10 موردی که باید قبل از کارآفرین شدن از آنها مطلع باشید

31 مرداد 1399 - 6:00
کار آفرینی - 10 موردی که باید قبل از کارآفرین شدن از آنها مطلع باشید
10 موردی که باید قبل از کارآفرین شدن از آنها مطلع باشید
امتیاز مطلب: 95%

دانستن این موارد می تواند از هدر رفت زمان، انرژی و شکست های بیشمار جلوگیری کند. با یوکن همراه باشید . 

گوردون تردگلد، کارآفرین و مدیرعامل برجسته، از تجربیات خود در این باره می گوید؛ او سال ها به عنوان معاون ارشد مدیر بیش از 100 کمپانی بزرگ فعالیت کرده است؛ او همچنین اداره ی بخش خدمات IT را برای 48000 کاربر تمام وقت در سطح جهان به عهده داشت. گوردون تردگلد از سختی های کار خود می گوید، او مجبور بود ساعات زیادی را تحت فشار کاری زیاد و با مشتریان سخت سپری کند؛ اما هیچکدام از این موارد باعث نشد که او نسبت به راه اندازی تجارت خود دست به کار نشود. او مدعی شد که مطلع بودن از این موارد می توانست به عملکرد بهتر او در سال های اولیه ی کارآفرینی کمک کند. در ادامه با 10 توصیه ی گوردون تردگلد آشنا خواهیم شد.

1.محصولات جدید خلق نکنید، بلکه مشکلات قبلی را حل کنید

راه اندازی محصولات جدید در 42 درصد از مواقع با شکست روبرو می شوند چرا که اصلا نیازی به آن محصول وجود ندارد! این یک حقیقت است که این روند در 42 درصد مواقع با شکست مواجه می شود، چون هیچکس آن محصول را نمی خواهد. بنابراین، به جای اینکه محصولات جدید و اعجاب انگیز تولید کنید، به دنبال این باشید که مشکلات پیش رویتان را برطرف کنید. زمانی که یک مشکل وجود داشته باشد، یک نیاز نیز به وجود خواهد آمد.

2. سعی نکنید که راه صد ساله را یک شبه طی کنید

حتی کمپانی هایی مثل یاهو و آمازون که به کسب موفقیت یک شبه شهرت دارند نیز به سه سال زمان نیاز داشتند. بسیاری از شرکت ها برای رسیدن به موفقیت مورد نظر، بیش از 10 سال تلاش می کنند. بنابراین اگر برای میلیارد شدن از طریق راه اندازی استارتاپ خود برنامه ریزی کرده اید، خود را برای یک مسیر طولانی و دشوار آماده کنید.

3. به جای برجسته کردن نقاط ضعف، روی نقاط قوت خود مترکز شوید

موفقیتی که به دنبال آن هستید، به دنبال نقاط قوت شما به وجود خواهند آمد، بنابراین بیشتر وقت خود را روی این نقاط تمرکز کنید. تمام افراد نقطه ی ضعف دارند، پیشنهاد می کنیم که آنها را فراموش کنید و یا اینکه کسی را برای برطرف کردن آنها استخدام کنید. تمرکز بر روی نقاط ضعف باعث می شود که از بهترین حالت خود دور شوید و زمان بهینه ی خود را از دست بدهید.

کسب و کار-تیم-کار گروهی-فعالیت-توانایی

4. تیمی از افراد مناسب را در اطراف خود جمع آوری کنید

هیچ کاری را نمی توان به تنهایی انجام داد، ما به کمک نیاز داریم؛ اما باید مطمئن شویم که این کمک ها از محل مناسبی دریافت می شوند. شکست استارتاپ ها در 29 درصد از مواقع مربوط به تیم ناکارامدی است که فراهم کرده اند. بنابراین، پیشنهاد می کنیم که برای ارزیابی اعضای تیم خود زمان بیشتری را صرف کنید؛ بهترین ها را انتخاب کرده و برای پیشبرد هدف خود، آنها را استخدام کنید.

5. اگر به شکست نزدیک شده‌اید، پس به سرعت شکست بخورید

شکست بخشی از این روند است؛ نه تنها باید منتظر آن باشید، بله باید برای آن برنامه ریزی کنید. بهترین روش برای دستیابی به شکست، سرعت بخشیدن به آن است؛ برای شکست برنامه ریزی کنید و باز هم امتحان کنید. یکی از بدترین کارهای ممکن، شکست آهسته است؛ به این معنا که نا امیدانه منتظر باشیم تا اوضاع تغییر کرده و بهبود یابد. شما باید به سرعت یاد بگیرید که چه چیزی به شکست منجر شده و شما را از هدف باز می دارد و باید بدانید که چه چیزهایی شما را به دستیابی به هدفتان نزدیک می کند.

6. ارزش خدمات و نوآوری‌های خود را درک کنید

اگر خودتان ارزش خدمات و نوآوری های خود را درک نکنید، خرید آنها توسط سایر مردم غیر ممکن خواهد شد؛ چرا که مصرف کنندگان نمی دانند که شما قصد فروش چه محصولی را دارید. محصول را به ساده ترین و واضح ترین شکل ممکن معرفی کنید تا مصرف کننده تشخیص دهد که آیا به خدمات و محصول شما نیاز دارد یا خیر.

7. مشتری های خود را بشناسید

بسیاری از کارآفرینان با تشخیص نوع مشتریان خود دچار مشکل می شوند. اگر شما توان پاسخ به چنین سوال ساده ای را ندانید، پس بازاریابی را عملا غیر ممکن می کنید. اگر بتوانید با صراحت و دقت بیشتری این موضوع را تشریح کنید، بازاریابی هدفمند تر و موفق تری خواهید داشت؛ این امر در نهایت به فروش بالاتر منجر خواهد شد.

کسب و کار-ارتباطات-مشتریان

8. همه ی مشتری‌ها برای شما مناسب نیستند

همه ی ما عبارت "همیشه حق با مشتری است" را شنیده ایم؛ اما خوب است بدانیم که تمام افراد، مشتری مناسب شما نیستند. پیشنهاد می کنیم که از قطع همکاری با برخی مشتری ها واهمه نداشته باشید. برخی از مشتری ها باعث کاهش سودآوری می شوند و بازده بالایی را در ازای خدمات ارائه شده در بر ندارند. همانطور که محصولات و کمپانی های بد وجود دارند، مشتری های نامناسب نیز می توانند مانع موفقیت شوند. از ادامه ی همکاری با آنها خودداری کنید و روی کشف مشتری های مناسب تمرکز کنید.

9. از اشتباهات دیگران درس بگیرید

اشتباهات می توانند فرصت های یادگیری فوق العاده ای را ایجاد کنند؛ اما برای یاد گرفتن از آنها مجبور نیستیم که خودمات آنها را تجربه کنیم. 80 درصد استارتاپ ها با شکست مواجه می شوند؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم که دلایل شکست آنها را مورد بررسی قرار دهید و از راه هایی که منجر به آن شکست ها می شوند، دوری کنید. با این کار می توانید در زمان، پول و استرس صرفه جویی کنید.

10. بدون فروش، تجارتی نخواهید داشت

فروش به منزله ی اکسیژن است و جان تجارت شما بدون آن از بین می رود. درگیر شدن در بخش های طراحی محصول، بازاریابی، برنامه ریزی، استخدام نیروی جدید، نام تجاری و غیره و غیره بسیار آسان است؛ اما فراموش نکنید که کسب و کار خود را برای به دست آوردن پول راه انداخته اید و بدون فروش، پول هم در کار نخواهد بود. تجارت و کسب و کار به تنهایی و تنها بر مبنای ایده ها، محصولات و خدمات رشد نمی کنند.

سابقه ی 25 ساله ی گوردون تردگلد در محیط های تجاری، برای ایجاد یک کسب و کار جدید کافی نبوده است؛ دانستن این موارد می توانست در زمان و انرژی صرفه جویی کند و به روند موفقیت سرعت ببخشد.

دیدگاه شما در این باره چیست؟ فکر می کنید که قبل از راه اندازی کسب و کار خود باید چه چیزهایی را می دانستید؟ دیدگاه و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-24 12:48:07
دسته بندی ها