7 دلیلی که نشان می‌دهد افراد درون‌گرا، فروشندگانی عالی هستند

27 فروردین 1400 - 11:00
بازاریابی - 7 دلیلی که نشان می‌دهد افراد درون‌گرا، فروشندگانی عالی هستند
7 دلیلی که نشان می‌دهد افراد درون‌گرا، فروشندگانی عالی هستند
امتیاز مطلب: 76%

اگر شما هم یک‌ درون‌گرا باشید، ممکن است تنهایی را دوست داشته باشید، ممکن است بعد از مناسبت‌ها و جشن‌های مختلف خسته شوید، یا دوستان انگشت‌شماری داشته باشید. معمولا هم متفکر و خلاق هستید و مهارت‌های گوش دادن شما، بسیار بهتر از افراد برون گرا است. با یوکن همراه باشید.

پس چرا مردم فکر می‌کنند که افراد برون‌گرا، بهترین فروشنده‌ها هستند؟ اولین چیزی که ما را به یاد یک فروشنده‌ی خوب می‌اندازد، شخصی است که صریح و پرجذبه است و دوستان زیادی دارد. درست است که این ویژگی‌ها می‌توانند در فرآیند فروش مفید باشند، اما تنها ویژگی‌هایی نیستند که یک انسان را به فروشنده‌ای موفق تبدیل می‌کنند. حالا من همین‌جا به شما می‌گویم که یک فرد درون‌گرا، در واقع یک فروشنده‌ی فوق‌العاده است.

این هم دلایلی که نشان می‌دهد افراد درون‌گرا، فروشندگان عالی‌ای هستند:

1.    آن‌ها هوشیار هستند

تنها 7 درصد از ارتباطات شما، کلماتی است که می‌گویید و 93 درصد دیگر ارتباطاتتان، زبان بدن و ارتباط غیرکلامی است. هوشیار و پاسخ‌گو بودن، یکی از مهم‌ترین مهارت‌های یک فروشنده‌ی حرفه‌ای است.

هوشیاری - فروشندگان موفق - افراد درونگرا - درونگرایی

افراد درون‌گرا، به زبان بدن، تغییر در لحن صدا و دیگر نشانه‌های غیرکلامی، که بسیار هم برای فروشندگی مهم است، توجه بیشتر دارند. هنگامی که شما با مشتری خود جلسه‌ای دارید، این هوشیار بودن نه تنها می‌تواند به شما کمک کند که مشتری‌تان را بهتر درک کنید، بلکه برد و باخت یک معامله را مشخص می‌کند. چرا که شما می‌توانید برای خدمت هرچه بهتر به مشتری و ایجاد تجربه خریدی عالی، رفتار خود را تغییر دهید.

2.    همیشه برنامه‌ریزی دارند

درست برعکس افراد برون‌گرا که همواره برنامه ریزی می‌کنند و از آن برنامه پیروی نمی‌کنند، درون‌گرایان معمولا برای خود یک برنامه‌ی منسجم دارند و از همان هم پیروی می‌کنند. همین، فرق بین یک فروشنده‌ی موفق با یک فروشنده‌ی معمولی است.

یک برنامه‌، برای مشتریان، ثبات و امنیت فراهم می‌کند. بهترین فروشنده‌ها برای بستن قراردادشان، همیشه سیستمی ثابت دارند و همه چیز را از قبل پیش‌بینی کرده‌اند. برای همین هم در معاملات، هیچ‌گاه غافلگیر نمی‌شوند.

بنجامین فرانکلین  (Benjamin Franklin) می‌گوید:

اگر نتوانستید آماده شوید‌، آماده‌ی شکست باشید.

3.    آن‌ها شنوندگانی فوق‌العاده‌اند

گوش دادن - شنونده خوب - فروشندگان موفق - افراد درونگرا - درونگرایی

در فروش، به همان اندازه که صحبت مهم است، گوش دادن نیز مهم است. به عنوان یک فروشنده، باید از دردها، نیازها و خواسته های مشتری خود، آگاه باشید. افراد درون‌گرا شنوندگانی قوی هستند و می‌توانند نیازهای مشتریان خود را فراهم سازند. شما هم می‌توانید از این ویژگی در هر بخش از فرآیند فروش، به سود خود استفاده کنید.

4.    برای روابط عمیق، ارزش قائل‌اند

افراد درون‌گرا، دوست ندارند هزار نفر دور خودشان جمع کنند، در عوض، آن‌ها ترجیح می‌دهند با تعداد کمی از افراد، روابط عمیقی برقرار کنند.

هنگامی که دارید با یک مشتری سروکله می‌زنید، اگر بتوانید به جای ارتباط‌های سطحی، بین خودتان و او، یک رابطه‌ی عمیق ایجاد کنید، شانس موفقیت‌تان افزایش می‌یابد. فروشندگی، تماما از اعتماد و روابط است. شما به عنوان یک فرد درون‌گرا، یک برگ برنده دارید، چرا که به طور غریزی، تمایل به ایجاد این نوع روابط دارید.

5.    آن‌ها واقع‌گرا اند

طی فرآیند فروش، افراد برون‌گرا احساسات را با کار خود قاطی می‌کنند و بدون این‌که اطلاعات کافی دلشته باشند، حرف‌هایی می‌زنند که بعدا نمی‌توانند ثابت کنند. اما برعکس، افراد درون‌گرا، واقعیت نتایج محصولاتشان را می‌بینند و تکیه خواهند کرد و برای همین هم قبل از این‌که مشتری از آنها خرید کند، همه‌ی هشدار‌های لازم را به او می‌دهند.

واقع گرا - واقع‌گرایی - فروشندگان موفق - افراد درونگرا - درونگرایی

همین کار، بازپرداخت کالا و مشتریان ناراضی را به حداقل می‌رساند. همین یعنی درون‌گرایان نه تنها می‌توانند فروشندگان قابلی باشند، بلکه به خاطر فروشندگی خوب، درصد مشتریان تکراری آن‌ها، بالاتر است.

6.    آنها خودنگهدارتر هستند

افراد برون‌گرا شخصیت‌های بزرگی دارند و از اعلام حضور کردن نمی‌ترسند. در حالی که درون‌گرایان محافظه‌کار و ساکت‌اند. مطالعات جدید نشان می‌دهد که همین شخصیت خوش‌مشرب، جذاب و کلیشه‌ای، در واقع مشتریان احتمالی را می‌پراند. در واقع، برخی از مردم هنگامی که با این نوع فروشنده‌ها هم‌کلام می‌شوند، نسبت به آنها گارد می‌گیرند.

این تغییر جدید در نحوه‌ی واکنش مردم به فروشندگان، برای درون‌گرایان، یک مزیت به حساب می‌آید. شخصیت محتاط و خودنگهدار شما، دقیقا همان چیزی است که به شما کمک می‌کند با مشتری خود ارتباط برقرار کنید، زیرا رفتارتان باعث می‌شود تا آنها احساس ‌کنند که شما به جای دستور دادن، سعی می‌کنید با آنها حرف بزنید.

7.    ترجیح می‌دهند اصلا حرف نزنند

در گذشته، افراد برون‌گرا، اغلب به خاطر تماس‌های تبلیغاتی‌شان با مشتریان، بسیار مناسب فروشندگی بودند. چرا که برای تماس‌های تبلیغاتی، شما باید پرانرژی باشید و مهارت های اجتماعی را به خوبی بلد باشید.

امروزه، تماس با مشتریان، اغلب سخت است. به همین علت، ما بیش از قبل، تمرکز خود را رویبرقراری ارتباط از طریق ایمیل گذاشته‌ایم. این دقیقا همان نقطه‌ای است که افراد درون‌گرا می‌توانند در آن برتری خود را اثبات کنند، آن هم بدون اینکه مانند افراد برون‌گرا، اجتماعی و پرحرف باشند.

کم حرفی - فروشندگان موفق - افراد درونگرا - درونگرایی

جورج بِرنارد شاو (George Bernard Shaw) می‌گوید:

بزرگ‌ترین مشکلی که در ارتباط برقرار کردن وجود دارد، این است که خیال کنیم همین الانش هم آن ارتباط را برقرار کرده‌ایم.

 

چگونه مانند افراد درون‌گرا، فروشندگان حرفه‌ای باشیم؟

برای اینکه موثر باشید، باید از قبل تحقیق کنید و آماده باشید. این، اعتماد به نفس شما را افزایش خواهد داد و به شما این امکان را می‌دهد که زمان کمتری را صرف چاره‌اندیشی کنید. در عوض، می‌توانید با اعتماد به نفس کامل، با دیگران صحبت کنید.

به خودتان زمان بدهید تا انرژی خود را بازیابید. رویداد‌های شبکه سازی (Networking) و تماس‌های پشت سر هم بخش فروش، انرژی درون‌گرایان را کاملا تخلیه می‌کند. درون گرایان به راحتی از فعالیت‌های اجتماعی خسته می‌شوند و همین تعامل را برای آنها کمی دشوار می‌کند. در برنامه‌ی خود، زمانی برای تنها بودن با خودتان بگذارید، یا از روش‌های سنتی دیگری مثل یک فنجان قهوه، انرژی خود را بازیابی کنید.

و در آخر، برای تلاش نکردن، درون‌گرا بودنتان را بهانه نکنید. چرا که بسیاری از درون‌گرایان، مانند ایلان ماسک (Elon Musk)، مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) و جی کی رولینگ (JK Rowling)، در تجارت و کارآفرینی حرف اول را می‌زنند. کلید موفقیت این است که خودتان را بفهمید و مهارت‌های خود را گسترش دهید.

در کل، ارزش و پتانسیل درون‌گرایان در بخش فروش، تا حدود زیادی نادیده گرفته می‌شود. درون‌گرا بودن شما، به هیچ وجه جلوی یک فروشنده‌ی عالی بودن را نمی‌گیرد. در حقیقت، اگر مهارت‌های خود را بهبود ببخشید و خودتان را به عنوان یک فرد درون‌گرا بپذیرید، می‌توانید با دیگران رقابت کنید و حتی از رقبایتان جلو بزنید.

آیا شما هم یک فرد درون‌گرا هستید؟ اگر جوابتان مثبت است، چطور این درون‌گرا بودن به شما در حرکت به سوی موفقیت و بهبود بخش‌های مختلف زندگی‌تان کمک کرده‌ است؟

 

منبع: Addicted2Success

نویسنده مطلب
Helia Mahmoodian - هلیا محمودیان
دانشجوی رشته‌ی زبان انگلیسی‌ام، عاشق ادبیات، هنر، روانشناسی و انیمه‌ام. دلم می‌خواد دنیارو دور بزنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-17 00:58:57
دسته بندی ها