بازاریابی آنلاین - قسمت چهارم :ایجاد یک استراتژی بازاریابی

11 دی 1395 - 4:26
بازاریابی اینترنتی - بازاریابی آنلاین - قسمت چهارم :ایجاد یک استراتژی بازاریابی
بازاریابی آنلاین - قسمت چهارم :ایجاد یک استراتژی بازاریابی
امتیاز مطلب: 99%

حالا که کسب و کار و مشتری خود را میشناسیم، وقتشه که ببینیم بازاریابی آنلاین چطوری باید پیش بره.

شاید در نمونه های قبلی متوجه الگویی شده باشین. هر استراتژی بر مبنای استراتژی قبلش بنا میشه و هر بار تخصصی تر پیش میریم.با یوکن همراه باشید:

درواقع استراتژی بازاریابی ما چندین طرح جداگانه اس که هر کدوم برای یک هدف در بخش مخاطب که مشخص شده تنظیم شده. برای مشخص کردنش بیاین سری به یک جدول دیگه بزنیم.

پیش تر مخاطب 24 تا 35 ساله خانم رو مشخص کردم که به تناسب علاقه داره و یکی از اهداف کسب و کار ما برای اون مخاطب، فروش مکمل های غذایی "ایج پلاس" (age plus) بود.

بنابراین اولین استراتژی بازاریابی ما، تمرکز بر این هدف، در ارتباط با بخش مشتریان بود. از اینجا به بعد به کانال هایی نگاه می کنیم که بازار ما هستن و بعد یک ایده ی بازاریابی برای هر کدوم از اون رسانه هایی که در دسترس هستن ایجاد می کنیم؛ رسانه های پولی، به دست آمده و آنهایی که مالکشون هستیم.

حالا در اینجا ممکنه همه­ی کانال های موجود رو نشناسین و مشکلی هم نداره. حالا حدسی بزنین و این طرح رو در حینِ تکمیلِ دوره اصلاح کنین.

من برای این مخاطبِ بازاریابی روی فیس بوک، پین تِرِست (pain trest) و وبلاگمون رو پیش بینی کردم؛ و برای رسانه ­ی پولی باید بدونیم که توی هر کانالی چه کاری می خوایم انجام بدیم. در این مورد، ایج پلاس، آگهی های مربوط به مکمل رو روی فیسبوک اجرا می کنه و هزینه­ی لینک های اسپانسر شده رو روی وبلاگِ «فیتنس دات کام» (fitness .com) پرداخت می کنه. لازم نیست هر کانالی در هر رسانه باشه. در این مورد هیچ رسانه پولی روی پینتِرِست (paintrest) نداریم.

بعد همین کارو رو روی رسانه ­ی به دست آمده انجام بدین. بخاطر اینکه این تلاش اصلی ماست، باید چیزی که دوست داریم واقعن اتفاق بیفته رو شناسایی کنیم. شاید لازم باشه تلاش ها رو در رسانه های پولی و رسانه هایی که مالک هستیم به کار ببریم تا بر رسانه ای که به دست میاریم تاثیر داشته باشه. در اینجا هدفِ اچ پلاس ایجاد کمپین های فراگیر و کمک به تشویق و توزیع وبلاگه. ما لینک ها و سوالات مشترک رو برای الهام گرفتنِ مکالمه در مقاله اضافه می کنیم.

در نهایت از کاری که می تونین با رسانه خودتون در ارتباط با هر کانال انجام بدین یادداشت بردارین. این میتونه به سادگیِ پست کردن روی فیسبوک یا پیچیدگی کمپینِ ایمیلی باشه.

یادتون باشه بازاریابی آنلاین یک پروسه تکراریه و باید دائماً برای تقویت این ایده ها کار کنین.

 همین که مخاطب جدیدی به دست میاد، اهداف و کانال های جدیدی بوجود میاد.

 باید مطمئن بشین استراتژی بازاریابی شما رو پوشش داده. انعطاف پذیری مهمه. با جمع آوری داده های بیشتر و بیشتر به هدف واقعی نزدیک و نزدیک تر میشین. همچنین ممکنه متوجه بشین که طرح شما بیش از حد سلطه جویانه یا حتی محافظه کارانه بوده.

وقتی استراتژی بازاریابی تان رو ایجاد می کنین باید به چیزهای زیادی فکر کنین.

 برای درک بهترِ کسب و کار، مشتری و کانال های بازاریابیِ موجود برای شما، وقتی برای تحقیق اختصاص بدین. شاید بخواید همه استراتژیها رو انجام بدین یا به چندتاییش بی توجه باشین. هر دو با توجه به چیزی که در نظر دارین، گزینه های معتبری هستن. بطور کلی، استراتژی بازاریابی، آخرین قطعه­ ی پازله. آخر از همه ایجادش کنین و اغلب دوباره بازبینیش کنین.

 

در زمینه "بازاریابی آنلاین" شما را به خواندن سایر مقالات آموزشی در این زمینه دعوت می‌کنیم :

منبع: UCAN

 

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-07-31 14:34:00
دسته بندی ها