12 ترفند سئوی ویدئو برای بهبود رتبه بندی جستجوها

26 فروردین 1396 - 5:34
بازاریابی اینترنتی - 12 ترفند سئوی ویدئو برای بهبود رتبه بندی جستجوها
12 ترفند سئوی ویدئو برای بهبود رتبه بندی جستجوها
امتیاز مطلب: 97%

در چند سال گذشته، حضور محتوای ویدئویی در فضای آنلاین سر به فلک کشیده است، بنابراین زمان آن رسیده که بررسی کنید چگونه می توان تکنیک های سئو را برای تاثیر مثبت در رتبه بندی، به محتوای ویدئویی افزود.

اگر در حال تلاش برای ایستادگی در نتایج بالای موتور های جستجو باشید، نمی توانید اهمیت تولید محتوای ویدئویی را نادیده بگیرید، بنابراین ترفندهای بهبود جستجوگرهای ویدئویی به شما کمک می کند تا در این رقابت، پیروز باشید. در ادامه قصد داریم 12 راهنمایی و ترفند سئو را برای بهبود رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو بیان کنیم، با یوکن همراه باشید.

1) افزودن ارزش به محتوای ویدئویی

طبق معمول، باید محتوای شما به مخاطبانتان مرتبط باشد. ارزش افزوده برای کاربران، آنها را متقاعد می کند که زمان مناسب را برای تماشای محتوای ویدئویی شما صرف کنند. هرچه کیفیت یک فیلم بالاتر باشد، شانس بازدید آن از سوی مخاطبان بیشتر است. از این رو باید با افزودن یک ارزش مورد نیاز برای کاربر، رابطه ی مبنی بر اعتماد با مخاطبان ایجاد کرده و نرخ تبدیل را افزایش دهید.

2) ویدئو را در هاست خود قرار دهید

اگر برای بهبود رتبه بندی سایت خود محتوای ویدئویی ایجاد می کنید، به منظور اطمینان از اینکه موتورهای جستجو، ترافیک را به طور مستقیم به سایت دیگری نبرند، بهتر است که آن ویدئو را در هاست دامنه خود قرار دهید.

به طور مثال، شاید شما ترجیح می دهید که ویدئوی خود را در یوتیوب آپلود کنید و لینک ارجاع آن را در سایت خود قرار دهید. این کار شاید زمانی که برای گسترش و توسعه ی خود تلاش می کنید، ایده ی خوبی باشد اما زمانی که صحبت از سئو به میان می آید، باید توجه کنید که در این حالت، موتورهای جستجو ترافیک را به جای سایت شما، به سمت یوتیوب می برند.

علاوه بر این در نظر داشته باشید که بهتر است که یک صفحه جدید برای هر ویدئو ایجاد کنید تا گوگل آن را راحت تر ایندکس کند.

3) ایجاد محتوای تعاملی

عناصر تعاملی لازم را برای برانگیختن توجه بیننده به محتوای ویدئویی خود بیفزایید. راه های بسیاری وجود دارد که می توانید در محتوای واقعی، حاشیه نویسی و یا عنوان، حس تعاملی در ویدئو ایجاد کرده و آن را به گونه ای جذاب کنید که توجه کاربران را به خود جلب کند.

حتی می توانید ویدئو را به کلیپ های کوتاه تر تقسیم کنید تا ببیندگان این امکان را داشته باشند که هر بخشی را که ترجیح می دهند، تماشا کنند. این استراتژی در بسیاری از کمپین های موفق اجرا شده است.

4) متا داده مرتبط ایجاد کنید

متا داده، اطلاعات بیشتری در مورد عنوان، توضیحات، اندازه و نام فایل ویدئو است. ویدئوی شما باید مشخصات لازم را برای کمک به ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو داشته باشد و بنا به گفته ی گوگل، عنوان، توضیحات و تصویر بندانگشتی یا thumbnail مهم ترین بخش از اطلاعات محسوب می شود.

توجه داشته باشید که عنوان ویدئو باید کوتاه و مختصر باشد، همچنین بهتر است بدانید که توضیحات نیز علاوه بر اینکه اطلاعات بیشتر و کلملت کلیدی را ارائه می دهند، باعث بهبود رتبه بندی محتوای شما نیز خواهد شد.

آخرین مورد که کم اهمیت نیز نیست، این است که اطمینان حاصل کنید نام ویدئوی شما با محتوای ارائه شده توسط آن، مطابقت داشته باشد. در واقع به جای استفاده از نام های عمومی مثل "video415.mkv" نامی مرتبط برای آن برگزینید. این روش دیگری برای توضیح محتوا، برای موتورهای جستجو محسوب می شود.

5) با کلمات کلیدی آن را بهینه سازی کنید

جستجوی کلید واژه ها در سئو موثر است و به شما کمک می کند که محتوای مناسبی برای مخاطبان هدف خود بدست آورید. اگر کلید واژه ی خاص و یا عبارتی که بتواند به نتایج بهتری در موتورهای جستجو منجر شود، وجود دارد، باید از آن استفاده کنید. باید بهترین روش را برای توضیح محتوای ویدئویی خود بیابید.

کلمات کلیدی مختلف را در توصیف محتوا به کار بندید، این کار علاوه بر خوانا کردن آن برای مخاطب، برای موتورهای جستجو نیز اهمیت دارد.

6) روی تصاویر بند انگشتی، دقت بیشتری به خرج دهید

تصویر بندانگشتی ویدئو، اولین چیزی است که توجه کاربر را جذب خواهد کرد و ممکن است بر روی تصمیم گیری آنها برای کلیک و تماشای ویدئو، تاثیر گذار باشد. از این رو سعی کنید یک تصویر بند انگشتی روشن و واضح که محتوای ویدئو را نشان می دهد، انتخاب کنید.

7) محتوای قابل به اشتراک گذاری ایجاد کنید

اینکه محتوا قابلیت به اشتراک گذاری را داشته باشد فقط به این معنی نیست که یک ویدئوی محاوره ای ایجاد کنید، در واقع باید ویدئویی تولید کنید که مخاطبان قدرت درک آن را داشته باشند.

محتوای قابل به اشتراک گذاری، منحصر به فرد، خلاق و همراه با ارزش افزوده ای برای مخاطبان هدف است. این نوع محتوا، اشتراک گذاری را ساده می کند و دسترسی را افزایش می دهد.

همچنین کیفیت محتوا، ویدئوی شما را از سایر انواع محتوای ویدئویی متمایز می کند و یک کال تو اکشن برای کلیک بر روی سایت شما ایجاد خواهد کرد.

8) متن های ویدئویی اضافه کنید

متن کامل ویدئو، نوشتن جزئیات فیلم است که می تواند بسیار مفید باشد، به خصوص اگر شامل کلید واژه های مورد استفاده نیز باشد. این کار به موتورهای جستجو کمک می کند که در مورد محتوای شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

می توانید یک متن را به بخش های صوتی ویدئوی خود اضافه کنید و یا اینکه همراه با کد HTML صفحه، آن را به باکس توضحیات بیفزایید. این کار نه تنها به موتورهای جستجو کمک می کند که محتوای شما را شناسایی کنند، بلکه خوانندگان نیز ممکن است مرور کلی ویدئو را ترجیح دهند.

9) برای ویدئو خود، سایت مپ ایجاد کنید

یک سایت مپ ویدئو تمام اطلاعات لازم را در مورد محتویات ویدئو ارائه می دهد و همچنین برای موتورهای جستجو به منظور دریافت تصور روشن تری از محتوا، جزئیات لازم را فراهم می کند.

سایت مپ ویدئو راه دیگری برای ارائه ی عنوان، توضیحات، موضوع و مدت زمان ویدئو است. حتی ممکن است جزئیات خاصی مثل محدودیت های کشور، تاریخ انقضا، محدودیت پلت فرم و یا استریم زنده را نیز ارائه دهد.

این بخش می تواند به عنوان یک بخش افزوده شده به سایت مپ کلی سایت شما باشد که برای سئوی ویدئو نیز مناسب است و گامی مهم برای کمک به رتبه بندی محتوای ویدئویی شما محسوب می شود.

10) ویدئو را پیشنهاد دهید

راه های بسیاری برای استفاده از ویدئوی ساخته شده، وجود دارد. برای مثال زمانی که یک ویدئوی 10 دقیقه ای از آموزش ترفندهای سئو برای سایت خود تولید کرده اید،  بدیهی است هدف شما این است که این صفحه را در رتبه بندی قرار داده و شناخت و ترافیک وب سایت را بالا ببرید. از این رو باید آن را به طرق مختلف به مخاطبان گسترده پیشنهاد داده و ترافیک را به سمت آن بکشانید. برای این کار به جای اینکه یک صفحه ی خاص را ترویج دهید (که البته در هر صورت این کار انجام خواهد شد)، می توانید یک پیش نمایش از ویدئو را در صفحه ی فیسبوک و یا دیگر شبکه های اجتماعی آپلود کنید تا مخاطبان به سمت سایت شما هدایت شوند.

علاوه بر این می توانید یک داده نمایی یا اینفوگرافیک ایجاد کنید و یا یک اسلاید و فیلم کوتاه تر بسازید. این روش ها می تواند افراد را به مرجع اصلی، یعنی سایت شما، بکشاند.

این یک فرصت عالی است که به وسیله ی آن می توانید به مخاطبان بیشتری برسید و محتوای اصلی خود را گسترش دهید. در واقع این نوع پیشنهادات، راهی است که از طریق آن می توانید به افراد کمک کنید که سایت شما را به عنوان جالب ترین سایت، بشناسند.

11) اجازه دهید دیگران نیز از محتوای ویدئویی شما استفاده کنند

اگر کاربران می خواهند ویدئوی شما را در سایت و یا وبلاگ خود قرار دهند، این به این معنی است که به قدری به آن علاقه داشته اند که دوست دارند مخاطبانشان نیز از آن استفاده کنند. این می تواند یک موفقیت برای محتوای شما محسوب شود که منجر به بهبود رتبه بندی نیز خواهد شد.

بنابراین راه را برای مخاطبان خود آسان کنید که از ویدئوی شما استفاده کنند. این کار ورودی های بیشتری را از موتورهای جستجو برای شما به ارمغان خواهد آورد.

12) ویدئو را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارید

هرچه محتوای تولید شده ی خود را در کانال های بیشتری از شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارید، به ترویج آن بیشتر کمک کرده اید، پس دریغ نکنید. این بهترین روش برای رسیدن به مخاطبان هدف است. از این راه بازدیدکنندگان بیشتر و ترافیک سنگین تری به سایت شما هجوم خواهند آورد.

زمانی که محتوای شما برای مخاطبان جالب به نظر برسد، با وجود امکاناتی که در شبکه های اجتماعی در دسترس است، آن را بین دوستان و آشنایان خود به اشتراک می گذارند و این بهترین نوع ترویج محتواست که گسترش آن را به دست مشتری بسپارید.

قدرت شبکه های اجتماعی را نمی توان نادیده گرفت، از طرفی این روش منجر به افزایش اعتبار شما و بهبود نتایج در موتورهای جستجو خواهد شد.

محتوای خوب مخاطب را جذب خواهد کرد و بهینه سازی آن نیز این اطمینان را ایجاد می کند که این محتوای با کیفیت در موقعیت بهتری در نتایج موتورهای جستجو قرار گیرد و در این صورت مخاطبان مورد نظر راحت تر آن را بیابند.

زمانی که شما محتوای با کیفیت متناسب با نیاز کاربر ایجاد می کنید، بعد از آن باید با استفاده از ترفندهای گفته شده، پیام خود را به بهترین و سریع ترین روش به مخاطب برسانید.

به کار بستن روش هایی که در این مقاله برای سئوی محتوای ویدئویی به آن پرداختیم، هم برای کاربران روزانه و هم مخاطبانی که از موتورهای جستجو وارد سایت ما می شوند، مفید خواهد بود، پس زمان را از دست ندهید و به دنبال بهینه سازی محتوای خود باشید.

 

منبع: searchenginewatch

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-04-29 15:34:00
دسته بندی ها