19 پیشنهاد قبل از ازدواج برای داشتن یک زندگی موفق

21 مهر 1399 - 9:10
مهارت‌های زندگی - 19 پیشنهاد قبل از ازدواج برای داشتن یک زندگی موفق
19 پیشنهاد قبل از ازدواج برای داشتن یک زندگی موفق
امتیاز مطلب: 83%

بعد از چندین سال درس خواندن، تلاش و کار کردن، اکنون در مرحله‌ای از زندگی‌تان قرار دارید که می‌توانید خانواده مستقلی تشکیل دهید و اصطلاحا سروسامان بگیرید. اما آیا فکر می‌کنید برای برداشتن این قدمِ سرنوشت‌ساز به اندازه کافی آماده‌اید؟ تمام جوانب را در نظر گرفته‌اید؟ با یوکن همراه باشید.

در ازدواج‌های موفق، هر دو طرف از قبل تمام جزئیات و جوانب تصمیم‌شان را سنجیده‌اند و برای برداشتن این قدمِ مهم، تا جایی که در توانشان بوده، خود را آماده کرده‌اند. آیا شما چنین کاری را کرده‌اید؟ آیا می‌دانید قبل از این‌که حلقه ازدواج را در انگشت‌تان ببرید چه کارهایی باید انجام دهید؟

اگر می‌خواهید ازدواج موفقی داشته باشید، حتما باید این کارها را انجام دهید. در ادامه، 19 کاری که زوج‌های موفق قبل از ازدواج انجام می‌دهند را ارائه می‌دهیم.

1. از تجربیات گذشته‌تان استفاده کنید

اگر قبلا رابطه ناموفقی را تجربه کرده‌اید، به گذشته نگاه کنید و همه چیز را مرور کنید. ببینید در شکست رابطه قبلی چه نقشی داشته‌اید؟ آیا فکر می‌کنید هر کاری بکنید، شریک زندگی‌تان برای همیشه کنار شما خواهد ماند و هیچ وقت ترک‌تان نمی‌کند؟ آیا توجهی به او نداشتید و مدام سرزنش و تحقیرش می‌کردید؟

مشاوره قبل از ازدواج - اقدامات پیش از ازدواج - قبل از ازدواج - زندگی موفق - مهارتهای زندگی

این سوال‌ها اهمیت زیادی دارد و باید قبل از شروع رابطه عاطفی جدید، خوب به جواب‌شان فکر کنید و هوشمندانه وارد رابطه جدید شوید. بدین ترتیب می‌توانید شریک بهتری برای همسر جدیدتان باشید و اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.

2. مسائلی را که در مورد آن‌ها سازش نمی‌کنید، روی کاغذ بنویسید

قبل از این‌که حلقه ازدواج به دست کنید، با طرف مقابل‌تان بر سر این مسائل صحبت کنید و قرار و مدارتان را بگذارید. شما همانند هر فرد دیگری ارزش‌هایی دارید و شریک شما نباید مجبورتان کند بر سر آن‌ها سازش کنید یا اصطلاحا، کوتاه بیایید. در مقابل، شما هم نباید او را وادار کنید که از ارزش‌هایش دست بکشد.

3. نحوه اعتماد کردن به دیگران را یاد بگیرید

اعتماد یکی از فاکتورهای مهم هر ازدواج و رابطه‌ی موفقی است. اگر نتوانید به شریک زندگی‌تان اعتماد کنید، چطور می‌خواهید ازدواج‌تان پایه و اساس محکمی داشته باشد؟

4. به این درک برسید شریک زندگی‌تان، تنها ‌بخش هویت شما در آینده نیست

برای این‌که درک درستی از خود داشته باشید، نیاز به این دارید که گاهی صرفا شخصِ خودتان باشید و به هیچ کس دیگری متکی نباشید.

5. زمانی را به تنهایی اختصاص دهید

مشاوره قبل از ازدواج - اقدامات پیش از ازدواج - قبل از ازدواج - زندگی موفق - مهارتهای زندگی

هر چقدر در تنهایی با خودتان راحت‌تر کنار بیایید، احتمال این‌که فرد دیگری مجذوب‌تان شود و در کنار شما احساس راحتی کند بیشتر است. حتی بهتر است مدتی را دور از والدین، در خوابگاه یا نظایر آن، بمانید؛ بدین ترتیب، تا حد زیادی مستقل می‌شوید و از این منظر مهارت پیدا می‌کنید، وقتی با شریک آینده زندگی‌تان زیر یک سقف بروید، زیبایی و جلوه تازه‌ای را که به زندگی‌تان می‌دهد بیشتر خواهید دانست.

6. درباره مسائل مهم صحبت کنید

قبل از تصمیم آخر و قدم برداشتن برای ازدواج، باید در مورد تمام مسائل مهم و پرحاشیه با هم صحبت کنید: مثلا مسائل مالی یا مشکلات مربوط به سلامتی و ارتباط با خانواده. اگر شریک آینده زندگی‌تان بدهی زیادی دارد، بهتر نیست قبل از ازدواج این مساله را بدانید؟

7. برای پیشرفت شغلی خود وقت بگذارید

قبل از این‌که بتوانید خود را وقف رابطه‌ای جدید کنید و به آن متعهد شوید، لازم است روی خودتان کار کنید و برای پیشرفت شغلی و تثبیت جایگاه خود وقت بگذارید.

8. با بچه‌ها وقت بگذرانید

برای این‌که ببینید تمایل به بچه دارشدن دارید یا نه و پیش از این‌که ازدواج کنید، شریک زندگی‌تان را از دیدگاه‌تان در این مورد مطلع کنید.

9. هدف‌تان را از ازدواج مشخص کنید

آیا واقعا عاشق کسی شده‌اید که قصد ازدواج با او را دارید؟ یا تنها خوش‌تان می‌آید با او سرگرم باشید و درباره ازدواج حرف بزنید؟ آیا کسی هست که می‌خواهید تمام عمر در کنارش باشید؟ یا فقط برای عروسی گرفتن ذوق و شوق دارید؟ شاید سن‌تان بالا رفته و فکر می‌کنید هر چه زودتر باید ازدواج کنید تا دیر نشود.

مشاوره قبل از ازدواج - اقدامات پیش از ازدواج - قبل از ازدواج - زندگی موفق - مهارتهای زندگی

قبل از این‌که حلقه ازدواج به دست کنید، از هدف و نیت واقعی خود مطمئن شوید.

10. در جروبحث‌ها و دلخوری‌ها منصف باشید

بین تمام زن و شوهرها دلخوری و جروبحث پیش می‌آید. شما هم از این موضوع در امان نخواهید بود. از همین حالا یاد بگیرید در چنین مواقعی انصاف را رعایت کنید. وگرنه ممکن است بعد از ازدواج، با بالا گرفتن جروبحث ها، حرف اشتباهی از دهان‌تان بپرد و بعدا از آن پشیمان شوید.

پس نسبت به این مساله حساسیت به خرج دهید و در بحث‌هایی که بین‌تان پیش می‌آید، سعی کنید با انصاف باشید.

11. یاد بگیرید چطور دیگران را «همان‌طور که هستند» دوست داشته باشید

از دیگران توقع نداشته باشید به خاطر شما خودشان را تغییر دهند. وقتی با شریک زندگی‌تان زیر یک سقف می‌روید و این مسئولیت را به عهده می‌گیرید، بدین معناست که او را با تمام ویژگی‌های مثبت و منفی اش پذیرفته‌اید. پس او را همان‌طور که هست دوست داشته باشید و به تعهدتان پا‌ی‌بند بمانید.

12. برخی کارهای موردنیاز و روزمره را یاد بگیرید

چطور می‌خواهید ازدواج کنید وقتی هنوز از پس مراقبت کردن از خودتان برنمی‌آیید؟ بهتر است از همین حالا به فکر یادگیری آشپزی باشید و برای آموختن تعمیر وسایل خانه و انجام کارهای فنی وقت بگذارید.

13. با دوستان شریک آینده زندگی‌تان آشنا شوید

مشاوره قبل از ازدواج - اقدامات پیش از ازدواج - قبل از ازدواج - زندگی موفق - مهارتهای زندگی

شاید در ملاقات با آن‌ها متوجه مسائلی شوید که نشان دهنده تصمیم اشتباه شما برای ازدواج با طرف مقابل‌تان باشد. حتی ممکن است در برخورد با دوستان او به قطعیت برسید و در انتخاب‌تان هیچ تردیدی باقی نماند.

14. با خانواده شریک آینده زندگی‌تان آشنا شوید

وقتی ازدواج می‌کنید، وارد خانواده جدیدی می‌شوید و رابطه جدید شما محدود به همسرتان نمی‌شود. قبل از ازدواج، با خانواده او برخورد کنید و ببینید توانایی کنار آمدن با آن‌ها را دارید یا نه.

15. به خودشناسی برسید

خودشناسی اهمیت زیادی دارد. اگر خودتان را نشناسید، با خودتان راحت نباشید و هنگام ارتباط با دیگران اعتماد به نفس‌‌تان را از دست بدهید، چطور می‌توانید فرد مناسبی برای ازدواج پیدا کنید؟

16. یاد بگیرید از صمیم قلب عذرخواهی کنید

هر کسی دچار خطا و اشتباه می‌شود و این مساله غیرقابل انکار است. مهم این است اشتباهتان را بپذیرید و از آن فرار نکنید. با این کار به شریک آینده زندگی‌تان نشان می‌دهید که به درجه‌ای از شعور و پختگی رسیده‌اید که به دنبال جبران اشتباهات‌تان هستید و برای این منظور هر کاری از دست‌تان بربیاید انجام می‌دهید.

17. مسائل مالی زندگی‌تان را سروسامان دهید

مشاوره قبل از ازدواج - اقدامات پیش از ازدواج - قبل از ازدواج - زندگی موفق - مهارتهای زندگی

اگر بدهی دارید قبل از ازدواج به فکر پرداخت‌شان باشید و کمی بیشتر به خودتان سختی دهید تا بتوانید پولی پس‌انداز کنید. بدین ترتیب، سهل انگاری و بی‌خیالی‌های مالی شما به دوش شریک زندگی‌تان نمی‌افتد و خودتان هم راحت خواهید شد.

18. روی تحصیلات تمرکز کنید

بعد از ازدواج هم می‌توانید تحصیلات‌تان را به پایان برسانید اما بهتر است از همین حالا به این فکر باشید که دوره تحصیلی‌تان را تمام کنید و مدرک‌تان را بگیرید تا وقتی سرتان خلوت‌تر شد به کار و زندگی‌تان برسید.

19. در پیش گرفتن زندگی بهتر و سالم‌تر

هر عادت یا رفتار بدی دارید سعی کنید آن را کنار بگذارید. تغذیه سالم داشته باشید و به ورزش کردن عادت کنید.

مشاوره قبل از ازدواج - اقدامات پیش از ازدواج - قبل از ازدواج - زندگی موفق - مهارتهای زندگی

کلام آخر

از زمانی که فرد مناسبی برای ازدواج با خود پیدا می‌کنید تا وقتی حلقه‌ی ازدواج به دست‌تان می‌رود، روزهای پر هیجان و استرس‌زایی را پشت سر خواهید گذاشت. این شرایط ممکن است باعث شود از خودتان غافل شوید و نتوانید ازدواج ایده‌آلی داشته باشید. کنترل اوضاع را به دست بگیرید و لیستی از مواد ذکر شده تهیه کنید و خود را ملزم به رعایت‌شان کنید.

منبع: lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-10-12 22:59:21
دسته بندی ها