چگونگی استفاده از هشتگ برای ارتقا در رسانه‌های اجتماعی

31 فروردین 1400 - 11:00
بازاریابی - چگونگی استفاده از هشتگ برای ارتقا در رسانه‌های اجتماعی
چگونگی استفاده از هشتگ برای ارتقا در رسانه‌های اجتماعی
امتیاز مطلب: 95%

بیشتر مردم با کمک هشتگ‌ها مطالب مورد نظر خود را در شبکه های اجتماعی می‌یابند. از این رو بهتر است که زمان استفاده از هشتگ‌ها و دانستن این‌که کدام نوع از آن به دیده شدن پست‌های شما سرعت می‌بخشند، ضروری است.

این روزها، علامت پوند فقط برای نشان دادن شماره آپارتمان نیست. به عبارتی دیگر، نمادی که بر روی کلید «3» قرار گرفته، امروزه تقریبا در سرتاسر صفحات وب مشاهده می‌شود و بخش مهمی از چشم‌انداز رسانه های اجتماعی است.

یکی از انوع برچسب‌ها، هشتگ است که به کاربرانی که موضوعات مورد علاقشان یکی است، برای اتصال و به اشتراک‌گذاری آن اطلاعات کمک می‌کند. به طور مشابه، بازاریابان از هشتگ برای افزایش آگاهی کمپین‌ها و تعاملات می‌توانند استفاده کنند. با توجه به مطالعه انجام شده در شبکه‌های اجتماعی، تعامل و ویژگی توییت‌هایی که هشتگ دارند، دو برابر توییت‌هایی است که هشتگ ندارد. توییتر، اینستاگرام، فیس بوک و گوگل پلاس، همه اعضایشان را تشویق به استفاده از هشتگ کردند تا مطالبشان بیشتر دیده شود. در ادامه با یوکن همراه باشید.

در ادامه چند نکته را در مورد استفاده از هشتگ برای افزایش نتایج شبکه‌های اجتماعی بررسی می‌کنیم، با ما همراه باشید:

کارها را بیش از حد پیچیده نکنید

استفاده از هشتگ‌های بیش از حد طولانی یا پیچیده در رسانه‌های اجتماعی یک اشتباه است. در مقابل، بهترین هشتگ‌ها، آن‌هایی هستند که کوتاه و مختصر بوده و اصل مطلب را بیان می‌کنند. خواسته شما این است که فالوئرها قادر به نوشتن هشتگ‌هایی که انتخاب کرده‌اید، باشند تا بتوانند آن را بیابند. به طور مشابه، شما باید از پست‌هایی که هر پاراگراف آن شامل یک هشتگ یا آن‌هایی که هر کلمه یا دو کلمه را باید با یک هشتگ نشان داد، اجتناب کنید. برای دست‌‌یابی به بهترین نتایج، یک یا دو هشتگ را که می‌توانید آن‌ها را با اعتماد به نفس استفاده و اعمال کنید، انتخاب نمایید.

هشتگ طولانی - هشتگ برای ارتقا شبکه های اجتماعی - افزایش بازدید اینستاگرام

در صورت استفاده از هشتگ‌های لاتین، اگر هشتگ‌هایی را که شامل بیش از یک کلمه هستند، انتخاب می‌کنید، لازم است تا حرف اول هر کلمه را بزرگ بنویسید تا خوانایی آن آسان‌تر باشد. بدیهی است که شما نمی‌خواهید فالوئرهایتان گیج شده و یا اذیت شوند.

توجه کردن به موضوعات داغ

انتخاب هشتگی که درخواست شخصی شما باشد کافی نیست. اگر می‌خواهید افراد بیشتری پیام کسب و کار شما را ببینند، باید با آن دسته از هشتگ‌هایی که بیشتر مورد توجه هستند، پیش روید. روند برچسب‌ها  تحت تاثیر همه چیز قرار می‌گیرد؛ از رسوایی‌های افرادمشهور تا انتخابات آینده ریاست‌ جمهوری مکررا تغییر می‌کند. به عنوان یک فروشنده، باید به موضوعات داغ توجه کنید و پیام خود را در خور آن انتخاب کنید. در حالی که از عنوان‌های پرطرفدار بهره می‌برید، باید مطمئن شوید که پست‌هایتان به گفتگوها ارزش می‌دهد نه اینکه فقط به سر و صدا کمک کند. به عنوان یک قاعده کلی می‌توان گفت، تلاش کنید از برچسب‌های پر طرفداری که مربوط به کسب و کارخودتان می شود، استفاده کنید.

هشتگ های داغ - ترند شدن - ترندهای شبکه های اجتماعی - ترند

اگر تلاش می‌کنید هشتگ‌های پرطرفداری را پیدا کنید، می توانید ابزاری مانند Hashtagify.me را مد نظر قرار دهید.

 نه تنها این منبع به شما کمک می‌کند که بدانید مردم در رسانه‌های اجتماعی درباره چه چیزهایی صحبت می‌کنند، بلکه  ایمیل‌هایی درباره موضوع‌های مورد علاقه‌ی برند خودتان هم برای شما می‌فرستد. علاوه بر این، شما می‌توانید از این سایت برای تعیین این‌که چه نوع پست‌هایی با هشتگ مورد نظر ساخته شده‌است، استفاده کنید. اگر بسیاری از پست‌های هشتگ مورد نظرتان اسپم هستند، عاقلانه است که از استفاده از آن هشتگ، اجتناب کنید.

نگاهی به تاثیرگذاران

در کنار ارزیابی مباحث مورد بحث بین افراد مشهور و سیاستمداران، بازاریابان باید هشتگ‌هایی که در صنعتشان، تاثیرگذار بوده‌است را مد نظر قرار دهند.  Twitalyzerابزاری است که تنها با وارد کردن نام هشتگ در قسمت جستجو، هشتگ‌هایی که مورد علاقه‌ی مردم بوده است را نشان می‌دهد و شما می‌توانید پست‌هایی با همان کلمات و عبارات ایجاد کنید. علاوه بر این، باید به آنچه رقبا توییت و یا پست می‌گذارند دقت کنید، شاید رقبای شما به موضوعات خاصی پرداخته باشند و شما هم بخواهید به آن بپردازید.

استفاده از هشتگ در وب‌سایت

اگر از هشتگ تنها در پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنید، ممکن است فرصت باارزشی را برای رشد نام تجاری خود از دست دهید. ماهرترین بازاریابان، هشتگ‌های مورد نظرشان را در وب سایت، وبلاگ، رادیو و تبلیغات تلویزیون نیز قرار می‌دهند. در این صورت هشتگ مانند یک شعار برای نام تجاری شما می‌شود.

تشویق کردن فالوئرها برای پست گذاشتن

بازاریابان باید فالوئرها را هم تشویق به گذاشتن پست با هشتگ‌های مورد نظرشان کنند.

تشویق کردن فالوورها - تاثیرگذاری بر دنبال کنندگان - استفاده از هشتگ برای رشد پیج

به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک، می توانید از مشتریانتان بخواهید نظرات، پیشنهادات و یا حتی عکسی که در حال استفاده از محصولاتتان هستند را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. از آنها بخواهید که از هشتگ‌های مورد نظر شما استفاده کنند و در ازای آن، به آن‌ها پیشنهادات ویژه‌ای ارائه دهید.

استفاده از اختیارات در هنگام ارسال

به عنوان یک بازاریاب مهم است که بتوانید به صورت آنلاین از هشتگ استفاده کنید. هدف این است که بتوانید با طرفدارانتان صریح صحبت کنید نه این‌که آن‌ها را با هشتگ‌های نامناسب سر در گم کنید. علاوه بر این، صاحبان یک کسب و کار باید بدانند که هشتگ‌ها قابل کلیک کردن‌اند. اگر شما لینک‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهید، به خاطر این است که نمی‌خواهید خواننده‌ها با تعداد زیادی لینک سر در گم شوند.

نکته این است که اینترنت پر از سر و صدا و حاشیه است، استفاده از هشتگ این اطمینان را به محتوای کسب و کار شما می‌دهد که از رقبا جلوتر باشید.

منبع: businessknowhow

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-21 01:31:34
دسته بندی ها