بهترین قوانین موفقیت از زبان بزرگان جهان؛ قوانینی که شما را به اهدافتان می رساند

30 مهر 1400 - 11:00
انگیزشی - بهترین قوانین موفقیت از زبان بزرگان جهان؛ قوانینی که شما را به اهدافتان می رساند
بهترین قوانین موفقیت از زبان بزرگان جهان؛ قوانینی که شما را به اهدافتان می رساند
امتیاز مطلب: 98%

هر فردی قابلیت موفق شدن را دارد، پس هیچ کسی موفق و کامیاب به دنیا نمی آید. ویل اسمیت می گوید "سرافرازی و بزرگی، یک ویژگی ذاتی و اختصاصی نیست که فقط افراد خاصی از آن بهره‌مند باشند، بلکه چیزی است که درون همه‌ی انسان‌ها وجود دارد."

از راه‌های مختلفی می توان به موفقیت رسید اما برای پیمودن این مسیر چند نکته و راهنما وجود دارد. در ادامه قوانین موفقیت را از زبان مشاهیر بزرگ دنیا مطرح می کنیم. با یوکن همراه باشید.

تمرکزتان را روی مسیر بگذارید، نه نتیجه!

به گفته‌ی رالف والدو امرسون (Ralph Waldo Emerson)، "زندگی یعنی سفر کردن؛ تنها مقصد مهم نیست."

مایکل جردن: "من هیچ وقت به نتیجه پرتاب‌های ناموفق فکر نمی کنم. وقتی به پیامد آن‌ها فکر کنید، تنها نتیجه‌ی منفی به ذهنتان خطور خواهد کرد."

سخن آنت فونیچلو (Annette Funicello) را از یاد نبرید که می گوید "یک زندگی فوق‌العاده، لزوماً به معنای یک زندگی بدون نقص نیست."

خود واقعی‌تان باشید

استیو جابز می گوید: "ثروتتان در هنگام مرگ اهمیت ندارد، بلکه مهم آن است هر شب در وقت خواب، بدانید کارهای فوق‌العاده‌ای انجام داده اید."

سخن تیک نات هان (Thich Nhat Hanh)، فعال مدنی ویتنامی را هم در ذهن داشته باشید: "اگر خود واقعی‌مان نباشیم و زمان حال را درنیابیم، قطعاً همه چیز را از دست خواهیم داد."

هلن کلر: "زیباترین و بهترین عناصر را نمی توان دید یا لمس کرد، بلکه باید آن‌ها را با دل و جان احساس کرد."

کمی بیشتر به اطرافیان خود اهمیت دهید

چارلز دیکنز می گوید: "وقتی بتوانید باری از روی دوش دیگری بردارید، انسان مفیدی خواهید بود." پس نباید تنها دریافت کننده کمک باشید؛ به گفته‌ی مایا آنجلو (Maya Angelou)، شاعر و فعال مدنی: "نمی توانید در هر دو دستتان، دستکش بیس بال کنید، زیرا برای پرتاب کردن توپ به دستی نیاز دارید."

خلیل جبران (Khalil Gibran) درباره لذت زندگی می گوید: "خواب دیدم زندگی پر از لذت است، وقتی بیدار شدم زندگی را سراسر خدمت به دیگران یافتم، پس خدمت کردم و متوجه شدم خدمت کردن بسیار لذت بخش است."

وینستون چرچیل: "با چیزی که به دست می آوریم، زندگی‌مان را می گذرانیم و با آنچه به دیگران می دهیم، زندگی خود را می سازیم."

تمام استعدادهایتان را به کار ببندید و با مشکلات مواجه شوید

آلبرت اینشتین (Albert Einstein) باور دارد: "هر کسی می تواند نابغه باشد، اما اگر بخواهید ماهی را به دلیل ناتوانی‌اش در بالا رفتن از درخت سرزنش کنید، تمام عمر خود را احمق می داند."

گوته می گوید: "کسی که با استعداد خارق‌العاده به دنیا می‌آید، بزرگ‌ترین لذت برایش این است که از آن استعداد استفاده کند."

آرنولد شوارتزنگر: "قدرت با پیروزی به دست نمی آید، بلکه چالش‌ها هستند که شما را به قدرت می رسانند. وقتی بتوانید در مقابل سختی‌ها و مشکلات بایستید، قدرتمند خواهید شد."

قدرشناس باشید

ملودی بیتی (Melody Beattie)، نویسنده کتاب خود درمانگری می گوید: "راز سعادت در زندگی، قدردان بودن است. با قدرشناسی داشته‌هایتان را بیشتر می بینید. قدرشناسی سبب می شود بی‌نظمی به نظم و سردرگمی به وضوح و راستی تبدیل شود."

صبور باشید

گفته‌ی توماس جفرسون (Thomas Jefferson) را در هنگام عصبانیت در نظر داشته باشید: "در هنگام عصبانیت و خشم، قبل از حرف زدن تا 10 بشمارید، اگر خیلی عصبی هستید تا 100 بشمارید."

صبر و شکیبایی بسیار مهم است، به گفته‌ی پائولو کوئیلو "زندگی به معنای شکیبایی است تا وقتی زمان مناسب برای انجام کارها از راه برسد."

ژان ژاک روسو: "صبر کردن بسیار سخت و تلخ است، اما میوه‌ی شیرینی دارد."

شادی و خوشبختی به آسانی حاصل نمی شود

الیزابت گیلبرت (Elizabeth Gilbert)، نویسنده‌ی کتاب "بخور، نیایش کن، عشق بورز" می گوید: "شادی با تلاش به دست می‌آید. باید برای رسیدن به آن تلاش کنید، پافشاری کنید و گاهی در جستجوی آن دنیا را به هم بریزید. باید با تمام جدیت استعدادهایی که در زندگی دارید را به نمایش بگذارید."

النور روزولت (Eleanor Roosevelt) هم عقیده دارد " شادی هدف نیست بلکه نتیجه‌ی هدف است."

دالایی لاما: "شادی و خوشبختی بدون سختی کشیدن نصیب کسی نمی شود. بلکه شادی از تلاش‌ها و فعالیت‌های ما به دست می‌آید."

سادگی را اساس زندگی قرار دهید

جان وودن (John Wooden)، بازیکن و مربی مشهور بسکتبال، می گوید: "جزئیات کوچک مهم هستند. همین چیزهای کوچک باعث اتفاقات بزرگ می شود." اینشتین برای شاد بودن چیزهای زیادی نمی‌خواست، او می گوید:"برای شاد بودن تنها یک میز، یک صندلی، ظرفی پر از میوه و یک ویولون کافی است."

مارکوس اُرلیوس: "هیچ وقت از یاد نبرید برای داشتن یک زندگی شاد، چیز زیادی نیاز نیست."

نیازی به راضی نگه‌داشتن همه نیست

پائولو کوئیلو می گوید: "اگر همه دوستتان دارند، جایی را اشتباه رفته‌اید. باید دشمنی داشته باشید تا آگاهتان کند."

آبراهیم لینکلن هم می گوید: "خواسته‌ی خودتان برای موفقیت، از هر چیزی مهم‌تر است."

بیل کازبی: "راز موفقیت را نمی دانم، اما باور دارم کلید شکست، تلاش برای راضی نگه‌داشتن همه است."

خودتان و توانایی‌هایتان را باور داشته باشید

توماس ادیسون می گوید: "اگر تمام کارهایی که می توانیم انجام دهیم را به انجام برسانیم، از نتیجه شگفت زده می شویم." پس همانند النور روزولت "هر روز کاری که از انجام آن وحشت دارید را انجام دهید."

سِت گودین (Seth Godin) کارآفرین اهل نیویورک می گوید: "در زندگی جلو بروید و هر ناممکنی را ممکن کنید."

پیتر دراکر: "بهترین راه برای پیش بینی آینده، خلق کردن آن است."

در زندگی شور و اشتیاق داشته باشید

دیل کارنگی می گوید: "با تنبلی، شک و تردید به دست می‌آید و گام برداشتن، اعتماد و جسارتتان را زیاد می کند. با نشستن و اقدام نکردن نمی توانید بر ترس‌هایتان غلبه کنید. پس بیرون بروید و کاری انجام دهید."

فرانک لوید رایت (Frank Lloyd Wright)، معمار و نویسنده‌ی آمریکایی هم می گوید: "برای دست یابی به ارزش‌ها، باید با تمام وجود در آن غرق شوید."

آلبرت اینشتین: "من استعداد خارق‌العاده‌ای ندارم، فقط خیلی کنجکاوم."

 

منبع: Huffingtonpost

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-10-24 04:32:17
دسته بندی ها