6 مزیت که داشتن صداقت به موفقیت کارآفرینان سرعت می‌دهد

24 مرداد 1399 - 6:05
کار آفرینی - 6 مزیت که داشتن صداقت به موفقیت کارآفرینان سرعت می‌دهد
6 مزیت که داشتن صداقت به موفقیت کارآفرینان سرعت می‌دهد
امتیاز مطلب: 68%

شفافیت و صداقتِ کارآفرینان سبب افزایش اعتماد و مشارکت بین کارمندان می‌شود و در نهایت به بهبود کسب و کار کمک می‌کند. با یوکن همراه باشید.

تیموتی سایکس، به عنوان کارآفرین، مربی و یک میلیونر خودساخته شناخته می‌شود. البته او معتقد است هنوز هم به کمال نرسیده است. تیموتی رکوردهای تجارتش را به طور عمومی به اشتراک می‌گذارد و باور دارد نسبت موفقیتیش 70 درصد است نه 100 درصد.

به نظر شما دلیل داشتن صداقت این کارآفرین میلیونر چیست؟ در حالی که می‌تواند یک زندگی رؤیایی را در معرض نمایش قرار دهد!

شفافیت و صداقت برای کارآفرینان بسیار مهم است. شفافیت به کارآفرین کمک می‌کند با سایرین ارتباط برقرار کند و باعث بهبود روند پیشرفت خود شود. بدون توجه به زمینه‌ی کاری، صداقت و انعطاف پذیری به سود شما تمام خواهد شد. در ادامه‌ی مقاله، به چند نمونه از مزایای داشتن صداقت برای کارآفرینان اشاره شده است:

1. همه چیز آسان‌تر است

حتماً این جمله را بارها شنیده‌اید: صداقت بهترین سیاست دنیاست. این جمله هم در کار و هم در زندگی شخصی درست است. وقتی به عنوان یک کارآفرین عملکرد شفافی داشته باشید، هیچ نیازی به نگرانی درباره اطلاعات عمومی خود نخواهید داشت. حتی نگرانی نسبت به سوء برداشت‌ها و بدگمانی دیگران هم بی مورد است، چراکه همه چیز شفاف و روشن است.

صداقت - موفقیت

اگر رفتار شفافی نداشته باشید، همیشه خود را براساس طرف مقابلتان تغییر می‌دهید، پس همه‌چیز برایتان گنگ و خسته‌کننده خواهد بود. شفاف بودن به‌عنوان کارآفرین باعث می‌شود زندگی برایتان آسان‌تر شود و کارها را هم ساده‌تر به انجام برسانید.

2. اعتماد به وجود می‌آید

به‌عنوان یک کارآفرین موفق برای روابطتان اهمیت قائل شوید. شفافیت عامل قدرتمندی در ایجاد اعتماد خواهد بود و این یعنی می‌توانید ارتباطات قوی‌تری را شکل دهید.

تصور کنید می‌خواهید کسب‌وکاری را با کارمندانتان راه بیندازید. اگر فکر می‌کنید با آنها شفاف نیستید، جلب اعتماد آنها نسبت به خود یا شرکت کار سختی خواهد بود. این رفتار درنهایت باعث ایجاد ترس یا بی‌اعتمادی می‌شود که زمینه‌ای برای شکایت و غیبت خواهد بود تا عملکرد مناسب.

این مسئله برای کارآفرینان هم صادق است. اگر با کارمندان شفاف باشید، اعتماد آنها نسبت به شما بیشتر خواهد بود. گاهی اوقات شفافیت مشارکت سودمند دو طرف را در پی خواهد داشت.

3. پل‌های پشت سرتان را خراب نکنید

به همان اندازه که شفافیت می‌تواند باعث ایجاد اعتماد شود، عدم شفافیت نیز در نابود کردن آن نقش خواهد داشت. عدم صداقت یا شفافیت می‌تواند تأثیر منفی زیادی روی شغل شما داشته باشد.

حذف اطلاعات یا ویرایش آنها تأثیر مخربی روی کارمندان، شرکا یا همکاران شما خواهد داشت. اگر به این رفتار خود ادامه دهید با افراد زیادی مواجه خواهید شد که هیچ تمایلی به همکاری با شما ندارند.

صداقت - خراب کردن همه چیز

باید جلوی عدم شفافیت خود را بگیرید زیرا از پیشرفت شغلی‌تان جلوگیری می‌کند. شفافیت همیشه چالش‌برانگیز است اما مزایای آن ارزشمند هستند.

4. همکاری بهتری شکل می‌گیرد

وقتی به‌عنوان یک کارآفرین شفاف و صادق باشید، مشارکت هدفمند شما با دیگران بیشتر خواهد بود. فرض کنید در مورد یکی از مشکلات شرکت عملکرد شفافی از خود نشان می‌دهید و آن را با کارمندان، همکاران و مشاور خود در میان می‌گذارید. قطعاً به خاطر صداقت و خلوص نیت مورد تحسین قرار خواهید گرفت.

این رفتار شما نشان می‌دهد به‌عنوان یک انسان به دنبال مشارکت و کمک به دیگران هستید. حتماً کسانی پیدا می‌شوند که به خاطر صداقت از شما حمایت می‌کنند و راه‌حل‌های خوبی پیشنهاد می‌دهند. با ارتباط مناسب با دیگران، یک اتصال را شکل می‌دهید و مشارکت بهتری با مجموعه‌ی کاری خود خواهید داشت. این کار برای پیشرفت شغلی شما در آینده لازم است.

5. حفظ یکپارچگی

شفافیت باعث حفظ یکپارچگی معاملات کسب‌وکار می‌شود. برای مثال، فرض کنید به یک همکاری بالقوه روی آورده‌اید اما از یک اختلاف آگاهی دارید. اگر اختلافات را بیان نکنید و بعداً این مسئله آشکار شود، حس عدم اعتماد به وجود خواهد آمد.

صداقت - یکپارچگی

اگر اختلاف خود با طرف مقابل را به صورت شفاف و روشن بیان کنید، شراکتتان به هم می‌خورد، اما این مسئله سبب می‌شود دو طرف به دنبال راه حل مشترک و شکل دیگری از شراکت بروند. وقتی عملکرد شفافی از خود نشان دهید، یکپارچگی معامله‌های کسب‌وکار خود را حفظ خواهید کرد. یکپارچگی یک رفتار درست است که در طولانی‌مدت باعث پیشرفتتان می‌شود.

6. تشویق دیگران به نشان دادن شفافیت

وقتی بحث فرهنگ سازمانی به میان می‌آید، مثال از هر دست بدهی از همان دست می‌گیری به حقیقت تبدیل می‌شود؛ یعنی اگر عملکرد شفافی داشته باشید، دیگران هم به این رفتار تشویق می‌شوند و از شما تقلید می‌کنند.

شاید شفاف بودن رفتاری دوجانبه نباشد و مطابق انتظار شما پیش نرود. با این حال اگر به مرور زمان به صورت شفاف عمل کنید، دیگران هم این رفتار را دنبال خواهند کرد. پس شفافیت نه تنها روی شما بلکه روی اقتصاد تأثیر قابل‌توجهی می‌گذارد.

 

منبع: entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 17:08:23
دسته بندی ها