معیارهایی که به ما کمک می کند افراد موفق و ارزشمند را شناسایی کنیم

3 فروردین 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - معیارهایی که به ما کمک می کند افراد موفق و ارزشمند را شناسایی کنیم
معیارهایی که به ما کمک می کند افراد موفق و ارزشمند را شناسایی کنیم
امتیاز مطلب: 92%

مدت زیادی است موفقیت دیگران را برحسب حقوق آن‌ها، محل سکونتشان، مدل ماشین یا لباسشان قضاوت می کنیم. ما معیارهای اشتباهی از موفقیت داریم و در این مسیر به قضاوت‌های ناجوری دست یافته‌ایم. در ادامه با یوکن همراه باشید تا 20 معیاری که میزان موفقیت در زندگی را نشان می دهد، معرفی کنیم.

در این مقاله قصد داریم معیارهای جدیدی را برای اندازه گیری میزان موفقیت در زندگی به شما پیشنهاد دهیم. معیارهای جدید موفقیت قابل مشاهده نبوده و در انتخاب افرادی که از آن‌ها الگو می‌گیریم یا با آن‌ها رقابت می کنیم به ما یاری می رسانند.

شخصیت هر فرد در خلوت و تنهایی

شخصیت افراد در خلوت و محیط‌های خصوصی به بهترین شکل به نمایش در می آید. کاری که انجام می دهیم وقتی کسی ما را نمی بیند دقیق‌ترین مشخصه‌ی شخصیت ماست. شخصیتی که در تاریکی از خود نشان می دهید همیشه در روشنایی منعکس خواهید کرد.

رضایت از شرایط کنونی

اغلب افراد از زندگی خود رضایت ندارند. همواره رضایت از زندگی، بدون توجه به قدرت مالی، یکی از مشکلات انسان‌ها بوده است. فرد ثروتمند کسی است که می تواند در هر شرایطی به رضایت دست یابد.

ثبات در هنگام مشکلات و سختی‌ها

کسانی می توانند ادعا کنند شجاع هستند که در زمان سختی‌ها به آن عمل کرده‌اند. مشکلات می تواند به شکل‌های مختلفی بروز کند، اما شجاعت به معنای اقدام به عمل در مواجهه با ترس است.

پایبندی به تعهدات

کسانی که کلامشان حق و درست است را باید در جایگاهی بالاتر از بقیه قرار دهیم. افرادی که به تعهدات خود وفادار هستند، شایسته‌ی ستایش و تقدیر خواهند بود.

بخشش به دیگران

کسانی که زیاد دارند باید زیاد هم ببخشند. در بیشتر مواقع ثروت نه تنها به شکل مادیات بلکه به صورت‌های دیگری نیز به انسان داده می شود. پس هر فردی ثروت‌های فراوانی دارد و باید در استفاده از آن‌ها سخاوتمند و بخشنده باشد.

مهربانی با دیگران

افرادی که بدون چشمداشت مهربانی خود را به دیگران عرضه می‌کنند، قهرمانان بزرگی هستند. آن‌ها به این باور رسیده‌اند که دنیا تا چه اندازه ناعادلانه است، پس آن‌ها مهربانی خود را به سرعت به دیگران انتقال می دهند.

قدردان بودن

افرادی که می توانند در هر شرایطی خوبی‌ها را ببینند و قدردان باشند، تفکری منطقی دارند و روی چیزهای درست تمرکز کرده‌اند. وقتی روی چیزهای درست تمرکز کنید، زندگی‌تان را در همان سمت پیش می‌برید.

صداقت داشتن در زمان محرومیت

وقتی از چیزهای مطلوبمان محروم می شویم، صداقت مشکل ساز می شود. تفاوت ندارد از چه چیزی محروم شده‌ایم؛ در این شرایط صداقت را کنار می گذاریم تا به سرعت چیزی را دریابیم. کسانی که در زمان محرومیت باز هم صادق هستند، ثابت کرده‌اند تا چه اندازه قابل احترام و عزیز هستند.

امیدوار بودن در هنگام حزن و اندوه

وقتی اندوهی به شما می رسد و خوش بینی جوابگو نیست، تنها امید به کمکتان می شتابد. در این زمان تنها امید کارساز است. افرادی که به امید دست یافته‌اند، بزرگ‌ترین نیروی جهان هستی را کشف کرده‌اند.

تواضع و فروتنی در هنگام پیروزی

افرادی که در هنگام تحسین و پیروزی‌ها از خود تواضع و فروتنی نشان می دهند کسانی هستند که در زندگی شایسته موفقیت‌اند.

استفاده بهتر از روابط

هر فردی به شیوه مستقیم یا غیرمستقیم با دیگران در ارتباط است. روابط نباید برای منافع شخصی باشد بلکه باید دستاوردهایی برای دیگران داشته باشد. افرادی که به دیگران الهام می دهند تا بهترین باشند باید از موهبت روابط بهره‌مند شوند.

انسجام در مسائل جزئی

انسجام و یکپارچگی در جزئیات به دست می آید. افرادی که در چیزهای کوچک زندگی منسجم هستند، در مسائل بزرگ‌تر نیز از خود انسجام نشان می دهند.

مهربانی با افراد زیردست

ضعیفان نیازمند مهربانی بیشتری هستند، اما در جهان امروز کمترین مهربانی را دریافت می کنند. وقتی مهربانی در مقابل جبران و پس گرفتن قرار می گیرد، به سرمایه گذاری تبدیل می شود. معیار درست برای سنجش مهربانی در نحوه برخورد و ارتباط با کسانی نشان داده می شود که راهی برای جبران آن به ما ندارند.

مدارا با دشمنان

هر انسانی می تواند با دوستان خود عشق ورزی و مدارا کند، اما یک انسان خاص به کسانی عشق می‌ورزد که رفتار ناعادلانه‌ای با او داشته‌اند.

خوش بین بودن

اگر نتوانید خوبی‌های دیگران را ببینید و نسبت به آن‌ها خوش بین باشید، راهی برای نشان دادن بهترین حالت افراد برایتان وجود ندارد.

مقاومت در برابر شکست‌ها

در شکست است که شخصیت، فروتنی و ثبات قدم ما مشخص می شود. هر فردی شکست را در زندگی خود تجربه می کند. کسانی که تلاش کرده‌اند و دوباره مسیر دیگری را در پیش گرفته‌اند باید محترم قلمداد شوند.

پاکی روح در هنگام پیروزی‌ها

وقتی شخصیت در تنهایی نشان داده می شود و انسجام در جزئیات، پاکی و صفای روح نیز در مواجهه با پیروزی‌ها به نمایش در می آید. وقتی در زندگی چیزهای فریبنده‌ای چون پول، قدرت و ... وجود دارد افرادی شایسته‌ی تقدیر و ستایش‌اند که پاکی و صفای روح دارند. آن‌ها با آرامش بیشتری به خواب می روند و می توانند دنیا را به جای بهتری برای ما تبدیل کنند.

احترام به صاحبان قدرت

قدرت طلبان به جهان پیرامون ما نظم و ترتیب می دهند. البته در طول تاریخ حاکمان زیادی وجود دارد که به عوامل و فرمان‌برداران خود ظلم می کنند؛ اما در بیشتر مواقع، حاکمان مجری عدالت و نظم هستند و باید چنین اختیاری داشته باشند.

مسئولیت پذیری در مقابل اشتباهات

هر کسی دوست دارد دیگران را مورد سرزنش قرار دهد و معمولاً به سختی مسئولیت اشتباهات خود را قبول می کنیم. این اتفاق خوبی نیست زیرا تنها کسانی که اشتباهاتشان را می‌پذیرند، امکان دارند تا از آن‌ها عبرت بگیرند.

قدرت کنترل عادت‌ها

معمولاً کنترل ارزشمندترین دارایی خود را در اختیار دیگران می گذاریم. ما تحت تأثیر دارایی، اموال، مشغله‌ها و سرگرمی‌هایمان هستیم. افرادی که خودکنترلی در رویارویی با عادت‌ها را حفظ می کنند، انسان‌هایی منحصر به فردند و باید آن‌ها را تحسین کرد.

 

منبع: becomingminimalist

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-21 10:11:27
دسته بندی ها