{ "title": "15چیزی که درباره لینکدین نمی‌دونستید", "media": { "type": "mp4", "link": { "720p": "http://core.ucan.ir/api/file/getbyid/18093", "640p": "http://core.ucan.ir/api/file/getbyid/18092", "480p": "http://core.ucan.ir/api/file/getbyid/18091", "320p": "http://core.ucan.ir/api/file/getbyid/18090" } }, "subtitles": [], "info": { "target": "#" } }

15چیزی که درباره لینکدین نمی‌دونستید

امتیاز مطلب: 68%

سلام دوستان یوکنی، به یک ویدیو هیجان‌انگیز و اختصاصی دیگه از طرف یوکن دات وین خوش اومدید. امروز براتون حقایقی جذاب و کمتر شنیده شده درباره سایت تجاری، استخدامی و نتورکینگ لینکدین آشکار می‌کنیم.

ینکدین در 28 دسامبر 2002 توسط گروهی متشکل از ده کارآفرین به سرپرستی Reid Hoffman که اولین مدیرعامل کمپانی هم شد تاسیس شد. این سایت به طور رسمی در 5 مِی 2003 راه‌اندازی شد. لینکدین در گروه سایت‌های رسانه اجتماعی طبقه بندی شده و استفاده اصلیش نتورکینگ حرفه‌ایه. علاوه بر این، کارفرماها می‌تونن روی سایت شغل‌هاشونو پست کنن و جویندگان شغل می‌تونن رزومه‌هاشونو پست کنن و کارایی‌های بسیار دیگری هم اونجا وجود داره.

این سایت کارشو از چند هزار عضو شروع کرد و به طور پیوسته تا امروز به صدها میلیون نفر در سراسر دنیا گسترش پیدا کرده. در 8 سال اول فعالیتش بیش از 103 میلیون دلار سرمایه به دست آورد. این سایت با بیش از 24 زبان مختلف در دسترس هست. حدود 60 درصد کاربرهاش در ایالات متحده هستن.

لینکدین یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های دنیاست. همین‌طور یکی از برجسته‌ترین شبکه‌های اجتماعی هست که بیشتر به حرفه و کار اختصاص داره تا زندگی‌های شخصی. در سال 2016 مایکروسافت با مبلغ چند میلیارد دلار اقدام به خرید لینکدین کرد. ما می‌خوایم اطلاعات بیشتری درباره لینکدین کسب کنیم. چون لینکدین یک سایت خلاقانه با کاربردهای منحصر به فرده که می‌تونه حرفه افراد رو ارتقا بده و کاری کنه که در زندگی شغلی‌شون موفق‌تر بشن. 

لینکدین به یک سایت نتورکینگ به شدت تاثیر‌گذار تبدیل شده و از زمانی که راه‌اندازی شده، یک نمونه بارز از موفقیت بوده. با یوکن همراه باشید تا نگاهی جزئی‌تر به این سایت قدرتمند بندازیم.

1: این سایت توسط اعضای مافیای PayPal تاسیس شد

بعدِ اینکه PayPal در سال 2002 توسط eBay خریداری شد. به جز 12 نفر، هر 50 تا کارمند اصلی کمپانی رو ترک کردن. اما تعدادی از این کارمندای سابق بعد از ترک اونجا باهم کار کردن تا کمپانی‌های دیگری تاسیس کنن. بعد این ماجراها این کارمندان سابق PayPal اثر به‌سزایی در تجارت جهانی به‌وجود آوردن. اونا به مافیای PayPal مشهور شدن.

اونا محصولِ فرهنگِ متمایز PayPal بودن که رفاقت و صمیمیت بین کارمندا رو تشویق می‌کرد. مدتی کوتاه پس از خروج از PayPal 10 نفر از اعضای مافیای PayPal باهم کار کردن تا لینکدین رو تاسیس کنن.

2: این سایت بیش از 500 میلیون عضو داره

در اولین ماه کارکردش در سال 2003، لینکدین 4500 عضو گرفت. اما پایان همون سال این تعداد به 500 هزار نفر رسید. در آوریل 2004 از مرز 1 میلیون عضو گذر کردن و عضو 10 میلیونیم اونا در آوریل 2007 بهشون ملحق شد. تا سال 2016 اونا 433 میلیون عضو، 106 میلیون بازدید‌کننده ماهانه غیر تکراری داشتن و هر 2 ثانیه یک بازدید‌کننده جدید وارد میشد. از آوریل 2017 این سایت 500 میلیون عضو داره که تقریبا تو هر کشور دنیا قرار دارن.

3: این سایت در حالت مخفی راه‌اندازی شد

وقتی لینکدین در سال 2003 راه ‌اندازی شد، تعداد خیلی کمی ازش مطلع بودن اما اون به خاطر نوع طراحیش بود. موسس کمپانی آقای Reed Hoffman نمی‌خواست کارش عمومیت فوری پیدا کنه چون می‌دونست برای روون کار کردن سایت نیاز به تنظیمات و بازخورد هست.

با این وجود بعضی از ژورنالیست‌ها و وبلاگ‌نویس‌ها درباره این سایت جدید مطالبی نوشتن. اما نظرات عمدتا منفی بودن. منتقدا حول این موضوع که این سایت زندگی شخصی رو از حرفه‌ای جدا کرده بحث می‌کردن. خیلیا فکر کردن که کسل کننده‌ست، خیلی اجتماعی نیست و بیش از حد تنظیمات حریم شخصی داره. هافمن چندان از این نظرات خوشش نمی‌آمد، بنابراین، بسیاری از کاربران لینکدین رو در دنیای واقعی به صرف ناهار دعوت کرد تا بفهمه دقیقا کدوم بخش‌های سایت خوب هستن و کدوم بخش‌ها باید بهبود پیدا کنن.

4: لینکدین در سال 2007 به سود‌دهی رسید

در شروع کار تمام سرویس‌های لینکدین رایگان بودن. مثل خیلی از استارت‌آپ‌های مبتنی بر تکنولوژی، سود‌دهی جزو اهداف کوتاه مدت نبود. تمرکز روی رشد و گسترش بود. هافمن خودش تمام هزینه های مراحل ابتدایی که منجر به راه‌اندازی سایت میشد رو پرداخت کرد. به نظر می‌رسید کمپانی احتمالا در سال 2006 به سود‌دهی بیافته.

اما در پایان سالِ مالی 677 هزار دلار در قرض بودن. اولین سال سوددهی واقعی کمپانی در سال 2007 بود با سود خالص 328 هزار دلار از درآمدی حدود 32 میلیون دلار. در سال 2010 سود اونا بیش از 10 میلیون دلار بود. در سال 2012 درآمد خالص کمپانی 26 میلیون دلار بود. با این حال درآمد خالص به هیچ وجه ثبات نداره. درواقع در سال 2015 لینکدین 166 میلیون دلار از دست داد تا اینکه اخیرا توسط مایکروسافت خریداری شد. سود در اولویت بعدی باقی موند، و هدف اول رشد و گسترش بود.

5: دارایی خالص کمک موسس و سرپرست اجرایی این کمپانی یعنی Reed Hoffman 3.3 میلیارد دلاره

 Hoffman قبل از کمک کردن به تاسیس لینکدین و سرپرست اجرایی شدن، هم یک تاجر به شدت موفق بود. قبل از راه‌اندازی کمپانی خودش به نام Social Net (شبکه اجتماعی) در 1997 او در Computers Apple و فوجیتسو مشغول به کار بود.

Social Net یک وب‌سایت قرارگذاشتن آنلاین بود و بعضیا میگن اولین شبکه اجتماعی بوده. البته چندان موفق نشد، بخشیش هم بخاطر این بود که این ایده جلوتر از زمان خودش بود. بعدش به تاسیس PayPal کمک کرد و در سال 2000 مدیر عملیاتی کمپانی شد.

بعد از اینکه PayPal توسط eBay در سال 2002 خریداری شد، هافمن و چند عضو موسس دیگه‌ی PayPal به تاسیس Linkedin کمک کردن و هافمن مدیر اجراییش شد. با تمام موفقیت‌ها و برخی سرمایه‌گذاری‌های فوق‌العاده‌اش از جمله شروع زودتر نسبت به فیسبوک، جمع دارایی خالص اون به 3.3 میلیارد دلار میرسه.

6: در یکی از روزای سال 2016 ارزش تجاری لینکدین 11 میلیارد دلار سقوط کرد

در 5 فوریه 2016 لینکدین بزرگ‌ترین سقوط ارزش واحد خود را در تاریخچه‌اش تجربه کرد. قیمت بورس سهام اونا 44 درصد افت پیدا کرد و هر یک از سهام، کاهش قیمتی بیش از 80 دلار رو داشتن. این اتفاق عمدتا بخاطر یک چشم‌انداز سودمحورِ ناامید کننده بود.

وقتی جمعی از تحلیل‌گران بورس، ارزش سهام شرکت را پایین اوردند، واکنش سریعی اتفاق افتاد. قیمت بورس سهام به پایین‌ترین خود طی سال‌ها رسیده بود و در ارزش‌گذاری اون روز بیش از 11 میلیارد دلار از دست دادن که در اون زمان بیشتر از کل دارایی توئیتر میشد.

7: 117 میلیون یوزر نِیم و پسوورد دزدیده شده از لینکدین در سال 2016 برای فروش قرار گرفت

در سال 2012 لینکدین هک شد اما مقیاس این هک تا سال 2016 زمانی که 117 میلیون پسوورد و یوزرنیم به طور غیر قانونی در بازار برای فروش گذاشته شد مشخص نبود. اولش اونا فکر کردن تنها 6 میلیون پروفایل مورد هک قرار گرفته. اطلاعات ورود دزدیده شده به قیمت 5 بیت کوین برای فروش گذاشته شد، که روی هم در اون زمان مبلغی برابر 2200 دلار میشد. لینکدین با تمام کاربران تحت تاثیر این ماجرا تماس برقرار کرد و در واکنش به این اتفاق، تمهیدات امنیت سایت رو ارتقاء داد.

8: به خاطر فرستادن پیام‌های بی‌محتوا برای کاربران بالقوه مجبور به پرداخت 13 میلیون دلار شدن

در 2016 لینکدین بنابر دادخواهی عده‌ای (از کاربران) به پرداخت 13 میلیون دلار محکوم شد. اساس این دعوا به خاطر فرستادن تعداد زیادی پیام‌های بی محتوا برای کاربران بالقوه بود، پیام‌هایی نظیر ایمیل‌هایی درباره سرویس‌هاش، بدون اینکه رضایت مخاطب رو جلب کنه.

وقتی کاربران سایت مخاطبین‌شون رو وارد کردن، لینکدین به این کاربران بالقوه به دفعات دعوت‌نامه برای ملحق شدن به این سایت رو میداد، اما مشخص شد که اونا اجازه نداشتن که همچین کاریو بکنن. به خاطر همین لینکدین به پرداخت 13 میلیون دلار محکوم شد که یکی از بزرگ‌ترین خسارت‌ها در حوزه حریم شخصی دیجیتالی تا به امروز به شمار میاد.

9: دومین مدیر عاملشون از طریق لینکدین استخدام شده بود

در سال 2006، مدیرعامل اصلی Hoffman تصمیم گرفت یک پله بیاد پایین تا بتونه تمرکز بیشتری برای توسعه اپلیکیشن‌های بیشتر برای بهبود سایت داشته باشه. او برای پیدا کردن جایگزین خودش از لینکدین استفاده کرد. بنابراین دَن نایت که اون زمان مدیر اجرایی در Event Software بود رو انتخاب کرد.

بعد از شناسایی دن در لینکدین با او مصاحبه و او را استخدام کردند. در دوران تصدی او،  کمپانی از 9 میلیون کاربر به 35 میلیون کاربر رسید و فروش هم 900 درصد رشد داشت. با اینکه فقط دو سال مدیر عامل کمپانی بود.

10: مدیر عامل کنونی لینکدین جِف وینِر در سال 2018 عمارت سیلیکون وَلی ِخودشو به مبلغ 10 میلیون دلار فروخت

در سال 2010 اون یک عمارت در مِنلو پارکِ کالیفرنیا در قلب سیلیکون وَلی به مبلغ 5.3 میلیون دلار خرید، یعنی تنها دو سال بعد از اینکه مدیرعامل شد.او در سال 2018 این عمارت رو به قیمتی حدود 10 میلیون دلار فروخت.

این خانه 7200 فوت مربع مساحت، 5 اتاق خواب، 9 حمام دستشویی، یک استودیو هنری، استخر، اتاق صنعتگری و یک محوطه بازی داشت. محل زندگی جف وینر در نزدیکی بعضی از موفق‌ترین کمپانی‌های تکنولوژیِ تاریخ قرار گرفته. 

11: در سال 2011 لینکدین عمومی شد

در ژانویه 2011 اولین حضور عمومی خودشو اعلام کرد و برای اولین بار سهام در 19 مِی ماه همون سال در دسترس قرار گرفت. سهام از 45 دلار شروع شد که ارزشی معادل 4.5 میلیارد دلار به کمپانی میداد. پایان روز سهام به ارزشی بالغ بر 94 دلار به فروش میرسید که حاکی از رشد 109 درصدی بود. بعد از اولین روزِ عمومی شدن ارزش کل لینکدین 90.4 میلیارد دلار بود.

12: مایکروسافت در سال 2012 لینکدین رو به ارزش 26.4 میلیارد دلار خرید

 مایکروسافت در ژوئَن 2016 تصمیمش مبنی به خرید لینکدین را اعلام کرد. این شرکت غول‌آسای فناوری مبلغی برابر با 26.4 میلیارد دلار به لینکدین پیشنهاد داد. سرانجام سرِ پرداخت 196 دلار به ازای هر سهم به توافق رسیدن.

جِف وینِر همچنان در سمت مدیر عاملی باقی موند و عمده فعالیت‌ها به همون صورت باقی موند. شرایط اکتساب این‌طور بود که لینکدین برند متمایز، استقلال و فرهنگ خودشو حفظ کنه و با همه این تفاسیر، باز هم مایکروسافت بدون شک میتونست بخردش. در ژوئن 2018 ارزش اونا در بازار 775 میلیارد دلار بود.

13: طبق رنکینگ Alexa، لینکدین 12مین سایت محبوب ایالات متحده است

در ژوئن 2018 لینکدین بعنوان 12مین سایت محبوب ایالات متحده و 34مین در دنیا معرفی شد. اکثر ترافیک سایتش یعنی چیزی در حدود 43 درصد، ناشی از ایالات متحده است. دومین کشور محبوبش هند هست که 6 درصد ترافیک سایتش رو شامل میشه. بعد از اون به ترتیب بریتانیا، کانادا و ژاپن قرار گرفتن.

5 تا از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های ایالات متحده در ژوئن 2018 عبارتند از: Google، YouTube، Facebook، Reddit و Amazon.

14: در سال مالی 2017 درآمدشون 2.3 میلیارد دلار بود

بخش زیادی از درآمد لینکدین از طریق تبلیغات حاصل میشه و همچنین مقدار قابل توجهی هم از طریق استخدام آنلاین، اشتراک‌های پریمیوم و راه حل‌های بازاریابی. در 2009 درآمدش چیزی در حدود 120 میلیون دلار بود.

در 2010 درآمدش به بیش از دو برابرش یعنی 243 میلیون دلار رسید. در 2011 بازم به بیش از دو برابر سال قبلش 522 میلیون رسید. در سال 2013 با درآمدی بیش از 1.5 میلیارد دلار مرز 1 میلیارد رو رد کردن. سال بعدی درآمد بیش از دو میلیارد بود. و در 2015 ،3 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. با این حال در سال 2017 درآمدشون به 2.3 میلیارد دلار افت کرد.

15: لینکدین گرون‌ترین خرید مایکروسافت در طول تاریخش به حساب میاد

 مایکروسافت در تاریخچه 40 ساله‌اش کمپانی‌های زیادی رو خریداری کرده اما هزینه خرید هیچکدوم حتی نزدیک لینکدین هم نیستن. در واقع 26.4 میلیارد دلاری که لینکدین برا اونا هزینه برداشت بیش از 3 برابر هزینه‌ایه که برای خرید دومین کمپانی گرونی یعنی اسکایپ هزینه کردن، مایکروسافت پیش از این در سال 2011  مبلغ 8.5 میلیارد دلار برای خرید اسکایپ پرداخت کرده بود.

سومین خرید بزرگ اونا کمپانی تجارت دیجیتالی aQuantive بود که در سال 2007 به مبلغ 6.4 میلیارد دلار خریداری کردن. مخاطبان ایلاکس، این مطلب امروز ما بود. بعضی حقایق جالب و کمتر شنیده شده در مورد لینکدین. حالا که در مورد لینکدین کمی بیشتر اطلاعات کسب کردین، میخوایم بدونیم، از این سایت استفاده میکنید یا نه؟در صورت استفاده، آیا در حرفه تون بهتون کمک کرده؟ برامون کامنت بذارید.

حالا میخوایم یک حقیقت دیگه هم براتون تعریف ‌کنیم.

16: لینکدین به لحاظ کاربران فعال، 15مین شبکه اجتماعی محبوبه

تعجبی نداره اگه بگیم فیسبوک پادشاه شبکه‌های اجتماعی در بسیاری از شاخه‌هاست، از جمله همین کاربران فعال. 2.2 میلیارد کاربر فعالی که در فیسبوک حضور دارن فاصله بسیار زیادی با هر سایت اجتماعی دیگه داره. در مقام دوم یوتیوب با 1.5 میلیارد دلار قرار گرفته.

دیگران شرکت‌هایی که در لیست ده شرکت برتر قرار دارن شامل واتسپ، اینستاگرام، وی چت و Tumblr میشه. یکم پایین‌تر تو این لیست لینکدین هست که با 260 میلیون کاربر فعال، در رتبه 15 قرار داره. لینکدین با فاصله کمی بالاتر از وایبر و پایین‌تر از اسکایپ قرار داره. 

  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
امتیاز مطلب: 79%

سلام دوستان یوکنی، به یک ویدیو هیجان‌انگیز و اختصاصی دیگه از طرف یوکن دات وین خوش اومدید. امروز براتون حقایقی جذاب و کمتر شنیده شده درباره سایت تجاری، استخدامی و نتورکینگ لینکدین آشکار می‌کنیم.

ینکدین در 28 دسامبر 2002 توسط گروهی متشکل از ده کارآفرین به سرپرستی Reid Hoffman که اولین مدیرعامل کمپانی هم شد تاسیس شد. این سایت به طور رسمی در 5 مِی 2003 راه‌اندازی شد. لینکدین در گروه سایت‌های رسانه اجتماعی طبقه بندی شده و استفاده اصلیش نتورکینگ حرفه‌ایه. علاوه بر این، کارفرماها می‌تونن روی سایت شغل‌هاشونو پست کنن و جویندگان شغل می‌تونن رزومه‌هاشونو پست کنن و کارایی‌های بسیار دیگری هم اونجا وجود داره.

این سایت کارشو از چند هزار عضو شروع کرد و به طور پیوسته تا امروز به صدها میلیون نفر در سراسر دنیا گسترش پیدا کرده. در 8 سال اول فعالیتش بیش از 103 میلیون دلار سرمایه به دست آورد. این سایت با بیش از 24 زبان مختلف در دسترس هست. حدود 60 درصد کاربرهاش در ایالات متحده هستن.

لینکدین یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های دنیاست. همین‌طور یکی از برجسته‌ترین شبکه‌های اجتماعی هست که بیشتر به حرفه و کار اختصاص داره تا زندگی‌های شخصی. در سال 2016 مایکروسافت با مبلغ چند میلیارد دلار اقدام به خرید لینکدین کرد. ما می‌خوایم اطلاعات بیشتری درباره لینکدین کسب کنیم. چون لینکدین یک سایت خلاقانه با کاربردهای منحصر به فرده که می‌تونه حرفه افراد رو ارتقا بده و کاری کنه که در زندگی شغلی‌شون موفق‌تر بشن. 

لینکدین به یک سایت نتورکینگ به شدت تاثیر‌گذار تبدیل شده و از زمانی که راه‌اندازی شده، یک نمونه بارز از موفقیت بوده. با یوکن همراه باشید تا نگاهی جزئی‌تر به این سایت قدرتمند بندازیم.

1: این سایت توسط اعضای مافیای PayPal تاسیس شد

بعدِ اینکه PayPal در سال 2002 توسط eBay خریداری شد. به جز 12 نفر، هر 50 تا کارمند اصلی کمپانی رو ترک کردن. اما تعدادی از این کارمندای سابق بعد از ترک اونجا باهم کار کردن تا کمپانی‌های دیگری تاسیس کنن. بعد این ماجراها این کارمندان سابق PayPal اثر به‌سزایی در تجارت جهانی به‌وجود آوردن. اونا به مافیای PayPal مشهور شدن.

اونا محصولِ فرهنگِ متمایز PayPal بودن که رفاقت و صمیمیت بین کارمندا رو تشویق می‌کرد. مدتی کوتاه پس از خروج از PayPal 10 نفر از اعضای مافیای PayPal باهم کار کردن تا لینکدین رو تاسیس کنن.

2: این سایت بیش از 500 میلیون عضو داره

در اولین ماه کارکردش در سال 2003، لینکدین 4500 عضو گرفت. اما پایان همون سال این تعداد به 500 هزار نفر رسید. در آوریل 2004 از مرز 1 میلیون عضو گذر کردن و عضو 10 میلیونیم اونا در آوریل 2007 بهشون ملحق شد. تا سال 2016 اونا 433 میلیون عضو، 106 میلیون بازدید‌کننده ماهانه غیر تکراری داشتن و هر 2 ثانیه یک بازدید‌کننده جدید وارد میشد. از آوریل 2017 این سایت 500 میلیون عضو داره که تقریبا تو هر کشور دنیا قرار دارن.

3: این سایت در حالت مخفی راه‌اندازی شد

وقتی لینکدین در سال 2003 راه ‌اندازی شد، تعداد خیلی کمی ازش مطلع بودن اما اون به خاطر نوع طراحیش بود. موسس کمپانی آقای Reed Hoffman نمی‌خواست کارش عمومیت فوری پیدا کنه چون می‌دونست برای روون کار کردن سایت نیاز به تنظیمات و بازخورد هست.

با این وجود بعضی از ژورنالیست‌ها و وبلاگ‌نویس‌ها درباره این سایت جدید مطالبی نوشتن. اما نظرات عمدتا منفی بودن. منتقدا حول این موضوع که این سایت زندگی شخصی رو از حرفه‌ای جدا کرده بحث می‌کردن. خیلیا فکر کردن که کسل کننده‌ست، خیلی اجتماعی نیست و بیش از حد تنظیمات حریم شخصی داره. هافمن چندان از این نظرات خوشش نمی‌آمد، بنابراین، بسیاری از کاربران لینکدین رو در دنیای واقعی به صرف ناهار دعوت کرد تا بفهمه دقیقا کدوم بخش‌های سایت خوب هستن و کدوم بخش‌ها باید بهبود پیدا کنن.

4: لینکدین در سال 2007 به سود‌دهی رسید

در شروع کار تمام سرویس‌های لینکدین رایگان بودن. مثل خیلی از استارت‌آپ‌های مبتنی بر تکنولوژی، سود‌دهی جزو اهداف کوتاه مدت نبود. تمرکز روی رشد و گسترش بود. هافمن خودش تمام هزینه های مراحل ابتدایی که منجر به راه‌اندازی سایت میشد رو پرداخت کرد. به نظر می‌رسید کمپانی احتمالا در سال 2006 به سود‌دهی بیافته.

اما در پایان سالِ مالی 677 هزار دلار در قرض بودن. اولین سال سوددهی واقعی کمپانی در سال 2007 بود با سود خالص 328 هزار دلار از درآمدی حدود 32 میلیون دلار. در سال 2010 سود اونا بیش از 10 میلیون دلار بود. در سال 2012 درآمد خالص کمپانی 26 میلیون دلار بود. با این حال درآمد خالص به هیچ وجه ثبات نداره. درواقع در سال 2015 لینکدین 166 میلیون دلار از دست داد تا اینکه اخیرا توسط مایکروسافت خریداری شد. سود در اولویت بعدی باقی موند، و هدف اول رشد و گسترش بود.

5: دارایی خالص کمک موسس و سرپرست اجرایی این کمپانی یعنی Reed Hoffman 3.3 میلیارد دلاره

 Hoffman قبل از کمک کردن به تاسیس لینکدین و سرپرست اجرایی شدن، هم یک تاجر به شدت موفق بود. قبل از راه‌اندازی کمپانی خودش به نام Social Net (شبکه اجتماعی) در 1997 او در Computers Apple و فوجیتسو مشغول به کار بود.

Social Net یک وب‌سایت قرارگذاشتن آنلاین بود و بعضیا میگن اولین شبکه اجتماعی بوده. البته چندان موفق نشد، بخشیش هم بخاطر این بود که این ایده جلوتر از زمان خودش بود. بعدش به تاسیس PayPal کمک کرد و در سال 2000 مدیر عملیاتی کمپانی شد.

بعد از اینکه PayPal توسط eBay در سال 2002 خریداری شد، هافمن و چند عضو موسس دیگه‌ی PayPal به تاسیس Linkedin کمک کردن و هافمن مدیر اجراییش شد. با تمام موفقیت‌ها و برخی سرمایه‌گذاری‌های فوق‌العاده‌اش از جمله شروع زودتر نسبت به فیسبوک، جمع دارایی خالص اون به 3.3 میلیارد دلار میرسه.

6: در یکی از روزای سال 2016 ارزش تجاری لینکدین 11 میلیارد دلار سقوط کرد

در 5 فوریه 2016 لینکدین بزرگ‌ترین سقوط ارزش واحد خود را در تاریخچه‌اش تجربه کرد. قیمت بورس سهام اونا 44 درصد افت پیدا کرد و هر یک از سهام، کاهش قیمتی بیش از 80 دلار رو داشتن. این اتفاق عمدتا بخاطر یک چشم‌انداز سودمحورِ ناامید کننده بود.

وقتی جمعی از تحلیل‌گران بورس، ارزش سهام شرکت را پایین اوردند، واکنش سریعی اتفاق افتاد. قیمت بورس سهام به پایین‌ترین خود طی سال‌ها رسیده بود و در ارزش‌گذاری اون روز بیش از 11 میلیارد دلار از دست دادن که در اون زمان بیشتر از کل دارایی توئیتر میشد.

7: 117 میلیون یوزر نِیم و پسوورد دزدیده شده از لینکدین در سال 2016 برای فروش قرار گرفت

در سال 2012 لینکدین هک شد اما مقیاس این هک تا سال 2016 زمانی که 117 میلیون پسوورد و یوزرنیم به طور غیر قانونی در بازار برای فروش گذاشته شد مشخص نبود. اولش اونا فکر کردن تنها 6 میلیون پروفایل مورد هک قرار گرفته. اطلاعات ورود دزدیده شده به قیمت 5 بیت کوین برای فروش گذاشته شد، که روی هم در اون زمان مبلغی برابر 2200 دلار میشد. لینکدین با تمام کاربران تحت تاثیر این ماجرا تماس برقرار کرد و در واکنش به این اتفاق، تمهیدات امنیت سایت رو ارتقاء داد.

8: به خاطر فرستادن پیام‌های بی‌محتوا برای کاربران بالقوه مجبور به پرداخت 13 میلیون دلار شدن

در 2016 لینکدین بنابر دادخواهی عده‌ای (از کاربران) به پرداخت 13 میلیون دلار محکوم شد. اساس این دعوا به خاطر فرستادن تعداد زیادی پیام‌های بی محتوا برای کاربران بالقوه بود، پیام‌هایی نظیر ایمیل‌هایی درباره سرویس‌هاش، بدون اینکه رضایت مخاطب رو جلب کنه.

وقتی کاربران سایت مخاطبین‌شون رو وارد کردن، لینکدین به این کاربران بالقوه به دفعات دعوت‌نامه برای ملحق شدن به این سایت رو میداد، اما مشخص شد که اونا اجازه نداشتن که همچین کاریو بکنن. به خاطر همین لینکدین به پرداخت 13 میلیون دلار محکوم شد که یکی از بزرگ‌ترین خسارت‌ها در حوزه حریم شخصی دیجیتالی تا به امروز به شمار میاد.

9: دومین مدیر عاملشون از طریق لینکدین استخدام شده بود

در سال 2006، مدیرعامل اصلی Hoffman تصمیم گرفت یک پله بیاد پایین تا بتونه تمرکز بیشتری برای توسعه اپلیکیشن‌های بیشتر برای بهبود سایت داشته باشه. او برای پیدا کردن جایگزین خودش از لینکدین استفاده کرد. بنابراین دَن نایت که اون زمان مدیر اجرایی در Event Software بود رو انتخاب کرد.

بعد از شناسایی دن در لینکدین با او مصاحبه و او را استخدام کردند. در دوران تصدی او،  کمپانی از 9 میلیون کاربر به 35 میلیون کاربر رسید و فروش هم 900 درصد رشد داشت. با اینکه فقط دو سال مدیر عامل کمپانی بود.

10: مدیر عامل کنونی لینکدین جِف وینِر در سال 2018 عمارت سیلیکون وَلی ِخودشو به مبلغ 10 میلیون دلار فروخت

در سال 2010 اون یک عمارت در مِنلو پارکِ کالیفرنیا در قلب سیلیکون وَلی به مبلغ 5.3 میلیون دلار خرید، یعنی تنها دو سال بعد از اینکه مدیرعامل شد.او در سال 2018 این عمارت رو به قیمتی حدود 10 میلیون دلار فروخت.

این خانه 7200 فوت مربع مساحت، 5 اتاق خواب، 9 حمام دستشویی، یک استودیو هنری، استخر، اتاق صنعتگری و یک محوطه بازی داشت. محل زندگی جف وینر در نزدیکی بعضی از موفق‌ترین کمپانی‌های تکنولوژیِ تاریخ قرار گرفته. 

11: در سال 2011 لینکدین عمومی شد

در ژانویه 2011 اولین حضور عمومی خودشو اعلام کرد و برای اولین بار سهام در 19 مِی ماه همون سال در دسترس قرار گرفت. سهام از 45 دلار شروع شد که ارزشی معادل 4.5 میلیارد دلار به کمپانی میداد. پایان روز سهام به ارزشی بالغ بر 94 دلار به فروش میرسید که حاکی از رشد 109 درصدی بود. بعد از اولین روزِ عمومی شدن ارزش کل لینکدین 90.4 میلیارد دلار بود.

12: مایکروسافت در سال 2012 لینکدین رو به ارزش 26.4 میلیارد دلار خرید

 مایکروسافت در ژوئَن 2016 تصمیمش مبنی به خرید لینکدین را اعلام کرد. این شرکت غول‌آسای فناوری مبلغی برابر با 26.4 میلیارد دلار به لینکدین پیشنهاد داد. سرانجام سرِ پرداخت 196 دلار به ازای هر سهم به توافق رسیدن.

جِف وینِر همچنان در سمت مدیر عاملی باقی موند و عمده فعالیت‌ها به همون صورت باقی موند. شرایط اکتساب این‌طور بود که لینکدین برند متمایز، استقلال و فرهنگ خودشو حفظ کنه و با همه این تفاسیر، باز هم مایکروسافت بدون شک میتونست بخردش. در ژوئن 2018 ارزش اونا در بازار 775 میلیارد دلار بود.

13: طبق رنکینگ Alexa، لینکدین 12مین سایت محبوب ایالات متحده است

در ژوئن 2018 لینکدین بعنوان 12مین سایت محبوب ایالات متحده و 34مین در دنیا معرفی شد. اکثر ترافیک سایتش یعنی چیزی در حدود 43 درصد، ناشی از ایالات متحده است. دومین کشور محبوبش هند هست که 6 درصد ترافیک سایتش رو شامل میشه. بعد از اون به ترتیب بریتانیا، کانادا و ژاپن قرار گرفتن.

5 تا از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های ایالات متحده در ژوئن 2018 عبارتند از: Google، YouTube، Facebook، Reddit و Amazon.

14: در سال مالی 2017 درآمدشون 2.3 میلیارد دلار بود

بخش زیادی از درآمد لینکدین از طریق تبلیغات حاصل میشه و همچنین مقدار قابل توجهی هم از طریق استخدام آنلاین، اشتراک‌های پریمیوم و راه حل‌های بازاریابی. در 2009 درآمدش چیزی در حدود 120 میلیون دلار بود.

در 2010 درآمدش به بیش از دو برابرش یعنی 243 میلیون دلار رسید. در 2011 بازم به بیش از دو برابر سال قبلش 522 میلیون رسید. در سال 2013 با درآمدی بیش از 1.5 میلیارد دلار مرز 1 میلیارد رو رد کردن. سال بعدی درآمد بیش از دو میلیارد بود. و در 2015 ،3 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. با این حال در سال 2017 درآمدشون به 2.3 میلیارد دلار افت کرد.

15: لینکدین گرون‌ترین خرید مایکروسافت در طول تاریخش به حساب میاد

 مایکروسافت در تاریخچه 40 ساله‌اش کمپانی‌های زیادی رو خریداری کرده اما هزینه خرید هیچکدوم حتی نزدیک لینکدین هم نیستن. در واقع 26.4 میلیارد دلاری که لینکدین برا اونا هزینه برداشت بیش از 3 برابر هزینه‌ایه که برای خرید دومین کمپانی گرونی یعنی اسکایپ هزینه کردن، مایکروسافت پیش از این در سال 2011  مبلغ 8.5 میلیارد دلار برای خرید اسکایپ پرداخت کرده بود.

سومین خرید بزرگ اونا کمپانی تجارت دیجیتالی aQuantive بود که در سال 2007 به مبلغ 6.4 میلیارد دلار خریداری کردن. مخاطبان ایلاکس، این مطلب امروز ما بود. بعضی حقایق جالب و کمتر شنیده شده در مورد لینکدین. حالا که در مورد لینکدین کمی بیشتر اطلاعات کسب کردین، میخوایم بدونیم، از این سایت استفاده میکنید یا نه؟در صورت استفاده، آیا در حرفه تون بهتون کمک کرده؟ برامون کامنت بذارید.

حالا میخوایم یک حقیقت دیگه هم براتون تعریف ‌کنیم.

16: لینکدین به لحاظ کاربران فعال، 15مین شبکه اجتماعی محبوبه

تعجبی نداره اگه بگیم فیسبوک پادشاه شبکه‌های اجتماعی در بسیاری از شاخه‌هاست، از جمله همین کاربران فعال. 2.2 میلیارد کاربر فعالی که در فیسبوک حضور دارن فاصله بسیار زیادی با هر سایت اجتماعی دیگه داره. در مقام دوم یوتیوب با 1.5 میلیارد دلار قرار گرفته.

دیگران شرکت‌هایی که در لیست ده شرکت برتر قرار دارن شامل واتسپ، اینستاگرام، وی چت و Tumblr میشه. یکم پایین‌تر تو این لیست لینکدین هست که با 260 میلیون کاربر فعال، در رتبه 15 قرار داره. لینکدین با فاصله کمی بالاتر از وایبر و پایین‌تر از اسکایپ قرار داره. 

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

خیر
2021-08-03 11:58:31
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها