داستان موفقیت لورئال برند آرایشی بهداشتی

16 شهریور 1400 - 11:00
برندهای موفق - داستان موفقیت لورئال برند آرایشی بهداشتی
داستان موفقیت لورئال برند آرایشی بهداشتی
امتیاز مطلب: 90%

لورئال، برند موفق تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان است که کارخانجات تولید آن در کشور فرانسه قرار دارد. محصولاتی همچون رنگ مو، کرم های مراقبت از پوست و ضد آفتاب ها، لوازم آرایش، شامپو، محصولات مراقبت از مو، عطرها و ترکیبات معطر، از مجموعه تولیدات این شرکت است. با یوکن همراه باشید. 

میزان تولید این محصولات بسیار گسترده است و بازار لوازم آرایش را در بیشتر کشورهای جهان معطوف خود کرده است. با این وجود، شرکت لورئال در زمینه هایی دیگری همچون: مهندسی پوست شناسی، درماتولوژی و تولید داروهای شیمیایی خطوط تولید خود را فعال کرده و همچنین در حوزۀ فناوری نانو، دارای بالاترین رتبه ثبت اختراعات در ایالات متحده آمریکا می باشد.

پیدایش

این شرکت در سال 1909 میلادی به همت شیمیدان جوان فرانسوی، اوژن شولر با تولید رنگ مویی با نام لورئال، که اولین رنگ موی شیمیایی در جهان بود، در شهر پاریس تاسیس شد. این شرکت به تدریج توسعه پیدا کرد و هم اکنون مالک چندین برند مشهور در لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد. مطابق با آخرین برآوردهای منتهی به سال 2013 میلادی، مجموع دارایی های این شرکت و مجموعه شرکت های تابع آن به رقمی بالغ بر 28.219 بیلیون پوند رسیده است. لورئال در حال حاضر تولید کننده بیش از 500 برند محصولات آرایشی و بهداشتی و هزاران محصول مرتبط با مراقبت پوست و مو و درماتولوژِ و نانو فناوری در سطح جهان می باشد.

سهامداران و شرکا

شرکت لورئال، در بازار بورس یورونکست ذکر شده است و 29٫7٪ درصد از سهام آن، در اختیار شرکت سوئیسی؛ نستله و 30٫9٪ درصد دیگر از سهام آن نیز، در اختیار "لیلیان بتنکور"؛ دختر بنیانگذار شرکت لورئال قرار دارد. همچنین میزان 0٫7٪ درصد از سهام آن نیز در اختیار تعدادی از کارکنان لورئال می‌باشد.

در سال 2006 برند لورئال، توانست توسط شرکتی تحت عنوان « بادی شاپ» به مبلغ 652 میلیون پوند خریداری نمود. برند بادی شاپ یکی از برندهای مطرح و زیرمجموعه لورئال می باشد. مجله بیزینس ویک در مقاله ای تحت عنوان « لورئال، زیبایی یک برندینگ جهانی » که در 28 ژوئن سال 1999 منتشر کرده بود بر روی شناسایی جذابیت های فرهنگی مخاطبین هدف به عنوان رمز موفقیت این برند کلاس جهانی تاکید ورزید.

نکته جالب توجه در مورد لورئال این است که از شکست و ضربه خوردن از رقباء هراسی ندارد. با وجود اینکه این برند، در بازارهای مشابه برندهای متعددی دارد، ریسک اینکه تلاش های فروش هر یک از برندها بر دیگری تاثیر بگذارد، بسیار قابل توجه است اما با این وجود باید عنوان کرد که این برند به قدری توسعه یافته که خودش رقیب برند خودش میباشد.

برند لورئال  بسیار بر روی نوآوری تاکید دارد به طوری که دپارتمان درماتولوژی برند لورئال به بررسی روش های نوین آزمایش و تست تاثیر مواد آرایشی  برندش بر روی بافت پوست کاربران، می پردازند و روشهایی را برای این مسئله ابداع نموده اند.

برند لورئال - L'oreal

راه کارهای تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی برند لوردئال، عبارتست از: برای اینکه شما شایستگی آن را دارید.

این برند با بهره گیری از شخصیت های مطرح هالیوود مانند بن افلک و جنیفر آنیستون بارها صدای برند خود را به گوش مخاطبین هدفش رسانیده است و سعی کرده است با توجه به ویژگی های شخصیتی و پرسونای مخاطبین خود، وجهه ی جهانی هویت برند خود را آشکار سازد. مخاطبین این برند را کاربران نهایی و کسب و کارها (خریداران عمده) تشکیل می دهند.

این برند به تازگی سعی کرده در بازار خدمات کودک نیز وارد شده و با شعاری تحت عنوان « برای اینکه ما نیز شایستگی آن را داریم» لورئال کودکان را افتتاح نموده است. این برند سعی نموده است برای محصولات متنوع خود برندهای مختلفی در نظر بگیرد و همه محصولات خود را تحت برند واحد لورئال به بازار معرفی نکند. در این حالت می بایست به هر برند به صورت مجزا قدرت بخشد. برند لورئال با شناسایی بازارهای جدید، نام های تجاری جدیدی را می سازد و با شناسایی پرسونای مخاطبین هر یک از بازارهای هدف، با استراتژی بازاریابی ویژه خودشان جلو رفته و روی هر کدام سرمایه گذاری مجزا و هدفمندی دارد.

از دیگر نقاط قوت این برد توجه ویژه ای است که به رویدادهای فرهنگی – اجتماعی دارد.  لورئال به طور ویژه در رویدادهای علمی- فرهنگی و اجتماعی حضور فعالانه دارد و به عنوان یک برند پیشرو دراین زمینه شناخته می شود. به طوریکه توانست یکی از رویدادهای مطرح به نام L’Oreal-UNESCO را راه اندازی نماید که هر ساله به زنان مطرح و کلیدی در زمینه های علمی ارائه می شود. در حال حاضر بیش از 100 هزار نفر توانسته اند یکی از برندگان این رویدادها مشهور و رویایی باشند.

 

اگر به برندسازی علاقه‌مند هستید، در یوکن‌آکادمی برای شما دوره آموزشی مرتبطی قرار دادیم. از طریق لینک زیر می‌توانید اطلاعات کامل آن را مشاهده کنید:

دوره آموزشی «خلق یک استراتژی برند»

 

منبع: SuccessStory.com

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-09-08 01:43:47
دسته بندی ها