{ "title": "15 شکست مشهور قبل از موفقیت", "media": { "type": "mp4", "link": { "720p": "http://core.ucan.ir/api/file/getbyid/18105", "640p": "http://core.ucan.ir/api/file/getbyid/18104", "480p": "http://core.ucan.ir/api/file/getbyid/18103", "320p": "http://core.ucan.ir/api/file/getbyid/18102" } }, "subtitles": [], "info": { "target": "#" } }

15 شکست مشهور قبل از موفقیت

امتیاز مطلب: 69%

امروز می‌خوایم « 15 شکست مشهور قبل از موفقیت» رو با هم مرور کنیم. به یوکن خوش اومدین، جایی که میلیاردرای آینده برای الهام گرفتن سر می‌زنن.

دیدن اینکه چند نفر از شما برای دیدن ویدئوی انگیزشی یکشنبه میان، برای ما بسیار شگفت‌انگیز هست. در این کانال یاد گرفتیم که از شکست درس بگیریم و به اون غلبه کنیم. پس برای اثبات این نکته، چی بهتر از بررسی معروف‌ترین شکست‌های تاریخ و اینکه چطور به موفقیت‌های بزرگ در دراز مدت منجر شده.

این فیلم کمی متفاوت از فیلم‌هایی هست که ما در چند هفته گذشته تهیه کردیم، اما الهام‌بخش هست که با عدم پذیرش روبرو شدن یا به اون‌ها گفته شده که برای انجام کار مورد نظرتون به اندازه کافی خوب نیستید. پس بشینید چون میخوایم شما رو راه بندازیم تا بهتون ثابت بشه که اکثر مردم اصلا متوجه نیستن دارن درباره چی حرف می‌زنن.

تمرکز کنین، فداکاری کنین و رو به جلو حرکت کنید. باید به خیلیا ثابت کنین که اشتباه کردن. اگه تازه واردین، خوش اومدین، حواستون باشه که عضو شید و ما رو در اینستاگرام یوکن فالو کنید. اینجا «15شکست مشهور قبل از موفقیت رو داریم»

1.    اپرا وینفری

اون به این دلیل که مناسب تلویزیون نبود، از شغلش به عنوان گوینده خبر برکنار شد. درباره‌ی «اپرا وینفری» بانفوذترین فرد رسانه‌ای، مولتی میلیاردر و یکی از تاثیرگذارترین زنان دنیا صحبت می‌کنیم. «اپرا» کودکی بسیار سختی داشت، اما فداکاری و ممارست اون در راه بزرگ‌تر شدن باعث شد که رو به جلو حرکت کنه. اون در پاسخ به این سؤال که چگونه موفق به تغییر زندگی خودش شده، گفت: راز بزرگ زندگی این هست که اصلا هیچ راز بزرگی وجود نداره. هدف شما هر چی که باشه، اگه کار کنین به اون می‌رسین.

برای آشنایی بیشتر با این زن موفق می‌توانید به صفحه‌ی «زندگی‌نامه تصویری اپرا وینفری» مراجعه کنید.

2.    مایکل جردن

اون از تیم بسکتبال مدرسه اخراج شد چون استعداد لازم رو نداشت. «مایکل جردن» برترین بسکتبالیست تاریخ... این‌جا حرفای اون در مورد شکست است: «من در دوران بازیگری‌ام بیش از 9 هزار ضربه رو از دست دادم. تقریبا 300 بازی رو از دست دادم ، در 26 بازی در حالی که برای کسب امتیاز برد به من اعتماد کرده بودن، من اون رو از دست دادم. من بارها و بارها در زندگیم شکست خوردم. به همین دلیله که موفق شدم.» 

با رجوع به صفحه‌ی «زندگی‌نامه تصویری مایکل جردن» می‌توانید درباره این بسکتبالیست مشهور اطلاعات بیشتری کسب کنید.

3.    سیلوستر استالونه

بی خانمان بود، در حالی که سعی می‌کرد اولین فیلمنامش رو بفروشه، مجبور شد سگ خودش رو بفروشه تا غذا بخره.«سیلوستر استالونه»... یکی از موفق‌ترین بازیگرای تاریخ آمریکا... سخنرانی اون در فیلم «راکی» یکی از اولین سخنرانی‌های انگیزشی بود که اکثر آدما تو زندگیشون باهاش مواجه شدن و هنوزم یکی از بهترین سخنرانی‌ها در مورد اینه که چطور به جلو رفتن ادامه بدیم.

اگه نمی‌د‌ونید درباره چه چیزی حرف می‌زنیم، اینجا براتون نقل قولی از او آوردیم: «بذار یه چیزی بهت بگم که خودتم می‌دونی. دنیا همیشه آفتابی و رنگین کمونی نیست. دنیا جای بی‌رحم و ناجوریه و مهم نیست چه قدر جون سخت باشی، زندگی مجبورت می‌کنه زانو بزنی و اگه بهش اجازه بدی برای همیشه تو همون وضعیت نگهت می‌داره. مهم نیست چقدر محکم ضربه بزنی، مهم اینه که هر چقدر هم سخت ضربه بخوری باز بتونی پیشروی کنی. مهم اینه که چه قدر می‌تونی سختیا رو تحمل کنی و باز به پیشروی ادامه بدی. پیروزی این‌طوری به دست میاد»

4.    والت دیزنی

اون به دلیل فقدان تخیل قوی و نداشتن ایده‌های اورجینال از کار در روزنامه اخراج شد. «والت دیزنی» یک نماد فرهنگی، فردی نوآور و موسس کمپانی‌ای که امروزه 200 میلیارد دلاری ارزش داره به حساب میاد. «والت دیزنی» یکی از جالب‌ترین انسان‌ها در طول تاریخ هست. فیلم‌ها و پارک‌های تفریحی اون بیش‌تر از هر شرکت دیگه‌ای باعث ایجاد خوشحالی و شادی شده و کارش با گذشت زمان هم باقی مونده.

تا به امروز، اون با 26 جایزه، هنوز هم رکورددار بیشترین تعداد اسکاری هست که یک فرد واحد کسب کرده... هیچ‌کس به رکورد اون حتی نزدیکم نشده. اگه می‌‌خواید درباره نگرش اون به زندگی اطلاعات بیشتری کسب کنین، می‌تونین به صفحه‌ی «هر آنچه درباره والت دیزنی باید بدانید» یا ویدئوهای «عظمت والت دیزنی» رو که در سه قسمت تهیه شده، تماشا کنین.

5.    امینم

در فقر متولد شد، در دبیرستان ترک تحصیل کرد و اعتیادش به مواد مخدر، با یک خودکشی ناکام به اوج رسید... «امینم»... موزیک هیپ هاپ رو  متحول کرد و هنوزم خیلیا اونو به عنوان برترین رپر زنده در نظر می‌گیرن. امینم پرفروش‌ترین هنرمند ایالات متحده در دهه 2000 شد. اون‌ها فیلمی راجع به زندگیش ساختن که خودش در اون بازی کرد و برنده اسکار بهترین آهنگ اصلی شد.

وقتی که صحبت از شکست و موفقیت شد، او گفت: «بعضی اوقات احساس خستگی می‌کنید، احساس ضعف می‌‌کنید و وقتی احساس ضعف می‌کنید احساس می‌کنید فقط می‌خواید تسلیم شید. اما باید درون خودتونو جستجو کنید، باید اون قدرت درونی را پیدا کنین و از وجودتون بیرون بکشیدش تا انگیزه پیدا کنید تا تسلیم نشید و کم نیارید. همه اهداف، آرزو یا همچین چیزایی دارن و همه در زندگی خود جایی بودن که هیچ‌‌‌کس به اون‌ها اعتقاد نداشته، اما وقتی میگیم من قصد دارم کاری انجام بدم، باید اونو انجام بدم» 

6.    جی.کی رولینگ

طلاق گرفت، ورشکسته شد و تحت پوشش بهزیستی قرار گرفت. اولین نسخه کتابش به وسیله ده‌ها ناشر رد شد تا این‌که بالاخره یک نفر به اون یک فرصت داد. «جی کی رولینگ». سری کتاب‌های هری پاتر در کل بیش از 400 میلیون نسخه فروخت و این‌که موقعیتش به عنوان یه میلیاردر رو از دست داده فقط به این دلیله که پول زیادی رو به خیریه اهدا می‌کنه.

هری پاتر کودکی ما رو متحول کرد و تنها فکر کردن به این‌که این سری کتاب‌ها چند نفرو تحت تاثیر قرار داده، واقعا حیرت‌انگیزه. رولینگ درباره‌ی شکست گفته: «امکان نداره که بدون شکست در چیزی زندگی کنید، مگر اینکه اون قدر با احتیاط زندگی کنید که شاید بشه گفت اصلا زندگی نکردید، که در این صورت هم به طور پیش فرض شکست خورده محسوب میشین».

برای آشنایی بیشتر با زندگی پر فراز و نشیب این نویسنده به صفحه‌ی «داستان زندگی «جی. کی. رولینگ» از خودکشی تا ثروتمندی» برید.

7.    جک ما

در دوران ابتدایی شکست خورد، 10 بار توسط هاروارد رد شد، تنها فردی از 24 نفر بود که برای کار در کی اف سی رد شد و نتونست بودجه لازم برای ایده خودش رو در «سیلیکون ولی» تأمین کنه. جک ما ... بنیان‌گذار دومین فروشگاه بزرگ روی کره زمین. داستان موفقیت «جک ما» یکی از جذاب‌ترین داستان‌هاییست که ما در سایت یوکن با شما به اشتراک گذاشتیم.

با وجود تمام موانع و اینکه تقریبا هیچ‌کس در ابتدا اونو جدی نمی‌گرفت، اما اون تمرکز خودشو حفظ کرد و تونست هدف مورد نظرشو دنبال کنه. اگر تسلیم نشید، بازم شانس دارید. تسلیم شدن بزرگ‌ترین شکستبه حساب میاد». اگه با جک ما آشنا نیستین، برای تماشای پروفایل اون که ما تهیه کردیم روی گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. بعدا از ما تشکر می‌کنین...

8.    لیدی گاگا

اون بعد از گذشت تنها سه ماه از «دف جم ریکوردز» حذف شد، چراکه گفته میشه نسخه‌ی آزمایشی موسیقی اون «منزجر کننده» بود. لیدی گاگا... مظهر موزیک پاپ که بیش از 150 میلیون تک آهنگ در سراسر جهان فروخته. بزرگ‌ترین اشتباه دوران حرفه ای«ال.ای ریدز» این بود که «لیدی گاگا» رو کنار گذاشت، که بارها هم به این موضوع اشاره کرد.

«لیدی گاگا» درباره دنبال کردن رویاها میگه: «بعضی از زنان انتخاب می‌کنن که مردانو دنبال کنن و برخی انتخاب می‌کنن که رویاهاشونو دنبال کنن. اگه نمی‌دونید که کدوم راهو انتخاب کنید، فقط یادتون باشه که حرفه‌ی شما هیچ‌وقت روزی بیدار نمیشه و به شما نمیگه که دیگه شما رو دوست نداره»

9.    استیون اسپیلبرگ

اون سه بار از کالج فیلم‌سازی اخراج شد...«استیون اسپیلبرگ»... موفق‌ترین کارگردان تاریخ و مولتی میلیاردر. تصور کنید فردی باشید که مجبور شد بزرگ‌ترین فیلم‌ساز تمام تاریخ را از کالج فیلم‌سازی اخراج کنه. فیلم‌هاش در کل بیش از 10 میلیارد دلار درآمد داشته. اون رویکرد ویژه‌ای برای موفقیت داره. «بعضی اوقات یک رویا تقریبا زمزمه می‌کنه... رویا هیچ‌وقت فریاد نمی‌زنه. شنیدن صداش خیلی سخته. پس باید هر روز از زندگی‌تون آماده باشید تا بشنوید رویا چیزی در گوش‌تون زمزمه می‌کنه.»

زندگینامه این اسطوره بزرگ سینمای جهان رو میتونین در صفحه‌ی «اسپیلبرگ بزرگ خاندان هالیوود؛ مردی که برای هالیوود به دنیا آمد» ببینین.

10.    آرنولد شوارتزنگر

همه به اون می‌‌گفتن که در تجارت سرگرمی موفق نمیشه، چون بازیگری بلد نبود، لهجه داشت و فرم بدن و اسمش هرگز مناسب نبود. «آرنولد شوارتزنگر» یکی از شناخته شده‌ترین بازیگران سراسر دنیا و همچنین فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا. این مرد در اوایل کار خود از مجموع دفعاتی که اغلب بازیگران اصلی روی هم رفته رد شدند، بیشتر با این مسئله مواجه شد. اما طرز فکرش او را قوی نگه داشت. «قدرت از پیروزی‌ها حاصل نمیشه، قدرت حاصل تقلاهای شماست. وقتی درگیر سختی‌ها هستید و تصمیم می‌گیرید تسلیم نشید، این یعنی قدرت.»

این نقل قول براتون جالب بود؟ پس برید به صفحه‌ی «6 قانون موفقیت از زبان آرنولد» و درس‌های بیشتری از این مرد موفق بگیرین.

11.    بیتلز

اون‌ها رد شدن چون شرکت‌های نشر موسیقی صدای موسیقی اون‌هارو نمی‌پسندید و اینکه «دوران گروه‌های موسیقی گیتاری رو به پایان بود». «بیتلز»... موفق‌ترین گروه موسیقی در طول تاریخ، هم از نظر تجاری و هم از نظر منتقدان. تا به امروز، بیتلز از نظر موفقیت هنوزم بی همتا هست و رویکرد اون‌ها به آن بسیار شبیه به نحوه تفکرشون در مورد عشق هست: «ما نعمت عشق رو داریم، اما عشق مثل یک گیاه گران‌بهاست. شما نمی‌تونید فقط اون رو بپذیرید و اون رو در کمد بذارید یا فکر کنید که به خودی خود به رشد ادامه میده. باید به اون آب بدید، باید واقعاً مراقب اون باشید و اون رو پرورش بدید.»

12.    الویس پرسلی

اون بعد از اولین کار آواز خوندن خودش اخراج شد و بهش گفته شد «تو به جایی نمیرسی پسرجون!! بهتره برگردی سر کار رانندگی کامیون»...«الویس پرسلی»... مهم‌ترین مظهر موسیقی قرن بیستم. فرض کنید الویس پریسلی این حرفو قبول می‌کرد و فکر می‌کرد «شاید واقعا برای این کار مناسب نیستم». در عوض، رویکرد اون نسبت به این موضوع اینگونه‌ست: «من همیشه سعی می‌کنم خونسردی خودم رو حفظ کنم. در این دنیا باید مواظب همه چیز باشید. آدم به سادگی مسیرشو گم می‌کنه. مردم به اینکه چه قدر دارید نگاه نمی‌کنن، به اینکه چه کسی هستید توجه می‌کنن»

13.    لیونل مسی

در سن 11 سالگی به کمبود هورمون رشد دچار شد که باعث می‌شد از بچه‌های دیگه کوچیک‌تر باشه و به صورت حرفه‌ای با اون قرارداد امضا نکردن چون هزینه‌های پزشکیش بیش از 900 دلار در ماه بود... «لیونل مسی»... اولین بازیکن تاریخ که صاحب پنج توپ طلا شد و از نظر خیلی‌ها بهترین بازیکن در تمام تاریخ هست.

زندگی اون در 13 سالگی تغییر کرد، یعنی زمانی که بارسلونا اون رو زیر پر و بال خودش گرفت و هزینه‌های درمانی اون رو به عهده گرفت، چون پتانسیل زیادی در مسی جوان مشاهده کرده بودند. تا امروز اون تمام تلاش خودش رو به کار گرفته تا به بهترین ورژن از خودش تبدیل بشه. «من زود شروع می‌کنم و تا دیروقت به فعالیت ادامه میدم، روز به روز و سال به سال. 17 سال و 114 روز طول کشید تا به موفقیت یک شبه برسم».

ویدیوی «زندگینامه تصویری لیونل مسی» رو ببینین حتما براتون جالب خواهد بود.

14.    آلبرت انیشتین

همه‌ی معلم‌هاش معتقد بودن که اون کند ذهن هست و به موفقیت خاصی نمی‌رسه...«آلبرت انیشتین»... برنده‌ی جایزه نوبل و احتمالا مهم‌ترین مظهر فیزیک تاریخ. آدمایی مثل آلبرت زیاد پدید نمیان، پس ما خیلی خوش‌شانسیم که اون برای رسیدن به پتانسیل‌هاش اشتیاق خودشو دنبال کرد. نقل قول جالبی از اون که ما خیلی دوست داریم به این صورته: «تک‌پر باشید. این کار به شما زمان میده تا شگفت‌زده بشید و به جست‌و‌جوی حقیقت بپردازید. کنجکاوی مقدس داشته باشید. کاری کنید که زندگیتون ارزش زندگی کردن داشته باشه.»

حتما میدونین که این دانشمند به این حرفش عمل هم می‌کرده، برای اثباتش می‌تونین ویدیوی «زندگینامۀ تصویری آلبرت انیشتین فیزیکدان برجستۀ تاریخ» رو ببینین.

15.    استیو جابز

اون از شرکتی که خودش تاسیس کرد اخراج شد، چون وقتی زیادی جوون بود، زیادی دمدمی مزاج بود و چشم‌انداز درستی برای شرکت نداشت...استیو جابز، موسس اولین شرکت تریلیون دلاری تاریخ. جدا از رویکرد اون برای زندگی که گفته «گرسنه بمون، احمق بمون»، « استیو جابز» الگو و نماد کارآفرین‌های فناوری مدرن بوده. اون نگاه ما رو به محصولات تغییر داد و به هدفش برای تغییر دنیا رسید.

یک نقل قول کمتر شناخته شده از اون که تفاوت‌های بسیاری ایجاد می‌کنه اینه که «مردم مطابق با عملکرد شما در موردتون قضاوت می‌کنن، پس روی نتیجه تمرکز کنین. معیار کیفیت باشید، بعضی‌ها به محیطی که در اون تعالی انتظار میره عادت ندارن». اگه می‌خواید گام‌‌های اونو دنبال کنین، توصیه می‌کنیم بیوگرافی استیو جابز به قلم والتر آیزاکسون رو بخونین یا گوش بدین یا به صورت ویدیو در صفحه‌ی «زندگینامه تصویری استیو جابز» تماشا کنین. 

  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
امتیاز مطلب: 88%

امروز می‌خوایم « 15 شکست مشهور قبل از موفقیت» رو با هم مرور کنیم. به یوکن خوش اومدین، جایی که میلیاردرای آینده برای الهام گرفتن سر می‌زنن.

دیدن اینکه چند نفر از شما برای دیدن ویدئوی انگیزشی یکشنبه میان، برای ما بسیار شگفت‌انگیز هست. در این کانال یاد گرفتیم که از شکست درس بگیریم و به اون غلبه کنیم. پس برای اثبات این نکته، چی بهتر از بررسی معروف‌ترین شکست‌های تاریخ و اینکه چطور به موفقیت‌های بزرگ در دراز مدت منجر شده.

این فیلم کمی متفاوت از فیلم‌هایی هست که ما در چند هفته گذشته تهیه کردیم، اما الهام‌بخش هست که با عدم پذیرش روبرو شدن یا به اون‌ها گفته شده که برای انجام کار مورد نظرتون به اندازه کافی خوب نیستید. پس بشینید چون میخوایم شما رو راه بندازیم تا بهتون ثابت بشه که اکثر مردم اصلا متوجه نیستن دارن درباره چی حرف می‌زنن.

تمرکز کنین، فداکاری کنین و رو به جلو حرکت کنید. باید به خیلیا ثابت کنین که اشتباه کردن. اگه تازه واردین، خوش اومدین، حواستون باشه که عضو شید و ما رو در اینستاگرام یوکن فالو کنید. اینجا «15شکست مشهور قبل از موفقیت رو داریم»

1.    اپرا وینفری

اون به این دلیل که مناسب تلویزیون نبود، از شغلش به عنوان گوینده خبر برکنار شد. درباره‌ی «اپرا وینفری» بانفوذترین فرد رسانه‌ای، مولتی میلیاردر و یکی از تاثیرگذارترین زنان دنیا صحبت می‌کنیم. «اپرا» کودکی بسیار سختی داشت، اما فداکاری و ممارست اون در راه بزرگ‌تر شدن باعث شد که رو به جلو حرکت کنه. اون در پاسخ به این سؤال که چگونه موفق به تغییر زندگی خودش شده، گفت: راز بزرگ زندگی این هست که اصلا هیچ راز بزرگی وجود نداره. هدف شما هر چی که باشه، اگه کار کنین به اون می‌رسین.

برای آشنایی بیشتر با این زن موفق می‌توانید به صفحه‌ی «زندگی‌نامه تصویری اپرا وینفری» مراجعه کنید.

2.    مایکل جردن

اون از تیم بسکتبال مدرسه اخراج شد چون استعداد لازم رو نداشت. «مایکل جردن» برترین بسکتبالیست تاریخ... این‌جا حرفای اون در مورد شکست است: «من در دوران بازیگری‌ام بیش از 9 هزار ضربه رو از دست دادم. تقریبا 300 بازی رو از دست دادم ، در 26 بازی در حالی که برای کسب امتیاز برد به من اعتماد کرده بودن، من اون رو از دست دادم. من بارها و بارها در زندگیم شکست خوردم. به همین دلیله که موفق شدم.» 

با رجوع به صفحه‌ی «زندگی‌نامه تصویری مایکل جردن» می‌توانید درباره این بسکتبالیست مشهور اطلاعات بیشتری کسب کنید.

3.    سیلوستر استالونه

بی خانمان بود، در حالی که سعی می‌کرد اولین فیلمنامش رو بفروشه، مجبور شد سگ خودش رو بفروشه تا غذا بخره.«سیلوستر استالونه»... یکی از موفق‌ترین بازیگرای تاریخ آمریکا... سخنرانی اون در فیلم «راکی» یکی از اولین سخنرانی‌های انگیزشی بود که اکثر آدما تو زندگیشون باهاش مواجه شدن و هنوزم یکی از بهترین سخنرانی‌ها در مورد اینه که چطور به جلو رفتن ادامه بدیم.

اگه نمی‌د‌ونید درباره چه چیزی حرف می‌زنیم، اینجا براتون نقل قولی از او آوردیم: «بذار یه چیزی بهت بگم که خودتم می‌دونی. دنیا همیشه آفتابی و رنگین کمونی نیست. دنیا جای بی‌رحم و ناجوریه و مهم نیست چه قدر جون سخت باشی، زندگی مجبورت می‌کنه زانو بزنی و اگه بهش اجازه بدی برای همیشه تو همون وضعیت نگهت می‌داره. مهم نیست چقدر محکم ضربه بزنی، مهم اینه که هر چقدر هم سخت ضربه بخوری باز بتونی پیشروی کنی. مهم اینه که چه قدر می‌تونی سختیا رو تحمل کنی و باز به پیشروی ادامه بدی. پیروزی این‌طوری به دست میاد»

4.    والت دیزنی

اون به دلیل فقدان تخیل قوی و نداشتن ایده‌های اورجینال از کار در روزنامه اخراج شد. «والت دیزنی» یک نماد فرهنگی، فردی نوآور و موسس کمپانی‌ای که امروزه 200 میلیارد دلاری ارزش داره به حساب میاد. «والت دیزنی» یکی از جالب‌ترین انسان‌ها در طول تاریخ هست. فیلم‌ها و پارک‌های تفریحی اون بیش‌تر از هر شرکت دیگه‌ای باعث ایجاد خوشحالی و شادی شده و کارش با گذشت زمان هم باقی مونده.

تا به امروز، اون با 26 جایزه، هنوز هم رکورددار بیشترین تعداد اسکاری هست که یک فرد واحد کسب کرده... هیچ‌کس به رکورد اون حتی نزدیکم نشده. اگه می‌‌خواید درباره نگرش اون به زندگی اطلاعات بیشتری کسب کنین، می‌تونین به صفحه‌ی «هر آنچه درباره والت دیزنی باید بدانید» یا ویدئوهای «عظمت والت دیزنی» رو که در سه قسمت تهیه شده، تماشا کنین.

5.    امینم

در فقر متولد شد، در دبیرستان ترک تحصیل کرد و اعتیادش به مواد مخدر، با یک خودکشی ناکام به اوج رسید... «امینم»... موزیک هیپ هاپ رو  متحول کرد و هنوزم خیلیا اونو به عنوان برترین رپر زنده در نظر می‌گیرن. امینم پرفروش‌ترین هنرمند ایالات متحده در دهه 2000 شد. اون‌ها فیلمی راجع به زندگیش ساختن که خودش در اون بازی کرد و برنده اسکار بهترین آهنگ اصلی شد.

وقتی که صحبت از شکست و موفقیت شد، او گفت: «بعضی اوقات احساس خستگی می‌کنید، احساس ضعف می‌‌کنید و وقتی احساس ضعف می‌کنید احساس می‌کنید فقط می‌خواید تسلیم شید. اما باید درون خودتونو جستجو کنید، باید اون قدرت درونی را پیدا کنین و از وجودتون بیرون بکشیدش تا انگیزه پیدا کنید تا تسلیم نشید و کم نیارید. همه اهداف، آرزو یا همچین چیزایی دارن و همه در زندگی خود جایی بودن که هیچ‌‌‌کس به اون‌ها اعتقاد نداشته، اما وقتی میگیم من قصد دارم کاری انجام بدم، باید اونو انجام بدم» 

6.    جی.کی رولینگ

طلاق گرفت، ورشکسته شد و تحت پوشش بهزیستی قرار گرفت. اولین نسخه کتابش به وسیله ده‌ها ناشر رد شد تا این‌که بالاخره یک نفر به اون یک فرصت داد. «جی کی رولینگ». سری کتاب‌های هری پاتر در کل بیش از 400 میلیون نسخه فروخت و این‌که موقعیتش به عنوان یه میلیاردر رو از دست داده فقط به این دلیله که پول زیادی رو به خیریه اهدا می‌کنه.

هری پاتر کودکی ما رو متحول کرد و تنها فکر کردن به این‌که این سری کتاب‌ها چند نفرو تحت تاثیر قرار داده، واقعا حیرت‌انگیزه. رولینگ درباره‌ی شکست گفته: «امکان نداره که بدون شکست در چیزی زندگی کنید، مگر اینکه اون قدر با احتیاط زندگی کنید که شاید بشه گفت اصلا زندگی نکردید، که در این صورت هم به طور پیش فرض شکست خورده محسوب میشین».

برای آشنایی بیشتر با زندگی پر فراز و نشیب این نویسنده به صفحه‌ی «داستان زندگی «جی. کی. رولینگ» از خودکشی تا ثروتمندی» برید.

7.    جک ما

در دوران ابتدایی شکست خورد، 10 بار توسط هاروارد رد شد، تنها فردی از 24 نفر بود که برای کار در کی اف سی رد شد و نتونست بودجه لازم برای ایده خودش رو در «سیلیکون ولی» تأمین کنه. جک ما ... بنیان‌گذار دومین فروشگاه بزرگ روی کره زمین. داستان موفقیت «جک ما» یکی از جذاب‌ترین داستان‌هاییست که ما در سایت یوکن با شما به اشتراک گذاشتیم.

با وجود تمام موانع و اینکه تقریبا هیچ‌کس در ابتدا اونو جدی نمی‌گرفت، اما اون تمرکز خودشو حفظ کرد و تونست هدف مورد نظرشو دنبال کنه. اگر تسلیم نشید، بازم شانس دارید. تسلیم شدن بزرگ‌ترین شکستبه حساب میاد». اگه با جک ما آشنا نیستین، برای تماشای پروفایل اون که ما تهیه کردیم روی گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. بعدا از ما تشکر می‌کنین...

8.    لیدی گاگا

اون بعد از گذشت تنها سه ماه از «دف جم ریکوردز» حذف شد، چراکه گفته میشه نسخه‌ی آزمایشی موسیقی اون «منزجر کننده» بود. لیدی گاگا... مظهر موزیک پاپ که بیش از 150 میلیون تک آهنگ در سراسر جهان فروخته. بزرگ‌ترین اشتباه دوران حرفه ای«ال.ای ریدز» این بود که «لیدی گاگا» رو کنار گذاشت، که بارها هم به این موضوع اشاره کرد.

«لیدی گاگا» درباره دنبال کردن رویاها میگه: «بعضی از زنان انتخاب می‌کنن که مردانو دنبال کنن و برخی انتخاب می‌کنن که رویاهاشونو دنبال کنن. اگه نمی‌دونید که کدوم راهو انتخاب کنید، فقط یادتون باشه که حرفه‌ی شما هیچ‌وقت روزی بیدار نمیشه و به شما نمیگه که دیگه شما رو دوست نداره»

9.    استیون اسپیلبرگ

اون سه بار از کالج فیلم‌سازی اخراج شد...«استیون اسپیلبرگ»... موفق‌ترین کارگردان تاریخ و مولتی میلیاردر. تصور کنید فردی باشید که مجبور شد بزرگ‌ترین فیلم‌ساز تمام تاریخ را از کالج فیلم‌سازی اخراج کنه. فیلم‌هاش در کل بیش از 10 میلیارد دلار درآمد داشته. اون رویکرد ویژه‌ای برای موفقیت داره. «بعضی اوقات یک رویا تقریبا زمزمه می‌کنه... رویا هیچ‌وقت فریاد نمی‌زنه. شنیدن صداش خیلی سخته. پس باید هر روز از زندگی‌تون آماده باشید تا بشنوید رویا چیزی در گوش‌تون زمزمه می‌کنه.»

زندگینامه این اسطوره بزرگ سینمای جهان رو میتونین در صفحه‌ی «اسپیلبرگ بزرگ خاندان هالیوود؛ مردی که برای هالیوود به دنیا آمد» ببینین.

10.    آرنولد شوارتزنگر

همه به اون می‌‌گفتن که در تجارت سرگرمی موفق نمیشه، چون بازیگری بلد نبود، لهجه داشت و فرم بدن و اسمش هرگز مناسب نبود. «آرنولد شوارتزنگر» یکی از شناخته شده‌ترین بازیگران سراسر دنیا و همچنین فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا. این مرد در اوایل کار خود از مجموع دفعاتی که اغلب بازیگران اصلی روی هم رفته رد شدند، بیشتر با این مسئله مواجه شد. اما طرز فکرش او را قوی نگه داشت. «قدرت از پیروزی‌ها حاصل نمیشه، قدرت حاصل تقلاهای شماست. وقتی درگیر سختی‌ها هستید و تصمیم می‌گیرید تسلیم نشید، این یعنی قدرت.»

این نقل قول براتون جالب بود؟ پس برید به صفحه‌ی «6 قانون موفقیت از زبان آرنولد» و درس‌های بیشتری از این مرد موفق بگیرین.

11.    بیتلز

اون‌ها رد شدن چون شرکت‌های نشر موسیقی صدای موسیقی اون‌هارو نمی‌پسندید و اینکه «دوران گروه‌های موسیقی گیتاری رو به پایان بود». «بیتلز»... موفق‌ترین گروه موسیقی در طول تاریخ، هم از نظر تجاری و هم از نظر منتقدان. تا به امروز، بیتلز از نظر موفقیت هنوزم بی همتا هست و رویکرد اون‌ها به آن بسیار شبیه به نحوه تفکرشون در مورد عشق هست: «ما نعمت عشق رو داریم، اما عشق مثل یک گیاه گران‌بهاست. شما نمی‌تونید فقط اون رو بپذیرید و اون رو در کمد بذارید یا فکر کنید که به خودی خود به رشد ادامه میده. باید به اون آب بدید، باید واقعاً مراقب اون باشید و اون رو پرورش بدید.»

12.    الویس پرسلی

اون بعد از اولین کار آواز خوندن خودش اخراج شد و بهش گفته شد «تو به جایی نمیرسی پسرجون!! بهتره برگردی سر کار رانندگی کامیون»...«الویس پرسلی»... مهم‌ترین مظهر موسیقی قرن بیستم. فرض کنید الویس پریسلی این حرفو قبول می‌کرد و فکر می‌کرد «شاید واقعا برای این کار مناسب نیستم». در عوض، رویکرد اون نسبت به این موضوع اینگونه‌ست: «من همیشه سعی می‌کنم خونسردی خودم رو حفظ کنم. در این دنیا باید مواظب همه چیز باشید. آدم به سادگی مسیرشو گم می‌کنه. مردم به اینکه چه قدر دارید نگاه نمی‌کنن، به اینکه چه کسی هستید توجه می‌کنن»

13.    لیونل مسی

در سن 11 سالگی به کمبود هورمون رشد دچار شد که باعث می‌شد از بچه‌های دیگه کوچیک‌تر باشه و به صورت حرفه‌ای با اون قرارداد امضا نکردن چون هزینه‌های پزشکیش بیش از 900 دلار در ماه بود... «لیونل مسی»... اولین بازیکن تاریخ که صاحب پنج توپ طلا شد و از نظر خیلی‌ها بهترین بازیکن در تمام تاریخ هست.

زندگی اون در 13 سالگی تغییر کرد، یعنی زمانی که بارسلونا اون رو زیر پر و بال خودش گرفت و هزینه‌های درمانی اون رو به عهده گرفت، چون پتانسیل زیادی در مسی جوان مشاهده کرده بودند. تا امروز اون تمام تلاش خودش رو به کار گرفته تا به بهترین ورژن از خودش تبدیل بشه. «من زود شروع می‌کنم و تا دیروقت به فعالیت ادامه میدم، روز به روز و سال به سال. 17 سال و 114 روز طول کشید تا به موفقیت یک شبه برسم».

ویدیوی «زندگینامه تصویری لیونل مسی» رو ببینین حتما براتون جالب خواهد بود.

14.    آلبرت انیشتین

همه‌ی معلم‌هاش معتقد بودن که اون کند ذهن هست و به موفقیت خاصی نمی‌رسه...«آلبرت انیشتین»... برنده‌ی جایزه نوبل و احتمالا مهم‌ترین مظهر فیزیک تاریخ. آدمایی مثل آلبرت زیاد پدید نمیان، پس ما خیلی خوش‌شانسیم که اون برای رسیدن به پتانسیل‌هاش اشتیاق خودشو دنبال کرد. نقل قول جالبی از اون که ما خیلی دوست داریم به این صورته: «تک‌پر باشید. این کار به شما زمان میده تا شگفت‌زده بشید و به جست‌و‌جوی حقیقت بپردازید. کنجکاوی مقدس داشته باشید. کاری کنید که زندگیتون ارزش زندگی کردن داشته باشه.»

حتما میدونین که این دانشمند به این حرفش عمل هم می‌کرده، برای اثباتش می‌تونین ویدیوی «زندگینامۀ تصویری آلبرت انیشتین فیزیکدان برجستۀ تاریخ» رو ببینین.

15.    استیو جابز

اون از شرکتی که خودش تاسیس کرد اخراج شد، چون وقتی زیادی جوون بود، زیادی دمدمی مزاج بود و چشم‌انداز درستی برای شرکت نداشت...استیو جابز، موسس اولین شرکت تریلیون دلاری تاریخ. جدا از رویکرد اون برای زندگی که گفته «گرسنه بمون، احمق بمون»، « استیو جابز» الگو و نماد کارآفرین‌های فناوری مدرن بوده. اون نگاه ما رو به محصولات تغییر داد و به هدفش برای تغییر دنیا رسید.

یک نقل قول کمتر شناخته شده از اون که تفاوت‌های بسیاری ایجاد می‌کنه اینه که «مردم مطابق با عملکرد شما در موردتون قضاوت می‌کنن، پس روی نتیجه تمرکز کنین. معیار کیفیت باشید، بعضی‌ها به محیطی که در اون تعالی انتظار میره عادت ندارن». اگه می‌خواید گام‌‌های اونو دنبال کنین، توصیه می‌کنیم بیوگرافی استیو جابز به قلم والتر آیزاکسون رو بخونین یا گوش بدین یا به صورت ویدیو در صفحه‌ی «زندگینامه تصویری استیو جابز» تماشا کنین. 

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

خیر
2021-06-21 02:18:51
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها