4 راهنمای ساده برای تبدیل بازدیدکنندگان شبکه های اجتماعی به کاربر

22 فروردین 1396 - 6:12
بازاریابی اینترنتی - 4 راهنمای ساده برای تبدیل بازدیدکنندگان شبکه های اجتماعی به کاربر
4 راهنمای ساده برای تبدیل بازدیدکنندگان شبکه های اجتماعی به کاربر
امتیاز مطلب: 99%

با وجود اینکه این روزها افراد بیشتر زمان خود را در شبکه های اجتماعی مختلف، مثل فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، تلگرام و ... می گذرانند، با این حال همیشه همه ی پست های منتشر شده در این شبکه ها بازخورد راضی کننده دریافت نمی کنند. در ادامه با یوکن همراه باشید .

یکی از مشکلات شبکه های اجتماعی تعداد زیاد آنهاست. افراد زیادی در این شبکه ها حضور دارند و پست و محتوای زیادی از آنها دیده می شود. در نتیجه گاهی این موضوع به عنوان ضعف شبکه های اجتماعی به حساب می آید. بدیهی است که وقتی با حجم زیادی از پست ها مواجه می شویم گاهی بدون اینکه روی هیچ کدام از آنها کلیک کنیم فقط اسکرول کرده و از آنها رد می شویم. بیشتر مواقع پست های منتشر شده تکراری به نظر می رسند و یا اصلا جذابیتی ندارند که ما را ترغیب به توجه و خواندن کنند. این موضوع زمانی که شما در نقش کاربر باشید، نگران کننده نیست، اما زمانی که صاحب یک کسب و کار باشید، قطعا خوشایند نخواهد بود که کاربران به محتوای منتشر شده ی شما توجه نکنند.

در ادامه 4 راهنمایی ساده را بیان می کنیم که به وسیله ی آنها می توانید بازدیدکنندگان گذری را به کاربران وفادار خود، تبدیل کنید:

١. لینک های با پتانسیل بالا که می توانند ترافیک موثر ایجاد کنند را بشناسید

ترافیک هدفمند، کلیدی برای بهبود تبدیل بازدیدکنندگان شبکه های اجتماعی به کاربران وب سایت و همچنین افزایش نرخ تبدیل است و همه ی اینها از لینک های خوب ایجاد می شوند. استفاده از لینک های با پتانسیل بالا  چه کاربر روی آن کلیک بکند و چه نکند، در پست های شبکه های اجتماعی برای ایجاد ترافیک نقش موثری دارد.

اگر صدها نفر مشتاق و منتظر انتشار محتوا از سوی شما باشند، باید به طور منظم پست های جالب برای آنها فراهم کنید. در صورتی که صفحات شبکه ی اجتماعی شما، سناریوی دلخواهتان را منعکس نکند، باید در استراتژی خود تجدید نظر کنید. یکی از روش ها این است که به دنبال لینک های با کیفیت باشید. لینک ها در شبکه های اجتماعی تاثیر بسزایی دارند، زیرا سایت های شبکه های اجتماعی از این طریق هویت می گیرند. مثلا اگر صفحه جدیدی در فیسبوک داشته باشید با این کار می توانید به رنک بالایی برسید. این به این خاطر است که در شبکه های اجتماعی ارجاع به منابع لینک ها، اعتبار بالاتری دارد.

از طرفی با استفاده از ابزاری به نام BuzzSumo می توانید عوامل تاثیر گذار را در فیلد کاری خود بشناسید، سپس با آنها ارتباط گرفته و ترغیبشان کنید که به شما لینک دهند و از آنها ترافیک دریافت کنید.

2. به یاد داشته باشید که برای افراد در شبکه های اجتماعی باید بهانه ای ایجاد کنید که روی پست شما کلیک کنند

بین پست های خسته کننده ای که روزانه در شبکه های اجتماعی به چشم می خورد برای افرادی که این روزها مشغله ی زیادی دارند، باید پستی ایجاد کرد تا به قدری جذابیت داشته باشد که آنها را متقاعد به توجه کنند.

همیشه نباید در پست های شبکه های اجتماعی به افراد پیشنهاد خرید و یا سر زدن به سایت خود را بدهیم. پست های جذاب آن دسته از پست هایی هستند که در خلال یک موضوع یا طرح گرافیکی و یا ویدئوی جالب، فرد را وادار به توجه و تعامل کند.

همه ی ما می دانیم که استفاده از تصویر در پست های شبکه های اجتماعی، نرخ کلیک و تعامل مخاطبان را افزایش می دهد. به طور میانگین تصاویر 35 درصد بیشتر در توییتر، ریتوییت می شوند. نمودارها نیز یکی از مواردی است که مخاطب را به خود جلب می کند. می توانید آمار و ارقام مربوط به فیلد کاری خود را به صورت نمودارهایی در پست های شبکه های اجتماعی به نمایش بگذارید.

3. برای محتوای با کیفیت خود عنوان مناسبی در نظر بگیرید

یکی از بهترین راه های حصول اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان شبکه های اجتماعی تبدیل به کاربران معمول سایت شوند، محتوای با کیفیت است. باید بدانید که مهم ترین راه تولید محتوای با کیفیت، ایجاد چیزی است که مورد پسند گوگل باشد. 31 درصد از ترافیک سایت از گوگل تامین می شود. پس آنچه را که گوگل می خواهد، تولید کنید. البته اکنون اکثر محتوای تولید شده توسط افراد صاحب کسب و کار، سئوی گوگل را به همراه دارد و یا شاید از محتوای کیفی خوبی نیز برخودار باشد، اما نکته اینجاست که باید چیزی مخاطب را مجاب کند که به سراغ این محتوا برود. اینجاست که اهمیت انتخاب یک عنوان و یا سرفصل مناسب، بسیار کارگشاست.

اضافه کردن چند کلمه در پسِ عنوان شما می تواند مخاطب هدف را مشخص کند. به طور مثال فکر کنید عنوان مقاله "10 روش ایجاد ترافیک سریع" و یا "10 روش بازاریابی محتوا که منجر به ایجاد ترافیک برای صفحات فرود می شود" باشد. این مثال ساده ای است اما به شما ایده می دهد که چگونه بازدیدکنندگان بیشتری را هدف قرار دهید، با این کار می توانید لینک های با کیفیت بالا ایجاد کنید. محتوای با کیفیت منجر به ایجاد ترافیک بالاتر می شود و بازدیدکنندگان شبکه های اجتماعی را به کاربران معمول تبدیل می کند.

4. بازاریابی مجدد می تواند بازدیدکنندگان آنلاین را بدون اینکه بدانند، به مشتری تبدیل کنند

ایده ی کلی که در پشت بازاریابی مجدد نهفته، این است که کاربران قدیمی را باز گردانیم. همه ی ما می دانیم که پس از مدتی، کاربران به هر دلیلی، ما را رها خواهند کرد. شاید از محتوا، سبک و یا طرح هایی که به کار می بریم خسته شوند، حتی گاهی اوقات مشکل از ما نیست، آنها وارد مشغله ی جدیدی می شوند و اهمیت سر زدن به سایت ما برایشان کم شده و در اولویت های پایین تر قرار می گیرد. چیزی که باعث می شود افرادی که به دلیل فقدان ارزش کافی برای آن ها، شما را ترک کرده اند، دوباره در زمره ی کاربران شما قرار گیرند، بازاریابی مجدد است. بازاریابی مجدد در وهله ی اول به آنها یادآوری می کند که شما خوب هستید و سپس احتمال اینکه بار دیگر در بوک مارک های آنها قرار گیرید را افزایش می دهد.

برای بازاریابی مجدد ترفند های زیر را به کار بندید:

  • در بین افراد و مخاطبان متمرکز و کلیدی، تبلیغات هدفمند انجام دهید.
  • چند پیشنهاد تخفیف برای ترغیب مخاطبان از دست رفته و مشتاق کردن آنها برای بازگشت به سایت خود، ارائه دهید.
  • کتاب های الکترونیکی و یا پست های بلاگ جذاب را در دوره های متعدد در بازاریابی ایمیلی خود بگنجانید.

بدانید که یکی از ترفندهای جذب کاربران از دست رفته، ارتباط مداوم با آنهاست به طوریکه به صورت مستمر در دید آنها باشیم.

نتیجه گیری

امروزه، تعامل در شبکه های اجتماعی امری کلیدی به شمار می آید و هر چه تعامل بیشتری ایجاد کنید، احتمال تبدیل بازدیدکنندگان به کاربران وفادار را افزایش داده اید. به همین خاطر است که لینک های با کیفیت که شامل محتوای عالی با عنوانی ترغیب کننده هستند، کال تو اکشن خوبی برای شما به ارمغان می آورند. با توجه به این جنبه ها در پست های شبکه های اجتماعی، تعامل بیشتری خواهید ساخت. افزایش ارتباط با بازدیدکنندگان نیز منجر به این می شود که در دید عموم قرار گرفته و افراد را تبدیل به کاربر وفادار خود کنید.

از آنجا که شبکه های اجتماعی این روزها به گوگل و دیگر موتور های جستجو مرتبط شده اند، شهرت سایت شما در میان کاربران دیده خواهد شد. به خاطر داشته باشید که تعامل و ترافیک بیشتر زمانی ارزش دارد که وفاداری و اعتماد را در میان کاربران خود ایجاد کنید.

تعامل، ایجاد محتوای خوب و کال تو اکشن، نشانه های برندهای موفق است و زمانی که شما این سه عامل را با تلاش های بازاریابی خود ایجاد می کنید، به طور پیوسته شاهد رشد مخاطبان خود خواهید بود.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-04-26 13:52:00
دسته بندی ها