9 حقیقت زندگی که شما را با انگیزه نگه می‌دارد

29 شهریور 1400 - 11:00
انگیزشی - 9 حقیقت زندگی که شما را با انگیزه نگه می‌دارد
9 حقیقت زندگی که شما را با انگیزه نگه می‌دارد
امتیاز مطلب: 97%

ما در دنیایی قانونمند و با قاعده زندگی می کنیم. به قول اسکاول شین در کتاب «چهار اثر» زندگی صحنه پیکار نیست بلکه بازی است، و قطعا بازی زندگی نیز قواعد خاص خودش را دارد. هر کس که این قواعد را رعایت کند، برنده بازی است و هر کس که آن را نادیده بگیرد، تلاشش در عرصه زندگی محکوم به شکست است. جدا از قواعد زندگی و کائنات، انسان ها نیز در طول زندگی برای زندگی و حضور خود در اجتماع قواعدی را وضع می کنند. برخی از این قوانین ذاتی و طبیعی، و به نوعی برگرفته از سرشت، طبیعت و غرایز انسانی است. مانند: زمانی که در جمعی حضور پیدا می کنیم، لبخند به لب داشته باشیم و یا در هنگام ملاقات و معرفی خود به اشخاص، با آنها دست بدهیم. این قوانین در طول زمان و در پی انجام مکرر، تدریجاً در جوامع انسانی به عادت تبدیل می شوند. انجام دادن یک رفتار صحیح و پذیرفته شده به شکل روزانه و تبدیل آن به عادت در زندگی، اثرات خوبی به دنبال خواهد داشت و تغییرات مثبت و بهبود دهنده ای در سرنوشت شما ایجاد می کند. در این مقاله قصد  داریم به شما قوانین طلایی را برای بهبود کیفیت زندگی و ارتقاء انگیزه شما مطرح کنیم. با یوکن همراه باشید. 

اهمیت این موضوع در زندگی و نقش کلیدی و تعیین کننده عادات روزانه و رفتارهای تثبیت شده در وجود هر انسانی، ما را بر آن داشت تا در این مورد تحقیق بیشتری بکنیم. به همین خاطر، به جمع کارآفرینان موفق رفته و از آنان سوال کردیم. در مورد عادات روزانه زندگی و رفتارهای ثابتی که به بخشی از شخصیت آنها تبدیل شده است و قوانینی که سراسر زندگی آنها را احاطه کرده و خود را ملزم به رعایت آنها نموده اند. حاصل این تحقیق و بررسی لیست رفتارها و قوانینی است که در این مقاله ارائه داده ایم. آنها را با دقت بخوانید و هر رفتاری را که تناسب بیشتری با تیپ شخصیتی شما دارد، برگزینید و آن رفتار را تبدیل به عادت زندگی خود نمایید تا شاهد حضور معجزه وار موفقیت و سعادت در زندگی خود باشید:

1. آشنایی و بکارگیری قانون 90-10

میزان اهمیت اتفاقاتی که در زندگی هر کس رخ می دهد تنها 10 درصد است، 90 درصد اصلی و به بیان بهتر بخش مهم و اثرگذارتر این اتفاقات، واکنش و رفتاری است که شما در قبال این اتفاقات در زندگی خود انجام می دهید. خواه این اتفاقات در زندگی عاطفی و احساسی شما رخ بدهد و خواه در حوزه کاری و حرفه ای شما. این خود شما هستید که با نوع رفتارتان به این موقعیت ها، وزن می دهید. واقعیت این است که زندگانی بستر وقوع حوادث است. در زندگی همه ما اتفاقات خوب و یا بدی رخ می دهد، و از کنترل ما خارج است. اما چیزی که در مورد آن مختار هستیم، این است که انتخاب کنیم که چه واکنش مثبت یا منفی ای در قبال این رخدادها داشته باشیم.

2. بیشتر از آنچه که دریافت می‌کنید، بدهید

به همین سادگی. مقدار بیشتری از آنچه از دیگران دریافت می کنید را در اختیارشان قرار دهید. در اینجا فقط بعد مادی مطرح نیست. این بخشش و از خودگذشتگی می تواند به شکل بخشش زمان، غذا، استعدادها، آموزش و .... باشد. تجربه ثابت کرده است، آنهایی که روح بخشنده تری دارند جسم سالمتر و زندگی بی دغدغه تری از سایرین دارند.

3. بیشتر از میزانی که قول داده‌اید، تحویل بدهید

خوش قولی و پایبندی به تعهدات یکی از ویژگی های بارز هر انسان موفقی در جامعه است. اگر همیشه سعی کنید که بیشتر از حدی که به انجام آن متعهد شده اید، کار انجام دهید، به این معنی است که موفق شده اید انتظارات دیگران را بیشتر از آنچه که از شما توقع دارند، برآورده سازید.

4. آنقدر پولدار نیستیم که جنس ارزون بخریم

این یک ضرب المثل انگلیسی است و معادل فارسی آن این است که هیچ ارزونی بی حکمت نیست. اما این مثل فقط در مورد خرید اجناس صادق نیست. در مورد رفتارهای انسانی نیز این موضوع به شدت صدق می کند. باور داشته باشید که رفتارهای کودکانه و غیرعقلانی به خصوص در ملاقات های اول، تصویر شخصیتی شما را در ذهن دیگران ویران کرده و شما را به فردی بی ارزش تبدیل می کند.

5. بین زندگی شخصی و زندگی حرفه ایتان حد و مرزی را مشخص کنید

برای یک کارآفرین این موضوع بی اندازه مهم است. تلفیق زندگی شخصی و حرفه ای می تواند باعث بروز اشتباهات و آشفتگی هایی در زندگی شود که شما را به مرز جنون برساند. لذا توصیه می گردد حد مشخصی از زمان، پول و توجه تان را معطوف به هر دو جنبه آن بکنید.

6. کار بکنید برای اینکه زندگی کنید، نه زندگی برای کار

قطعاً کار و تلاش جزء جدایی ناپذیر زندگی هر انسان موفقی تلقی می شود. اما به خودتان اجازه ندهید که انجام کار بیش از حد و پایبندی به تعهدات کاریتان شما را از زندگی بازدارد. لذت بردن از لحظات زندگی باید دلیل اصلی کار و فعالیت شما باشد.

7. یا کاری را به درستی انجام دهید و یا اینکه هرگز آنرا انجام ندهید

زندگی کوتاه تر از آن است که بخواهیم آن را به انجام دادن کارهای مختلف و از این شاخه با آن شاخه پریدن های پی در پی بگذرانیم. پس کاری را انتخاب کنید که دوست دارید و از انجام آن احساس غرور و رضایت می کنید. تنها در این صورت است که در انجام آن به توفیق می رسید.

8. علاقه از پول قوی‌تر است

هر انسانی علایق فراوان و منحصر به فردی دارد. علایق هر فرد برای خودش قابل ملاحظه و قابل احترام است. قطعاً دنبال کردن علاقه و انجام کارهایی که حس خوبی از انجامش داریم جریان پول را به طرز غیر منتظره ای وارد زندگی ما انسان ها می کند. این فرآیند اجتناب ناپذیر است. وقتی از انجام کاری احساس لذت و رضایت می کنید، انرژی عظیمی را به کائنات می فرستید و در مقابل نیز موج عظیمی از ثروت و موفقیت را می کنید.

9. با ناملایمات زندگی کنار بیایید

در هنگام مواجه با اتفاقات ناگوار در زندگی خونسردی و متانت خود را حفظ کنید. سعی کنید تغییرات را پذیرا باشید و از آنها نهراسید. باور داشته باشید که اگر بتوانید خود را با تغییرات همگون سازید و ذهن خود را به تغییر عادت دهید، می توانید افق جدیدی را پیش روی خود گشوده و مسایل از چشم انداز مثبت آنها بررسی کنید. تغییر لازمه ی حرکت و موفقیت است.

 

منبع: success 

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-09-21 01:46:47
دسته بندی ها