طرز تفکر میلیونرها متفاوت است؛ بهتر است که شما هم به همین شکل فکر کنید

11 اردیبهشت 1396 - 1:11
کار آفرینی - طرز تفکر میلیونرها متفاوت است؛ بهتر است که شما هم به همین شکل فکر کنید
طرز تفکر میلیونرها متفاوت است؛ بهتر است که شما هم به همین شکل فکر کنید
امتیاز مطلب: 96%

چگونه می توان طرز تفکر میلیونرها را داشت؟ این سوال در وبسایت Quora مطرح شده است؛ شبکه ای که پرسش های گوناگون در آن توسط افرادی با نگرش منحصر به فرد پاسخ داده می شود. در ادامه با یوکن همراه باشید.

مایکل کریست که به عنوان یک متفکر، جهانگرد و کسی که کارهای بسیاری را امتحان کرده، شناخته می شود، به این سوال پاسخ داده است؛ تنها افراد میان رده فکر می کنند که وقت طلاست. اغلب، چیزی که مردم عادی را از میلیونرها متمایز می کند، شانس یا استعداد نیست؛ بلکه طرز تفکر میلیونرهاست.

چیزی که باعث می شود برخی مردم بتوانند میلیون ها دلار درآمد داشته باشند و برخی دیگر را به مردمی میان رده تبدیل می کند، به نگرش جهانی، ادراک و نحوه ی چیدمان مواردی بستگی دارد که در ذهن به آنها پرداخته می شود.

برای مثال، به این سوال پاسخ دهید: چه کسانی بهتر است پول خود را بودجه بندی کنند؟

1. افراد فقیر

2. افراد ثروتمند

این احتمال وجود دارد که شما، مورد یک را انتخاب کرده باشید؛ افراد فقیر نیاز دارند که پول خود را بودجه بندی کنند.

حال به این سوال پاسخ دهید: چه کسانی بیشتر انتظار می رود پول خود را بودجه بندی می کنند؟

1. افراد فقیر

2. افراد ثروتمند

اگر گزینه ی دوم را انتخاب کرده اید، درست پاسخ داده اید. افراد ثروتمند به مراتب بیشتر بودجه بندی می کنند. آنها اغلب، ذره ذره ی درآمد و هزینه های خود را کنترل می کنند.

اما دلیل این کار چیست؟ چرا میلیونرها بیشتر از افراد عادی احساس می کنند که باید حساب تمام هزینه و درآمد های خود را حفظ کنند؟

حال قصد داریم به این پرسش ها پاسخ دهیم. اگر با دقت بیشتری به اطراف نگاه کنید، حتما فردی را پیدا می کنید که نگرش کاملا متفاوتی نسبت به جهان پیرامون دارد.

طرز تفکر همیشه از جذابیت ویژه ای برخوردار است. نویسنده ی این مطلب، مطالعات و تجربیات زیادی داشته و از عادات و طرز تفکر میلیونرها با خبر است. او معتقد است که ما انسان ها از چیزهایی که می خوریم، تشکیل نشده ایم؛ بلکه طرز تفکری که داریم به ما شکل می دهد. در ادامه با تفکرهایی آشنا می شوید که میلیونرها را از سایر افراد مجزا می کند:

زمان با پول یا طلا برابر نیست

برخی افراد زمان را با پول قیاس می کنند. میلیونرها به این نتیجه رسیده اند که ساخت و ساز دارایی، بهترین روش برای پول درآوردن است. میلیونرها اغلب در بیش از یک کسب و کار سرمایه گذاری می کنند و از آنها برای خود یک سرگرمی می سازند.

فرصت ها در همه جا حضور دارند

میلیونرها قادر به دیدن فرصت ها در تمام محیط پیرامون هستند. هر درد یا مشکلی برای آنها، فرصتی برای تولید یک محصول یا خدمت را به وجود می آورد. زمانی که کسی شکایت می کند، بهترین فرصت برای پول درآوردن است.

عمل، بهترین معلم است

بسیاری از افراد در حالت دانش آموزی خود باقی می مانند. آنها کتاب یا مقاله می خوانند و برای دوره های آنلاین هزینه می کنند اما حقیقتا کاری را انجام نمی دهند. میلیونرها دقیقا عکس این حالت هستند. آنها بعد از یادگیری آموزه های بنیادی، وارد اصل ماجرا می شوند. بیشتر مواردی که یاد می گیرند در طول جریان تجربه است.

مربیان، بهترین فرصت ها هستند

میلیونرها همیشه به دنبال مربی هستند. آنها ارزش یادگیری را در افراد با تجربه ی واقعی می بینند. کیفیت یادگیری از این طریق، در مقایسه با یادگیری از طریق کتاب و وب سایت، بیشتر است. اینگونه از آموزه ها، شخصی سازی شده اند و توسط یک کارشناس مخصوص برای شرایط شما طراحی شده است.

سود > درآمد

میلیونرها اغلب برای درآمد اهمیت زیادی قائل نیستند؛ آنها روی سود متمرکز می شوند. به این مثال توجه کنید: سود 10 درصدی از درآمد 100.000 دلاری تنها 10.000 دلار خواهد بود. سود 50 درصدی از درآمد 20.000 دلاری نیز 10.000 دلار خواهد بود. شما ترجیح می دهید که صاحب کدام یک از تجارت های بالا باشید؟

البته این بدان معنا نیست که درآمد بی اهمیت است. فراموش نکنید سود 50 درصدی از تجارتی که تنها 10.000 دلار درآمد دارد، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

پول تنها یک ابزار است، نه هدف

میلیونرها رویای شنا کردن در استخر پول را ندارند. پول می تواند هواپیماها و ماشین های شیک را خریداری کند اما در بیشتر مواقع، تنها یک ابزار است. ابزار ساختن چیزهای جدید است، ابزاری که می توان برای تعمیر و یا انجام دادن کارها از آن استفاده کرد.

تعیین کردن

میلیونرها به شکل خستگی ناپذیری برای دستیابی به هدفشان تلاش می کنند. آنها "هنر پایان" را درک می کنند.

به دست آوردن چنین طرز فکری به همین سادگی نبوده و هیچ دستورالعملی برای آن وجود ندارد.

برای اینکه طرز تفکر میلیونرها را تجربه کنید:

1. کتاب هایی را بخوانید که توسط میلیونرها نوشته شده است.

2. بیوگرافی هایی که درباره ی میلیونرها نوشته شده را مطالعه کنید.

3. مصاحبه و گفتگوهای انجام شده با میلیونرها را تماشا کنید.

4. مطالعات روانشناختی درباره ی میلیونرها را بخوانید.

5. یک مربی ثروتمند برای خود انتخاب کنید.

6. همان کاری را انجام دهید که میلیونرها انجام داده یا می دهند.

انجام دادن این کارها چندان ساده نیست و احتمال شکست نیز وجود دارد. حتی اگر همه چیز را به طور دقیق انجام دهید، باز هم هیچ ضمانتی برای میلیونر شدن شما وجود ندارد. اما با برداشتن گام های درست می توانید شرایط را طبق میل خود هماهنگ کنید

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-01 13:11:00
دسته بندی ها