رهبران کاری با این 10 راهکار می توانند بهترین عملکرد کارمندان را دریافت کنند

26 بهمن 1399 - 11:00
کار آفرینی - رهبران کاری با این 10 راهکار می توانند بهترین عملکرد کارمندان را دریافت کنند
رهبران کاری با این 10 راهکار می توانند بهترین عملکرد کارمندان را دریافت کنند
امتیاز مطلب: 90%

تاثیر گذاری رهبران کاری به این معنا نیست که حتما باید خشن یا بدجنس باشند. کسانی که به سخت گیری اعتقاد دارند، بر این باورند که نرمش و مهربانی با کارمندان، احترام و انگیزه ی آنها را کاهش می دهد. برای مثال، استیو جابز یکی از افرادی بود که به سخت گیر بودن و نقد کردن دائمی کارمندان شهرت داشت.

اما موفقیت در رهبری، به ندرت با اتخاذ رویکردی مشابه استیو جابز میسر می شود. و در واقع، او یکی از استثناهای این عصر به شمار می رفت. مطالعات نشان داده اند رئیسانی که اغلب برخورد سخت گیرانه و خشنی دارند، با مشکلات انگیزشی در قبال کارمندان خود روبرو خواهند شد. استرسی که از کار کردن برای یک مدیر خشن ایجاد می شود، می تواند تاثیرات منفی را روی سلامت کارمندان داشته باشد.

مطالعات اخیری که در دانشگاه لندن صورت گرفته، از ارتباط میان بیماری های قلبی عروقی و استرس های مسائل مدیریتی پرده برداشته است. محققان دانشگاه کونکوردیا دریافتند زمانی که کارمندان به میزان استرس خود پی می برند، هزینه های بیمه ی سلامتی آنها به سرعت و به میزان 50 درصد افزایش می یابد. محققان موسسه ی Naval Medicine به این نتیجه رسیده اند که مدیریت سرسختانه، باعث می شود که بهترین کارمندان استعفا دهند و کسانی را برای کارهای شرکت باقی می گذارند که عملکرد متوسطی دارند. تحقیقات دیگری که انجام شده نشان می دهد که افراد ترجیح می دهند که برای یک رئیس خوب کار کنند تا اینکه یک درآمد ماهیانه ی چشمگیر داشته باشند.

در آخر باید گفت که مردم، رئیسان خود را ترک می کنند، نه شغلشان را.

رئیس های ملاحظه گر باعث افزایش بهره وری و انسجام می شوند و رهبران دلسوز، در زیردستان خود ایجاد انگیزه می کنند، آنها به کارمندان خود کمک می کنند که با دیگر پرسنل، همکاری کرده و به تیم خود متعهد شوند.

این  راهکارها به شما نشان می دهند که مهربان بودن، نتیجه بخش خواهد بود؛ با یوکن همراه شوید:

1. آنها را از موضع و موقعیت خود مطلع کنید.

مسلط شدن به هنر مهربانی، به تعهد و تمرکز نیاز دارد؛ اما ارزش این همه زمان را خواهد داشت. مهربانی واقعی در نتیجه ی تعاملات مستقیم و ساده با کارمندان میسر می شود، آنها باید بدانند که موضع شما چه بوده و دلیل آن چیست. زمانی که نگرانی خود درباره ی فرد یا موضوعی را به نمایش می گذارید، آنها به مهربانی شما پی خواهند برد و در نتیجه، برای شنیدن بازخوردهای منفی و مثبت شما تمایل خواهند داشت. بررسی های Mullin International نشان می دهد که 60 درصد از کارمندانی که از شما جدا شده اند، در آینده به عنوان مشتری، تامین کننده ی منابع اولیه، تاثیرگذار یا رقیب، به اکوسیستم شرکت شما وارد می شوند. رفتار مناسب با کارمندان باعث می شود که در آینده، تحت تاثیر تعاملات آنها قرار بگیرید.

2. قدرتمند بودن به معنای خشونت نیست.

رهبری به معنای استحکام و قدرت است، نه خشونت. یک پاسخ نرم باعث از بین رفتن خشونت و تعادل بهتر در کارمندان می شود. زمانی که کارمندان، شما را حتی در سخت ترین شرایط نیز آرام ببینند، تمایل پیدا می کنند تا تلاش بیشتری را در راستای اهداف شرکت و تیم به کار بگیرند.

زمانی که اولین نشانه های دردسر پدیدار می شود، یک رئیس باهوش به سرعت وارد ماجرا نشده و سعی نمی کند که کنترل را به دست بگیرد. بلکه آنها کارمندان خود را هدایت می کنند تا با چالش های خود روبرو شوند و دیگران را به کارهایی که خودشان تمایلی برای انجام دادن آنها ندارند، مجبور نمی کنند.

3. اعتماد به نفس به معنای غرور نیست.

اعتماد به نفس یک خصیصه ی مسری است. کارمندان ترجیح می دهند که برای یک رئیس با اعتماد به نفس کار کنند؛ اما تمایلی به همکاری با افراد مغرور ندارند. بهترین راه برای نشان دادن اعتماد به نفس، نمایش صلاحیت است؛ این شایستگی نشان می دهد که شما به حرف هایی که می زنید، اعتماد دارید. اما اگر درباره ی موضوعی اطلاعات کافی ندارید، به این موضوع اعتراف کنید؛ سپس از کسانی که در تیم شما حضور دارند بخواهید که به شما آموزش دهند. رهبران خوب، متواضع هستند. آنها میان خود و اعضای تیم، سدهای مصنوعی ایجاد نمی کنند. در اتاق آنها همیشه و به روی همه باز است. آنها کارهایی که خودشان تمایلی به انجام آن ندارند را به دیگران واگذار نمی کنند.

4. مثبت اندیش باشید، نه متوهم.

حفظ روحیه ی مثبت و در عین حال درک شرایط واقعی و دور شدن از خیال پردازی، یکی از مهارت هایی است که بسیاری از مدیران نمی توانند در آن ماهر شوند.

باید به دیگران اعتماد کنید و در عین حال به توانایی های خود اعتماد کنید؛ این رویکرد در شرایط دشوار بسیار مفید خواهد بود. شرایط دشوار اجتناب ناپذیر هستند؛ بنابراین، علاوه بر اینکه نیمه ی پر لیوان را می بینید، باید کارمندان خود را به گونه ای هدایت کنید که نیمه ی خالی لیوان را فراموش نکرده و برای آن تلاش کنند.

5. آموزش دهید، نه اینکه موعظه کنید.

یک رئیس خوب کسی است که برای راهنمایی کارمندان خود در مسیر وظایف و مسئولیت هایشان، وقت صرف می کند. برخورد نامناسب با یکی از کارمندان، حتی اگر واقعا اشتباهی را مرتکب شده باشد، خاطره ی بدی را در ذهن تمامی افراد ایجاد می کند.

6. نیشخند و تحمل آن.

اعضای تیم تا زمانی از شما حمایت می کنند که پشتیبانی و حمایت شما را دریافت می کنند. به آنها نشان دهید که در هر شرایطی، حامی آنها هستید. این کار اصلا آسان نیست، اما اگر در چنین شرایطی موفق شوید، مطمئن می شوید که در شرایط مشابه، آنها نیز از شما پشتیبانی خواهند کرد. این احساس برای یک رهبر یا رئیس شگفت انگیز است.

7. تعادل.

هدایت و کنترل مجموعه ای از کارمندان به این معنا نیست که دائما جشن تولد به پا کنید و شاهد بازی و سرگرمی کارمندان باشید، علاوه بر این، هیچ شباهتی به کار در معادن نمک نیز ندارد. همیشه یک تعادل وجود دارد، یک تعادل ظریف که رئیس ها باید میان یک محیط کاری جالب و پر بازده ایجاد کنند. گاهی اوقات برای کنترل این موضوع باید برای هر نفر، یک رویکرد مناسب و متفاوت را در نظر بگیرید. اما نباید به گونه ای باشد که آنها تصور کنند که برای جلب توجه شما، باید خودشان را قربانی کنند.

8. برخورد شخصی داشته باشید، اما خودمانی نشوید.

هیچ اشکالی ندارد که درباره ی خانواده و سرگرمی های مورد علاقه ی کارمندان خود مطلع شوید. تولدها و سالگردهای آنها را به خاطر داشته باشید. زمانی که یکی از کارمندان یا یکی از نزدیکان او با بیماری دست و پنجه نرم می کند، ابراز نگرانی کنید. اجازه دهید که درباره ی حیوانات خانگی خود حرف بزنند. اما زمانی که موضوع گفتگوها به روابط عاطفی یا مالی کشیده شود، اینجاست که یک رهبر باهوش، فورا از فرد مورد نظر فاصله می گیرد. اهمیت و توجه خود را نشان دهید، اما از تراژدی دور شوید.

9. بازخوردهای خود را بدون ترس ارائه دهید.

بازخوردها می توانند منفی یا مثبت باشند. فرصت هایی را پیدا کنید و در آن، کارهای درست کارمندان خود را کشف کرده و از آنها تقدیر کنید. زمانی که باید بازخوردهای منفی را ارائه دهید، همیشه حرف های خود را با چیزی مثل "چطور می توانم به تو کمک کنم؟" به پایان برسانید. اگر بازخوردهای منفی کارمندان را از آنها دریغ کنید، هیچ لطفی به آنها نکرده اید. بدون واهمه، نظرات خود را ارائه دهید؛ به زودی شاهد نتایج آن خواهید بود.

10. اشتراک گذاری اعتبار نشان دهنده ی اهمیتی است که قائل می شوید.

یک رئیس خوب، اعتبار خود را با دیگران به اشتراک می گذارد. تقدیر خالصانه ی خود را به آنها ابراز کنید. کارمندان نیز به طور قطع، قدردان شما خواهند بود. با پرسنل مهربان باشید و برای آنها زندگی کنید.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-15 09:17:22
دسته بندی ها