Inbound marketing چیست؟

18 فروردین 1396 - 5:41
بازاریابی اینترنتی - Inbound marketing چیست؟
Inbound marketing چیست؟
امتیاز مطلب: 97%

Inbound marketing  به معنی تبدیل مشتری بالقوه ، به مرور زمان و با انجام فرایندی به مشتری بالفعل است. به عبارت دیگر Inbound marketing روشی است که در آن، ما براساس data  برنامه ریزی میکنیم و به گونه ای نیست که صرفا بر اساس شهود برنامه ریزی کنیم . Inbound marketing یک رویکرد است و میتواند به عنوان یک استراتژی تلقی شود نه یک روش . در Inbound marketing ابتدا user را جذب میکنیم و سپس با استراتژی  و target   مشخص و به مرور زمان مشتری خود را همیشگی می‌کنیم. در ادامه با یوکن همراه باشید.

برای استفاده از استراتژی  Inbound ، از کانال های مختلفی از جمله  Content marketing , seo , email marketing و ...استفاده میکنیم که مشتری از هر کانالی که دوست دارد با ما ارتباط برقرار کند.

استراتژی ای که مقابل Inbound marketing  قرار میگیرد روش های سنتی است. برای نمونه در روش های سنتی برای ارتباط با مشتری بدون هدف تماس میگیرن و اکثرا این تماسها failed  می شوند. اما در استرتژی  Inbound marketing با کار کردن روی Seo  و content و email marketing  جذب مخاطب می کنیم . اساس این استراتژی بر نیاز مشتری استوار است .

Inbound  دارای 4 مرحله است:

 ATTRACT              Convert              Close             Delight   

در مرحله  نخست با یک سری ابزارها مانند Blog ,Keywords, social media کاربر را به بازدید کننده تبدیل می کنیم. درمرحله بعد مشتری ارتباط خودمون را با مشتری قویتر می کنیم ،برای نمونه ایمیلش را می گیریم یا او را عضو شبکه اجتماعی خودمان می کنیم و این باعث می شود که ارتباط بین ما و مشتری برقرار شود . بعد از آن user  ( کاربر) را به Customer یا مشتری تبدیل می کنیم. در استراتژی inbound  در  مرحله ی آخر باید Customer  را به  Promoter  (تبلیغ کننده) تبدیل کرد. Promoter  دارای ارزشی بسیاری است که باعث معرفی ما به دیگران می شود. نمونه ای از کمپانی هایی که مشتریان خودش را به promoter  تبدیل کرده است شرکت Apple  می باشد

توجه کنید که درهمه مراحل باید آنالیز صورت گیرد.

با قویتر شدن روز به روز تکنولوژی و اگاهی بیشتر کاربران و اینکه به راحتی می توانند تبلیغات سنتی را block کنند، می توان گفت استراتژی Inbound که هدف اصلیش برآورده نمودن خواسته مشتری است می تواند استراتژی مناسبی برای شما باشد. امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا از این استراتژی استفاده می شود و به تدریج حتی می توان گفت که در چند سال آینده در بسیاری از شرکتها در ایران هم اجرا خواهد شد.                                                              

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-08 14:59:00
دسته بندی ها