چگونه فردی دوست داشتنی‌تر باشیم؟

12 تیر 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - چگونه فردی دوست داشتنی‌تر باشیم؟
چگونه فردی دوست داشتنی‌تر باشیم؟
امتیاز مطلب: 93%

همه ما شخصی را می‌شناسیم که هر جا می‌رود فورا همه از او خوششان می‌آید. به نظر می‌رسد همه به آنها کشیده می‌شوند و شما در تعجبید که واقعا چگونه این کار را انجام می‌دهند. در حالی که علت این امر میتواند جذابیت، جذبه و یا فقط یک لبخند گرم باشد که باعث می‌شود افراد احساس راحتی کنند، توانایی برقراری ارتباط با افراد به روشی سرگرم‌کننده معمولا کلید سریع دوست داشته شدن است. با یوکن همراه باشید‌ تا به شما بگوییم چگونه تسلط بر این 4 نوع جوک در تعاملات فورا می‌تواند شما را دوست داشتنی‌تر کند. 

1. با خودتان شوخی کنید

خود را سوژه‌ی خنده کردن احتمالا یکی از بهترین روش‌هایی است که باعث می‌شود افراد شما دوست داشته باشند. اهمیت یادگیری خنده به خود به دیگران نشان می‌دهد که شما خود را بیش از حد جدی نمی‌گیرید و بلافاصله باعث می‌شود دیگران احساس کنند با شما در یک سطح هستند. یکی از نشانه‌های افراد با شخصیت خوش‌بینانه نیز همین است. با توجه به این امر، از اینکه خودتان را به خاطر یک لحظه خنده پایین بیاورید نترسید.

چگونه فردی دوست داشتنی‌تر باشیم؟

2. اطمینان حاصل کنید که هیچ‌کس را در انزوا قرار نداده‌اید

جوک گفتن، به ویژه در گروه، نیازمند این است که به همه‌ی افراد حاضر در اتاق توجه داشته باشید.  یک شوخی کلی کردن که بیشتر مردم آن را خنده‌دار می‌بینند آسان است؛ اما اطمینان حاصل کنید شخصی را از دیگران جدا نکنید و فقط او را سوژه نسازید. در حالی‌که این فقط یک شوخی بوده تا مردم بخندند، اگر او ناراحت شود حالت مسخره کردن خواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که شوخی را به صورت کلی نگه دارید، مگر اینکه مطمئن باشید کسی ناراحت نمی‌شود.

3. به جای استفاده از ضعف دیگران از نقاط قوتشان استفاده کنید

 اذیت کردن دیگران می‌تواند یک راه خوب برای بامزه بودن باشد، اما اگر فقط آن را از راه درست انجام دهیم. همه ما ضعف‌هایی داریم و آن‌ها احتمالا  دائمی، غیر معمول یا بخشی از هویتمان است.

به همین دلیل مهم است بدانیم دیگران چه احساسی دارند.  شوخی کردن در مورد عطسه یک نفر و میکروب‌هایی که به سمت شما پرتاب می‌کند مشکلی ندارد؛ زیرا یک بیماری موقت و معمول است. اما شوخی با چهره یک فرد ممکن است ضعف آن‌ها را نشان دهد و باعث می‌شود شما اصلا دوست‌داشتنی نباشید.

چگونه فردی دوست داشتنی‌تر باشیم؟

4. یک تقویت‌کننده اعتماد‌به‌نفس باشید

راه دیگر برای سرگرم کردن مردم این است که این کار را در چارچوب تعریف انجام دهیم و کاری کنیم احساس خوبی داشته باشند. سپس در انتها می‌توانید یک شوخی نیز بکنید. این استراتژی اجازه می‌دهد تا فرد متوجه شود که شما او را به عنوان یک شخص عالی می‌بینید. در حالی‌که کمی طنز را نیز به آن اضافه می‌کنید. برای مثال:

«آیا می‌دانستید جیمز کسب‌و‌کار موفق‌اش را خود راه‌اندازی کرده است، ممکن است جایزه کسب‌و‌کار مرد سال را ببرد، برای کارآفرینان جوان مربیگری می‌کند، مدیریت یک تیم فوتبال را بر عهده دارد و چهار بچه به همراه همسر زیبای خود بزرگ می‌کند. چه بازنده‌ای!»

این بلافاصله به مردم اجازه می‌دهد تا شما را به عنوان فردی ببینند که موفقیت دیگران را تشخیص می‌دهد و از آن قدردانی می‌کند، در حالی که شوخ نیز است.

نتیجه‌گیری

به یاد داشته باشید که طنز یکی از سریعترین و موثرترین راه برای جذب افراد به سمت شماست. ما اغلب به افرادی که قادر به انجام کارهای ذکر شده به صورت روزانه هستند جذب می‌شویم، اما چقدر خودمان این کارها را انجام می‌دهیم؟ کارهایی که می‌تواند کمی طنز و روشنایی را به روز کسی اضافه کنند.

منبع: Lifehack
 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-07-01 10:46:47
دسته بندی ها