قدرت نوشتن اهداف و پیاده کردن افکار روی کاغذ باور کردنی نیست

11 دی 1395 - 11:19
مدیریت شخصی - قدرت نوشتن اهداف و پیاده کردن افکار روی کاغذ باور کردنی نیست
قدرت نوشتن اهداف و پیاده کردن افکار روی کاغذ باور کردنی نیست
امتیاز مطلب: 93%

تمامی افراد می خواهند که فوق العاده باشند و به رویاهای بزرگ خود دست پیدا کنند؛ اما تعداد کسانی که حقیقتا برای به دست آوردن این موارد تلاش می کنند، اندک است. آنها برای به دست آوردن المان های مورد نیاز برای رسیدن به بزرگ ترین ها متعهد نمی شوند. بیشتر افراد بعد از یک بار تلاش و شکست، تسلیم می شوند. آنها ترجیح می دهند که یک فرد معمولی باقی بمانند و از تلاش برای بهترین شدن دست بر می دارند.

بسیاری از افراد نمی دانند که چطور باید اهداف خود را تعیین کنند و به طور قطع نمی دانند که از چه طریقی باید به آنها دست پیدا کنند. یادگیری این موضوع می تواند تفاوت بزرگی را در زندگی آینده ی شما ایجاد کند.

در وهله ی اول باید درک درستی از تفاوت میان تعیین اهداف و رسیدن به آنها داشته باشید. هر دو مورد از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، اما تعیین اهداف به تنهایی کفایت نمی کند. اگر این اهداف را روی کاغذ بنویسید و بعد از مدتی آن را دور بیاندازید، در واقع وقت خود را هدر داده اید. در عوض باید فعالیت گسترده ای را آغاز کنید تا به اهدافتان نزدیک شوید.

می توانید از این پروسه ای که در ادامه مطرح می شود استفاده کنید. این روند به شما کمک می کند تا به تمامی اهداف ریز و درشتی که تعیین کرده اید، دست پیدا کنید؛ با یوکن همراه شوید:

کار را با یک کرونومتر یا تایمر گوشی شروع کنید و آن را روی 3 دقیقه تنظیم کنید. این کار به شما کمک می کند که اهداف خود را به سرعت بنویسید و وقت را هدر ندهید. این کار باعث می شود که نگرانی ها را کنار بگذارید. همه ی ما به محض اینکه به یکی از اهدافمان فکر می کنیم، به سرعت در ذهنمان به دلایلی فکر می کنیم که ما را از رسیدن به آن هدف باز می دارد.

موانع زیادی وجود دارند که می توان به آنها فکر کرد، از کمبود سرمایه گرفته تا هزاران مانع دیگر، تمامی آنها به سرعت به ذهن شما خطور می کنند. اما نباید نگران این موارد باشید. اگر تایمر خود را روی سه دقیقه تنظیم کنید، همین زمان کوتاه باعث می شود که هرچه سریعتر، هرچیز که در ذهن و قلب خود دارید را بنویسید و وقت را برای فکر کردن به چالش های پیش روی اهداف هدر ندهید.

بخش بعدی این است که 8 تا 10 هدفی که می خواهید دقیقا تا یک سال آینده به آن دست پیدا کنید را بنویسید. فراموش نکنید که اهدافی همچون سلامتی، خانواده، تناسب اندام، اوقات فراغت و اهداف مالی و تجاری را نیز در آن بگنجانید. سپس دور یکی از اهدافی که زندگی شما را به طور کل تغییر خواهد داد و روی تمامی اهداف دیگر نیز تاثیر خواهد داشت، خط بکشید.

هدفی که همه چیز را تغییر می دهد

سپس باید هدفی را مشخص کنید که همه چیز زندگی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. دستیابی به این هدف باعث می شود که به تمامی اهداف دیگر نیز دست پیدا کنید. علاوه بر اینکه سبک زندگی شما را متحول خواهد کرد.

بعد از اینکه دور این هدف متحول کننده در لیست خود خط کشیدید، وارد مرحله ی بعدی می شوید. در این مرحله باید بهترین ویژگی های اهداف دیگر را مشخص کنید. 20 تا 50 کاری که باید برای دستیابی به آن هدف بزرگ انجام دهید را یادداشت کنید.

بیشتر افراد اصلا به کارهایی که آنها را به این اهداف نزدیک می کند فکر نمی کنند. بنابراین اگر در این مرحله قرار گرفته اید، احتمال دستیابی به آنها بیشتر شده و شانس موفقیت خود را افزایش داده اید.

بعد از اینکه برنامه ی اجرایی برای محقق کردن هدف بزرگ خود را تعیین کردید، باید یک یا دو وظیفه ی مربوط به آن را در لیست کارهای روزانه ی خود قرار دهید. بعد از اینکه طرح و برنامه را به طور کل مشخص کردید، تنها کاری که باقی می ماند، برداشتن گام هایی به سوی موفقیت است. دست از تلاش برندارید و هر روز وظایف مربوط به هدف بزرگ خود را انجام دهید تا به نقطه ای که مد نظر قرار داده اید، دست پیدا کنید.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-08-28 10:19:37
  • نظرات
تصویر آواتار تينا طوفالي
   تينا طوفالي

سلام اگر طریقه نوشتنتون که به اونا دست پیدا کردین بنویسین خیلی خوبه. بیشتر دوستان نمیدونن چطور باید بنویسن که منفی نباشه.به نظرم طریقه نوشتن مرحله به مرحله بگین و زمان دادن رو

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها