7 تفاوت زبان بدن انسان‌های راستگو و افراد دروغگو

18 مرداد 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - 7 تفاوت زبان بدن انسان‌های راستگو و افراد دروغگو
7 تفاوت زبان بدن انسان‌های راستگو و افراد دروغگو
امتیاز مطلب: 76%

صداقت از جمله خصوصیات مثبتی است که در دنیای امروز در کمتر کسی دیده می‌شود. اطراف ما پر از آدم‌های دو رویی است که برای پیش‌برد کارهای خود ظاهر افراد صادق را به خود می‌گیرند اما آن‌چه به زبان می‌آورند با آن‌چه در سرشان می‌گذارد کاملا متفاوت است. با یوکن همراه باشید.

آدم‌های صادق ارزش زیادی دارند و همانند گوهر، کمیاب‌اند، با این‌حال هنوز هم در اطراف خود حضور این افراد را حس می‌کنیم، همان افرادی که بسیار صادق و صمیمی‌اند، با بودن در کنارشان آرام می‌شویم و در شرایط بغرنج زندگی می‌توانیم به آن‌ها تکیه کنیم.

افراد صادق خصوصیات آشکاری دارند که در کمتر کسی به چشم می‌خورد. در این مقاله قصد داریم شما را با خصوصیات شخصیتی افراد صادق آشنا کنیم.

نشانه‌های شخصیتی و اخلاقی افراد صادق

1. نگران محبوبیت و شهرت خود نیستند

افراد صادق نگران این نیستند که دیگران درمورد آن‌ها چه فکری می‌کنند، آن‌ها خودشان هستند و نیازی به جلب توجه و محبت اطرافیان‌شان ندارند. بقیه آدم‌ها می‌توانند آن‌ها را دوست داشته باشند و اگر چنین نیست از کنار آن‌ها می‌گذرند و می‌روند.

2. به اعتقادات‌شان پای‌بندند

افراد صادق و راستگو به دنبال جنگ و جدل نیستند اما از صحبت کردن درباره آن‌چه در ذهن‌شان می‌گذرد هم ابایی ندارند.

آنها باور و اعتقاد خود را، حتی اگر بقیه مخالف آن باشند ابراز می‌کنند و این خصوصیت به جذابیت هر چه بیشتر آن‌ها می‌افزاید و دیگران برای چنین افرادی احترام زیادی قائل‌اند.

3. محکم و استوارند

افراد صادق بسیار محکم و مقاومند و بقیه آن‌ها را پوست‌کلفت می‌دانند زیرا داشتن صداقت در دنیای امروز کار چندان ساده‌ای نیست زمانی که به واسطه‌ی آن موقعیت فرد به خطر افتاده و واکنش شدید نسبت به بیان حقیقت از خود نشان دهد.

افراد صادق باید شخصیت محکمی داشته باشند تا در این شرایط موضع خود را حفظ کنند و عقب نکشند.

4. دوستان صمیمیِ زیادی دارند

افراد صادق روابط دوستی عمیقی برقرار می‌کنند زیرا دوستان آن‌ها می‌دانند این افراد پشت سرشان حرف نمی‌زنند و گله و شکایت نمی‌کنند بلکه ناراحتی و انتقادات خود را رو در رو مطرح خواهند کرد، داشتن این میزان صداقت باعث ایجاد روابط سالم و عمیق‌تری بین آن‌ها خواهد شد.

5. قابل اعتمادند

افراد صادق هنگام کمک کردن و مشاوره دادن به دیگران قاطع صحبت می‌کنند و می‌توان به حرف‌های آن‌ها اعتماد کرد. آن‌ها برای خوشایند دوستان یا اطرافیان خود حقیقت را پنهان نمی‌کنند و از روی ترس یا چاپلوسی حرف‌های زیبا اما دروغ به زبان نمی‌آورند.

6. با همه مهربانند

افراد صادق محبت و مهر ورزیدن را ذات و طبیعت انسان می‌دانند و باور دارند برای جذب محبت کائنات باید با همه مهربان باشند. آن‌ها به این درک رسیده‌اند مهربانی می‌تواند روز سخت و غیر قابل تحمل یک نفر را دگرگون کند.

7. در بدترین شرایط نیز صادق‌اند

افراد صادق همیشه حقیقت را به زبان می‌آورند. آن‌ها می‌دانند داشتن صداقت وظیفه‌شان است و حتی وقتی گفتن حقیقت کار دشواری به نظر می‌رسد هم‌چنان به آن پای‌بندند.

8. با دیگران با احترام رفتار می‌کنند

افراد صادق برای دیگران احترام قائلند و طوری با اطرافیان‌شان رفتار می‌کنند که دوست دارند با آن‌ها رفتار شود. آن‌ها لیاقت داشتن یا نداشتن دیگران را معیاری برای محترم دانستن آن‌ها نمی‌دانند و با اکثر مردم رفتار خوبی دارند.

9. درمورد دیگران قضاوت نمی‌کنند

افراد صادق سعی می‌کنند تا جای ممکن درباره دیگران قضاوت نکنند و نظر مثبتی نسبت به بقیه داشته باشند مگر این‌که خلاف این قضیه ثابت شود.

10. حرف و عمل‌شان یکی است

افراد صادق به هر آن چه می‌گویند عمل می‌کنند و هر کاری انجام می‌دهند با حرف‌شان هماهنگ است.

11. مسئولیت کارهای خود را به گردن می‌گیرند

افراد صادق مسئولیت کارهای خود را قبول می‌کنند و اجازه نمی‌دهند دیگران به خاطر اشتباهی که مرتکب شده‌اند زیر سوال بروند.

12. توقع زیادی ندارند

آدم‌های صادق بسیار متواضع و فروتن‌اند، به دیگران کمک می‌کنند و تلاش‌شان بر این است گره‌ای از کار دیگران بگشایند اما هرگز توقعی در قبال آن ندارند.

13. عدالت و برابری برایشان مهم است

افراد صادق برای عدالت می‌جنگند و باور دارند تا زمانی که در مسیر حق تلاش کنند به هدف خود رسیده و برنده می‌شوند.

14. در مقابل دیگران صبوری می‌کنند

صبوری خصوصیت خوبی است که خیلی‌ها از آن بی‌بهره‌اند اما از بهترین خصوصیات افراد صادق به حساب می‌آید. افراد صادق به راحتی عصبانی نمی‌شوند و قبل از این‌که نتیجه‌گیری کنند به توضیحات طرف مقابل‌شان خوب گوش می‌دهند.

15. با خودشان روراست‌اند

افراد صادق می‌دانند گاهی در زندگی شرایطی پیش می‌آید که همه چیز از کنترل‌شان خارج شده و نمی‌توانند هیچ کاری انجام دهند، آن‌ها محدودیت‌های خود را می‌شناسند و خیلی به خود فشار نمی‌آورند.

این افراد با خودشان روراست‌اند، می‌دانند در زندگی چه می‌خواهند و به دیگران اجازه نمی‌دهند رفتار و زندگی آن‌ها را به دست بگیرند.

زبان بدن افراد صادق

1. نوع تماس چشمی

چشم‌ها می‌توانند با شما صحبت کنند خصوصا وقتی می‌خواهید بدانید دیگران با شما صادق‌اند یا نه.

شاید تصور کنید افراد دروغگو توانایی برقراری تماس چشمی را ندارند و از این کار طفره می‌روند اما واقعیت چیز دیگری است. جالب است بدانید، افراد دروغگو بیشتر از افراد صادق به دنبال برقراری تماس چشمی آگاهانه هستند.

اگر کمی دقت کنید متوجه نگاه دروغین برخی افراد می‌شوید. افراد دروغگو معمولا بدون پلک زدن به شما خیره می‌شوند و نگاهی مصنوعی دارند درحالی‌که افرادی که صادق‌اند علاوه بر برقراری تماس چشمی با طرف مقابل به اطرافشان هم نگاه می‌کنند.

افراد صادق به صورت طبیعی پلک می‌زنند در حالی‌که افراد دروغگو کمتر پلک زده و بعد از تمام شدن صحبت‌شان تا 8 برابر سریع‌تر از حالت طبیعی پلک خواهند زد.

2. نوع نفس کشیدن

افرادی که به اندازه کافی صداقت ندارند هنگام حرف زدن به سختی نفس می‌کشند و حتی ممکن است به نفس‌نفس بیفتند. دلیل این مساله تغییرات فیزیکی مانند تغییر ضربان قلب و جریان خون است که هنگام دروغ گفتن در بدن اتفاق می‌افتد، این در حالی‌ است که افراد صادق هنگام صحبت کردن تنفس عادی دارند.

3. لحن صدا

افراد صادق هنگام صحبت کردن علاوه بر تنفس عادی، لحن صدای ثابت و عادی نیز دارند. پس برای تشخیص این‌که طرف مقابل‌تان راست می‌گوید یا نه، به تغییرات صدا در حین صحبت‌های او دقت کنید، اگر در حین حرف زدن صدای ثابتی دارد احتمالا حرف‌هایش حقیقت است و هیچ دروغی نمی‌گوید.

4. لمس کردن بینی

جالب است بدانید، افرای که دروغ می‌گویند معمولا هنگام صحبت کردن مرتب بینی خود را لمس می‌کنند.

وقتی فرد دروغ می‌گوید بافت خاصی در بینی تحریک شده، هیستامین ترشح کرده و باعث خارش بینی می‌شود، به همین خاطر فرد دروغگو مدام بینی‌اش را لمس می‌کند.

5. پنهان کردن قسمتی از بدن

افرادی که در حرف هایشان صداقت ندارند، معمولا سعی می‌کنند با کمک دست‌ها بخش‌های آسیب‌پذیر بدن مانند گلو، سر، شکم یا قفسه سینه را بپوشانند. اگر چنین حرکاتی را در طرف مقابل‌تان مشاهده کردید به صداقت او شک کنید.

6. به کار بردن جملات کامل

افراد صادق معمولا جملات خود را به طور کامل ادا می‌کنند اما دروغگوها اغلب از جملات ناقص به کار می‌برند.

7. داشتن لبخند واقعی

لبخندی واقعی که ماهیچه‌های چشم را کامل درگیر می‌کند نشان‌دهنده صداقت طرف مقابل خواهد بود در حالی‌که افراد دروغگو معمولا لبخند مصنوعی روی لب دارند زیرا هنگام دروغ گفتن فعالیت عضلات اطراف دهان افزایش یافته و سبب ایجاد لبخند مصنوعی روی صورت می‌شود.

منبع: bustle

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-16 17:43:06
دسته بندی ها