10 شگرد برای از نو شروع کردن زندگی

12 شهریور 1400 - 11:00
انگیزشی - 10 شگرد برای از نو شروع کردن زندگی
10 شگرد برای از نو شروع کردن زندگی
امتیاز مطلب: 69%

آیا تاکنون برایتان پیش آمده که دلتان بخواهد زندگی به عقب برگردد، به جایی برسید که اشتباهات بزرگ زندگی‌تان همان جا رقم خورده‌اند اما می‌خواهید به جای پیمودن همان مسیر اشتباه، راه خود را عوض کنید تا دوباره آن اشتباه‌ها تکرار نشوند؟ با یوکن همراه باشید.

چند بار برایتان پیش آمده که دوست داشتید زندگی را ریست کنید تا قسمت‌های بد زندگی از بین بروند؟ خاطرات تلخ حذف شوند و با ذهنی باز، زیرکی و هوشیاری بیشتر «از نو» زندگی را شروع کنید؟

کمتر کسی است که چنین احساسی را تجربه نکرده باشد. اگر همین‌طور است و می‌خواهید از نو با قدرت و هوشیاری بیشتری زندگی را شروع کنید، نکاتی را در زیر ارائه داده ایم که در این مسیر کمک‌تان می‌کند.

1. از نو شروع کردن به معنای بازسازی بعد از شکست نیست

بازسازی زندگی - از نو شروع کردن - شروع دوباره - دوباره از نو - زندگی دوباره

شما می‌خواهید از نو شروع کنید. در زندگی تجربیات زیادی به‌دست آورده‌اید و تمامی آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند به اهداف‌تان دست یابید. با فکر کردن به این‌که چه چیزی می‌تواند خوشحال‌تان کند، اشتیاق دوباره به‌دست آورید. بهتر است نتیجه موردنظر را در ذهن‌تان تجسم کنید و از خوشحالی و  هیجان رسیدن به آن‌ به عنوان سوخت مسیر استفاده کنید.

2. حرکت در مسیر زندگی همانند بالا رفتن از پله است

حرکت - مسیر زندگی - از نو شروع کردن - شروع دوباره - دوباره از نو - زندگی دوباره

وقتی از پله بالا می‌روید، ممکن ست در پاگرد بایستید، حتی ممکن است چند پله به عقب برگردید، اما در هر صورت به سمت بالا حرکت می‌کنید. این همان روندی است که در زندگی طی می‌کنیم. گاهی بالا می‌رویم و گاهی به پایین کشیده می‌شویم اما در نهایت مقصدمان رو به بالاست. هیچ چیزی در زندگی قابل پیش‌بینی نیست. پس لازم است صبر خود را بیشتر کنیم و با پیدا کردن مسیر درست، در مسیر پیشرفت و ترقی گام برداریم.

3. اگر بخواهید می‌توانید یک زندگی جدید برای خود بسازید

زندگی جدید - از نو شروع کردن - شروع دوباره - دوباره از نو - زندگی دوباره

گاهی ایده‌های کوچک در زندگی دست‌آوردهای فوق‌العاده‌ای خواهند داشت. باید برای هر مشکل و مانعی که در زندگی‌تان اتفاق می‌افتد، به نتایج مثبت آن فکر کنید. تصویرسازی و رویاپردازی در موردخواسته ها و هر آن‌چه در زندگی می‌خواهید باعث می‌شود آن را به‌دست آورید. حتی پزشکان به کسانی که بیماری‌های صعب‌العلاج دارند توصیه می‌کنند با تلقینانرژی مثبت و فکر کردن به ادامه زندگی و شکست بیماری، به از بین بردن بیماری خود کمک کنند.

4. شکست همیشه هم بد نیست

شکستن - از نو شروع کردن - شروع دوباره - دوباره از نو - زندگی دوباره

حتی اگر شغل یا سرمایه خود را از دست داده‌اید و اصطلاحا شکست خورده‌اید، باز هم نباید خود را در آخر خط زندگی ببینید. همیشه به این فکر کنید که شاید این شکست و سختی‌ها مقدمه‌ای برای یک موفقیت بزرگ است. افسانه‌ها می‌گویند ققنوس 500 سال بعد از زندگی خود را آتش می‌زند تا از خاکستر او پرنده‌ی تازه‌ای متولد شود.

5. از نو شروع کردن ترسناک است اما موفقیت‌آمیز خواهد بود

ترسناک - از نو شروع کردن - شروع دوباره - دوباره از نو - زندگی دوباره

فکر کردن به شروع یک زندگی تازه به شما انرژی و هیجان زیادی می‌دهد و باعث از بین رفتن استرس‌‌ها و نگرانی‌‌ها در زندگی می‌شود. باید بدانید هیجان مثبت و اضطراب در زندگی اثر مشابهی روی بدن دارد و این ذهن انسان است که با انتقال ترس یا نشاط این دو حالت را از یکدیگر متمایز می‌کند.

6. بدانید گذشته شما تعیین‌کننده آینده‌تان نیست

گذشته - از نو شروع کردن - شروع دوباره - دوباره از نو - زندگی دوباره

مهم نیست چه گذشته‌ای داشته‌اید، تنها باید راهی پیدا کنید که شما را در مسیر خوشحالی و خوشبختی قرار دهد.

7. شروع زندگی نو با تصمیم گرفتن برای شروع دوباره تفاوت دارد

تصمیم دوباره - از نو شروع کردن - شروع دوباره - دوباره از نو - زندگی دوباره

اگر زندگی به‌هم‌ریخته و آشفته‌ای دارید از همین امروز برای شروع یک روند جدید دست به کار شوید. البته روزهای سختی پیش رو دارید و نباید روی حمایت دیگران حساب باز کنید. اگر اکنون توانایی فکری یا روانی شروع زندگی نو را ندارید، به خودتان قول بدهید در اولین فرصت چنین کاری را انجام دهید.

8. برای عادات بد زندگی‌تان الگوهایی جدید تعریف کنید

عادات بد - از نو شروع کردن - شروع دوباره - دوباره از نو - زندگی دوباره

اگر برایتان سخت است عادات بد خود را کنار بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم به تدریج آن‌ها را ترک کنید. به خودتان فرصت دهید بدون فشار ناگهانی، کارهایی که مناسب نیستند را کنار بگذارید.

9. شروع زندگی جدید یعنی اهداف جدیدی در زندگی تعریف کنید

اهداف جدید - از نو شروع کردن - شروع دوباره - دوباره از نو - زندگی دوباره

تمام انسان‌ها وقتی به سوی اهداف‌شان حرکت می‌کنند خوشحالند و روحیه بازی دارند. به همین دلیل بهتر است بعد از تحقق یک هدف، به سرعت سراغ هدف بعدی بروید تا انگیزه و اشتیاق شما برای پیشرفت و شروع زندگی نو همیشه در جریان باشد.

10. از نو شروع کردن به این معناست که فرصت شاد بودن را به خود هدیه دهید

فرصت شاد بودن - از نو شروع کردن - شروع دوباره - دوباره از نو - زندگی دوباره

وقتی می‌خواهید زندگی را از نو شروع کنید، باید جرأت کنار گذاشتن عادات اشتباه، توان یادگیری مهارت‌های جدید و استفاده از تجربه‌های گذشته را در خود به‌وجود آورید. وقتی از نو شروع کردید، هدف اصلی خود را شادی و خوشبختی بدانید و در همان مسیر حرکت کنید تا تمام عناصر جهان برای تحقق شادی و خوشبختی شما دست به دست هم دهند.

منبع: psychologytoday

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-09-04 02:24:59
دسته بندی ها