صفحه نتایج موتور های جستجو چه ویژگی هایی دارد؟

17 فروردین 1396 - 4:58
بازاریابی اینترنتی - صفحه نتایج موتور های جستجو چه ویژگی هایی دارد؟
صفحه نتایج موتور های جستجو چه ویژگی هایی دارد؟
امتیاز مطلب: 91%

صفحات نتایج موتور جستجو

قبل از اینکه سراغ این بریم که وب‌سایت شما چه طور در نتایج جستجو ظاهر میشه، مهمه که بدونیم نتایج جستجو به چه شکلین. اگرچه موتورهای جست‌وجوی زیادی در سراسر دنیا وجود دارن که اختلافاتی هم باهم دارن اما ویژگی‌های مشترکی هم بین «صفحات نتایج موتورهای جستجو» یا SERP ها وجود داره.

اشتراکی که احتمالاً بین همه ­ی اونا دیده میشه برخی کمپین‌های تبلیغاتی یا همان paid listing ها هستن. کمپین‌های تبلیغاتی با اون چیزی که ما در سئو روی اون تمرکز می‌کنیم کاملاً متفاوته.

این کمپین‌ها درواقع تبلیغاتیه و برنامه­ هایی مانند «گوگلز اَدز وُردز» (google’s ads words) یا «مایکروسافت بینگ ادز» (Microsoft’s bing ads) هستن که به تبلیغ‌کنندگان اجازه میدن تا اونها را بخرن و در نتایج جستجو قرار بگیرن. یه صفحه­ ی عادی از نتایج موتور جستجو، دَه نتیجه رو شامل میشه که به وب‌سایت‌های مختلف لینک میده؛ هر نتیجه ممکنه کمی متفاوت به نظر برسه اما همه ­ی اونها حداقل یه عنوان، یه توضیح و یه URL قابل مشاهده دارن.

مهمه که بدونیم هر کدوم از این عناصر به چه شکلن. چون بعداً، هر کدوم از این عناصر خاص که ممکنه برای هر نتیجه­ ی مجزا ظاهر بشه اصلاح و بهینه میشن. نکته­ ی قابل اهمیتِ دیگه اینه که از زمانی که اولین موتورهای جستجو به وجود اومدن، اینترنت هم خیلی تغییر کرده و محتواهای زیادی علاوه بر متن و صفحات در وب به وجود اومده.

موتورهای جستجو عملکرد خوبی رو در سرعتِ انجام کار داشتن و هنوز هم وقتی به صفحه­ های جستجو نگاه می­کنیم، ویدیوها، تصاویر، اخبار، محصولات و نقشه­ هایی رو در این صفحه­ ها می­بینیم. یه راه معمول برای توضیح این موضوع اینه که ما در حال حاضر نتایج جستجوی درهم‌آمیخته‌ای داریم که شامل انواع اطلاعات میشن.

گاهی این نتایج درهم‌آمیخته مجموعه­ ای از ویدیو کلیپ­ها رو شامل میشن که مربوط به جستجوی کاربرن و یا ممکنه شامل لیستی باشه که بیزینس های محلی رو همراه با نقشه نشون میده. همچنین می­تونه گروهی از عکس­ها و قیمت­ها برای یه محصول ویژه باشه که شما می­تونین بخرین. ارتباطات اجتماعی به موتورهای جستجو این امکان رو دادن تا نتایجی شخصی­تر مثل عنوان اخباری که دوست شما به اشتراک گذاشته رو ارائه بدن.

این اطلاعات از منابع مختلفی مثل «ویکی‌پدیا» (Wikipedia)، «فیری بِیس» (Free base) یا حتی «فکت بوکِ CIA» (CIA FactBook) تأمین میشن و می­تونن جواب­های آنی رو به کاربر بدن.نکته ­ی مهم برای یادآوری اینه که شما فرصت­های زیادی رو برای دیده شدن در صفحات نتایج موتورهای جستجو در اختیار دارین و هر چه بیشتر بدونین که موتورهای جستجو چطور تصمیم می­گیرن تا نتایج رو به کاربرا نشون بدن، بیشتر میتونین موتورهای جستجو رو وادار به نشون دادن محتوای شما بالاتر از بقیه­ ی نتایج کنین.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-29 14:54:00
دسته بندی ها