درس‌هایی که مادران تنها می‌توانند از فرزندان خود یاد بگیرند

23 اسفند 1399 - 12:00
مهارت‌های فرزندپروری - درس‌هایی که مادران تنها می‌توانند از فرزندان خود یاد بگیرند
درس‌هایی که مادران تنها می‌توانند از فرزندان خود یاد بگیرند
امتیاز مطلب: 90%

مادری تنها بودن کار دشواری است. اگر یک مادر تنها هستید، مطمئنا هفت روز هفته کار می‌کنید و اغلب مسئولیت حمایت مالی و همچنین احساسی خانواده را برعهده دارید. از طرفی دیگر، اگر حضانت فرزندان را به صورت توافقی برعهده دارید، زمانی که بچه‌ها دور هستند اغلب احساس می کنید که چیز مهمی را دست داده‌اید. در اینجا می‌خواهیم مواردی را مطرح کنیم که می‌توانید آنها را از کودکان‌تان یاد بگیرید و از زندگی‌تان بیشتر لذت ببرید. اگر می‌خواهید بدانید این نکات و موارد چیستند با یوکن همراه باشید و این مقاله را بخوانید.

مادرو فرزند

اکثر ما هیچوقت انتظار نداشتیم تا پدر و یا مادرهای تنها باشیم. چه همسر سابق شما هنوز در زندگی فرزندانتان باشد چه نباشد، احتمالا به دلیل فهرست طولانی کارهایی که باید انجام دهید احساس خستگی و همچنین احساس تنهایی می‌کنید. اگر تنها فرد بزرگسال خانواده هستید، شانه ای برای گریه کردن ندارید و نمی خواهید بچه‌هایتان نگران شما باشند، بنابراین همیشه چهره‌ای شجاع از خود نشان می‌دهید.

همه‌ی این‌ها کاملا طبیعی هستند. مادر مجردی که گاهی اوقات این احساسات را  تجربه نمی‌کند را نمی‌توانید پیدا کنید. اما میزان شادی و رضایت شما به چشم اندازتان به زندگی بستگی دارد، نه شرایط. بعضی چیزها از کنترل شما خارج هستند، اما همیشه چیزهای زیادی برای سپاسگزار بودن وجود دارند.

بچه ها راهی برای دیدن این شادی در زندگی دارند، از چیزهای کوچک هیجان زده می‌شوند و لذت می‌برند. شما چیزهای مهمی را به فرزندانتان آموخته‌اید، اما آنها هم درس‌هایی برای آموزش به شما دارند!

1. چیزهای کوچک در زندگی در واقع عالی هستند

آیا لذت بازی در شن زمانی که بچه بودید را به یاد دارید؟ خمیر بازی یا رنگ آمیزی را چطور؟ هر از گاهی مسئولیت‌های بزرگسالی را فراموش کنید و بازی سرگرم‌کننده‌ی نقاشی با انگشتان را انجام دهید. اگر تا به حال بیش از حد مشغول بودید و هیچ وقت فرصت نکردید تا بایستید و گلها را بو کنید، وقت آن رسیده این کار را انجام دهید.

2. گاهی اوقات، شما باید برای دریافت آنچه می‌خواهید غر بزنید

با گذشت زمان، احتمالا با این ایده که باید سر خود را پایین نگه دارید و سر و صدا راه نیاندازید خو گرفته‌اید. فرزندانتان وقتی برای بستنی چوبی که می‌خواهند غر می‌زند نگران این مسئله نیستند. در زندگی، گاهی اوقات باید احساساتتان را بیان کنید و از حقوق خود محافظت کنید به جای اینکه در مورد آنچه مردم درباره شما فکر می کنند نگران باشید. اگر کار درستی انجام می دهید، نیازی به موافقت اشخاص دیگر ندارید.

3. ورزش کنید

بچه‌ها  دوست دارند در زمین بازی بدوند و بازی کنند. بزرگسالان تمایل دارند ورزش را به عنوان چیزی که در ورزشگاه انجام می‌دهند ببینند. در واقع شما می توانید تمرین های سرگرم کننده زیادی انجام دهید و خودتان را در بازی بچه ها درگیر کنید: پیاده روی، شنا و یا حتی یوگا مادری و فرزند!

4. هر روز چیزی تازه یاد بگیرید.

اگر مدتی است که از تحصیلات رسمی دور بوده‌اید و درگیر مراقبت از فرزندان هستنید احتمالا در پایان روز، فقط می‌خواهید مقابل تلویزیون بنشینید و استراحت کنید، اما جهان مکان مهیجی است و همیشه چیزهای جدید و هیجان‌انگیز برای یادگیری وجود دارد. 

زمانی که دید شما نسبت به چیزهای جدیدی که برای یادگیری وجود دارد مثبت باشد و با اشتیاق به سمت آنها بروید فرزندانتان این اشتیاق یادگیری را می‌بینند و از آن الهام می گیرند. به اشتراک گذاری چیزهایی که یاد گرفتید، می تواند به مکالمات جالبی بین شما و فرزندان‌تان هنگام شام خوردن تبدیل شود!

همه ما در زندگی لحظات پرفشار و خسته‌کننده خواهیم داشت، اما اگر با کودک درون‌مان ارتباط برقرار کنیم و بدانیم چگونه باید بازی کنیم احساس خواهیم کرد می‌توانیم آنها را بهتر مدیریت کنیم. بنابراین از سال‌هایی که در کنار کودکان‌تان می‌گذرانید سعی کنید کودکانه‌ها را از فرزندان‌تان بیاموزید و از این سالها لذت ببرید؛ یادتان باشد آنها خیلی سریع می‌گذرند!

منبع: Lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-12 04:20:41
دسته بندی ها