8 راهکار برای بهبود عملکرد بازاریابی ایمیلی شما

10 اسفند 1399 - 11:00
بازاریابی - 8 راهکار برای بهبود عملکرد بازاریابی ایمیلی شما
8 راهکار برای بهبود عملکرد بازاریابی ایمیلی شما
امتیاز مطلب: 96%

بازاریابی ایمیلی پس از گذشت چند سال، هنوز هم به عنوان یکی از موثرترین روش های تبدیل چشم اندازها به واقعیت و مشتری های فعلی به فروش و درآمد واقعی به شمار می رود. با یوکن همراه باشید.

زمانی که زمان می گذارید و لیست ایمیل خود را تهیه می کنید، در واقع شرایطی را فراهم می کنید که در هر محدوده ی زمانی، به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید. مشتری ها و مخاطبان شما در 7 روز هفته و 24 ساعت روز را با دستگاه های موبایلی خود کار می کنند. بازاریابی ایمیلی همچنین می تواند داده های بیشماری را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید از آنها برای ارزیابی عملکرد و پیشرفت استفاده کنید.

حال سوال اینجاست که چگونه می توان عملکرد بازاریابی ایمیلی را بهبود بخشید تا از تمامی مزایای یکی از موثرترین فرم های بازاریابی آنلاین بهره مند شد؟ در ادامه با 8 راهکاری آشنا می شوید که بالاترین بازده را از تلاش های بازاریابی ایمیلی در اختیار شما قرار می دهد؛ با یوکن همراه شوید:

1. به طور منظم باید لیست ایمیل‌های خود را بررسی و به‌روزرسانی کنید

جان رمپتون، بنیانگذار Due در این باره می گوید: "زمانی که افراد ایمیل خود را به لیست شما اضافه می کنند، این احتمال وجود دارد که اشتباه کنند، ایمیل تقلبی را ارائه دهند و یا اینکه بعد از مدتی از یک ایمیل دیگر استفاده کنند. این مساله می تواند تاثیرات منفی را در عملکرد تحویل ایمیل ها داشته باشد؛ چرا که ایمیل ها می توانند پرش داشته باشند، مستیما به فولدر اسپم وارد شده و یا حتی شما را به عنوان یک اسپم کننده شناسایی کنند. از خدمات تایید کننده ی ایمیل ها استفاده کنید و مطمئن شوید که ایمیل ها حقیقی هستند، این کار را به طور منظم انجام دهید و مطمئن شوید که همیشه با یک لیست دقیق کار می کنید."

2. ایمیل‌ها را برای هر پذیرنده، شخصی‌سازی کنید

مت بهنکه، مدیرعامل Orthotic Shop  در این باره می گوید: "به ایمیل های تبلیغاتی که هر روز دریافت می کنید فکر کنید؛ افرادی که در لیست شما هستند نیز از این قائده مستثنی نیستند. باید بدانید که حتی اگر افراد ایمیل شما را باز کنند، احتمالا قبل از خواندن ادامه ی مطلب، آن را حذف خواهند کرد؛ مگر اینکه توجه آنها را به خود جلب کنید. شخصی سازی ایمیل با استفاده از عبارت ساده ی "سلام... با نام صاحب ایمیل" می تواند در ایجاد تعامل با خواننده مفید باشد تا حداقل آنها را به خواندن ادامه ی مطلب ترغیب کند."

شخصی سازی ایمیل ها

3. از یک قالب ایمیل پاسخگو استفاده کنید

ران رادزید، مدیرعامل Loom & Leaf در این باره می گوید: "اکثر مشتکرین شما، ایمیل های ارسالی شما را روی دستگاه های خود باز خواهند کرد، بنابراین بسیار مهم است که از قالب خبرنامه پاسخگو استفاده کنید. اگر از خدماتی مثل MailChimp استفاده کنید، از قالب های پاسخگوی آنها برخوردار خواهید بود که پیام شما را مستقیما در سراسر دستگاه ها با هر اندازه ی نمایشگر، ارسال می کنند. یک قدم به جلو بردارید و از یک قالب سفارشی طراحی شده استفاده کنید تا ایمل هایتان بتوانند توانایی ماندگاری و نمایش خود را داشته باشند. این کار هزینه ی چندانی را در بر ندارد و به شما کمک می کند که ظاهر حرفه ای تری را به بازاریابی ایمیلی خود ببخشید."

4. چندین زمان را برای ارسال ایمیل امتحان کنید

جیم رافلی، مدیرعامل Wabash Power در این باره می گوید: "یکی از بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که ایمیلی را به لیست پذیرنده های خود ارسال کنید و فکر کنید که همه آن را می خوانند. شما دائما باید زمان های ارسال متفاوت را آزمایش کنید. ایمیل را برای نیمی از لیست پذیرنده ها در طول روز ارسال کنید و بعد از ظهر را برای ارسال ایمیل به مابقی پذیرنده ها اختصاص دهید. از اینجا باید نظارت کنید که کدامیک معیارهای قوی تری داشته و سپس فواصل زمانی دیگر را امتحان کنید. برای مثال اگر میزان باز شدن ایمیل هایی که در بعد از ظهر ارسال کرده اید بیشتر است، پس ارسال ایمیل ها را در بازه های زمانی این محدوده بیشتر کنید تا بتوانید بهترین عملکرد را پیدا کنید."

5. دومین لیست opt in را بسازید

ریچارد سلر، شریک مدیریتی در Richard Celler Legal در این باره می گوید: "بیشتر افراد احساس خوبی نسبت به ساخت دومین لیست opt in ندارند؛ برداشت آنها این است که این تلاش های اضافی برای به دست آوردن لیست خلاصه تر، خوشایند نخواهد بود. لیست های خلاصه تری که تناسب بیشتری با ایمیل های شما داشته باشند، ارزش مند تر از لیست بلند بالایی از افرادی است که هرگز ایمیل های شما را باز نمی کنند. اگر کسانی با کمال میل بخواهند که ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند، بدان معناست که به کار شما علاقه مند هستند."

6. لیست ایمیل‌های خود را بخش‌بندی کنید

النا ابروشکینا، مدیرعامل  Boston Executive Limo Service در این باره می گوید: "بخش بندی لیست ایمیل باعث می شود که میزان باز شدن ایمیل و کلیک کردن روی لینک های مربوط به آن افزایش یابد. با ارسال پیام به گروه های هدف گذاری شده، مخاطبان متوجه می شوند که پیام های شما مرتبط تر است که در نهایت، نتیجه ی بهتری را برای شما رقم می زند. در تمامی لیست ها کسانی وجود دارند که مشترک شما بوده و به پیشنهاد های مختلفی که ارائه می دهید، علاقه مند هستند. بخش بندی در واقع شرایطی را برای شما فراهم می کند تا همان چیزی که مشترکین می خواهند را به آنها ارائه دهید."

7. از یک قالب ایمیل پاسخگو استفاده کنید

ران رادزید، مدیرعامل Loom & Leaf در این باره می گوید: "اکثر مشتکرین شما، ایمیل های ارسالی شما را روی دستگاه های خود باز خواهند کرد، بنابراین بسیار مهم است که از قالب خبرنامه پاسخگو استفاده کنید. اگر از خدماتی مثل MailChimp استفاده کنید، از قالب های پاسخگوی آنها برخوردار خواهید بود که پیام شما را مستقیما در سراسر دستگاه ها با هر اندازه ی نمایشگر، ارسال می کنند. یک قدم به جلو بردارید و از یک قالب سفارشی طراحی شده استفاده کنید تا ایمل هایتان بتوانند توانایی ماندگاری و نمایش خود را داشته باشند. این کار هزینه ی چندانی را در بر ندارد و به شما کمک می کند که ظاهر حرفه ای تری را به بازاریابی ایمیلی خود ببخشید."

7. در قسمت موضوع ایمیل، از ایموجی‌ها استفاده کنید

هارون مینک، بنیانگذار Defamation Removal Law در این باره می گوید: "اموجی ها در همه جا وجود دارند. آنها یک روش جالب و موثر برای برقراری ارتباط هستند. به آخرین پیامی که در گوشی همراهتان دارید نگاه کنید، حتما شما نیز از آنها استفاده کرده و شاهد تاثیر آن بوده اید. ایمیلی که برای پذیرنده های خود ارسال می کنید، در میان چنیدن ایمیل دیگر وجود دارد؛ استفاده از اموجی در قسمت موضوع ایمیل می تواند شاخصه ی شما باشد؛ در نتیجه تعداد افرادی که ایمیل را باز می کنند، بیشتر خواهد بود."

ایموجی

8. یک کال تو اکشن واضح را برای هر ایمیل در نظر بگیرید

ترور نیس، مدیرعامل PC Login Online در این باره می گوید: "اگر از کال تو اکشنی که به خوبی تعریف نشده برخوردار نیستید، بنابراین کمترین نتیجه را دریافت خواهید کرد. مشترکین شما وقت کافی برای خواندن تمامی متن طولانی ایمیل ها را ندارند؛ بدین ترتیب پیشنهاد می کنیم که پیشنهاد خود و یا چیزی که آنها نیاز دارند را به صورت شفاف مشخص کنید. اگر پذیرنده نتواند تنها در عرض چند ثانیه، پیام ایمیل شما را درک کند، به سرعت آن را حذف خواهد کرد."

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-03-01 03:06:35
دسته بندی ها