چگونه می‌توانیم رابطه با همسرمان را هیجان انگیز نگه داریم؟

27 اسفند 1397 - 12:00
مدیریت شخصی - چگونه می‌توانیم رابطه با همسرمان را هیجان انگیز نگه داریم؟
چگونه می‌توانیم رابطه با همسرمان را هیجان انگیز نگه داریم؟
امتیاز مطلب: 92%

تقریبا همه‌ی رابطه‌ها با هیجان و عشق فراوان آغاز می‌شوند اما با گذشت زمان رو به سردی می‌روند و بی‌حوصلگی جایگزین عشق می‌شود اما این بدان معنا نیست که باید رابطه را به پایان برسانیم. با به‌کارگیری راهکارهایی می‌توانیم هیجان رابطه را حفظ کنیم. اگر می‌خواهید بدانید این راهکارها چیست با یوکن همراه باشید.

اگر تمام رابطه‌ها به اندازه‌ی توصیف آهنگ‌های عاشقانه زیبا بودند، زندگی بسیار ساده‌تر و لذتبخش‌تر بود اما متاسفانه این گونه نیست. از آنجا که ذهن انسانی تمایل به جستجو و تجربه‌ی چیزهای جدید و جذاب دارد بسیاری از رابطه‌ها بعد از گذشت مدتی به سمت سردی و بی‌تفاوتی پیش می‌روند و از گرمای عشق و شور و اشتیاق روزها و ماه‌های اول دیگر خبری نیست. 

چگونه یک رابطه را هیجان انگیز نگه داریم؟

روابط همیشه با انفجار آغاز می‌شوند؛ مانند آتش بازی می‌درخشند و مانند درختان گیلاس شکوفه می‌دهند. احساس می کنید که جهان حول محور شما می‌چرخد و آن‌قدر انگیزه و اشتیاق زندگی بالاست که فکر می‌کنید می‌توانید با انواع مشکلات کنار بیایید. اما بعد از مدتی یکنواختی، خستگی و بی‌حوصلگی جایگزین شور و اشتیاق و جرقه‌ی اولیه روزهای اول ارتباط می‌شود. افراد حس می‌کنند هر هفته نسخه‌ای از هفته‌ی گذشته است و بسیاری از لحظاتی که آرزوی تجربه کردن آن را داشتد به‌عنوان یک بار اضافی روی دوش‌‌شان احساس می‌شود و بسیاری از تجربیات زیبای روزهای اول به مشاجره و دعوا ختم می‌شود. 

با این حال رسیدن به چنین جایی لزوما به معنای پایان راه نیست. در ادامه راهکارهایی ارائه خواهیم کرد که به کمک آنها می‌توان رابطه را تازه و هیجان‌انگیز نگه داشت. 

1. فعالیت‌هایی که موجب برانگیختن احساسات غیر از عشق می‌شوند انجام دهید

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که با انجام فعالیت هایی که موجب ترشح اندورفین و آدرنالین می‌شوند، به‌طور چشمگیری به فرد دیگر منتقل می‌شود. به این معنی که شما با انجام آن کارها می‌توانید حسی که تجربه می‌کنید را با طرف مقابل‌تان به اشتراک بگذارید. فعالیت‌هایی مثل یک ورزش کردن یا بازی کردن، تماشای فیلم ترسناک، رفتن به شهربازی و سوار یک دستگاه هیجان‌انگیز شدن احساساتی را در شما و طرف مقابل‌تان ایجاد می‌کند.

  چگونه یک رابطه را هیجان انگیز نگه داریم؟

2. فعالیت‌های جدیدی را تجربه کنید

درگیر شدن در کارهای روتین روزمره و انجام کارهای تکراری در طول هفته سبب می‌شود شما از انجام فعالیت‌های جدید خودداری کنید. بهترین راه برای ایجاد تنوع و جذابیت در رابطه انجام کارهای جدید و هیجان‌انگیز است. مهم نیست این فعالیت چه باشد مثلا مسافرت کردن به جایی باشد که تا به حال نرفته‌اید یا غواصی کردن یا شروع یادگیری یک زبان جدید. این فعالیت‌های جدید حتی می‌تواند رفتن به سینما یا تجربه‌ی خوردن شام در یک رستوران جدید باشد. اگر برای انجام فعالیت‌های جدید خلاقیت‌تان را حفظ کنید این اتفاقات هرگز خسته‌کننده نخواهند شد. 

چگونه یک رابطه را هیجان انگیز نگه داریم؟

3. گاهی از همدیگر دور باشید

اگر برای مدت طولانی کسی را نبینید حتما دلتان برایش تنگ خواهد شد. این مسأله درباره‌ی همسران و زوجین هم صدق می‌کند.. لازم نیست هر روز و همیشه با هم باشید و همه‌ی امور را در کنار هم انجام دهید این همراهی همیشگی می‌تواند عنصر شگفتی و جذابیت را در زندگی‌تان کمرنگ می‌کند. بنابراین گاهی از هم فاصله بگیرید و بعضی از فعالیت‌ها به‌طور انفرادی انجام دهید تا زمانی که کنار هم قرار می‌گیرید اشتیاق و جذابیت بیشتری برای یکدیگر داشته باشید. 

چگونه یک رابطه را هیجان انگیز نگه داریم؟

4. لذت بردن از زندگی را یکی از اهداف رابطه‌تان قرار دهید

گاهی اوقات افراد به‌حدی درگیر زندگی و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و درگیری‌ها می‌شوند که هدف اصلی رابطه و زندگی را فراموش می‌کنند. منظورمان از هدف اصلی لذت بردن از رابطه و زندگی است. ما زندگی می‌کنیم برای اینکه از آن لذت ببریم. بنابراین در مشکلات و مسائل روزمره غرق نشوید بلکه سعی کنید گاهی آنها را فراموش کنید، شادی و تفریح کنید و از زندگی لذت ببرید. 

کلید سرزندگی و ایجاد جذابیت در رابطه انجام فعالیت‌های جدید و سرگرم‌کننده در زندگی است پس بروید و اکتشاف کنید. فعالیت‌ها و مکان‌هایی که کشف نکرده‌اید را امتحان کنید. خلاق باشید و برنامه‌ریزی کنید و از رابطه و زندگی‌تان لذت ببرید. 

منبع: Lifehack
 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-03-17 11:11:10
دسته بندی ها