اگر می‌خواهید به درآمد عالی و بی‌دردسر برسید، فریلنسر شوید

18 اسفند 1399 - 11:00
بازاریابی - اگر می‌خواهید به درآمد عالی و بی‌دردسر برسید، فریلنسر شوید
اگر می‌خواهید به درآمد عالی و بی‌دردسر برسید، فریلنسر شوید
امتیاز مطلب: 96%

با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های کسب درآمد متفاوت شده است. امروزه هر کسی از راه‌های مختلف سعی می‌کند به درآمد بیشتری برسد. یک نفر سراغ کارمندی می‌رود، دیگری فروشگاه می‌زند، برخی دیگر استارتاپ جدیدی راه‌اندازی می‌کنند و عده‌ای هم برای گذران زندگی دورکاری را انتخاب می‌کنند. اگر شما هم دوست دارید به عنوان یک فریلنسر فعالیت کنید با یوکن همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

بین تمام راهکارهایی که برای کسب درآمد وجود دارد، فریلنسر شدن که برخی آن را دورکاری یا آزادکاری می‌نامند بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و هر روز هم به تعداد کسانی که با این روش کسب درآمد می‌کنند افزوده می‌شود.

به چه کسی فریلنسر یا آزادکار گفته می‌شود؟

فریلنسر (Freelancer) کسی است که به هیچ شرکت یا کسب‌و‌کاری تعهد ندارد، فعالیت تخصصی‌اش را برای فرد درخواست‌دهنده انجام می‌دهد و با توجه به مهارت و دانش خود، کارفرمایش را عوض می‌کند. فریلنسر با دورکاری تفاوت دارد و برطبق آن، فرد بدون هیچ تعهدی قول انجام کاری مشخص را در قبال کارمزدی تعیین شده به یک فرد درخواست دهنده خدمات می‌دهد.

فریلنسری یا آزادکاری می‌تواند زندگی‌تان را متحول کند و شما را به کسب درآمد بیشتر، رئیس خود بودن و برنامه زمانی و مکانی دلخواه برساند.

آزادکاری و موفقیت

نتیجه تحقیقی در سال 2011 میلادی در مجله‌ی Financial Times چاپ شده که اعلام می‌کند تعداد فریلنسرها در بریتانیا از سال 2008 تا 2011 میلادی، با رشد 12 درصدی همراه شده است. رشد فریلنسرها در سال‌های اخیر بیشتر شده و اکنون در آمریکا 35 درصد نیروی کار (بیش از 53 میلیون نفر) را آزادکارها یا فریلنسرها تشکیل داده‌اند. جالب است بدانید، اکثر فریلنسرها از زندگی کاری و شخصی خود احساس رضایت می‌کنند و معتقدند مشکلات اقتصادی هیچ تاثیری روی کسب‌و‌کار آنها ندارد.

رضایتمندی فریلنسرها از شغل خود

- فریلنسرها رئیس خودشان هستد. آنها با مشتریان حوزه‌ی تخصصی خود سروکار دارند و چون تعهدی با سازمان خاصی ندارند احساس آزادی و رضایتمندی بیشتری می‌کنند. قبل از اینکه مشتری بگوید دنبال چه چیزی است، فریلنسرها به‌طور شخصی اصولی تعیین می‌کنند تا با مشکلات و چالش‌های کمتری مواجه شوند.

- در حوزه‌ی آزادکاری، بدشانسی و شرایط سخت اقتصادی، کمتر از کسب‌و‌کارهای دیگر نمود پیدا می‌کند و هرکس براساس دانش و تخصص خود کسب درآمد می‌کند.

- برخی افراد با وجود مهارت و توانایی‌های فراوان، مشکلاتی دارند که امکان کار تمام‌وقت را از آنها سلب می‌کند. بعضی دچار بیماری‌های روحی هستند یا معلولیتی دارند که کار به‌صورت معمول را برایشان غیرممکن می‌کند. حتی ممکن است بعضی‌ها دوست نداشته باشند تمام روزهای هفته را هشت ساعت برای یک سازمان کار کنند. بعضی هم با اینکه شغل تمام‌وقت دارند به دنبال آن هستند درآمدشان را بالا ببرند و سراغ آزادکاری می‌روند. با این اوصاف، فریلنسینگ راهکار خوبی برای کسب درآمد است.

در چه کسب‌وکارهایی به سراغ فریلنسینگ برویم؟

اکنون قصد داریم چند کسب‌و‌کار که برای انجام آنها نیاز به تخصص و مهارت دارید، به شما معرفی کنیم.

مترجم زبان خارجه

مترجمی از بهترین کارهایی است که آزادکارها انتخاب می‌کنند. اگر به دو یا چند زبان خارجی تسلط دارید، به سراغ فریلنسرشدن بروید و کسب درآمد کنید. البته گاهی ممکن است به مدرک معتبر برای این زبان‌ها نیاز داشته باشید.

مشاور املاک

خیلی از مشاوران املاک، بعد از اخذ مجوز، کسب‌و‌کار خود را برای فروش املاک مسکونی و تجاری آغاز می‌کنند. این شغل درآمدی براساس کمیسیون دارد، پس هرچقدر بیشتر بفروشید درآمد بالاتری کسب خواهید کرد.

با این حساب، می‌توانید در سایت‌های فراوان ثبت آگهی چون شیپور، دیوار و... به صورت آنلاین ملک‌ها را انتشار دهید تا مشتریان بیشتری پیدا کنید.

تدریس خصوصی

برای اینکه به یادگیری دیگران کمک کنید، نیاز به مجوز آموزش و پرورش ندارید. اگر در ریاضی، زبان، موسیقی و... مهارت دارید، به افراد جویا کمک کنید و معلم خصوصی آنها باشید یا دوره‌هایی را به‌طور آنلاین برگزار کنید.

خدمات زیبایی

اغلب افراد در زمینه زیبایی (طراح ناخن، طراح مو و...) آزادکاری می‌کنند. یک آرایشگر و متخصص امور زیبایی می‌تواند در یک سالن غرفه‌ای بگیرد، ساعات کاری خود را انتخاب کند و مشتریان خود را مدیریت کند. علاوه بر آن، موقعیت فریلنسینگ برای این افراد در فیلم، تئاتر و تبلیغات هم وجود دارد.

کپی‌رایترها

کپی‌رایترها (Copy Writer) مستقل از بازاریاب‌ها و نویسندگان محتوا هستند. این افراد تخصص زیادی در زمینه نوشتن محتوا و توضیحات برای محصولات و خدمات شرکت‌ها در سایت‌های اینترنتی دارند. کپی‌رایترها درآمد خوبی دارند، البته میزان درآمد آنها به تجربه و مهارتشان وابسته است.

مربی آنلاین

مردم به مشاوره و گرفتن اطلاعات در زمینه‌های مختلف علاقه دارند. مربی آنلاین شدن به شما فرصت می‌دهد به دیگران کمک کنید و به آنها راهنمایی برسانید.

مشاور

آیا تجربه‌ی  راه اندازی استارتاپ دارید؟ در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی مهارت دارید؟ حسابداری بلدید؟ مهارت خدمات IT دارید؟ با ارائه خدمات مشاوره، می‌توانید تمام مهارت‌ها و تجربیات قابل اعتماد خود را به کسب‌و‌کارتان تبدیل کنید و درآمد به دست آورید.

هرچقدر دانش تخصصی شما بیشتر باشد، موفقیت و درآمد بالاتری کسب خواهید کرد. مشاوران حوزه مدیریت، کسب‌و‌کار و فناوری می‌توانند هرساله درآمد خوبی به دست آورند.

نویسنده وبلاگ

اگر در زمینه نویسندگی مهارت دارید، می‌توانید برای سایت‌های مختلف بنویسید یا وبلاگ شخصی راه‌اندازی کنید. در بیشتر سایت‌هایی که برای آزادکاری طراحی شده‌اند فرصت‌های شغلی زیادی برای نویسندگان وجود دارد.

مربی خصوصی

بدون شک برای تبدیل شدن به معلم بدنسازی، نیاز به مجوز دارید اما برای افرادی که عاشق ورزش هستند، این مسیر شغلی فوق‌العاده است. با وجود شبکه‌های اجتماعی، برای متخصصان بدنسازی، توانایی و سلامت بهترین فرصت است تا با مشتریان علاقه‌مند ارتباط برقرار کنند و به کسب‌و‌کار مربیگری آنلاین بپردازند.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی

اغلب کاربران فضای مجازی می‌دانند چگونه با توییتر ، فیس بوک ، اینستاگرام و... کار کنند. براساس یک پژوهش کسب‌و‌کارهای کوچک، تقریبا 25 درصد افراد از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند. با این حساب، خیلی از کسب‌و‌کارها نیاز به فردی دارند که مدیریت شبکه‌های اجتماعی آنها را به عهده بگیرد. اگر از جمله افرادی هستید که مدت زیادی در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانید، می‌توانید از این طریق به کسب درآمد بپردازید. پس از دانش و مهارت خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا به درآمد خوبی برسید.

طراح گرافیک

طراحی گرافیک یکی از مهارت‌های پرکاربرد سایت «آپ ورک»(UpWork)  است. طراحی گرافیک ازجمله شغل‌هایی است که می‌توانید از طریق آن کسب درآمد کنید، البته داشتن نمونه کار ضروری است. در این حرفه پروژه‌های طراحی ظاهر سایت‌های اینترنتی، اینفوگرافیک‌ها یا طراحی‌های مناسب پرینت کردن را اجرا می‌کنید.

متخصص سئو

متخصص بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو (SEO)، از جمله شغل‌های آزادکاری پرطرفدار و محبوب است، زیرا همه می‌خواهند وب‌سایت‌شان در رتبه‌های بالای گوگل و دیگر موتورهای جست‌وجو قرار بگیرد. با آزادکاری در این شغل به درآمد خوبی خواهید رسید، اما باید نمونه کار زیادی داشته باشید تا مشتریان بتوانند به شما اعتماد کنند.

طراح وب‌سایت

اگر به طراحی و کدنویسی سایت‌های اینترنتی مسلط باشید، درآمد زیادی در انتظارتان خواهد بود. در دنیای امروز همه به دنبال ساخت یک وب‌سایت شخصی یا شرکتی هستند اما مهارت و زمان کافی برای طراحی وب‌سایت موردنظرشان را ندارند. پس می‌توانید به عنوان توسعه‌دهنده وب مشغول کار شوید و از مهارت خود برای کسب درآمد عالی استفاده کنید.

مشاور بازاریابی

شاید در چند پروژه از کمپین‌های گوگل تا شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا، شرکت کرده باشید. اگر بتوانید در این زمینه به مهارت برسید، حجم عظیمی از پروژه‌ها در انتظارتان خواهد بود. به‌عنوان مشاور بازاریابی ، نمونه کارهای قدرتمند برای نمایش کارهای خود آماده کنید.

برنامه‌نویس اندروید

شاید فکر کنید یافتن شغل و کسب درآمد به‌عنوان برنامه‌نویس اندروید مشکل است اما امروزه اپلیکیشن‌های موبایلی به‌عنوان ابزار موردعلاقه کاربران برای دریافت و عرضه خدمات شناخته می‌شود و محبوبیت بیشتری نسبت به وب‌سایت‌ها دارد، پس این خبر خوبی برای برنامه‌نویسان اندروید است که می‌توانند به صورت آزادکاری به کسب درآمد بپردازند.

یک راه برای کسب درآمد از طریق برنامه نویسی اندروید این است که اپلیکیشن خود را بسازید و در گوگل‌پلی یا دیگر فروشگاه‌های محلی اندروید منتشر کنید و با ارائه خدمات مجازی در قالب پرداخت درون برنامه‌ای یا اضافه کردن بنرهای تبلیغاتی و... درون اپلیکیشن به درآمد خوبی برسید. البته راه دیگری هم وجود دارد که خیلی خوشایند نیست و آن هم فروش مستقیم اپلیکیشن است تا کاربر در ازای پرداخت مبلغی اپلیکیشن را روی دستگاه هوشمند خود نصب کند.

به‌عنوان برنامه‌نویس اندروید نمونه کارهای باکیفیتی داشته باشید تا درصورت درخواست کارفرما در اختیار او قرار دهید و کارفرما از این طریق بفهمد لایق شغل موردنظر هستید.

منبع: rd

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-03-09 01:13:27
دسته بندی ها