بازاریابی آنلاین - قسمت اول : بازاریابی آنلاین چیست؟

24 شهریور 1399 - 6:00
بازاریابی - بازاریابی آنلاین - قسمت اول : بازاریابی آنلاین چیست؟
بازاریابی آنلاین - قسمت اول : بازاریابی آنلاین چیست؟
امتیاز مطلب: 95%

بازاریابی آنلاین چیست؟

وقتی بحث بازاریابی آنلاین در میان باشد، لزوماً در مورد تقویت تجارت آنلاین شما از طریق چندین کانال بحث می­کنیم، این کانال­ ها شامل تحقیق، بخش شبکه اجتماعی، ویدیو ها، ایمیل مارکتینگ و نمایش بنر های تبلیغاتی  میشود. در ادامه با یوکن همراه باشید.

مشتریان امروزی در کانال­ ها و شبکه های اجتماعی زندگی می­کنند و بازاریابی آنلاین یعنی پیدا کردن راهی برای ظاهر شدن در زمان درست برای جذب مشتریان است. اینترنت نحوه خرید کالا و خدمات توسط مردم را متحول کرده و حالا که روی موبایل­ها اینترنت موجود است این تجربه در هر جایی ممکن است و این موضوع مشتری را در پروسه خرید قرار میدهد. آنها منابعی برای جستجو، مقایسه گزینه­ ها، به اشتراک گذاشتن یافته ­ها و حتی پرسش در مورد توصیه ­ها دارند که همگی به‌طور دیجیتالی انجام می‌شود و اغلب بطور همزمان اتفاق می افتد. چیزی که روزی در بازاریابی هنجار بود حالا عقب نشینی کرده و جایش را به همتای آنلاینش داده است. پرینت جایش را به خواندن داده و مردم از تلویزیون به سراغ برنامه­‌های درخواستی شرکت­های دیجیتالی مثل "نِتفیکس" (Netflix) رفته اند. در حین قدم زدن در خیابان یک پیام از شرکت آنلاین خرده‌فروش مورد علاقه‌تان دریافت می کنید برای همین آگهی­ های ویترین ها و ایستگاه اتوبوس را از دست میدهید. موسیقی در مسیر راه جای رادیو را گرفته و پرداخت هزینه در ازای خدمات تبلیغات را از تجربه­ ها حذف می­‌کند.

حتی صفحات اطلاعاتی با مکان‌یاب گوگل (google local) و یِلپ (yelp) جایگزین شده که مشتری می تواند نظرات را بخواند و حتی تصاویر کسب و کار را داشته باشد. حتی در فروشگاهای واقعی هم مردم با گوشی موبایل بارکدها را اسکن می‌کنند، معاملات را دنبال می­‌کنند و تصمیم می‌گیرند که بهتر است آنلاین خرید کنند یا خیر. و اینجاست که بازاریابی آنلاین وارد عمل می‌شود. شما به‌عنوان یک تجارت باید در این کانال ها متمایز باشید. با این تعداد زیاد نقاط تعامل و مقدار بی­ انتهای کانال­‌ها، بازاریابی آنلاین می تواند طاقت فرسا باشد. بنابراین برای اینکه روی این روش تمرکز کنیم بهتر است در مورد سه نوع رسانه حرف بزنیم که در بازاریابی آنلاین استفاده می­‌شود.

بازاریابی آنلاین

رسانه ­های پولی، رسانه ­هایی که مالِکش هستید و رسانه‌ه­ایی که به دست آوردید.

رسانه‌ه­ایی که برایش هزینه داده اید و هرچیزی را که برایش پول داده اید تشکیل میدهید. این شامل کانال­هایی مثل "گوگل اِواردز" (google awards)، آگهی­ های پرداخت شده فیسبوک و بازاریابی بصری میشود.

رسانه­‌هایی که مالکش باشید شامل کانال­هایی میشود مثل وبسایت شما و یا وبلاگی که خواننده ­های فعالی دارد.

رسانه‌هایی که به دست آورده باشید رسانه اصلی جهانی است.حساب­های رسانه­ های اجتماعی شما که در وبلاگتان قید شده و مقاله­‌هایی که در مورد شما نوشته شده کانال­ های رسانه­ ای را تشکیل می‌دهند که به دست آوردید. و همه این کانال­‌ها نقاط اشتراکی دارند درست مثل زمانی که یک کاربر در تعامل با دیگران اشتراک دارد. و این‌ها در کنار هم زیربنای بازاریابی آنلاین را تشکیل می­دهد.

پس در نهایت بازاریابی آنلاین پروسه قرار دادن کسب و کار شما در ابتدا و مرکز صفری است که مشتری شما طی می­‌کند.

 

در زمینه "بازاریابی آنلاین" شما را به خواندن سایر مقالات آموزشی در این زمینه دعوت می‌کنیم :

منبع: UCAN

 

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 16:53:30
دسته بندی ها