راهنمای کامل آغاز کسب و کار

12 بهمن 1399 - 11:00
کار آفرینی - راهنمای کامل آغاز کسب و کار
راهنمای کامل آغاز کسب و کار
امتیاز مطلب: 98%

چگونه کسب و کار خود را آغاز کنیم؛ راهنمای قدم به قدم برای تبدیل ایده‌ی بزرگ به کسب و کاری موفق. در ادامه با یوکن همراه باشید.

محدودیتی برای کارآفرین شدن  وجود ندارد. لزوماً نیازی به مدرک دانشگاهی، پول زیاد و یا حتی تجربه‌ برای آغاز کسب و کاری موفق ندارید. با این حال چیز‌هایی که به آن ‌نیاز خواهید داشت یک برنامه‌ی قوی و انگیزه‌ی دنبال کردن آن است.

در ادامه به معرفی راهنمای قدم به قدم برای آغاز کسب و کار می‌پردازیم.

1.خود را ارزیابی کنید

چرا می‌خواهید کسب و کاری را آغاز کنید؟ از این سؤال برای راهنمای پیدا کردن کسب و کاری که می‌خواهید استفاده کنید برای مثال اگر قصد جمع‌آوری پول اضافه دارید، می‌توانید کسب و کار جانبی ایجاد کنید و یا اگر آزادی شغلی بیشتری می‌خواهید می‌توانید شغل خود با ساعات طولانی را رها کرد و کاری جدید را آغاز کنید.

هنگامی که دلیل کسب و کار خود را پیدا کردید، از خود سؤال‌های بیشتری بپرسید تا به شما در پیدا کردن نوع کسب و کاری که قصد آغاز آن را دارید و یا اینکه در توان شما است یا خیر به شما کمک کند.

  • چه مهارت‌هایی دارید؟
     
  • شور و اشتیاقتان در چه چیزی است؟
     
  • در چه زمینه‌ای متخصصید؟
     
  • تا چه حدی می‌توانید خرج کنید؟
     
  • چه زندگی‌ای دوست دارید داشته باشید؟
     
  • آیا برای کارآفرین شدن آمادگی دارید؟

جواب‌های صادقانه به این سوال‌ها بدهید.

2. به یک ایده‌ی کسب و کار فکر کنید

 آیا هم ‌اکنون ایده‌ی کسب و کاری عالی در ذهن خود دارید؟ اگر این طور است به شما تبریک می‌گویم، می‌توانید به مرحله‌ی بعدی بروید اما اگر هنوز ایده‌ی خود را پیدا نکردید راه‌های زیادی برای ایده‌پردازی وجود دارد:

  • اگر خود بپرسید مرحله‌ی بعد چیست. چه تکنولوژی و یا پیشرفتی در آینده به وجود می‌آید و چگونه در کسب و کارها تأثیر خواهد گذاشت. آیا می‌توانید از این تغییر پیشی بگیرید.
     
  • نیازی را برطرف کنید. افراد معمولا ترجیح می‌دهند از چیزهای بد کم داشته باشند تا اینکه از چیزهای خوب بیشتر داشته باشند. اگر کسب و کارتان مشکلی را برای مشتریان برطرف می‌کنند، آن‌ها از شما سپاس‌گزار خواهند بود‌.
     
  • مهارت خود را در زمینه‌ای جدیدی به کار بگیرید. بسیاری از کسب و کارها و صنایع کارشان‌ را به یک شکل انجام می‌دهند زیرا همیشه از آن روش استفاده کرده‌اند. در این موارد چشم انداز و روش‌های جدید می‌تواند تغییرات زیادی ایجاد‌ کند.
     
  • از رویکرد بهتر، ارزان‌تر و سریع‌تر استفاده کنید. آیا ایده‌ی کسب و کارتان ایده‌ای جدید و تازه نیست؟ اگر این طور است بر پیدا کردن بهترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین رویکرد تمرکز کنید.

شما همچنین می‌توانید بیرون بروید و از دیگران سؤال بپرسید،از کارآفرینان دیگر مشورت بجویید،  ایده‌های آنلاین را مطالعه کنید و یا از بهترین ایده‌ای که برایتان معنا بخش است استفاده کنید.

3. در مورد بازار تحقیق کنید

آیا کاری که شما قصد انجام آن را دارید توسط شخص دیگری هم اکنون در حال انجام است؟ اگر نه آیا دلیل خوبی برای آن وجود دارد؟

در مورد رقیب‌های احتمالی خود تحقیق کنید. برای تحقیق می‌توانید از روش‌هایی مانند انجام مصاحبه تلفنی یا رو در رو و یا نظرسنجی با پرسیدن سؤالاتی مانند‌ "هنگام خرید این محصول یا خدمات چه عواملی را در نظر می‌گیرید؟" و یا "چه مناطقی برای بهبود شما پیشنهاد می‌کنید؟"

 افراد معمولا در تحقیق بازار مرتکب سه اشتباه می‌شوند. این سه اشتباه شامل:

  1. استفاده فقط از تحقیقات ثانویه
     
  2. استفاده فقط از منابع آنلاین
     
  3. نظر سنجی فقط از افرادی که می‌شناسید

4. بازخورد‌ بگیرید

اجازه دهید افراد با محصول و یا خدمات شما ارتباط داشته باشند و نظرشان را بپرسید. نظرات جدید می‌تواند در پیدا‌ کردن نقص‌هایی که قبلاً به چشمتان نمی‌آمد به شما کمک کنند. به علاوه، اگر به نظراتشان گوش کنید و آن‌ها از محصول و یا خدمات شما خوششان بیاید این افراد از مشتریان شما خواهند شد.

یکی از آسان‌ترین روش‌های گرفتن بازخورد استفاده از روش نمونه سازی، آزمایش و چرخش است. با بیرون دادن یک محصول، گرفتن بازخورد و انجام تغییرات در محصول بعدی شما می‌توانید به طور مدام خود را تقویت کرده و پیشرفت کنید.

فقط توجه داشته باشید که بعضی از نظرات کاربردی نیستند بنابراین برای دریافت بازخورد باید برنامه داشته باشید.

در ادامه به معرفی 6 گام برای‌ گرفتن بازخورد می‌پردازیم:

  1. متوقف شوید. مغز شما در هنگام دریافت بازخورد به احتمال زیاد در حالت هیجان خواهد بود و ممکن است نتایج بدی را بگیرد. آرام شوید و زمانی را به تحلیل دقیق نظری که شنیدید اختصاص دهید.
     
  2. از آن‌ها تشکر کنید. افرادی که نظرات منفی می‌دهند انتظار تشکر از شما نخواهند داشت اما با انجام این کار به شما احترام‌ خواهند گذاشت و باعث صادق بودن آن‌ها در آینده خواهد شد.
     
  3. دنبال حقیقت باشید. اگر شخصی ایده‌ای را دوست ندارد، به این معنا نیست که از هر چیزی که شما گفتید متنفر است. به یاد داشته باشید که این افراد فقط قصد کمک به شما را دارند و با اشاره به مشکلات در جهت پیشرفت شما نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
     
  4. دنبال الگو باشید. اگر نظر ثابتی را مدام می‌شنوید زمان آن است که دست به کار شوید و تغییراتی ایجاد کنید.
     
  5. با کنجکاوی گوش فرا دهید. خواهان ورود به گفت و گویی باشید که در آن‌ مشتری کنترل را در دست گرفته است.
     
  6. سؤال بپرسید. سعی کنید بفهمید که چرا یک شخص چیزی را دوست دارد و یا ندارد. چگونه می‌توانید آن را بهتر کنید؟ کدام راه حل بهترین است؟

5. کسب و کار خود را رسمی کنید

 تمام جنبه‌های قانونی آن را هر چه زودتر انجام دهید. در این صورت دیگر نگران مشکلات قانونی آن نخواهید بود.

 چیزهایی که به آن نیاز خواهید داشت شامل:

  1. نام کسب و کار
  2. کسب و کار خود را ثبت کنید
  3. شناسه مالیات فدرال
  4. شناسه مالیاتی ایالتی
  5. مجوز
  6. حساب بانکی ضروری
  7. علائم تجاری، کپی رایت یا حق ثبت

در حالی که می‌توانید بعضی از کارها را خودتان انجام دهید اما بهتر است با یک وکیل مشورت کرده تا از انجام صحیح‌ تمام کارها مطمئن باشید.

6. برنامه‌ی کسب و کار خود را یادداشت کنید

یک برنامه‌ی کسب و کار شامل یک نوشته از توضیحات تکامل کسب و کار از زمان آغاز آن تا پایان محصول می‌شود.

سرمایه‌گذار و بنیان‌گذار کمپانی فناوری تیم برری می‌گوید" شما به احتمال زیاد می‌توانید همه‌ی مطالب را در 20 تا 30صفحه به علاوه 10 صفحه  شامل ضمیمه پیش بینی‌های ماهانه، مدیریت رزومه و سایر جزئیات پوشش دهید. اگر برنامه‌ای دارید که بیشتر از 40 صفحه است احتمالاً به درستی آن را خلاصه نویسی نکرده‌اید.

اموری که باید در برنامه‌ی کسب و کار به آن بپردازید شامل:

  1. صفحه‌ی عنوان. با نوشتن اسم کسب و کار خود آغاز کنید. این کار سخت‌تر از آنچه که فکر می‌کنید است.
     
  2. خلاصه اجرایی. این بخش شامل خلاصه‌ای با سطح بالا از مطالب برنامه است که  مشکلی که این کسب و کار آن را برطرف می‌کند، راه حل و غیره را پوشش می‌دهد.
     
  3. شرح کسب و کار. قصد آغاز چه نوع کسب و کاری دارید؟ صنعت شما چگونه است؟در آینده چگونه خواهد بود؟
     
  4. استراتژی‌های بازار. کدام بازار مخاطب شما است؟ و چگونه می‌توانید در این بازار بهترین فروش را داشته باشید؟
     
  5. تجزیه و تحلیل رقیب‌ها. نقطه‌ی ضعف و قوت رقیبانتان چیست؟ چگونه می‌توانید از آن‌ها پیشی بگیرید؟
     
  6. برنامه‌ی طرح و توسعه. محصول و یا خدماتی که می‌خواهید ارائه دهید چه هستند و چگونه توسعه پیدا خواهند کرد؟ سپس برای آن محصول و یا خدمات بودجه‌ای تعیین کنید.
     
  7. طرح عملیات و مدیریت. عملکرد روزانه‌ی کسب و کار چگونه است؟
     
  8. عوامل مالی. پول از کجا، کی و چگونه می‌آید؟ چه نوع پیش بینی‌هایی باید ایجاد کنید و چه عواملی را باید در نظر بگیرید؟

برای هر سؤال یک تا سه صفحه کنار بگذارید. به یاد داشته باشید، برنامه‌ی کسب و کار یک سند زنده است و با گذشت زمان کسب و کارتان رشد می‌کند و بالغ می‌شود و شما باید این برنامه را به روز رسانی کنید.

7. کسب و کار خود را از لحاظ مالی تأمین کنید

روش‌های بسیار زیادی برای گرفتن منابعی که در آغاز کسب و کار به آن نیاز خواهید داشت وجود دارند.

سرمایه‌گذار مارتین زیلینگ که شرکت‌های حرفه‌ایش به کسب و کارهای کوچک تازه راه‌اندازی شده محصول و خدمات ارائه می‌دهد، 10 راه قابل اعتماد برای تأمین مالی کسب و کار معرفی می‌کند. نگاهی به آن بیندازید و با توجه به منابع، شرایط و وضعیت زندگی خود بهترین را انتخاب کنید.

  1. استارتاپ را خودتان تأمین مالی کنید. تأمین کسب و کار خود ممکن است بیشتر طول بکشد اما خوبی آن این است که سرنوشت کسب و کار در دستان خودتان خواهد بود.
     
  2. از خانواده و دوستان خود کمک بگیرید. جدا کردن کسب و کار از زندگی شخصی می‌تواند دشوار باشد اما اگر قصد قرض گرفتن دارید از خانواده و دوستان می‌توانید کمک بگیرید.
     
  3. درخواست کمک مالی کسب و کار کوچک کنید. منابع زیادی برای برنامه‌های کمک مالی فدرال آنلاین وجود دارند. ممکن است پروسه‌ی طولانی داشته باشد ولی هزینه‌ای نخواهد داشت.
     
  4. کمپین جمع‌آوری کمک مالی آنلاین ایجاد کنید. گاهی اوقات قدرت در تعداد است و یک دسته از سرمایه‌گذاری‌های کوچک می‌تواند به کاری مهم مبدل شود.
     
  5. از گروه‌های سرمایه‌گذار محلی درخواست کمک کنید. سیستم عامل‌های آنلاین مانند Gust و AngelList و شبکه‌های محلی می‌توانند به شما در پیدا کردن سرمایه‌گذاران بالقوه که به صنعت و علاقه شما مرتبط هستند کمک کنند.
     
  6. از سرمایه‌گذاران بزرگ درخواست کنید. این سرمایه‌گذاران‌ معمولاً به دنبال فرصت‌های بزرگ برای گروه‌های اثبات شده‌ای که نیاز به کمک مالی یک میلیون دلاری و یا بیشتر دارند هستند.
     
  7. به یک شتاب‌دهند‌ه‌ی استارتاپ ملحق شوید. این شرکت‌ها برای کمک به کسب و کارهای جدید یا استارتاپ طراحی شده‌اند. اکثر منابع رایگان ارائه می‌دهند، از جمله امکانات اداری و مشاوره، همراه با فرصت‌های شبکه و رویدادها.
     
  8. از شرکا و یا مشتری درخواست مساعده کنید. اگر شخصی آن‌قدر  محصول و یا خدمات شما را بخواهد که برای آن خرج کند احتمال تأمین کردن آن ‌نیز توسط آن‌ها وجود دارد.
     
  9. برای کمک به استارتاپ خدماتی ارائه دهید. برای مثال می‌توانید  از یک سیستم کامپیوتری برای مستاجرین اداری در مقابل فضای دفتری رایگان حمایت کنید.‌‌ شما ممکن است برای این پول دریافت نکنید، اما شما مجبور نیستید برای یک دفتر نیز خرج کنید.
     
  10. از بانک وام‌ بگیرید. برای حمایت مالی از کسب و کار خود می‌توانید با وام گرفتن از بانک کمک بگیرید.

8. محصول و یا خدمات خود را ایجاد کنید

پس از تمام زحمت‌هایی که برای آغاز کسب و کار خود کشیده‌اید، دیدن به واقعیت تبدیل شدن ایده‌تان حس بسیار خوبی به شما خواهد داد. اما به خاطر داشته باشید که تولید یک محصول نیازمند افراد بسیار زیاد است. اگر می‌خواهید یک برنامه ایجاد کنید و یک مهندس نیستید، باید به یک فرد فنی متصل شوید. یا اگر شما نیاز به تولید انبوه دارید، باید با یک تولید کننده همکاری داشته باشید.

در اینجا یک لیست هفت مرحله -از جمله پیدا کردن سازنده و استراتژی‌های قیمت‌گذاری– معرفی می‌شود که شما می‌توانید برای ایجاد محصول خود از آن استفاده کنید.

نکته اصلی این مقاله این است که زمانی که شما در حال تولید محصول هستید، باید به دو مورد تمرکز کنید: سادگی و کیفیت. بهترین گزینه شما لزوما ارزان‌ترین محصول نیست، حتی اگر هزینه تولید را کاهش دهد. همچنین، شما باید مطمئن شوید که محصول می‌تواند به سرعت توجه‌ها را جلب کند.

هنگامی که آمادگی برای توسعه محصول و برخی از وظایف خارجی خود دارید، اطمینان حاصل کنید‌ که:

  1. کنترل محصول را حفظ کنید و به طور مداوم یاد بگیرید. اگر توسعه را به شخصی دیگر یا شرکت دیگری بدون نظارت بسپارید، ممکن است چیزی را که پیش بینی کرده‌اید دریافت نکنید.
     
  2. اجرای چک و تعادل برای کاهش خطر. اگر تنها یک مهندس فریلنسر را استخدام کنید،این شانس وجود دارد که هیچ کس قادر به بررسی کار او نخواهد بود. اگر قصد استخدام‌ فریلنسر دارید، از چندین مهندس استفاده کنید.
     
  3. متخصص استخدام کنید. افرادی را که دقیقا در چیزی که می‌خواهید تخصص دارند را جذب کنید، نه همه‌کاره‌ها.
     
  4. تمام امید خود را در یک جا قرار ندهید. مطمئن شوید که اگر یک فریلنسر استعفا داد و یا یک قرارداد فسخ شد پیشرفت شما مختل نشود.
     
  5. توسعه‌ی محصول را برای صرفه جویی در هزینه مدیریت کنید. نرخ‌ها می‌توانند برای مهندسین بسته به تخصص‌های خود متفاوت باشند، بنابراین مطمئن شوید که شما برای یک مهندس با کیفیت بالا هزینه‌ی بیش از حد صرف نکنید، در حالی که می‌توانید همان نتیجه را برای قیمت بسیار پایین‌تر داشته باشید.

برای داشتن خیال راحت، تا آنجایی که می‌توانید در مورد خط تولید اطلاعات کسب کنید، در این صورت شما می‌توانید فرآیند و تصمیم گیری‌های استخدام خود را در طول زمان بهبود بخشید.

این فرآیند برای کارآفرین‌هایی که خدمات ارائه می‌‌دهند متفاوت است. شما مهارت‌های مختلفی دارید که مردم حاضر به پرداخت پول در ازای آن هستند.

چگونه می‌توان توانایی‌های خود را ثابت کرد؟ شما می‌توانید یک نمونه کار از کار خود را ایجاد کنید - اگر یک هنرمند هستید، یک وب‌سایت برای نشان دادن آثار هنری خود ایجاد کنید، اگر نویسنده یا طراح هستید یک نوشته و یا طرح به نمایش بگذارید.

همچنین اطمینان حاصل کنید که گواهی‌های لازم یا مدارک آموزشی را داشته باشید، به طوری که وقتی کسی در مورد خدمات شما سؤال می‌کند، آماده‌ باشید.

9. تیم خود را بسازید

برای بزرگ کردن کسب و کار خود، نیاز به واگذار کردن مسئولیت‌هایتان به افراد دیگر دارید؛ شما به یک تیم نیاز دارید.

این که آیا شما به یک شریک، کارمند و فریلنسر نیاز دارید، این سه راهنمایی می‌تواند به شما در پیدا کردن یک تیم مناسب و خوب کمک کند:

  1. اهداف خود را به وضوح مشخص کنید. اطمینان حاصل کنید که همه چشم انداز و نقش خود را در این مأموریت از همان ابتدا درک می‌کنند.
     
  2. از پروتکل استخدام پیروی کنید. هنگام شروع فرایند استخدام، باید چیزهای زیادی را در نظر بگیرید. سؤالات درست بپرسید و فرم‌های مناسب داشته باشید‌.
     
  3.  یک شرکت با فرهنگ قوی ایجاد کنید. چه چیزی باعث یک فرهنگ عالی می‌شود؟ برخی از موانع این کار چه هستند؟ یک فرهنگ عالی در مورد احترام و توانمند سازی کارکنان از طریق راه‌های مختلف، از جمله آموزش و مشاوره امکان‌پذیر می‌شود.

10. موقعیت مکانی پیدا کنید

این موقعیت مکانی می‌تواند یک دفتر یا یک فروشگاه باشد. اولویت‌های شما بسته به نیاز متفاوت خواهد بود، اما در اینجا 10 چیز اساسی را که باید نظر بگیرید بیان می‌کنیم:

  1. سبک عملیات. اطمینان حاصل کنید که مکان شما با سبک و تصویر خاص شما سازگار است.
     
  2. جمعیت‌شناسی. با در نظر گرفتن مشتریان خود، شروع کنید. نزدیک بودن آن‌ها به مکان شما چقدر مهم است؟ اگر شما خرده فروشی هستید که بر جامعه محلی متکی است، نزدیک بودن مشتریان امری حیاتی تلقی می‌شود اما برای مدل‌های دیگر کسب و کار ممکن است امری ضروری نباشد.
     
  3. ترافیک پیاده. اگر نیاز دارید مردم به فروشگاه شما بیایند، اطمینان حاصل کنید که پیدا کردن آن آسان است. به یاد داشته باشید: حتی بهترین مناطق خرده فروشی دارای نقاط مرده هستند.
     
  4. دسترسی پذیری و پارکینگ. آیا ساختمان شما در دسترس است؟ به مشتریان دلیلی برای رفتن به جایی دیگر  ندهید زیرا آن‌ها نمی‌دانند کجا پارک کنند.
     
  5. رقابت. گاهی اوقات نزدیک رقیبان بودن  چیز خوبی است. در موارد دیگر، ممکن است نباشد. شما تحقیقات بازار را انجام داده‌اید، بنابراین می‌دانید که بهترین راه برای کسب و کار برای شما چیست.
     
  6. نزدیکی به کسب و کارها و خدمات دیگر. نگاهی به این که کسب و کارهای مجاور می‌توانند کیفیت کسب و کار شما را نیز افزایش دهند یا خیر داشته باشید.
     
  7. تصویر و تاریخ مکان. این آدرس در مورد کسب و کار شما چه می‌گوید؟ آیا کسب و کارهای دیگر در آنجا شکست خورند؟ آیا مکان مورد نظر تصویری که در ذهن دارید را به واقعیت تبدیل می‌کند؟
     
  8. دستورالعمل‌ها. بسته به کسب و کارتان، این می‌تواند به شما کمک کند یا مانع شما شوید. به عنوان مثال، اگر شما یک مرکز مراقبت روزانه را تأسیس می‌کنید، مقرراتی شامل اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند یک سیگار فروشی را در این نزدیکی بسازد ممکن است سطح ایمنی را برای شما افزایش دهد. فقط مطمئن شوید که شما در تلاش برای ساخت یک سیگار فروشی نیستید.
     
  9. زیرساخت ساختمان. به ویژه اگر قصد استفاده از یک ساختمان قدیمی‌تر را دارید و یا اگر شروع به کسب و کار آنلاین کرده‌اید، مطمئن شوید که این فضا بتواند نیازهای پیشرفته شما را پشتیبانی کند. اگر در مورد استفاده از یک ساختمان تصمیم جدی گرفته‌اید، یک مهندس را استخدام کنید تا بتوانید از موقعیت مکانی یک ارزیابی داشته باشید.
     
  10. اجاره، هزینه‌ی آب و برق و سایر هزینه‌ها. اجاره بزرگ‌ترین هزینه امکانات است، اما هزینه‌ی آب و برق را نیز فراموش نکنید. دقت داشته باشید که آیا هزینه‌ی آب و برق مشمول اجاره می‌شوند یا خیر. همه‌ی اطلاعات را کسب کنید تا نخواهید با قیمتی شروع کنید و بعداً متوجه شوید که آن قیمت بیشتر است.

هنگامی که می‌دانید دنبال چه هستید  وقت آن رشیده است که شروع به جستجو برای یک مکان متناسب با تمام مدارک خود باشد کنید، این چهار راهنمایی می‌توانند به شما در این مسیر کمک کنند.

  1. به زمان‌بندی خود فکر کنید. صاحب ملک‌ها اجاره نامه‌های بلند مدت ارائه می‌دهند. در صورتی که برای کسب و کار شما منطقی نباشد، در یک اجاره بلند‌مدت گیر نیافتید.
     
  2. در تمام زمینه‌ها جست و جو کنید. انواع مکان‌ها برای استفاده وجود دارند - فضاهای کاری، مراکز تجاری اداری، اجاره آپارتمان‌ها و موارد دیگر. گزینه‌های خود را محدود نکنید.
     
  3. در اینترنت نیز جست و جو کنید. شما ممکن است با استفاده از منابع آنلاین بتوانید محل مناسبی را پیدا کنید.
     
  4. معامله را بر اساس شرایط خود انجام دهید. شما گزینه‌های زیادی دارید به چیزی که موجب ناراحتی شما می‌شود راضی نشوید.

بعد از اینکه یک مکان مناسب یافتید، می‌توانید بر روی زیبایی شناسی متمرکز شوید. شما می‌توانید چند ایده طراحی را در اینترنت بخوانید و یا ویدیو برای الهام گرفتن تماشا کنید.

11. فروش را آغاز کنید‌

مهم نیست که محصول یا خدمات شما چه هستند، آینده کسب و کارتان به درآمد و فروش بستگی دارد. استیو جابز این را می‌دانست - به همین دلیل، وقتی او اپل را آغاز کرد، روزها در گاراژ خود به سرمایه‌گذاران زنگ می‌زد.

استراتژی‌ها و تکنیک‌های فروش مختلفی برای به کار گیری وجود دارد، اما در اینجا چهار اصل آن را معرفی می‌کنیم:

  1. گوش دهید. سرمایه‌گذار و کارآفرین جان رمپتون می‌گوید: "هنگامی که به مشتریان خود گوش می‌دهید، آنچه را که آن‌ها می‌خواهند و نیاز دارند و چگونگی انجام این کار را درک خواهید کرد.
     
  2. درخواست تعهد کنید، اما زیاد آن را تحمیل نکنید. شما نباید برای درخواست قدم بعدی در نزدیک شدن بیش از حد خجالتی باشید، اما همچنین نباید کاری کنید که مشتریان احساس کنند مجبور به خرید هستند.
     
  3.  از شنیدن «نه» نترسید. تیمو رین می‌گوید: «بسیاری از مردم بسیار مؤدب هستند و حتی اگر علاقه‌ای به خرید نداشته باشند به صحبت‌های شما گوش می‌دهند. اما این خود یک مشکل بزرگ است زیرا زمان مهم‌ترین منبع شماست.»
     
  4. آن را یک اولویت قرار دهید. گری وایننچوک، کارآفرین موفق می‌گوید: «در واقع ایجاد درآمد و اجرای یک کسب و کار سودآور، یک استراتژی خوب برای کسب و کار است.»

اما چگونه این فروش‌ها را انجام می‌دهید؟ با شناسایی اهدافی که محصول یا خدمات شما را می‌خواهند، آغاز کنید. افرادی را که در زمینه کسب و کار شما هستند پیدا کنید، پایه مشتری خود را رشد دهید یا تبلیغاتی را برای یافتن افرادی که برای کسب و کار شما مناسب هستند، ارائه دهید. سپس، استراتژی و یا تکنیک مناسب فروش که می‌تواند این‌ها را به درآمد تبدیل کند را کشف کنید.

12. کسب و کار خود را رشد دهید

یک میلیون راه مختلف برای رشد وجود دارد. شما می‌توانید کسب و کار دیگری به دست بیاورید، شروع به هدف قرار دادن یک بازار جدید کنید، محصولات خود را گسترش دهید و غیره. اما هیچ برنامه رشدی ارزشمند نخواهد بود اگر شما دو ویژگی کلیدی که در همه شرکت‌های حال رشد مشترک است را نداشته باشید.

اول، آن‌ها یک برنامه برای فروش خود دارند. آن‌ها از طریق رسانه‌های اجتماعی به  طور مؤثر  مبارزات تأثیرگذار استفاده انجام می‌دهند. آن‌ها یک لیست ایمیل دارند و می‌دانند که چگونه از آن استفاده کنند. آن‌ها دقیقاً می‌دانند در کمپین بازاریابی  چه کسانی را هدف قرار دهند‌.

سپس، هنگامی که یک مشتری جدید دارند، آن‌ها می‌دانند که چگونه باید آن‌ها را حفظ کنند. شما احتمالاً از مردم  شنیده‌اید که ساده‌ترین مشتری برای فروش آن شخصی است که شما در حال حاضر دارید.

سپس، هنگامی که یک مشتری جدید دارند، می‌دانند که چگونه آن‌ها را حفظ کنند. شما احتمالاً از بسیاری از مردم شنیده‌اید که ساده‌ترین مشتری برای فروش مشتری‌ای است در حال حاضر دارید.

با استفاده از این استراتژی‌ها که شامل سرمایه‌گذاری در خدمات مشتریان و شخصی‌سازی می‌شوند، شروع کنید، اما یادتان باشد که کار شما هیچ وقت تمام نمی‌شود. شما دائما برای این مشتریان در بازار رقابت می‌کنید و هرگز نمی‌توانید استراحت کنید. تحقیق در بازار، استخدام افراد خوب و ایجاد یک محصول برتر را ادامه دهید و در راه ساختن امپراتوری که همیشه رویای آن را داشتید، قدم بگذارید.

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-01 02:24:17
دسته بندی ها