بیل گیتس» در یک نگاه

ده قانون موفقیت از زبان بیل گیتس

شماره یک: جف بزوس (با ثروتی بالغ بر 157 میلیارد دلار)

« جف بزوس » بنیان‌گذار و مدیر عامل وبگاه amazon.com، صاحب واشنگتن پست و صاحب یه شرکت هوافضا به نام «به لو اوریجن» هست. اون وقتی که کار آمازون را تو گاراژ خودش شروع کرد، یکی از پیشگامان تجارت الکترونیک بود. «بزوس» در ابتدا کتابایی رو به صورت آنلاین می‌فروخت و بعداً کارشرو به طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات گسترش داد. از نظر کم‌خرجی «بزوس» مقابل جهانیان جولان میده. اون عضو «تعهدنامه‌ی بخشش» نیست ولی به خیریه‌های دیگه‌ای مثل موسسه‌ی غیرانتفاعی «thedream.us» کمک می‌کنه. گفته شده که اون یه هوندا آکورد سوار میشه و میزش در آمازون از یک در چوبی درست شده.

زندگینامۀ تصویری جف بزوس مدیرعامل آمازون


تو کامنتا به ما بگید که کدوم میلیاردر کم‌خرج بیشتر از همه الهام‌بخش شما بود؟ یادتون باشه که لایک کنید و ویدئو رو با دوستاتون به اشتراک بذارید.
 

 

 

  • نظرات
تصویر آواتار Hassan Golshaeyan
   Hassan Golshaeyan

Very very very nice ...عالی بود

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
امتیاز مطلب: 83%

اگر میلیاردها دلار داشته باشین، چی‌کار می‌کنین؟ آیا با  جت خصوصی سفر می‌کنین و از بهترین نقاط تفریحی جهان بازدید می‌کنین؟  آیا لباسای مد روزی رو می‌خرین که همیشه رویاشونو داشتین؟  آیا به یه عمارت یه میلیون دلاری نقل مکان می‌کنین و صاحب ماشینای لوکس خیلی زیاد میشین؟ کلی پول برای خرج کردن دارین... به‌هرحال این خلاف چیزیه که در دنیای واقعی رخ میده. مطمئناً وقتی که «یوکن» به شما این فرصت رو بده که نگاه کوتاهی به زندگی یه تعداد از ثروتمندترین ثروتمندای جهان که نمونه‌های بی‌نظیر کم خرجی‌ان بندازید، شوکه میشید. بیاید از آخر به اول شروع کنیم.

شماره یازده: چارلز ارگن

«چارلز ارگن» ثروتی بالغ بر 10٫8 میلیارد دلار داره. اون یه میلیاردر خودساخته‌ست که امپراتوری تجارت خودشو از سال 1980 با فروش دیشای ماهواره‌ای باند سی از پشت وانت شروع کرده. این بیزینس این روزا به شرکت «دیش نتورک» تبدیل  شده که اون رئیس و بنیان‌گذارشه. «ارگن» بنیان‌گذار شرکت «اکو استار» هم هست که ارائه دهنده‌ی پیشروی ارتباطات ماهواره‌ای در سراسر دنیاست. «ارگن» دوست داره که همه چیو کنترل کنه و تجارت خودشو با اقتدار و سلطه کامل اداره می‌کنه.

به گفته‌ی businessinsider.com ، «ارگن» به این معروفه که برای اطمینان از رسیدن به هدف‌های شرکت، مدیرای اجرایی رو گوشمالی می‌ده. اون می‌خواد (اطمینان حاصل می‌کنه) که با اسکنر انگشت‌نگاری، از ساعت ورود کارمنداش خبردار بشه. «ارگن» برای ناهار یه ساندویچ با کیسه کاغذی قهوه‌ای رو  روی ظروف رستورانای پنج ستاره ترجیح می‌ده. در سفرای کاری با همکاراش اتاق مشترک می‌گیره و هیچ‌وقت از پروازای فرست کلاس استفاده نمی‌کنه.

شماره ده: کارلوس اسلیم هلو

با ثروتمندترین فرد مکزیک آشنا بشین: کارلوس اسلیم هلو... با ثروت 64 میلیارد دلاری. اون در حال حاضر بیش‌تر از 200 شرکت داره و تو ساخت‌وساز‌، خرده‌فروشی، معدن و شرکتای املاک و مستغلات سهام داره. اون صاحب 17 درصد «نیویورک تایمز» شده. کارلوس با خرید و سرمایه‌گذاری تو شرکتای مکزیکی، زمانی که بحران بدهی این کشور تو سال 1982 وجود داشت، شرکت خوشه‌ایه خودشو به اسم «slim landia» ساخت. بعد از اون عمارتای چند میلیون دلاری رو خریداری می‌کنه، اما کارلوس تو همون خونه شیش خوابه‌ای که بیش‌تر از 40 ساله برای اونه، زندگی می‌کنه. این میلیاردر خودساخته ، کت شلوار سطح بالا و درخوری نداره، ترجیح میده بیشتر لباسای خودشو از یکی از فروشگاهای خرده‌فروشی خودش بگیره. این سرمایه‌گذار بزرگ فناوری ارتباطات از راه دور، اطلاعات زیادی در مورد فناوری داره، اما قلم و کاغذ قدیمی رو به رایانه ترجیح میده. در حقیقت، اون از مشاوران خودش می‌خواد که گزارشای خودشونو تو یه برگه بنویسن. اگر مشتاقید در مورد کارلوس اسلیم بیشتر بدانید مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

«کارلوس اسلیم» مردی که از خصوصی‌سازی ثروتمند‌ترین فرد جهان شد

بیوگرافی کارلوس اسلیم؛ مرد ثروتمند مکزیک با 200 شرکت گوناگون

 

شماره نه: جیم والتون

«جیم والتون» کوچک‌ترین پسر «سام والتون» موسس «والمارت»، بزرگ‌ترین خرده‌فروشی دنیاست. این مرد صاحب شرکتیه که 500 میلیارد دلار درآمد از فروشگاهاش در سراسر دنیا کسب می‌کنه. اون صاحب بانکی با دارایی بیش از 16 میلیارده.  ثروت خالص اون حدود 43 میلیارد دلاره و می‌تونه با یه اشاره‌ی انگشت خودش هر چیو را که می‌خواد به دست بیاره. جیم تجارت خانوادگی رو تو طبقه فوقانی ساختمون آجری قدیمی در بنتونویل، آرکانزاس اداره می‌کنه. خونه اونم نزدیک دفترشه، جایی که اولین فروشگاه وال مارت تو سال 1970 اونجا افتتاح شد. جیم درست مثل پدرش تو تموم معاملات شرکتای خانوادگی دست داره. به گفته «دیوید گلس» مدیرعامل سابق وال مارت، جیم می‌خواد کارها انجام بشن و همیشه ساعتای زیادی رو به کار اختصاص میده. اگر مشتاقید در مورد سام والتون پدر جیم والتون و موسس والمارت بیشتر بدانید مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

زندگینامۀ تصویری سام والتون بنیانگذار فروشگاههای زنجیره ای «والمارت»

داستان موفقیت سام والتون بنیانگذار فروشگاه های والمارت

 

شماره هشت: جان کادول

 جان کادول، بنیان‌گذار بازنشسته‌ی بزرگ‌ترین توزیع کننده تلفن همراه انگلستان به نام «فونز فور یو» (phones 4u). ثروت شخصی اون 2٫4 میلیارد دلاره. «فونز فور یو» تو دو سال اول خیلی موفق نبود. با این حال، این شرکت تو سال 1991 به خاطر روحیه کارآفرینی جان، شروع به پیشرفت کرد. موقعی که جان این شرکتو تو سال 2006 فروخت، براساس گفته‌ها 26 تا تلفن تو یه دیقه به فروش می‌رسید. او هنوز هم در شغل حمل و نقل هوایی و مدیریت ثروت مشغوله، اما تمرکز اصلیش رو اعمال بشردوستانه‌ست. جان یکی از امضاءکننده‌های «تعهدنامه‌ی بخشش» به حساب میاد و متعهده که بیش‌تر از نیمی از ثروت خودشو برای اهداف خیریه اهدا کنه. علاوه بر اون موسسه‌های خیریه خودشو داره. موسسه‌ی خیریه «کودکان کادول» و موسسه خیریه‌ی «مبارزه با بیماری لایم». قبل از بازنشستگی با دوچرخه به محل کار می‌رفت و برمی‌گشت و 14 مایل مسیرو طی می‌کرد. اون به مجله‌ی فوربس گفته بود که به کت و شلوارای «ساویل رو» نیازی نداره و ترجیح میده از مارکای خرده‌فروشی انگلیسی «مارکس‌اند اسپنسر» خرید کنه. جان تمایلی به شراب‌ای گرون قیمت نداره و خودش موهای خودشو کوتاه می‌کنه.

شماره هفت: آمانسیا اورتگا

«آمانسیا اورتگا» یکی از ثروتمندترین مردان اروپاست، اون عنوان ثروتمندترین خرده‌فروش جهان رو داره. صاحب «زارا» و فروشگاهای زنجیره‌ای مد اروپایی هم هست. این برند یکی از توابع شرکت «ایندیتکس» محسوب میشه که اون این شرکتو تو سال 1975 با همسر سابقش «رزالیا مرا» تأسیس کرد. سال 2017 اون از «بیل گیتس» و «جف بزوس» به عنوان ثروتمندترین فرد جهان پیشی گرفت، اما 48 ساعت بعد از اعلام شدن، به مقام سوم سقوط کرد. با این حال، اورتگا و ثروتش بالغ بر 68 میلیارد دلاره.  اون یه میلیاردر خودساخته‌ست که مدرسه رو رها کرده بود. این مولتی میلیاردر بیشتر تو کارخونه دیده میشه و محصولات جدید خودشو با طراحاش چک می‌کنه، تا توی یه دفتر خصوصی بزرگ. به هیچ وجه دیده نشده که «اورتگا» برند تجاری خودشو پوشیده باشه. اون ترجیح میده یه لباس فرم ساده که از ژاکت آبی، پیراهن سفید و شلوار خاکستری تشکیل شده بپوشه. اون با همسر دومش، فلور تو همون شهر کوچیک اسپانیایی که توش بزرگ شده، تو یه آپارتمان زندگی می‌کنه.

شماره شش: دیوید شریتون

اگر در دانشگاه استنفورد مهندسی کامپیوتر خونده باشید، احتمالا با پروفسور میلیاردر «دیوید شریتون» آشنا هستید. ثروت خالص اون چیزی در حدود 6 میلیارد دلاره. اون در شروع، با حضور تو جمع اولین سرمایه‌گذارای گوگل، ثروت خودشو رقم زد.  اون نه تنها پروفسور باهوش تکنولوژی، بلکه یک تاجر باهوشه. «شریتون» موهای خودشو کوتاه می‌کنه، پروازهاش اکونومی کلاسه  و بیش از 35 سال تو یه خونه زندگی کرده. اون تو طول عمر خودش دو بار ول‌خرجی کرده. اولین بار زمانی بود که ادیسه هوندا 2012 رو خریداری کرد. بار دوم وقتی بود که برای تعطیلات به مائوئی رفت تا بادسواری کنه.  بعد از این اون، خودشو لوس و نازپرورده می‌دونست و از پولی که خرج کرده بود ناراحت بود. وقتی به رستورانای گرون قیمت میره، نیمی از هر وعده غذایی رو برای روز بعدش ذخیره می‌کنه و ادعا می‌کنه که از کیسه‌های چای استفاده مجدد می‌‌کنه....واو... 

شماره پنج: عظیم پرمجی

یکی از کارمندانش گفت که «عظیم پرمجی» عمو اسکروج را مثل بابا نوئل درست می کند. «پرمجی» صاحب سومین شرکت بزرگ فناوری اطلاعات و برون سپاری در هند است. وقتی که حق شرکت انحصاری «ویپرو» را از پدرش گرفت کار غیر قابل تصوری کرد و تجارت خانوادگی روغن آشپزی را به یک شرکت نرم افزاری و برون سپاری تبدیل کرد. حالا ثروت خالص او بالغ بر 17 میلیارد دلار است... شگفت انگیزه , اره؟ اما نکته جالب تر عادتهای عجیب او در خرج کردن است. او پرواز اکونومی کلاس و یک تویوتا کرولا قدیمی را ترجیح می دهد ، تزار فناوری اطلاعات هند نظارت می کند که چه تعداد رول کاغذ توالت توسط کارمندانش استفاده می شود و به آنها یادآوری می کند که قبل از عزیمت از دفتر ، چراغ ها را خاموش کنند. او همچنین به این معروف است که میلیون ها دلار به خیریه اهدا کرده است. اگر مشتاقید در مورد عظیم پرمجی بیشتر بدانید مشاهده مطلب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

زندگی‌نامه «عظیم پرمجی» دومین مسلمان بیلیونر جهان

 

شماره چهار: مارک زاکربرگ

اگرچه فیس بوک تقریبا 17 میلیارد دلار از دست داد و اون هم از طرف کنگره بازخواست شد، ولی ثروت خالص مارک بالغ بر 68 میلیارد دلاره. اون تو لیستای فوربز و بلومبرگ میون 10 میلیاردر برتر جهان قرار داره. زاکربرگ سوار یک فولکس واگن 30 هزار دلاری میشه، از پیرهن، شلوار جین و کفش ورزشی راضیه. در سال 2011 کمی ولخرجی کرد و یه خونه 7 میلیون دلاری تو پالو التو خرید که تو حیاط پشتی همون خونه با دوست دختر قدیمیش، «پریسیلا چان» ازدواج کرد. مارک و همسرش تو سال 2015 اعلام کردن که 99 درصد از سهام فیس بوک خودشونو اهدا می‌کنن.  زاکربرگ فرد نیکوکاریه و میلیاردها دلار صرف اهداف خیرخواهانه می‌کنه. بیشتر ببینید:

فیسبوک چطور زاکربرگ را سومین ثروتمند فناوری جهان کرد؟

شماره سه: وارن بافت

«پیشگوی اوماها» بیش از 85 میلیارد دلار ثروت خالص داره. اون یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذارا تو جهانه، با این وجود هنوز هم هر کاری می‌کنه که دخل و خرجش برابر باشه. «بافت» رئیس و مدیرعامل فعلی شرکت «برکشایر هاتاوی»، مجموعه ای از حدود 60 شرکت از جمله گایکو، دوراسل و دیری کوئین هست. «بافت» با وجود ثروت حیرت‌انگیزی که داره، زندگی ساده و کم خرج رو ترجیح میده. اون هنوز تو همون خونه 6 هزار فوت مربعی 5 خوابه زندگی می‌کنه که تو سال 1958 به قیمت 31500 دلار در اوماها،نبراسکا خرید. به جای رفتن به رستورانای پنج ستاره، «بافت» صبحانه‌های ارزون مک دونالدو می‌خره. اون متعهده که 99 درصد از ثروت خودشو به امور خیریه واگذار کنه و در سال 2010، با همکاری بیل گیتس، «تعهد بخشش» رو به راه انداخت. اگر مشتاقید در مورد وارن بافت بیشتر بدانید مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

وارن بافت به ما می‌گوید چگونه ثروتمند شویم

داستانهای استارتاپی؛ «وارن بافت» چطور ثروتمندترین مرد دنیا شد؟

شماره دو: بیل گیتس

ثروت خالص گیتس حدود 95 میلیون دلاره و دومین فرد ثروتمند جهان به حساب میاد. گیتس یک نابغه کامپیوتر و کارآفرین فوق‌العاده‌ست. اگرچه اون دیگه مدیرعامل و رئیس مایکروسافت نیست، ولی هنوز عضو هیئت مدیره‌ست. در حال حاضر، اون بیشتر به امور خیریه خودش تو بنیاد خیریه‌ی «بیل و ملیندا گیتس» مشغوله. «بافت» دوست اون مثل گیتس ساعت مچی 10 میلیون دلاری نداره، اما در مورد فست فود نقطه نظرات مشابهی دارن. در واقع، اونا تو مک دونالد هنگ‌ کنگ با هم غذا خوردن و گیتس یادآوری کرد که «بافت» هزینه‌ی وعده غذایی خودشو با کوپن پرداخت کرده. درحالی‌که غولای تجارت لازم نیست، کوپن داشته باشن چون دارندگان افتخاری کارت طلایی مک دونالد هستن که در تمام طول زندگی به اونا غذای رایگان اعطا میشه. فوق‌العاده‌ست. اگر مشتاقید در مورد بیل گیتس بیشتر بدانید مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

زندگی‌نامه «بیل گیتس» در یک نگاه

ده قانون موفقیت از زبان بیل گیتس

شماره یک: جف بزوس (با ثروتی بالغ بر 157 میلیارد دلار)

« جف بزوس » بنیان‌گذار و مدیر عامل وبگاه amazon.com، صاحب واشنگتن پست و صاحب یه شرکت هوافضا به نام «به لو اوریجن» هست. اون وقتی که کار آمازون را تو گاراژ خودش شروع کرد، یکی از پیشگامان تجارت الکترونیک بود. «بزوس» در ابتدا کتابایی رو به صورت آنلاین می‌فروخت و بعداً کارشرو به طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات گسترش داد. از نظر کم‌خرجی «بزوس» مقابل جهانیان جولان میده. اون عضو «تعهدنامه‌ی بخشش» نیست ولی به خیریه‌های دیگه‌ای مثل موسسه‌ی غیرانتفاعی «thedream.us» کمک می‌کنه. گفته شده که اون یه هوندا آکورد سوار میشه و میزش در آمازون از یک در چوبی درست شده.

زندگینامۀ تصویری جف بزوس مدیرعامل آمازون


تو کامنتا به ما بگید که کدوم میلیاردر کم‌خرج بیشتر از همه الهام‌بخش شما بود؟ یادتون باشه که لایک کنید و ویدئو رو با دوستاتون به اشتراک بذارید.
 

 

 

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

خیر
2020-09-05 15:10:24
  • نظرات
تصویر آواتار Hassan Golshaeyan
   Hassan Golshaeyan

Very very very nice ...عالی بود

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها