15 عادت سازنده افراد موفق که زندگی را برایشان بهشت می‌کند

29 دی 1399 - 6:00
سبک زندگی - 15 عادت سازنده افراد موفق که زندگی را برایشان بهشت می‌کند
15 عادت سازنده افراد موفق که زندگی را برایشان بهشت می‌کند
امتیاز مطلب: 85%

اغلب افراد در طول زندگی خود با این سوال مواجه شده‌اند که کسانی که همیشه در اوج موفقیت و بزرگی هستند، چطور به این جایگاه رسیده‌اند؟ پاسخ‌های زیادی برای این سوال وجود دارد و رایج‌ترین پاسخ این است که راز موفقیت این آدم‌ها در رسوم و آیین‌های روزانه‌شان نهفته است. اما افراد موفق چه رسوم و آیین‌ها و عادات روزانه‌ای دارند که باعث موفقیت روزافزون آن‌ها می‌شود. با یوکن همراه باشید.

به هر عمل یا الگوی رفتاری که به روشی خاص و به طور مداوم انجام می‌شود، رسم یا آیین می‌گویند. شاید وارد کردن رسوم و آیین‌های جدید به زندگی‌تان سخت و دلهره‌آور باشد، اما مطمئن باشید از پس این کار برمی‌آیید. مهم این است تصمیم بگیرید کدام رسم یا آیین را به زندگی‌تان وارد کنید، سپس با خود عهد ببندید که حداقل 30 روز به آن‌ها پای‌بند باشید؛ سپس در صورت لزوم می‌توانید آن‌ها را تغییر یا بهبود دهید.

آدم‌های موفق تمرین‌ها و عادات روزانه مختص خود را دارند که به آن‌ها کمک می‌کند رویاهایشان را به واقعیت برسانند و هر روز به موفقیت خود بیافزایند. زیرا همین رسوم و آیین‌های روزانه باعث ایجاد عادات خوب و سالم می‌شود که برای رسیدن به موفقیت لازم است.

البته ایجاد عادات و آیین‌های جدید کار چندان ساده‌ای نیست، اما فوایدی که با این کار نصیب‌تان می‌شود، بی‌شمار است.

افراد موفق چه عاداتی را در خود پرورش داده‌اند؟

1. سحرخیزی

سحرخیزی و بیدار شدن قبل از طلوع خورشید، عادت سخت و چالش‌برانگیزی است، خصوصا اگر این کار برایتان سخت باشد و هنگام صبح شاداب و سرحال نباشید. با این حال، بیدار شدن از خواب قبل از طلوع خورشید باعث می‌شود روزتان را با انرژی و قدرت بیشتری شروع کنید و تا پایان روز نیز متمرکز باقی بمانید.

تیم کوک، مدیرعامل کمپانی اپل، از جمله افراد موفقی است که هر روز قبل از ساعت 6 صبح از خواب بیدار می‌شود؛ واقعا حیرت‌انگیز است که او روز خود را از ساعت 3:45 شب شروع می‌کند.

میشل اوباما و بیل مک ناب (مدیر گروه ونگارد) نیز از جمله افراد سحرخیز و البته موفقی هستند که قبل از طلوع آفتاب از رختخواب بلند می‌شوند.

آدم‌های سحرخیز به طور شگفت‌انگیزی در زندگی‌شان موفق هستند. شاید این سوال به ذهن‌تان برسد که آیا می‌توانیم سحرخیز بودن را یکی از دلایل موفقیت این افراد بدانیم؟

آیا واقعا سحرخیزی این قدر مهم و تاثیرگذار است؟ اما حقیقت این است، برای اغلب آدم‌ها بلند شدن از خواب در اول صبح، یکی از سخت‌ترین کارهاست.

وقتی قبل از طلوع آفتاب از خواب بلند می‌شوید، برای انجام وظایف و دیگر رسوم آدم‌های موفق به اندازه کافی وقت خواهید داشت. در حقیقت، سحرخیزی این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که اولین ساعات روز را که ذهن‌تان هوشیاری بیشتری دارد، به انجام کارهایی اختصاص دهید که به پیشرفت شخصی‌تان منجر می‌شود؛ کارهایی مانند یادداشت روزانه یا انجام دیگر پروژه‌های خلاقانه که شما را در مسیر موفقیت قرار می‌دهند.

وقتی اول صبح از خواب بیدار می‌شوید، روی تمام روزتان کنترل بیشتری خواهید داشت، اما اگر تا نیمه روز در رختخواب باشید، برای انجام کارهای روزانه‌تان تنها نصف روز را در اختیار دارید و مدام باید با استرس و نگرانی به ساعت نگاه کنید و حتی ممکن است نتوانید تمام کارهایتان را به انجام برسانید.

2. تمرین مراقبه در اول صبح

آیا چیزی درمورد مراقبه شنیده‌اید؟ شاید تاکنون توجهی به آن نداشته‌اید، اما دلتان می‌خواهد دلیل این همه تبلیغ و سفارش را درباره‌ی مراقبه بدانید.

مراقبه (مدیتیشن) تمرینی است که از طریق آن، سعی می‌کنید توجه، تمرکز و خودآگاهی‌تان را تقویت کنید. با انجام مراقبه از نظر روانی به آرامش و از نظر هیجانی به ثبات خواهید رسید.

اوپرا وینفری، از موفق‌ترین مدیران رسانه‌ای، مجری برنامه‌های تلویزیون و بازیگر معروف، هر روزِ خود را با مراقبه آغاز می‌کند. وینفری می‌گوید، مراقبه احساس رضایت و لذت را به او هدیه می‌دهد. همین دو عامل (رضایت و لذت)، پایه و اساس خوبی برای شروع یک روز خوب و دست‌یابی به اهداف‌تان خواهد بود، خصوصا اگر بخواهید فرد موفقی مانند اپرا وینفری را الگوی خود قرار دهید.

براساس نوشته وب‌سایت معتبر هلث لاین، مراقبه باعث می‌شود میزان توجه‌تان به دنیای پیرامون بیشتر شود و استرس‌تان هم کاهش یابد؛ این دو عامل باعث می‌شود کارایی بیشتری داشته باشید و کارهای روزانه را به شکل بهتری به انجام برسانید.

کسانی که می‌خواهند به تازگی به سراغ مراقبه بروند، باید به خودشان آرامش دهند و برای چند دقیقه، به شکل ثابت در یک وضعیت بنشینند. سپس توجه‌شان را روی دم و بازدم بگذارند و حداقل به مدت 2 دقیقه به تنفس عمیق بپردازند.

3. مصرف صبحانه‌ی سالم

وقتی صحبت از موفقیت می‌شود، آن‌چه می‌خورید نیز اهمیت پیدا می‌کند. شاید به همین خاطر است که برخی از افراد موفق خوردن صبحانه‌ی سالم را به یکی از عادات و رسوم زندگی‌شان تبدیل کرده‌اند.

به عقیده‌ی سایمون کاول، تهیه‌کننده معروف برنامه ایکس‌فاکتور و از داوران این برنامه، روزش را با خوردن آب پاپایا به همراه لیمو، بلغور جو دو سر و دو نوع اسموتی شروع می‌کند. او یک فنجان چای هم می‌نوشد. نوشیدن چای در اول صبح از رسوم قدیمی است که می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد، زیرا این کار باعث بالا رفتن تمرکز و کاهش استرس می‌شود، هر چند تنها برای چند دقیقه در بدن تاثیر می‌کند، اما نوشیدن چای به همراه مراقبه می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

اگر آنقدر صبح زود از خواب بیدار شوید که بتوانید با خیال راحت یک صبحانه سالم و کامل بخورید، قطعا روی پرانرژی‌ای خواهید داشت و شب هم تا دیروقت بیدار نمی‌مانید، مگر این‌که نتوانید از پنکیک ساعت 3 صبح‌تان بگذرید.

4. داشتن برنامه‌ریزی روزانه

برنامه ریزی دقیق در اول صبح کمک می‌کند وقت‌تان را در طول روز بهتر مدیریت کنید. از طریق برنامه ریزی آگاهی بیشتری از اهداف روزانه‌تان خواهید داشت و هرگز درگیر مسائل بی‌اهمیت و عوامل انحرافی مانند تماشای تلویزیون و غرق شدن در فضای مجازی نخواهید شد، مگر آن‌که مثلا تماشای تلویزیون یکی از اهداف روزتان باشد.

یک دفترچه یادداشت داشته باشید و هر کاری که می‌خواهید در طول روز انجام دهید را در آن بنویسید؛ البته می‌توانید درمورد هر یک از اهداف و وظایف‌تان نیز بحث گروهی کنید و از معایب و مزایای آن مطلع شوید. با این کار خلاقیت‌تان به اوج می‌رسد، مغزتان به کار می‌افتد و خود را برای انجام کارهای خارق‌العاده آماده خواهید کرد.

5. تبعیت از قانون 20/80

قانون 80/20 یا اصل پارتو می‌گوید، 80 درصد نتایج به‌دست آمده، تنها حاصل 20 درصد فعالیت‌های ماست. بر این اساس، اولویت‌بندی وظایف و تمرکز روی مهم‌ترین کارها سبب به دست آمدن نتایج بهتری خواهد شد.

سعی کنید زمان کمتری را به کارهای بی‌اهمیت اختصاص دهید و بیشتر انرژی خود را روی وظایف و اهداف بزرگ‌ترتان بگذارید، تا اهداف مهم‌تر بیش از دیگر کارها انجام شوند.

نیاز نیست خود را نگران کارهایی کنید که به درستی انجام نشده‌اند یا فراموش کرده‌اید؛ به سادگی می‌توانید وظایف‌تان را مرور کنید و در مواردی که تمرکز کافی نداشته‌اید یا برای انجام آن‌ها اعتماد به نفس کافی نداشته‌اید، اشتباهات‌تان را شناسایی و رفع کنید. وقتی وظایف مهم را در ابتدا به طور کامل انجام دهید، استرس کمتری داشته و می‌توانید تمرکزتان را صرف انجام و اصلاح کارهای کم‌اهمیت‌تر کنید.

اگر بتوانید تمرکزتان را صرف 20 درصد از فعالیت‌هایتان کنید، در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

اگر در یک بازه زمانی مشخص، تمرکز خود را روی یک پروژه بگذارید، احتمال تعلل را به حداقل می‌رسانید و بدون این‌که دچار احساس خستگی شوید، می‌توانید پروژه مورد نظر را با موفقیت به انجام برسانید.

6. برنامه‌ریزی زمان کارها روی تقویم

برخی افراد موفق عادت دارند لیست کارهای روزانه را که اغلب روی کاغذ نوشته می‌شوند، کنار گذاشته و تمام وظایف و کارهایشان را روی تقویم برنامه‌ریزی کنند.

جردن هاربینجر، از بنیان‌گذاران کمپانی The Art Charm، توصیه می‌کند برای برنامه‌ریزی کارها یک تقویم داشته و کل روز را به بازه‌های زمانی 15 دقیقه‌ای تقسیم کنید. این کار باعث می‌شود استرس‌تان برای مشاهده تمام کارهای موجود در یک لیست که هنوز هیچ اقدامی برای انجام‌شان نکرده‌اید، از بین برود.

برای انجام تمام کارها و وظایف باید از نظر زمانی برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. اضافه کردن هر یک از کارها و وظایف به این لیست در اول صبح می‌تواند تاثیر مثبت یک مراقبه را به دنبال داشته باشد؛ خصوصا اگر این کار را در محیطی آرام و دنج و به همراه نوشیدن یک فنجان چای گرم انجام دهید.

مطمئن باشید برنامه‌ریزی زمانی روی تقویم، ارزش یک بار امتحان را دارد. لازم است بدانید، بنا بر نتایج نظرسنجی انجام شده در شبکه اجتماعی لینکدین در سال 2012 میلادی، تنها 40 درصد از کارها و وظایفی که در لیست کارهای روزانه‌ی سنتی نوشته می‌شوند، به انجام می‌رسند.

7. اختصاص دادن زمان به ایمیل‌ها

براساس مطالعات انجام گرفته، یک کارمند معمولی در طول روز 121 ایمیل دریافت می‌کند. اما نباید تمام روز را به خواندن و پاسخ به ایمیل‌ها اختصاص دهید، بلکه زمان خاصی را برای ایمیل‌ها درنظر بگیرید و به برنامه‌ریزی روزانه‌تان متعهد بمانید.

برخی افراد خواندن ایمیل‌ها را به اول صبح موکول می‌کنند، برخی دیگر بعدازظهر را به بررسی و خواندن ایمیل‌ها اختصاص می‌دهند، عده‌ای دیگر ایمیل‌ها را به بخش‌های کوچک تقسیم کرده و در طول روز به خواندن و بررسی آن‌ها می‌پردازند.

باید بدانید بررسی ایمیل هر 10 دقیقه یک بار، هیچ فایده‌ای برایتان ندارد. اما درنظر گرفتن یک زمان مشخص برای بررسی و پاسخ به ایمیل‌ها می‌تواند به افزایش کارایی و تمرکزتان روی وظایف مهم‌تر کمک کند.

اگر می‌خواهید به موفقیت و پیشرفت خوبی برسید، مدیریت زمان و نظارت روی آن اهمیت بالایی خواهد داشت. همچنین اگر می‌خواهید در انجام پروژه‌ها و وظایف محول شده کارایی و نتیجه‌بخشی بیشتری داشته باشید، باید زمان را به خوبی مدیریت کنید.

8. صرف زمان روی مسائل ارزشمندِ زندگی

گاهی به قدری غرق مشغله‌های زندگی می‌شویم که از یک زندگی متعادل بی‌نصیب می‌مانیم. برای ایجاد تعادل در زندگی خود، کارهای موردعلاقه‌تان را فراموش نکنید و ارتباط موثری با دیگران برقرار کنید، توجه بیشتری به سلامت جسمی و روحی خود داشته و رسیدن به خودآگاهی را در اولویت قرار دهید.

عدم ایجاد تعادل در زندگی و برقراری رابطه سالم با اطرافیان باعث نادیده گرفتن شبکه پشتیبانی‌تان می‌شود که جایگاه‌تان را در زندگی به شما نشان می‌دهند؛ بدون شناسایی این موارد نمی‌توانید جایگاه‌تان را در زندگی پیدا کنید. شاید از این وضعیت احساس نارضایتی نکنید، اما به احتمال زیاد نمی‌توانید از تمام توانایی‌های هیجانی یا معنوی‌تان استفاده کنید.

برای برخی از افراد موفق، معاشرت و وقت‌گذرانی با خانواده ارزشمند است؛ اما برخی دیگر، دریافت پشتیبانی و حمایت از دیگران را یک ضرورت می‌دانند. پس لازم است آن را به یکی از رسوم و آیین‌های زندگی‌تان تبدیل کنید.

9. فاصله گرفتن از فناوری‌های جدید در بازه زمانی مشخص

به راحتی ارتباط‌تان با دنیای درون قطع می‌شود، خصوصا در دنیای امروزی که عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث فاصله گرفتن از دنیای درون‌تان شوند.

راه‌هایی که افراد موفق از طریق آن‌ها، کمی خود را از فضای کاری دور می‌کند، شامل مواردی چون بی‌توجهی به پاسخ فوری به پیام‌ها، استفاده از فرصت‌های ساده برای سرگرمی و دست کشیدن از کار برای زمانی کوتاه است.

البته می‌توانید براساس نیاز شخصی خودتان، راه‌های دیگری را هم برای ایجاد این رسم و آیین در زندگی‌تان به وجود آورید؛ مثلا کنار گذاشتن تمام وسایل الکترونیکی مانند کامپیوتر، تبلت، موبایل برای یک ساعت قبل از خواب، اختصاص زمانی صبحگاهی به نوشتن یادداشت‌های شخصی، نقاشی کردن، مطالعه یا انجام هر کار خلاقانه‌ی دیگر.

جالب است بدانید، آدم‌های موفق «روزه‌ی فناوری» هم می‌گیرند؛ یعنی تنها در موارد ضروری به سراغ لپ‌تاپ، گوشی، تلویزیون و غیره می‌روند و هرگز برای سرگرمی و وقت گذرانی از وسایل فناوری استفاده نمی‌کنند. باید به هر طریقی سعی کنید از فناوری‌های جدید فاصله بگیرید و زمانی را به خودتان اختصاص دهید تا از نظر روانی استراحت کنید و با ذهنی باز به سوی اهداف‌تان گام بردارید.

بازی سودوکو یکی از سرگرمی‌های مفید است که شما را از فناوری دور می‌کنند و ذهن‌تان را هم تقویت می‌کند.

10. ورزش و داشتن فعالیت بدنی

ورزش و فعالیت بدنی فواید زیادی به  دنبال دارد؛ به همین خاطر خیلی از آدم‌های موفق ورزش را به یکی از عادات زندگی‌شان در برنامه‌ی روزانه‌ی خود تبدیل کرده‌اند. باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، صبح خیلی زود بیدار می‌شود تا بتواند ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجاند.

ورزش عامل مهمی برای دستیابی به موفقیت است، زیرا فعالیت بدنی، عملکرد شناختی را بهبود می‌دهد. همچنین، ورزش و فعالیت بدنی باعث تقویت ذهن و روان می‌شود و به غلبه بر موانعی که در مسیر رسیدن به موفقیت قرار می‌گیرد، کمک می‌کند. همچنان که ورزش برای سلامتی جسم مفید است، برای سلامت ذهن و روان نیز اهمیت فراوانی دارد.

کسانی که به طور مداوم ورزش می‌کنند، به چنان اعتماد به نفسی دست پیدا می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند خود را از قید تمام محدودیت‌هایی که ذهن و بدن‌شان را درگیر کرده اند، رها سازند. ورزش باعث تقویت اعتماد به نفس می‌شود و بدن را با اندورفین‌ها و هر چیز دیگری که در هنگام بالا رفتن ضربان قلب در بدن تولید می‌شود، تغذیه می‌کند.

اگر می‌خواهید در شغل و حرفه‌ی خود به موفقیت برسید، ورزش و فعالیت بدنی را در اولویت قرار دهید، زیرا ورزش حتی در مواقعی که همه چیز به سختی پیش می‌رود، شما را به سمت جلو حرکت می‌دهد و باعث موفقیت‌تان می‌شود. پس ورزش را جزو برنامه روزانه خود قرار دهید تا تلاش‌هایتان به نتیجه برسد.

11. مطالعه روزانه و مداوم

در زندگی به قدری درگیر وظایف و گرفتاری‌هایمان می‌شویم که مطالعه‌ی کتاب را از یاد می‌بریم. وارن بافت از جمله آدم‌های معروفی است که مطالعه را به یکی از عادات جدی زندگی‌اش تبدیل کرده است. جالب است بدانید، این مرد ثروتمند 80 درصد وقت روزانه‌اش را به مطالعه اختصاص می‌دهد. دلیل او برای مطالعه طولانی مدت این است: وقتی کتاب می‌خوانید دانش‌تان همانند بهره‌ی مرکب زیاد می‌شود.

البته باید در انتخاب کتاب دقت لازم را داشته باشید، زیرا افراد خیلی موفق آموزش را به سرگرمی ترجیح می‌دهند، اما باز هم غوطه ورشدن در دنیای داستانی، فانتزی و دیگر ژانرها آسیبی به زندگی‌تان وارد نمی‌کند.

12. اختصاص دادن زمانی به سرگرمی

وقتی صحبت از رسوم و عادات روزانه‌ی زندگی افراد موفق می‌شود، بدون شک هیچ کس فکر نمی‌کند سرگرمی می‌تواند نوعی فعالیت برای مراقبت از خود یا عاملی مهم برای بهبود وضعیت هیجانی باشد. گاهی برخی افراد به قدری غرق در مطالعه یا فعالیت بدنی می‌شوند که از یاد می‌برند استراحت و سرگرمی چه نقش برجسته‌ای دارد.

هر نوع فعالیتی که باعث جریان خون در بدن و بالا رفتن خلاقیت ذهنی‌تان می‌شود را به عنوان سرگرمی خلاقانه به عادت و آیین زندگی‌تان اضافه کنید.

اگر نمی‌دانید به سراغ چه سرگرمی‌هایی بروید، از فعالیت‌هایی شروع کنید که بیشتر برایتان لذت‌بخش است؛ سپس اجازه دهید علایق‌تان این فعالیت‌ها را به سرانجام برسانند و وارد حوزه‌ی جدیدتری کنند. عاشق بافندگی هستید؟ از گره‌بافی شروع کنید. به بازی‌های رایانه‌ای علاقه دارید؟ رمان‌های گرافیکی مطالعه کنید.

13. یادداشت‌های روزانه

ثبت افکار و احساسات یکی از عادات روزانه‌ی افراد موفق است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای ثبت افکار و احساسات، یادداشت کردن آن‌هاست؛ حداقل روزی یک بار.

یادداشت کردن احساسات و اتفاقات روزانه باعث بهبود هوش هیجانی می‌شود؛ زیرا با این کار خود را مجاب می‌کنید بازتاب احساسات درون‌تان باشید و هیجانات خود را به طور ملموس و قابل فهم در قابل کلمات بیان کنید. با این کار، خودآگاهی و هوشیاری‌تان تقویت می‌شود و ارتباط بهتری با دیگران برقرار خواهید کرد.

به یاد داشته باشید، یادداشت‌های روزانه می‌تواند فواید دیگری هم داشته باشید، مانند سنجش میزان پیشرفت شخصی یا اهداف شغلی.

البته راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد؛ یعنی نیاز نیست حتما احساسات و کلام خود را روی کاغذ بنویسید. اپلیکیشن‌های موبایل، افزونه‌های مرورگرها و چیزهای این‌چنینی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای نوشتن یادداشت‌های روزانه‌تان استفاده کنید. علاوه بر آن، برخی‌ها احساسات‌شان را از طریق ساختن آلبوم‌های عکس حاوی تصاویر شخصی و غیرشخصی ثبت می‌کنند. در هر صورت، به هر طریقی که دوست دارید، این کار را انجام دهید. خود را محدود نکنید و از طرفی، انتظارات بیش از حد نیز نداشته باشید. هر طور می‌توانید به ثبت افکارتان و احساسات خود بپردازید.

14. انگیزه دادن به خود

استیو جابز، مرد بزرگ و موفق دنیای فناوری، عادت ساده‌ای داشت. او هر روز صبح در مقابل آینه می‌ایستاد، به خود نگاه می‌کرد و از خود می‌پرسید:

اگر امروز آخرین روز زندگی ام باشد، دوست دارم چه کاری انجام دهم، آیا می‌توانم این کار را همین امروز انجام دهم؟

همین سوال کوتاه و ساده برای انگیزه دادن به او کافی بود. اکنون شما این سوال را از خود بپرسید و ببینید چه کارهایی می‌توانید برای خودانگیزشی انجام دهید.

انگیزه یک احساس درونی و البته بیرونی است. اگر تنها به دنبال انگیزه های بیرونی باشید، وقتی همه چیز مخالف میل‌تان پیش برود و به سمت ناامیدی کشیده شوید، دیگر هیچ انگیزه‌ای برای حرکت در مسیر موفقیت نخواهید داشت.

توانایی خودانگیزشی به طور ذاتی در تمام افراد وجود ندارد، شاید خیلی‌ها هرگز چنین توانایی در خود نداشته باشند. پس خیلی مهم است به این درک برسید که موفقیت در خودانگیزشی یک مهارت اکتسابی است، نه یک توانایی ذاتی و طبیعی.

برای پیدا کردن مهارت خودانگیزشی نیاز به تمرین و صرف زمان دارید، حتی گاهی می‌توانید انگیزه را به صورت مصنوعی در خود ایجاد کنید تا به مرور زمان به شکل واقعی در وجودتان شکل بگیرد.

مدام سوالاتی را درمورد اهداف‌تان از خود بپرسید و این کار را به یک عادت تبدیل کنید. از این طریق می‌توانید خودانگیزشی را تمرین کنید و این توانایی در خود به وجود آورید. باید خود را به شکل مثبت تایید کنید؛ با این کار انرژی مثبتی در شما شکل می‌گیرد و همیشه تمرکزتان را در رسیدن به هدف حفظ خواهید کرد.

برای شکل گیری مهارت خود‌انگیزشی از هر روشی می‌توانید استفاده کنید، مهم این است روش به کار گرفته برایتان مفید باشد، حتی اگر برای دیگران خوشایند نباشد.

15. همراه داشتن یک دفترچه یادداشت

نمی‌دانید چه زمان ایده‌ها و الهامات جدید به ذهن‌تان می‌رسد، پس همیشه یک دفترچه‌ی یادداشت همراه داشته باشید. از این طریق می‌توانید ایده‌هایتان را ثبت کنید تا از یادتان نروند.

حتی بهتر است چند دفترچه‌ی یادداشت تهیه کنید و در کیف، دفتر کار، اتاق خواب و جاهایی که معمولا هستید، قرار دهید. وقتی این امکان را فراهم کنید که هر ایده‌ای به ذهن‌تان می‌رسد را یادداشت کنید، حداقل مطمئنید ایده‌های ناب‌تان در جای امنی نوشته شده‌اند.

برخی افراد ترجیح می‌دهند ایده‌های جدید را در جایی جدا از یادداشت‌های روزانه‌شان بنویسند، عده‌ای دیگر تمایل دارند تجربیات روزانه‌شان را به همراه ایده‌های جدید در یک دفترچه ثبت کنند؛ هر کاری که فکر می‌کنید برایتان مفیدتر است را انتخاب کنید.

حتی ممکن است ترجیح دهید ایده‌هایتان را روی کاغذ ننویسید، زیرا علاقه‌ای به نگهداری دفترچه‌ی یادداشت ندارید. اپلیکیشن‌های موبایلی زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ثبت و نگهداری ایده‌ها و نوشته‌هایتان استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله 15 مورد از رسوم و آیین‌های افراد موفق در سراسر دنیا را بیان کردیم، البته بدون شک رسوم بیشتری وجود دارد اما همین موارد برای شروع کافی است.

اگر در این مسیر ثابت قدم باشید، به تدریج فرد موفقی خواهید شد که همیشه در تصورات‌تان به دنبال آن بوده‌اید.

چند راه را انتخاب کنید و در مورد نتایج آن‌ها با خودتان صادق باشید. ببینید کدام راه برایتان مفید و کدام یک بی‌فایده است. پس می‌توانید رفتارهایی را به عادت و رسم زندگی‌تان تبدیل کنید که در مسیر رسیدن به موفقیت کمک‌تان می‌کنند. مهم این است، ناامید نشوید و به مسیر خود ادامه دهید.

 

منبع: lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-17 23:58:59
دسته بندی ها