4 مرحله برای تغییر اعتقادمان درباره پول

30 شهریور 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - 4 مرحله برای تغییر اعتقادمان درباره پول
4 مرحله برای تغییر اعتقادمان درباره پول
امتیاز مطلب: 82%

«می خواهم پول زیادی دربیاورم.» گفتن این جمله بیشتر شبیه یک اعتراف به نظر می‌رسد تا اعلامیه‌ای افتخار آمیز. پذیرش این امر که پول را دوست دارم و بیشتر می‌خواهم، تقریبا احساس شرم‌آوری دارد. اما استفانی اوکانل، متخصص امور مالی و نویسنده، قصد دارد این را به هر حال بیان کند. زیرا فکر می‌کند وقت آن رسیده که مالکیت درآمد خود را اصلاح کنیم. این مقاله از زبان وی نوشته شده است‌. با یوکن همراه باشید.

من در گذشته درآمد پایینی داشتم، زندگی کردن با پول ناچیز را افتخارآمیز می‌دیدم. کسانی که فکر می‌کردم بیش‌ازحد به امور مالی متمرکز هستند را قضاوت می‌کردم. اما به طرز خنده داری، افتخار اینکه که بتوانم با پول کمی زندگی‌ام را بگذرانم باعث شده بود پول تمرکز اصلیم در زندگی بشود.

چگونه می‌توانستم بخشنده باشم یا چیزی را خلق کنم در صورتی که تمام فکر و ذکرم  این بود که چگونه هزینه‌ها را پرداخت کنم؟ تصمیم گرفتم انرژی‌ای که برای استفاده از کوپن، مقایسه خرید، تحقیق و تخمین صرف می‌کنم را بررسی کرده و آن را به سمت ساخت هدایت کنم.

پول - تغییر عقیده

اگر چه در مورد پیدا کردن راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و ذخیره کردن بسیار پویا بودم، متوجه شدم که پتانسیل این استراتژی ذاتا محدود است. در نهایت شما از هزینه‌هایی که می‌توانید کاهش دهید عقب می‌مانید. اما ظرفیت برای کسب درآمد بیشتر همیشه نامحدود است.

متوجه شدم که تمایل به پول بیشتر صرفا در مورد درآمد محدود نیست. بلکه در مورد این است که چگونه درآمد محدود عادات انتخاب، آزادی، سخاوت، آرامش ذهن، کیفیت زندگی ، توانایی تاثیرگذاری معنادار بر مردم، مکانها و چیزهایی  که بیشتر به آن‌ها اهمیت می‌دهید را می‌سازد.

 فکر می‌کنم زمان آن رسیده که نگرش خود در مورد ایده کسب درآمد بیشتر را تغییر دهیم. در این صورت می‌توانیم به عزممان برای انجام این کار افتخار کنیم و از آن خجالت نکشیم. با این چهار مرحله شروع کنید.

1.    یک اعلامیه ایجاد کنید

من عاشق امکاناتی هستم که پول به من می‌دهد.» گفتن این جمله چه احساسی به شما می‌دهد؟ به صورت عمومی چطور؟ توجه کنید اگر خواستید این اعلامیه را با توضیحات یا عذر خواهی تغییر دهید. 

2. ذهنیت داشته باشید

 به هر گونه افکار  یا احساسات ناخوشایند در زمانی که در مورد افراد پولدار حرف می‌زنید یا هنگام بیان اعلامیه خود به شما دست می‌دهد توجه داشته باشید.

پول - تغییر عقیده - داشتن ذهنیت

3. فرضیات خود را به چالش بکشید 

هر گونه فرضیات منفی که به میان آمد، لحظه‌ای را برای بازبینی آن بگذارید. چطور جمله‌ی «من می‌خواهم پول بیشتری دربیاوم، اما ...» را تکمیل می‌کنید؟ پاسخ‌تان اعتقاداتی که در مورد پول دارید و کاری که باید انجام دهید و کسی که نیاز دارید باشید را به شما می‌گوید. با یافتن شرایط مشابه در افراد دیگر این فرضیه را به چالش بکشید.

4. برنامه پولی خود را دوباره بسازید

پیام‌های منفی که در رابطه با موفقیت مالی اتخاذ کرده‌اید را با اندیشه‌های مثبت ثروت جایگزین کنید و کارهایی که می‌توانید با درآمد بیشتر انجام دهید را در نظر داشته باشید. 

شناخت الگوها و اعتقادات که باعث عقب ماندن از انجام بیشتر و ایجاد تلاش آگاهانه برای تغییر آنها می‌شود، اولین گام‌هایی است که می‌توانید برای به دست آوردن مالکیت پتانسیل درآمد خود از آن‌ها استفاده کنید.

 

منبع: Success
 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-11-11 12:38:31
دسته بندی ها