بازاریابی آنلاین - قسمت دوم : اهمیت تعریف سه استراتژی کسب‌وکار آنلاین

14 شهریور 1399 - 6:00
بازاریابی - بازاریابی آنلاین - قسمت دوم : اهمیت تعریف سه استراتژی کسب‌وکار آنلاین
بازاریابی آنلاین - قسمت دوم : اهمیت تعریف سه استراتژی کسب‌وکار آنلاین
امتیاز مطلب: 96%

اهمیت تعریف سه استراتژی کسب‌وکار آنلاین

خیلی راحت می‌توانید متوجه اهمیت و ارزش حضور آنلاین کسب و کار خود بشوید. با توجه به اینکه بیشتر بازاریابی‌های آنلاین سلف‌سرویس (Self service) هستند خیلی راحت می‌شود وارد قضیه شد؛ و صادقانه باید گفت خیلی از کسب‌وکارها آن‌قدر برای سود بردن از این فرصت عجله دارند که استراتژی درستی ایجاد نمی‌کنند. در ادامه با یوکن همراه باشید.

دیجیتالی بودن برای حضور در این کانال پاسخ خوبی نیست. راهش ایجاد یک استراتژی متعهدانه‌ای که بازگشت سرمایه داشته باشد. بدون سرمایه‌گذاری زمان در این استراتژی نه‌تنها فرصت­های زیادی را از دست می‌دهید بلکه متوجه می‌شوید که کسب‌وکارتان عقب‌مانده است.

به خاطر اینکه بازاریابی آنلاین خیلی گسترده است راحت‌تر می‌شود استراتژی‌تان را به‌عنوان سه استراتژی مجزا با یک هدف ببینید. این استراتژی‌های کسب‌وکار شما، مشتری شما وبازاریابی شما را تشکیل می‌دهند.

در چند مقاله بعدی عمیق ­تر به این مسئله رسیدگی می­کنیم و هدف ما کمک به شما برای ایجاد استراتژی بازاریابی آنلاین یک دسته و برای این کار باید طرح کسب‌وکارتان را در سطح بالا درک کنید. چطور در بازار درک خواهید شد. این بازار معمولاً چه کسانی هستند؟ مشتری‌هایتان چطور از فناوری دیجیتال استفاده می‌کنند و وارد چه کانال‌هایی می‌شوند.

استراتژی بازاریابی آنلاین

داشتن یک استراتژی شفاف و فکر شده باعث می‌شود متمرکز بمانید و حکم نقشه را در حین کشف کانال‌های بازاریابی‌تان دارد؛ اما یک راهکار برای همه موقعیت‌ها وجود نداره. هر کسب‌وکاری باید استراتژی‌ خودش رو ایجاد کند و این معنا دارد.

اگر تی‌شرت‌های سفارشی برای طرفداران آنلاین ورزشی می­فروشید طرحتان برای یک رستوران محلی شباهت کمی داره. استراتژی‌ شما تفاوت دارد اما تمرکز همیشه ایجاد ارزش مشترک است؛ و ارزش مشترک یعنی وقتی‌که اهداف مشتری با اهداف کسب‌وکار شما همسو باشد.

کل استراتژی بازاریابی شما باید با داشتن ارزش‌های مشترک در ذهن ساخته بشود. برای یک‌لحظه فراموش کنید که محصول یا خدماتی را می‌فروشید و در عوض این ذهنیت را داشته باشید که در حال تجربه هستید؛ بنابراین همین‌که به سراغ یک استراتژی متمایز میریم می‌خواهیم روی ایجاد هرکدام با این ایده که درنهایت می‌خواهید یک تجربه با ارزش‌های مشترک داشته باشید، تمرکز کنید و این تجربه برای شما بازگشت سرمایه مثبتی ایجاد می‌کند.

 

در زمینه "بازاریابی آنلاین" شما را به خواندن سایر مقالات آموزشی در این زمینه دعوت می‌کنیم :

منبع: UCAN

 

نویسنده مطلب
 - محمد محمدیان
رویاتو زندگی کن - هیچ وقت دست از تلاش بر ندار

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-01 12:13:49
دسته بندی ها