7 ترفند برای رسیدن به موفقیت به عنوان یک فریلنسر

14 شهریور 1399 - 6:05
کار آفرینی - 7 ترفند برای رسیدن به موفقیت به عنوان یک فریلنسر
7 ترفند برای رسیدن به موفقیت به عنوان یک فریلنسر
امتیاز مطلب: 97%

زمانی که فردی دارای توانایی هایی است که دیگر کسب و کارها به آن نیازمند هستند، در صورتی که مایل به استخدام در سازمان و یا شرکتی نباشند، کار کردن به صورت یک فریلنسر، روش بسیار خوبی برای کار او محسوب می شود. در ادامه قصد داریم 7 ترفند را بیان کنیم که فریلنسرها با انجام آنها به موفقیت بیشتری دست می یابند. در ادامه با یوکن همراه باشید.

1. تمرکز روی وب سایت شخصی

این روزها تقریبا غیر ممکن است که بدون ایجاد یک وب سایت جذاب و کاربر پسند، بتوان کسب و کاری را به راه انداخت. وب سایت شما نه تنها ظاهر عمومی از کسب و کار فریلنسری شماست، بلکه این اطمینان را فراهم می‌کند که مشتریان بتوانند با شما ارتباط گرفته و درخواست خود را اعلام کنند. برای نتیجه ی بهتر، می توانید با پرداخت و سرمایه گذاری مبلغی، وب سایت خود را هم در نسخه ی دسکتاپ و هم نسخه ی موبایلی، به گونه ای کاربر پسند، طراحی کنید. به علاوه می توانید در وب سایت خود مقاله و ویدئوی علمی قرار دهید تا سر زدن به آن برای مخاطبان جذاب تر باشد. با این کار می توانید خود را در یک فیلد انتخابی، متخصص نشان دهید.

2. به دنبال درآمد چندگانه بودن

این یک حقیقت اثبات شده است که کارکردن به صورت فریلنسری فراز و نشیب های خود را دارد. اگر بخواهید درآمد خود را به صورت نسبتاً ثابت، نگه دارید، باید به انواع مشتریان خود تنوع بخشید. با در نظر گرفتن مشتریان متعدد، می توانید یک درآمد خوب تقریبا ثابت را برای خود رقم بزنید. علاوه بر این، مشتریان مختلف می توانند در به دست آوردن تجربه و تخصص در زمینه های جدید و سود آور صنعتی، به شما کمک کند. باید به این مهم توجه کنید که برای رشد کسب و کار خود، برنامه ی دراز مدت داشته باشید.

3. سرمایه گذاری روی بازاریابی

با وجود اینکه اینترنت، امکان ارتباط با مشتریان سراسر جهان را آسان کرده است، فریلنسر ها هنوز هم برای کسب موفقیت بیشتر، نیاز به بازاریابی سرویس خود دارند. باید لیستی از روش های دست یابی به مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، می توانید در نمایشگاه های تجاری و سمینارهای شرکتی، شرکت کرده و یا اینکه تبلیغات کلیکی بگیرید. از طرفی می توانید موتور جستجو را برای سایت خود بهینه سازی کنید، در واقع سئوی سایت خود را تقویت نمایید. علاوه بر این ها بسیاری از فریلنسر ها، فعالیت خوبی در رسانه های اجتماعی دارند و با مشتریان فعلی و بالقوه ی خود، رابطه ایجاد می کنند.

4. گسترش دایره ی دوستان

یکی از جنبه های منفی کار کردن به صورت فریلنسر، نداشتن دوستان همکار است. این نوع دوستان می توانند در طوفان فکری، طرح ایده و حتی همدردی های روزانه، مفید باشند. برای جبران این کمبود در خود اشتغالی، باید تلاش کنید تا با افراد دیگری در زمینه ی کسب و کاری خود، ارتباط دوستانه ایجاد نمایید. اگر فریلنسری در اطراف خود نمی شناسید، به یک گروه آنلاین ملحق شوید. این نوع ارتباطات نه تنها باعث می شود که از ابزار و توانایی های آنها استفاده کنید، بلکه می تواند منجر به پیشنهادهای کاری از جانب آنها شود.

5. کاهش بار اداری و مدیریتی

فریلنسرها تمایل دارند که نسبت به همتایان سنتی خود، بیشتر کار کنند. از این رو نرخ ساعت کاری بالاتری که این افراد دارند، منجر به این می شود که حساب دقیقی برای زمان کار کردن روزانه ی خود نداشته باشند. فریلنسرها نباید زمان زیادی را صرف پاسخ دادن به ایمیل، برنامه ریزی جلسات، ایجاد فاکتور و موارد این چنینی نمایند، برای سودآوری بیشتر، باید به ازای این زمان های از دست رفته، هزینه ی پرداختی پروژه را افزایش دهند.

در واقع فریلنسرها، باید زمان صرف شده ی بدون درآمد خود را به حداقل برسانند. این افراد باید از ابزارهای حسابداری برای مدیریت صورتحساب ها، زمان صرف شده و ردیابی هزینه های خود استفاده کنند. همچنین باید کارهای مدیریتی را در یک روز هفته جمع بندی کنند، نه اینکه همه ی روزها درگیر آن باشند.

6. پرداخت هزینه برای بیمه

کسانی که در ارگان و یا شرکتی مشغول به کار هستند، معمولا در زمان استخدام بیمه شغلی دارند. بیمه های مختلفی وجود دارد که بیمه سلامت و بهداشت، بیشتر در میان مردم حائز اهمیت است. برخی از بیمه های شغلی نیز وجود دارند که برای زمان از کار افتادگی، امنیت درآمدی برای فرد ایجاد می کند. شاید خیلی از فریلنسرها هنگامی که مشغول به کار هستند، از پس هزینه های درمانی و یا دیگر موارد بر آیند، اما زمانی که با ناتوانی مواجه می شوند، در صورت عدم پرداخت حق بیمه، حتما با مشکل مواجه خواهند شد. جدا از زمانی که ناتوانی صورت بگیرد، در هر حال بیمه های درمانی در بسیاری از مواقع مثل رفتن به دندان پزشکی، چشم پزشکی، بیماری خاص و ... از ملزومات زندگی است. از آنجا که سازمان خاصی مرجع فریلنسرها نیست و اساس کار آنها خود اشتغالی است، باید پرداخت بیمه نیز در برنامه های شخصی آنها قرار گیرد.

7. تنظیم محدودیت های کاری

با اینکه مهم است که فریلنسرها برای موفقیت به سختی کار کنند، ولی اینکه به صورت مداوم با مشتریان در ارتباط باشید نیز، اتفاق خوبی نیست. زمانی که خانه، دفتر کارتان نیز محسوب می شود، ممکن است وسوسه شوید که در تمام ساعات روز و شب، به پاسخ دادن به تماس های تلفنی و ایمیل بپردازید. این کار شاید باعث شود که به خوبی در دسترس مشتریان خود قرار گیرید، ولی زمان بودن با خانواده و دوستان را از دست می دهید. یک ساعت شرکتی برای کار خود تنظیم کنید، با این کار هر روز به تفریحات و زمان گذاشتن با خانواده می رسید و تجدید قوا کرده و با انرژی بیشتری به کار خود ادامه خواهید داد.

کار کردن به صورت فریلنسری این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید با لباس راحتی در محیط خانه، مشغول به کار باشید و برای سودآوری بیشتر سخت کار کنید. با این حال با دنبال کردن این چند ترفند ساده ای که گفته شد، می توانید کسب و کار مستقل خود را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید و موفقیت های بیشتری کسب کنید.

 

منبع: businessknowhow

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-01 12:18:17
دسته بندی ها